Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2106
Hei, Instagram og Facebook har samme eiere og de drar nytt av hverandre.
Jeg vil gjerne ha en Instagram konto hvor jeg ikke ser vennene mine fra Facebook, og hvor de ikke ser meg. I dag er det slik at hvis en av vennene mine på FB åpner en Instagramkonto får jeg beskjed om dette i feeden i IG.

Jeg lurer på om det kan ha med at jeg har hatt samme epost. Prøvde å endre eposten på instagram men det ble ikke noen forskjell.

Har også prøvd å lage en ny IG konto med annen email (icloud) - det funket heller ikke. Må jeg opprette en epost som er ANONYM? Og hvordan gjør jeg det? (Icolud, hotmail etc registreres jo i mitt navn)

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg vil ha en IG konto som ikke kommer opp når jeg googler navnet mitt og ikke ha noen sammenkobling med FB.
Kan enkelt registrere en hotmail bruker uten at du må være du. Men da må du nok også lage en ny iG konto.
Et kjapt Google-søk gav meg følgende resultater:

Sitat av Fjerne Facebook fra Instagram
Open Instagram and go to your profile tab. Now tap the menu button as highlighted in below picture. You can see an option of “Linked accounts” tap on it and then further choose Facebook. Tap on unlink button and confirm your Facebook unlink from Instagram.
Vis hele sitatet...
I tillegg fant jeg dette her om å fjerne Instagram fra Facebook:

How do you remove Instagram from Facebook?
Sign into your Facebook account, and click the Gear button. Once You find it, click on the edit and you'll see the menu as shown in below picture. Then if you want to delete your all past activity of Instagram on Facebook then check that box and click on Remove button.
Vis hele sitatet...
Jeg håper dette hjelper i alle fall til en viss grad.

EDIT: Ser ut som at jeg misforsto. Jeg skylder på at det har vært en lang dag.
Dersom du skal ha en Instagrambruker som er komplett uten at vennene dine får varsler om at du er på Instagram som "xx", så er det letteste å opprette en ny e-postadresse (Ikke bruke en du allerede har) og lage en ny Instagram-konto med denne, og ikke fylle inn personinfo dersom dette etterspørres. Når det kommer til navnet ditt, bruk initialer eller bare ikke ha et navn med tilknytning til ditt eget navn.
Sist endret av Deadlock Radium; 24. oktober 2016 kl. 18:02.
Var inne på instillingene mine på facebook her om dagen. Fant en innstilling som fjerner aller slike sammenkoblinger. Husker desverre ikke hvor den var, men den finnes! Men gjør du dette vil du feks ikke få mulighet til å logg på spotify med facebook fordi den fjerner alle koblinger (ikke muligheter til å fjerne noen)
Trådstarter
11 2
Jeg fikk det til! Laget en helt annen hotmail epost og nå fungerer det. Ingen sammenkoblinger!

MOllypolly: Hvis du finner den igjen, si gjerne i fra!
Sist endret av blomst3; 25. oktober 2016 kl. 08:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.