Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4322
Jeg har en nært bekjent som er diagnosert med kreft, jeg begynte å søke litt om forskning på kreft, og kom over en dokumentar som var veldig interessant.

Her er en youtube-link til dokumentaren:
http://www.youtube.com/watch?v=jRua3NLg-Z8

Det hadde vært interessant å høre deres tanker rundt dette
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er litt av disse tingene som blir satt litt i perspektiv i dokumentaren, de første 5 minuttene får vi høre en som mistet datteren sin - kreften var borte etter Burzynski's behandling, det var konsekvensene av den tradisjonelle behandlingen hun først fikk som omsider tok livet hennes.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av simchris Vis innlegg
Det er litt av disse tingene som blir satt litt i perspektiv i dokumentaren, de første 5 minuttene får vi høre en som mistet datteren sin - kreften var borte etter Burzynski's behandling, det var konsekvensene av den tradisjonelle behandlingen hun først fikk som omsider tok livet hennes.
Vis hele sitatet...
Var det uavhengige studier som viste det? Eller var det noko ein person påsto? Var kroppen obdusert i etterkant?

For å sei det veldig enkelt så er det at den vanlige behandlinga eer farlig et vanlig argument fra altier. For kutter du ut vanleg kreftbehandling vil du ofte bli betre ei kort stund, som følge av at du ikkje får stråling og cellegift. Men det vil raskt gå nedoverbakke når kreften får overtaket.

Til skilnad frå pisset til Burzynski så er moderne kreftbehandling beviselig effektiv, gjennom år med forskning og utprøving av medisiner.

Ja, det er desperat situasjon å få kreft, men løsninga er aldri å gå vekk frå etablert medisin.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Det er ekstremt provoserende å bevitne hvor langt slike gangstere er villig til å dra det kun for å tjene penger og sitte på makt. De ofrer hundrevis av menneskeliv, kun for å tjene penger.

De er direkte kriminelle og burde ikke få lov til å holde på i det hele tatt.
At FDA i det hele tatt ble hørt under denne perioden er forstyrrende.

Jeg finner behandlingsresultatene til Burzinsky meget imponerende, og hadde ikke
de statsansatte gangsterne stått i veien for han ville han trolig ha kommet enda
lenger innen nå, og reddet enda flere liv.

Anbefales å se dokumentaren!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er ekstremt provoserende å bevitne hvor langt slike gangstere er villig til å dra det kun for å tjene penger og sitte på makt. De ofrer hundrevis av menneskeliv, kun for å tjene penger.

De er direkte kriminelle og burde ikke få lov til å holde på i det hele tatt.
At Burzynski i det hele tatt ble hørt under denne perioden er forstyrrende.


Jeg ga deg btw KP ved en feil.
Den undervurderte
Sitat av slashdot Vis innlegg
Var det uavhengige studier som viste det? Eller var det noko ein person påsto? Var kroppen obdusert i etterkant?

For å sei det veldig enkelt så er det at den vanlige behandlinga eer farlig et vanlig argument fra altier. For kutter du ut vanleg kreftbehandling vil du ofte bli betre ei kort stund, som følge av at du ikkje får stråling og cellegift. Men det vil raskt gå nedoverbakke når kreften får overtaket.

Til skilnad frå pisset til Burzynski så er moderne kreftbehandling beviselig effektiv, gjennom år med forskning og utprøving av medisiner.

Ja, det er desperat situasjon å få kreft, men løsninga er aldri å gå vekk frå etablert medisin.
Vis hele sitatet...
Kroppen ble obdusert. Kroppen var 100% kreftfri. Det som gjorde at hun døde var for kraftig ståling fra cellegiften. De måtte faktisk bruke hansker når de skiftet bleie på hun, for urinen var så giftig. Det viste at hjernen faktisk falt fra hverandre, og hun pådro seg andregrads forbrenninger i hodeskallen pga. Cellegift.

Jeg har stor tro på Burzynski's behandling, nettopp forde måten han fikk tumor suppressor genes til å ''slå seg på'' og fikk onkogenene til å ''slå seg av'' ved hjelp å substraherere peptilene som faktisk ''helbreder''.

En som har kreft har lite eller ingen av de peptilene, men en frisk person har massevis, så eneste måten å få tak i de på, er å substrahere peptilene fra urinen og overføre de til den kreftsyke.

Etter jeg har satt meg godt inn i behandlingen hans, så syns jeg at dette er absolutt noe enhver kreftpasient bør prøve, og det bør bli like standard som cellegift, og absolutt anbefalt Burzynski's behandling framfor cellegift.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Kroppen ble obdusert. Kroppen var 100% kreftfri.
Vis hele sitatet...
Har du dokumentasjon?
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Det som gjorde at hun døde var for kraftig ståling fra cellegiften.
Vis hele sitatet...
Cellegift er ikkje meir radioaktivt enn bananer.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
De måtte faktisk bruke hansker når de skiftet bleie på hun, for urinen var så giftig.
Vis hele sitatet...
Poenget med cellegift er at dei cellene som veks raskast (les: kreftceller) får størst andel av dosen, og døyr. Om det er snakk om så massiv dose at vesentlege mengder blir skilt ut i urin vil eg tippe at så godt som alle celler dør...
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Det viste at hjernen faktisk falt fra hverandre, og hun pådro seg andregrads forbrenninger i hodeskallen pga. Cellegift.
Vis hele sitatet...
Høyres rart ut. Cellegift har store bivirkninger, men forbrenninger? Og hjernen faller fra kvarandre? Skjer det så er du død for lenge sidan.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Etter jeg har satt meg godt inn i behandlingen hans, så syns jeg at dette er absolutt noe enhver kreftpasient bør prøve, og det bør bli like standard som cellegift, og absolutt anbefalt Burzynski's behandling framfor cellegift.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at m.a. FDA og den amerikanske kreftforeninga seier at det er 'inconclusive' forskning - altså at forskninga ikkje viser noko klart eine eller andre vegen. Eg fester meir lit til dei enn nokon som snakker om stråling fra cellegift...

Cellegift og strålebehandling har derimot bevist effektiviteten gjennom studier. Sjå t.d. dødelegheita ved barneleukemi no og for femti år sidan. Det er mange kreftformer som i dag er relativt lite problem å behandle, men som var dødeleg for femti år sidan.
Den undervurderte
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du dokumentasjon?

Cellegift er ikkje meir radioaktivt enn bananer.

Poenget med cellegift er at dei cellene som veks raskast (les: kreftceller) får størst andel av dosen, og døyr. Om det er snakk om så massiv dose at vesentlege mengder blir skilt ut i urin vil eg tippe at så godt som alle celler dør...

Høyres rart ut. Cellegift har store bivirkninger, men forbrenninger? Og hjernen faller fra kvarandre? Skjer det så er du død for lenge sidan.


Problemet er jo at m.a. FDA og den amerikanske kreftforeninga seier at det er 'inconclusive' forskning - altså at forskninga ikkje viser noko klart eine eller andre vegen. Eg fester meir lit til dei enn nokon som snakker om stråling fra cellegift...

Cellegift og strålebehandling har derimot bevist effektiviteten gjennom studier. Sjå t.d. dødelegheita ved barneleukemi no og for femti år sidan. Det er mange kreftformer som i dag er relativt lite problem å behandle, men som var dødeleg for femti år sidan.
Vis hele sitatet...
se videoen, så har du dokumentasjon i bøttevis med masse attester og rapporter.

http://www.youtube.com/watch?v=jRua3NLg-Z8
Sitat av morfen94 Vis innlegg
se videoen, så har du dokumentasjon i bøttevis med masse attester og rapporter.

http://www.youtube.com/watch?v=jRua3NLg-Z8
Vis hele sitatet...
Nei. En video er ikke en attest eller en rapport. Det er en grunn til at du ikke får opp videoer når du søker på google scholar, for å si det sånn.
Jeg jobber med kreftpasienter daglig, og medisin som cytostatika og strålebehandling er langt mer effektivt enn det du tror. Jeg skal ikke kommentere på denne legens metoder da jeg ikke har sett dokumentarene eller lest noe om han, men ved å påstå at cytostatika er radioaktivt, og at hjjernen detter fra hverandre beviser du kun at du ikke har noe peiling på det du snakker om.

Ang. dette med bruk av hansker under bleieskift så er det noe en gjør pga. smittefare og hygiene. At du har en bekjent som har kreft er selvfølgelig leit, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har mer erfaring enn deg på dette feltet (med mindre du skulle være onkolog eller onkologisk sykepleier selvsagt), og en kreftpasients urin blir ikke giftig etter cytostatikakurer.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
se videoen, så har du dokumentasjon i bøttevis med masse attester og rapporter.

http://www.youtube.com/watch?v=jRua3NLg-Z8
Vis hele sitatet...
Attester og rapporter er helt latterlig enkle å lage. Hva vil du ha? Attest på at du eier månen? Ok, gi meg navnet ditt og fem minutter i photoshop. En rapport som sier at tårene dine kurerer kreft? Fint, gi meg et par timer. Selvsagt tar det lenger tid jo mer tekst det er som må produseres osv, men poenget er det samme. Det ENESTE som er BEVIS er etterprøvbare resultater, altså at andre uavhengige institusjoner kan få de samme resultatene ved å følge samme fremgangsmåte.

Videoer på youtube er også så langt fra noe bevis som det i det hele tatt går å komme, for å si det enkelt. Igjen - å publisere metoden så andre kan reprodusere resultatene er i bunn og grunn det eneste som gjelder.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Jeg finner behandlingsresultatene til Burzinsky meget imponerende, og hadde ikke
de statsansatte gangsterne stått i veien for han ville han trolig ha kommet enda
lenger innen nå, og reddet enda flere liv.
Vis hele sitatet...
Hver gang folk selger sukkerpiller og evighetsmaskiner står liksom staten i veien for dem, og det presenteres som en konspirasjonsteori fra bløffmakerens side.

Hvorfor skulle staten undertrykket en medisin som gjør at flere folk kan jobbe og betale mer skatt?
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Hvorfor skulle staten undertrykket en medisin som gjør at flere folk kan jobbe og betale mer skatt?
Vis hele sitatet...
Er det ikke nøyaktig dette staten gjør når det kommer til f.eks medisinsk cannabis?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Unsub Vis innlegg
Er det ikke nøyaktig dette staten gjør når det kommer til f.eks medisinsk cannabis?
Vis hele sitatet...
Og du mener at staten ikke har begrunnet hvorfor den ikke vil tillate medisinsk cannabis? Det er jo ingen som begrunner det med at det ikke fungerer, tvert imot så oppfordres det til forskning før man tar debatten videre.
Sist endret av Mith; 23. mai 2012 kl. 15:50.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Er det ikke nøyaktig dette staten gjør når det kommer til f.eks medisinsk cannabis?
Vis hele sitatet...
"Cannabismiddelet Sativex vil etter all sannsynlighet blir godkjent også i Norge, sier Statens Legemiddelverk."

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/...-ogsa-i-norge/

Hvordan er dette å undertrykke en medisin?
Sitat av Mith Vis innlegg
Og du mener at staten ikke har begrunnet hvorfor den ikke vil tillate medisinsk cannabis? Det er jo ingen som begrunner det med at det ikke fungerer, tvert imot så oppfordres det til forskning før man tar debatten videre.
Vis hele sitatet...
Jeg har da ikke gått inn på begrunnelse, det jeg påpekte var at til tross for at det er bevist at cannabis kan være effektiv til å lindre diverse lidelser så er det ikke tillatt i Norge.

Nå er dette en avsporing som ikke er relevant til tråden i seg selv, det jeg ønsket å poengtere var at myndigheter og legemiddelprodusenter (en bransje som desverre er drevet med tanke på profitt fremfor velferd) ikke alltid handler rasjonelt.

Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
"Cannabismiddelet Sativex vil etter all sannsynlighet blir godkjent også i Norge, sier Statens Legemiddelverk."

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/...-ogsa-i-norge/

Hvordan er dette å undertrykke en medisin?
Vis hele sitatet...
Det finnes flere bruksområder for cannabis innenfor medisinen der den fortsatt er ulovlig.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Det finnes flere bruksområder for cannabis innenfor medisinen der den fortsatt er ulovlig.
Vis hele sitatet...
La oss si at du har en urte du ønsker å godkjenne for legemiddelbruk. Du mener at den virker på flere ting. Da må du først sannsynliggjøre dette gjennom f.eks. in vitro-tester eller dyreforsøk, påvise statistisk signifikant virkning og deretter søke om menneskeforsøk. Menneskeforsøkene må gjennom flere runder før medisinen vurderes trygg for menneskelig inntak. Så må du finne ut hvordan du skal kunne massprodusere det på en forsvarlig måte og gjøre det kostnadseffektivt. Og det er bare for en virkemåte. Sånne ting tar tid, og må finansieres.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg har da ikke gått inn på begrunnelse, det jeg påpekte var at til tross for at det er bevist at cannabis kan være effektiv til å lindre diverse lidelser så er det ikke tillatt i Norge.
Vis hele sitatet...
Du går jo inn på begrunnelsen her.
Hvorfor skulle staten undertrykket en medisin som gjør at flere folk kan jobbe og betale mer skatt?
Vis hele sitatet...
Er det ikke nøyaktig dette staten gjør når det kommer til f.eks medisinsk cannabis?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det staten gjør. Tror du det er begrunnelsen for at cannabis ikke er lovlig til medisinsk bruk? At staten holder det tilbake fordi det fungerer?
Sitat av Unsub Vis innlegg
Nå er dette en avsporing som ikke er relevant til tråden i seg selv, det jeg ønsket å poengtere var at myndigheter og legemiddelprodusenter (en bransje som desverre er drevet med tanke på profitt fremfor velferd) ikke alltid handler rasjonelt.
Vis hele sitatet...
Igjen, hva tror du er grunnen. Hvorfor handler ikke staten rasjonelt? Bare fordi et legemiddel _KAN_ vise seg å fungere så er det jo stikk motsatt av rasjonelt å legalisere det uten videre.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Det finnes flere bruksområder for cannabis innenfor medisinen der den fortsatt er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig og slik er det med stort sett alt annet også. Feks. har du jo massevis av sprøytemidler, gjødsel, genmodifisering osv. som kan føre til et enormt mer effektiv landbruk, men bare fordi de finnes er det ikke sikkert at det er lurt å ta i bruk. Det er her forskning kommer inn i bildet.
Sist endret av Mith; 23. mai 2012 kl. 16:10.
Jeg vurderte å se litt av dokumentaren helt til du sa følgende:

Sitat av morfen94 Vis innlegg
Det som gjorde at hun døde var for kraftig ståling fra cellegiften. De måtte faktisk bruke hansker når de skiftet bleie på hun, for urinen var så giftig. Det viste at hjernen faktisk falt fra hverandre, og hun pådro seg andregrads forbrenninger i hodeskallen pga. Cellegift.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke annet enn konspirasjon/bull***t i den filmen.
Sist endret av Spelly; 23. mai 2012 kl. 16:25.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av ivioynar Vis innlegg
La oss si at du har en urte du ønsker å godkjenne for legemiddelbruk. Du mener at den virker på flere ting. Da må du først sannsynliggjøre dette gjennom f.eks. in vitro-tester eller dyreforsøk, påvise statistisk signifikant virkning og deretter søke om menneskeforsøk. Menneskeforsøkene må gjennom flere runder før medisinen vurderes trygg for menneskelig inntak. Så må du finne ut hvordan du skal kunne massprodusere det på en forsvarlig måte og gjøre det kostnadseffektivt. Og det er bare for en virkemåte. Sånne ting tar tid, og må finansieres.
Vis hele sitatet...
Dette er helt korrekt. Enhver indikasjon for et legemiddel må kunne dokumenteres grundig og godkjennes av f.eks. FDA (USA) eller EMEA (EU) før det kan anbefales for bruk hos pasienter. Dette er, som ivi sier, en meget dyr og tidkrevende prosess. Papirer på at noe fungerer eller empiriske "bevis" holder ikke. Det hadde vært både uansvarlig og uetisk å behandle noen med et slikt stoff.

Videre er det slik at selv om cannabis skulle fungere i behandlingen av en viss tilstand, så finnes det ofte mer effektive og/eller bedre dokumenterte legemidler med færre/mindre alvorlige bivirkninger. Dette er også problemet med cannabis som medisin: Det finnes få (eller ingen?) sykdommer som kan behandles bedre med cannabis enn med andre legemidler, så det foreligger således svært få klare indikasjoner for bruk av cannabis som legemiddel.
Sist endret av Dekilaz; 23. mai 2012 kl. 16:24. Grunn: formatering
Sitat av morfen94 Vis innlegg
se videoen, så har du dokumentasjon i bøttevis med masse attester og rapporter.

http://www.youtube.com/watch?v=jRua3NLg-Z8
Vis hele sitatet...
Blir skremt av dagens ungdom om man klassifiserer youtube videoer som som reel dokumentasjon på et så alvorlig tema som kreft.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av insertnamehere Vis innlegg
Blir skremt av dagens ungdom om man klassifiserer youtube videoer som som reel dokumentasjon på et så alvorlig tema som kreft.
Vis hele sitatet...
Den nevnte "dokumentaren" er omtrent like troverdig som denne presentasjonen om kreft: http://www.youtube.com/watch?v=aQdp2NMEx8U
Sist endret av Dekilaz; 23. mai 2012 kl. 16:35.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du går jo inn på begrunnelsen her.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at cannabis ved riktig bruk kan lindre smerter til kronisk syke og få dem ut i arbeid.

Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er ikke det staten gjør. Tror du det er begrunnelsen for at cannabis ikke er lovlig til medisinsk bruk? At staten holder det tilbake fordi det fungerer?
Igjen, hva tror du er grunnen. Hvorfor handler ikke staten rasjonelt? Bare fordi et legemiddel _KAN_ vise seg å fungere så er det jo stikk motsatt av rasjonelt å legalisere det uten videre.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hevdet at cannabis blir holdt tilbake som et medikament fordi det er effektivt, det jeg hevdet var at det blir holdt tilbake til tross for at det kan være effektivt. En vesentlig forskjell.

Jeg er ikke egnet til å uttale meg om logikken bak myndighetenes handlinger, etter egen mening så vil jeg tro at mye av motstanden mot cannabis er basert på stigmatisering fordi det er regnet som et rusmiddel.

Sitat av Mith Vis innlegg
Selvfølgelig og slik er det med stort sett alt annet også. Feks. har du jo massevis av sprøytemidler, gjødsel, genmodifisering osv. som kan føre til et enormt mer effektiv landbruk, men bare fordi de finnes er det ikke sikkert at det er lurt å ta i bruk. Det er her forskning kommer inn i bildet.
Vis hele sitatet...
Sitat av ivioynar Vis innlegg
La oss si at du har en urte du ønsker å godkjenne for legemiddelbruk. Du mener at den virker på flere ting. Da må du først sannsynliggjøre dette gjennom f.eks. in vitro-tester eller dyreforsøk, påvise statistisk signifikant virkning og deretter søke om menneskeforsøk. Menneskeforsøkene må gjennom flere runder før medisinen vurderes trygg for menneskelig inntak. Så må du finne ut hvordan du skal kunne massprodusere det på en forsvarlig måte og gjøre det kostnadseffektivt. Og det er bare for en virkemåte. Sånne ting tar tid, og må finansieres.
Vis hele sitatet...
Jeg er fult klar over at ting tar tid i legemiddelindustrien, mener å ha lest at det gjennomsnittlig tar 12år fra et nytt medikament blir presentert til testingen er fullført slik at det kan slippes ut på markedet.

Med tanke på at Cannabis på ingen måte er noe nytt "medikament" og tidligere ble solgt på apoteket mot søvnløshet, kvalme m.m så stiller jeg meg undrende til at forskningen som trengs for å kunne bruke cannabis som et legemiddel enda lar vente på seg.
Sist endret av Unsub; 23. mai 2012 kl. 16:39.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av Unsub Vis innlegg
Det jeg mente var at cannabis ved riktig bruk kan lindre smerter til kronisk syke og få dem ut i arbeid.
Vis hele sitatet...
At THC har vist seg å være litt bedre enn placebo i noen små studier er knapt en indikasjon. I mine øyne er det imidlertid en god grunn for å fortsette å forske på dette bruksområdet, da kroniske (og særlig nevropatiske) smerter kan være meget vanskelig å behandle.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg har aldri hevdet at cannabis blir holdt tilbake som et medikament fordi det er effektivt, det jeg hevdet var at det blir holdt tilbake til tross for at det kan være effektivt. En vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Det kan muligens være effektivt. Man kan ikke godkjenne et legemiddel på det grunnlaget alene. God dokumentasjon er alfa og omega, ettersom liv tross alt står på spill.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg er ikke egnet til å uttale meg om logikken bak myndighetenes handlinger, etter egen mening så vil jeg tro at mye av motstanden mot cannabis er basert på stigmatisering fordi det er regnet som et rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Dette er spekulasjon, men det ligger muligens noe i det. På den andre siden: Morfin brukes mye og ofte, selv om det har vært brukt som rusmiddel i lange tider.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Med tanke på at Cannabis på ingen måte er noe nytt "medikament" og tidligere ble solgt på apoteket mot søvnløshet, kvalme m.m så stiller jeg meg undrende til at forskningen som trengs for å kunne bruke cannabis som et legemiddel enda lar vente på seg.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med sikkerhet om dette stemmer. Uansett, i dag bruker man andre og bedre dokumenterte legemidler mot både søvnløshet og kvalme.
Sist endret av Dekilaz; 23. mai 2012 kl. 16:53.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det finnes mange tråder om cannabis som legemiddel, så jeg oppfordrer sterkt til at dere holder debatten i en av dem.
Sist endret av nso; 23. mai 2012 kl. 16:54.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Unsub Vis innlegg
Med tanke på at Cannabis på ingen måte er noe nytt "medikament" og tidligere ble solgt på apoteket mot søvnløshet, kvalme m.m så stiller jeg meg undrende til at forskningen som trengs for å kunne bruke cannabis som et legemiddel enda lar vente på seg.
Vis hele sitatet...
Tidligere fikk man også reseptfritt heroin på apoteket. Synes du vi burde begynne med det igjen, fordi vi gjorde det før?
Sist endret av BomberMan; 23. mai 2012 kl. 17:19.
Trådstarter
Jeg ser greia med at man må kunne dokumentere det, men de gir ut fulle navn på alle personene som er i dokumentaren, og om man googler navnene så ser man at dette er reelle personer. De andre legene som snakker under dokumentaren er også oppført med fult navn.

Det er klart, man kunne helt sikkert ha smørja sammen en gjeng og gitt de en historie de skulle hevde - men dette ville jo vært veldig enkelt å etterprøvd.

Når det gjelder det som ble hevdet om at hjernen gikk i oppløsning, så var det en av foreldrene til det døde barnet som snakket, og han er jo ikke nødvendigvis kompentent til å uttale seg om det. Det viktige er jo det obduksjonsrapporten viste.


Jeg skjønner absolutt skepsisen, men jeg hadde håpet at de som svarte kunne ha brukt noen få minutter til å kikke litt på videoen, og se om den er verdt å se på
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Det er ekstremt provoserende å bevitne hvor langt slike gangstere er villig til å dra det kun for å tjene penger og sitte på makt. De ofrer hundrevis av menneskeliv, kun for å tjene penger.

De er direkte kriminelle og burde ikke få lov til å holde på i det hele tatt.
At Burzynski i det hele tatt ble hørt under denne perioden er forstyrrende.


Jeg ga deg btw KP ved en feil.
Vis hele sitatet...
Og dette skriver du på grunnlag av.......??
Sitat av Walter White Vis innlegg
Og dette skriver du på grunnlag av.......??
Vis hele sitatet...
Tja, f.eks at Burzynski ikke har klart å produsere et eneste vitenskapelig troverdig bevis på fremgangsmåten han hevder har kurert haugevis av pasienter?

For å sitere Wikipedia-artikkelen om han: "There is no convincing evidence from randomized controlled trials in the scientific literature that antineoplastons are useful treatments of cancer"

Eller for å linke til noen som tar seg langt bedre tid og har mye bedre innsikt i dette enn meg: http://tjomlid.com/?p=5690
Sist endret av liasis; 23. mai 2012 kl. 21:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av simchris Vis innlegg
Jeg ser greia med at man må kunne dokumentere det, men de gir ut fulle navn på alle personene som er i dokumentaren, og om man googler navnene så ser man at dette er reelle personer. De andre legene som snakker under dokumentaren er også oppført med fult navn.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje det som er meint med at det er dokumenterbart. Andre som har utført identiske studier og komt til samme resultat. Studier som ikkje er fulle av feil. Studier der metodikk er 'best practice'... etc.

Det feiler på alle punkta. Liknande forsøk har ikkje funne samme sammenheng. Metodikken er kritisert sønder og sammen. Det er funne store feil i undersøkelsane.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Sitat av moridin Vis innlegg
Tja, f.eks at Burzynski ikke har klart å produsere et eneste vitenskapelig troverdig bevis på fremgangsmåten han hevder har kurert haugevis av pasienter?

For å sitere Wikipedia-artikkelen om han: "There is no convincing evidence from randomized controlled trials in the scientific literature that antineoplastons are useful treatments of cancer"

Eller for å linke til noen som tar seg langt bedre tid og har mye bedre innsikt i dette enn meg: http://tjomlid.com/?p=5690
Vis hele sitatet...
Setter pris på at du i det minste referer til noe, det er bra.
Jeg ser poenget, men det er dokumentert at svulster har returnert
etter endt behandling hos Burzynski, for deretter å forsvinne igjen
etter et behandling er blitt gjenopptatt.

Det jeg syns er mest hårreisende her er at myndighetene har bevisst stått i veien for Burzynskis utvikling samtidig som de prøvde å stjele oppfinnelsen hans ved å søke om 11 patenter som allerede var i Burzynskis besittelse. 11 av 11 patenter ble også godkjent.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Walter White Vis innlegg
Det jeg syns er mest hårreisende her er at myndighetene har bevisst stått i veien for Burzynskis utvikling samtidig som de prøvde å stjele oppfinnelsen hans ved å søke om 11 patenter som allerede var i Burzynskis besittelse. 11 av 11 patenter ble også godkjent.
Vis hele sitatet...
Kilde takk.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Setter pris på at du i det minste referer til noe, det er bra.
Jeg ser poenget, men det er dokumentert at svulster har returnert
etter endt behandling hos Burzynski, for deretter å forsvinne igjen
etter et behandling er blitt gjenopptatt.
Vis hele sitatet...
Siden du liker kilder kan du kansje komme med en som beviser dette?

Jeg derimot fant dette:
Dr. Burzynski first gained fame for his cancer therapy back in 1988, when Sally Jesse Raphael featured four “miracle” patients of Burzynski’s, who, according to her, had had incurable cancer and failed conventional therapies but were rendered cancer-free, thanks to Dr. Burzynski. Unfortunately, four years later in 1992, Inside Edition followed up these four patients and found that two of the four had died and a third had recurred, while the fourth had had bladder cancer with a good prognosis. In that report, the widow of one of Raphael’s guests reported that her husband and five others had sought treatment from Burzynski and that all had died.
Vis hele sitatet...
Kilde


Sitat av Walter White Vis innlegg
Det jeg syns er mest hårreisende her er at myndighetene har bevisst stått i veien for Burzynskis utvikling samtidig som de prøvde å stjele oppfinnelsen hans ved å søke om 11 patenter som allerede var i Burzynskis besittelse. 11 av 11 patenter ble også godkjent.
Vis hele sitatet...
Igjen kilder?
Sist endret av murloc; 24. mai 2012 kl. 01:01.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kilde takk.
Vis hele sitatet...
Patentdokumentene legges frem i dokumentaren TS linker til.
Kildene dems skal visstnok også være dokumentert på www.burzynskimovie.com

Tviler på at skaperne bak filmen har fabrikert disse dokumentene uten videre konsekvenser, så jeg anser det som legit. Dog jeg ville sett det fordelaktig å kunne se over dokumentene selv i større grad enn det som kommer frem i dokumentar.
Sist endret av Walter White; 24. mai 2012 kl. 01:01.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Walter White Vis innlegg
Patentdokumentene legges frem i dokumentaren TS linker til.
Kildene dems skal visstnok også være dokumentert på www.burzynskimovie.com
Vis hele sitatet...
Den sida såg mest av alt ut som gigantisk salgsplakat. Kanskje du kan vere så vennleg å leite dei fram? Alle patent er offentlege, med eit patentnummer (ofte 7-siffra). Taster du inn patentnummeret i google kjem du rett til google patents. Det er altså ei smal sak å dokumentere.

Viare så er eit krav for at noko skal kunne patenterast at det ikkje er offentleg kjent før patentsøknaden er kjent. Om det er publisert i vitenskaplege papers (som Burzynski er glad i), bør det vere ei smal sak å dokumentere prior art, og derved få patenta kjent ugyldige.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Tviler på at skaperne bak filmen har fabrikert disse dokumentene uten videre konsekvenser, så jeg anser det som legit. Dog jeg ville sett det fordelaktig å kunne se over dokumentene selv i større grad enn det som kommer frem i dokumentar.
Vis hele sitatet...
Om medisinen var patentert så er det påfallande at Burzynski kan fortsettje med forskinga si på den måten han gjer, gjennom medisinske forsøk. Viare så er det mange som har påpeikt store mangler i forsøka, slik at det ser ut som noko nærare forsøk på svindel enn faktiske forsøk innan medisin.

Kanskje du bør lese på quackwatch?
http://www.quackwatch.org/01Quackery...urzynski1.html
http://www.quackwatch.org/04Consumer...burzynski.html
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Skremmende at mange "liker" denne youtube videoen og argumenter uten noen form for kilder, til tross at denne såkalte "legen" har tatt livet av en person om ikke flere. Hvem i helvete er det som setter ett skudd med "baking soda" rett i hjernen på en person? Filmen bør bli fjernet umiddelbart. Allerede nok av personer rundt om her i verden som tror på denne videoen. YouTube burde ta ett ansvar med å fjerne slikt søppel og feilinformasjon.