Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2132
Open that zipbag!
29 0
Hei,

Akuratt motatt et mastercard fra Komplett. Men de sender ikke ut pin før flere dager etterpå..
Ikke har de nettbank oppe å gå enda heller. Så da er spørsmålet mitt om noen som har noe formening om hvordan jeg skal klare å få cæsh utav det, før pinkoden kommer? Haster da jeg skulle bruke mastercardet idag :O
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Bare tenker litt høyt nå:
Er det ingen steder du eksempelvis kan logge inn for å ha oversikt over mastercardet? Kan du gjennom der kanskje få tak i pin-koden, dersom det finnes noe slik løsning? De bør vel ha et eller annet sted du løpende kan ha kontroll på kortet ditt.
Open that zipbag!
Trådstarter
29 0
Sitat av Underklass Vis innlegg
Bare tenker litt høyt nå:
Er det ingen steder du eksempelvis kan logge inn for å ha oversikt over mastercardet? Kan du gjennom der kanskje få tak i pin-koden, dersom det finnes noe slik løsning? De bør vel ha et eller annet sted du løpende kan ha kontroll på kortet ditt.
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg også, så ringte Komplett Bank. Men er selvfølgelig in the making ''nettbanken''..
Hvis du er såpass blakk at du ikke klarer å vente ett par dager med å få koden så er kredittkort en svært dårlig løsning og det vil bli en kortvarig glede.. kredittkort er bra hvis du betaler hele beløpet hver måned ellers er det inngangs billetten til inkasso og lønnstrekk.
Open that zipbag!
Trådstarter
29 0
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hvis du er såpass blakk at du ikke klarer å vente ett par dager med å få koden så er kredittkort en svært dårlig løsning og det vil bli en kortvarig glede.. kredittkort er bra hvis du betaler hele beløpet hver måned ellers er det inngangs billetten til inkasso og lønnstrekk.
Vis hele sitatet...
Haha, forstår hva du mener. Men det er ikke et problem, jula har bare gått hardt utover lommeboka
Sitat av aleks955 Vis innlegg
Haha, forstår hva du mener. Men det er ikke et problem, jula har bare gått hardt utover lommeboka
Vis hele sitatet...
Tja om en tyr til kreditt før jul eller etter så blir vel utfallet fort det samme?
Hør på hva Notoneofthem sa, om jula satt deg på felgen 5 uker etterpå så hva skjer når kortets kode kommer? Innen neste lønning så er du alt godt på minussiden. Klarer du da og betale inn alt - eller er du allerede skikkelig bakpå?

Kanskje heller bare bite i det sure nå med engang og leve på dagsgammalt kenip brød og syltetøy til lønninga tikker inn?
Prøv "nettkonto.no" hvis du har BankID.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Tja om en tyr til kreditt før jul eller etter så blir vel utfallet fort det samme?
Hør på hva Notoneofthem sa, om jula satt deg på felgen 5 uker etterpå så hva skjer når kortets kode kommer? Innen neste lønning så er du alt godt på minussiden. Klarer du da og betale inn alt - eller er du allerede skikkelig bakpå?

Kanskje heller bare bite i det sure nå med engang og leve på dagsgammalt kenip brød og syltetøy til lønninga tikker inn?
Vis hele sitatet...
Eventuellt h*n kan bruke ett kredittkort å leve som h*n vanligvis ville gjort? Moral preken tror jeg ikke personen er ute etter, og vi har vell ingen ide om hvordan det står til økonomisk med han.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av urge224 Vis innlegg
Moral preken tror jeg ikke personen er ute etter, og vi har vell ingen ide om hvordan det står til økonomisk med han.
Vis hele sitatet...
Har en viss idè
Sier ikke at det er noe galt å være i pengeknipe, og finans-tips og hold-deg-i-nakken råd får man uansett. Selv om det ikke hjelper.
Men man bruker gjerne ikke mastercard og låner når man har mye penger å bruke. Dette ække luksusfellen, men å leve på kreditt er ikke noe man burde være ok med. Ønsker lykke til og håper TS klarer å holde hodet over vannet
last ned mobilpay, legg inn kortet og gå på rema,narvesen eller 7/11 og kjøp spendonkort etc.
Bruk Vipps? Send pengene til en kompis, og han sender tilbake