Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 15172
Hey freaks noen som skal på marihuanamarsjen i oslo nå til lørdagen?
Mange som sier det ser ut som en "stoner gjeng" og det ser bare teit ut. Men vil man ha forandringer burde man vise seg frem. :P
er det noen spesiell side med info eller noe angående denne marsen? har ikke funnet noe skjønner du.
Sist endret av HeroinHero; 1. mai 2013 kl. 23:19.
[konspirasjon]
Politiet kommer til å ta bilde av alle og enhver, og deretter gå på raid hjemme hos alle deltakerne som følge av "skjellig grunn til mistanke".
[/konspirasjon]
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av random71455 Vis innlegg
Mange som sier det ser ut som en "stoner gjeng" og det ser bare teit ut. Men vil man ha forandringer burde man vise seg frem. :P
Vis hele sitatet...
Hvis man vil ha forandringer hjelper det nok ikke å vise Norge de prakteksemplene av noen stonere som sleper seg ut av mørket for å kunne røyke joints i Oslo sentrum.

Det samme skjer hvert år. Dreads, cannabisblader og røykskyer vaier over Oslo, uten at majoriteten gjør ett døyt for saken.
Sitat av HeroinHero Vis innlegg
er det noen spesiell side med info eller noe angående denne marsen? har ikke funnet noe skjønner du.
Vis hele sitatet...
www.normal.no
Hadde vært bra om noen andre enn de mest innrøyka stonerne hadde vært der. Sånn som det er nå så er nok ikke dette annet enn negativt for legaliseringsdebatten. Uansett så er det fint å se politiet ikke bryr seg stort (2012).
Marihuanamarsjen er vel kun et skritt lengre ifra legalisering. En gjeng slitne stoners i rastaluer og marihuana-hettegensere fra flava.
Ser ut som den allerede har begynt
Sist endret av karlpistol2; 2. mai 2013 kl. 03:08.
Sitat av Kailua Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=HT284Ss5lX0

Faen for en latterlig gjeng.
Vis hele sitatet...
et bevis på at det ikke burde legaliseres..
Sitat av Kailua Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=HT284Ss5lX0

Faen for en latterlig gjeng.
Vis hele sitatet...
Ho jenta som hadde fått cannabis medisin va på jorde..
Ikke rart staten vil legalisere med hjernedaue stonere uten fakta en annet "korrupt osv...."
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Hvis man vil ha forandringer hjelper det nok ikke å vise Norge de prakteksemplene av noen stonere som sleper seg ut av mørket for å kunne røyke joints i Oslo sentrum.

Det samme skjer hvert år. Dreads, cannabisblader og røykskyer vaier over Oslo, uten at majoriteten gjør ett døyt for saken.
Vis hele sitatet...
Men hvis alle som har samme innstilling som oss møter opp og går i samlet tropp kan vi hvertfall vise at det finnes noen skikkelige mennesker som vil bidra med vårt. Så slipper folk å "bare se" innrøykte stonere med hetter og solbriller.
Normal har startet opp igjen med "nye mennesker og ny giv" i følge hjemmesiden.

De velger beleilig nok å ikke fokusere hva som skjedde med tidligere generasjoner Normale og deres "giv". Det er nemlig ikke mange av dem som er spesielt høytfungerende i dag.
Her er det bare å dra på seg hettegenseren, solbrillene, palestinaskjerf og en ullbukse kjøpt fra shangri la og møte opp! btw..ikke dusj eller fiks deg på håret. (og så skulle du egentlig sluttet å besøke frisøren for etpar år siden)

"fack den jævla korrupte fittestaten og han dærre jensepikken"

Blææh! Jeg sitter hjemme alene i min egen stue og gremest av den der videoen fra marsjen 2012. Dette må være ekstremt frustrende og destruktivt for normale folk som ønsker en revurdering av m-j lovgivningen.
Sitat av Kailua Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=HT284Ss5lX0

Faen for en latterlig gjeng.
Vis hele sitatet...
Hehe, mye morsomme stereotyper i den videoen der. Hettergenser utenpå hettegenseren, og jeg trodde (og håpet) at de luene med brem hadde dødd ut, men så heldige var vi ikke.

Disse gule vestene som de har tusjet ned med ymse slagord hjelper ikke legaliseringen i riktig retning akkuratt.


Jeg er for legalisering, men denne marsjen kommer jeg til å holde meg langt unna. Flaut å bli assosiert med disse folka..
Det fins mange oppegående mennesker som er for legalisering.
Når jeg ser videoen fra i fjor blir jeg oppgitt og frustrert. Useriøst og flaut opplegg. Vil man bli tatt seriøs er en nødt til å opptre seriøs. Argumentasjon og retorikk spiller en stor rolle. "Staten er korrupt", er ikke et valid argument. Kan ikke folk kle seg litt mer anstendig og ikke se ut som de har kommet rett fra kjellern til muttern!

Selv om det er en demonstrasjon er det fortsatt ulovelig å røyke weed. Kan ikke demonstrantene respektere dette og opptre på en måte som virker troverdig. Kan ikke et par seriøse mennesker holde taler, som leger, forskere etc. Det må jo være nok av de her i landet til å ta opp diskusjonen? Jeg blir ikke å møte opp på lørdag dersom folkemengden er lik den i fjor.
Sist endret av kn^tte; 2. mai 2013 kl. 17:41.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Selv om det er en demonstrasjon er det fortsatt ulovelig å røyke weed. Kan ikke demonstrantene respektere dette og opptre på en måte som virker troverdig. Kan ikke et par seriøse mennesker holde taler, som leger, forskere etc. Det må jo være nok av de her i landet til å ta opp diskusjonen? Jeg blir ikke å møte opp på lørdag dersom folkemengden er lik den i fjor.
Vis hele sitatet...

Enig i det du sier, veldig flaut opplegg.
Men det har da vært noen seriøse som har talt tidligere, som f.eks. Arild Knutsen, Nils Christie, Forsberg osv.
Skulle gjerne ha deltatt, men vurderer å stryke sokkene mine på marsjtidspunktet. Med andre ord har jeg vesentlig viktigere ting å foreta meg.
Jeg er veldig klar over at selve marsjen ikke vil endre noe som er bestemt av nwo at skal være uendret, men jeg er veldig glad for denne dagen, det er en liten folkefest...og selvfølgelig høy stemning til langt utpå kvelden i nærliggende park
Vis hele sitatet...
Det skrev hun som lasta opp filmen fra fjordårets marsj.

Så alt som har med legalisering å gjøre kan vi bare droppe, dette er NWO shit folkens. Får heller bare samle opp kremen av stonere og sitte med couchlock på gata i Oslo, that'll show 'em!
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det fins mange oppegående mennesker som er for legalisering.
Når jeg ser videoen fra i fjor blir jeg oppgitt og frustrert. Useriøst og flaut opplegg. Vil man bli tatt seriøs er en nødt til å opptre seriøs. Argumentasjon og retorikk spiller en stor rolle. "Staten er korrupt", er ikke et valid argument. Kan ikke folk kle seg litt mer anstendig og ikke se ut som de har kommet rett fra kjellern til muttern!

Selv om det er en demonstrasjon er det fortsatt ulovelig å røyke weed. Kan ikke demonstrantene respektere dette og opptre på en måte som virker troverdig. Kan ikke et par seriøse mennesker holde taler, som leger, forskere etc. Det må jo være nok av de her i landet til å ta opp diskusjonen? Jeg blir ikke å møte opp på lørdag dersom folkemengden er lik den i fjor.
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes folk som er oppegående og for legalisering; meg! :-)

Er nesten rart syns jeg, når man ser slike marsjer i andre land er det masse forskjellige typer folk, men når man ser på norske marsjer er det ofte ganske labert, og slitne folk.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Ja, det finnes folk som er oppegående og for legalisering; meg! :-)

Er nesten rart syns jeg, når man ser slike marsjer i andre land er det masse forskjellige typer folk, men når man ser på norske marsjer er det ofte ganske labert, og slitne folk.
Vis hele sitatet...
Slitne folk og fjortiser som kopierer stoner-stereotyper enten det er hippie-stoner eller "gangster"-stoner.

Dette skader legaliseringsbevegelsen. Vi trenger flere som Arild Knutsen. Det er nesten vondt å være vitne til: hvor gjennomtenkte, logiske og realistiske forslagene, argumentene og tiltakene hans er og så blir alt sabotert av 420 BLAZE IT FAGGOT-stonere.

Hasjnarkotikasprøyte: not even once.
Sitat av Kailua Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=HT284Ss5lX0

Faen for en latterlig gjeng.
Vis hele sitatet...

Skulle kalt det heroinmarsjen. Faen for noen slække jævler.

Blir flau. Er for legalisering, men "hasjmarsjen" er en dårlig ide, slik den har vært de siste åra.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Helt latterlig hele opplegget.
Kanskje jeg skal stryke dressen og stille opp i mine fineste plagg og håpe på at Tv2 velger nettopp meg som talsperson for denne tabubelagte gjengen.

Men Tv2 velger mest sannsynelig samme kara som de alltid har valgt, og det er gutta i skimasker og hettegenser som røyker verdens største fjodde og melder klart og tydelig at de elsker å være stein.
Når Ola og Kari Nordmann ser dette på tv vil de jo aldri bli positivt innstilte på en mulig legalisering.

Hasjmasjen har beklageligvis bare blitt et påskudd for at stonere kan røyke.
Jeg støtter en legalisering av cannabis rent prinsipielt, men jeg har større problemer med å vise det offentlig. Det kan virke feigt, men etter å ha blitt utsatt for telefonavlytting og andre overtramp i privatsfæren - men ikke pga mitt eventuelle forhold til illegale substanser - så vil jeg opptre så anonymt jeg bare kan når det gjelder denne kampsaken. Det som skal til for at jeg "kommer ut av skapet", er at personer som mange lytter til i vårt samfunn, står frem enten som brukere eller som eksperter på respektive områder: sosialpolitiske, medisinske, kriminalpolitiske etc. Hvis alle personer som har brukt cannabis, la oss si det siste året, plutselig hadde blitt grønne i trynet så hadde samfunnet og media fått opp øynene for hvor utbredt det er å nyte en joint.
hahaha jeg hadde blitt flau om jeg hadde vært der og noen jeg kjente gikk forbi :P
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Og ennå så klager dere på et det ikke er lovlig, hva gjør du for å hjelpe legaliseringen.
Vis folk er så mye mer oppegående en den "heroin gjengen" som har vært der de tidligere årene(?)Så møt opp! Og sett standaren DIN.
Engasjert Marihuanamarsjen tilhenger 07-13
Sitat av ttj Vis innlegg
Og ennå så klager dere på et det ikke er lovlig, hva gjør du for å hjelpe legaliseringen.
Vis folk er så mye mer oppegående en den "heroin gjengen" som har vært der de tidligere årene(?)Så møt opp! Og sett standaren DIN.
Engasjert Marihuanamarsjen tilhenger 07-13
Vis hele sitatet...
At det skulle være "heroin gjengen" som er den drivende kraft i markeringen er selvsagt en selvmotsigelse, de har "viktigere" ting å bruke tiden til. Jeg kjenner mange som deltar årlig; alltid morsomt å spotte bekjente som deltar under marsjen på Youtube. Men jeg er altså alt for paranoid for å eksponere meg selv unødvendig i offentligheten.
Sitat av ttj Vis innlegg
Og sett standaren DIN.
Vis hele sitatet...
Min standard er å ikke møte opp før å høre på mange ureflekterte stoneres argumenter om at man skal kunne gjøre hva man vil med sin egen kropp samt at ganja ikke har drept et eneste menneske. Selv om det sikkert finnes interessante talsmenn, så setter jeg standarden og holder meg vekke.
Synd jeg er på jobb til klokken 3. Skulle gjerne ha vært der for å vise at det ikke bare er erketypiske stonere som er for avkriminalisering/legalisering
Sitat av ttj Vis innlegg
Og ennå så klager dere på et det ikke er lovlig, hva gjør du for å hjelpe legaliseringen.
Vis folk er så mye mer oppegående en den "heroin gjengen" som har vært der de tidligere årene(?)Så møt opp! Og sett standaren DIN.
Engasjert Marihuanamarsjen tilhenger 07-13
Vis hele sitatet...
Jeg hjelper legaliseringen ved å holde meg langt unna marsjen. Mener du helt alvorlig at dere bidrar til saken på en konstruktiv måte ved å bekrefte folks fordommer?
hehehe hehehe hvem trenger cannabis når man har marsjen, lololololololololololol. keep it illegal!!!
Sitat av Susanna Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Begge krever innlogging ja. Synes det er lettere ironisk at man må ha brukerkonto hos et amerikansk (kapitalistisk!) selskap for å få informasjon om Marihuanamarsjen.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Men hvis alle som har samme innstilling som oss møter opp og går i samlet tropp kan vi hvertfall vise at det finnes noen skikkelige mennesker som vil bidra med vårt. Så slipper folk å "bare se" innrøykte stonere med hetter og solbriller.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne vært med på et slikt engasjement, men jeg har ikke kommet helt dit at jeg vil fronte saken i offentlighet, på et arrangement som i tillegg blir dekket av mediene.
Sitat av Mofse Vis innlegg
Min standard er å ikke møte opp før å høre på mange ureflekterte stoneres argumenter om at man skal kunne gjøre hva man vil med sin egen kropp samt at ganja ikke har drept et eneste menneske. Selv om det sikkert finnes interessante talsmenn, så setter jeg standarden og holder meg vekke.
Vis hele sitatet...
Men det er jo et prinsipp i seg selv og trenger ikke nødvendigvis ha noe med marijuana å gjøre.
Man kan dø av å spise 20 liter iskrem på en dag, men det er fortsatt lov. Man kan lovlig ta livet av seg med alkohol også.

Så akkurat det er et godt argument.

Det var en kar i Korea som kollapset etter flere døgn med sammenhengende StarCraft spilling uten pause.

Det som desverre ofte følger med argumentet er glorifisering av marijuana der man nekter å godta at det faktisk har skadevirkninger.
"Det er jo bare en plante som kommer fra jorden" er et stereotypisk argument. Ja, det er sant. Men spiser man revebjeller er det stor sjanse for at man dør. De kommer også fra jorden.

Problemet er enten eller tenking. Du har A4 familiemødre som tror en joint automatisk sender folk i rennesteinen eller på akutten versus svidde stonere som mener marijuana kurerer kreft og gir en telepatiske evner.

Jeg tror det er mye av problemet.
Jeg er for legalisering av marihuana men kunne ikke tenke meg å være med i hasj masjen.. Pga eksponering i medier og stigmatisering. Synd at det er sånn egentlig.
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Begge krever innlogging ja. Synes det er lettere ironisk at man må ha brukerkonto hos et amerikansk (kapitalistisk!) selskap for å få informasjon om Marihuanamarsjen.
Vis hele sitatet...
De fleste vil nok ikke se ironien i det Men bare kjøre på...
Fikk en god latter av den videoen, "Fck you jensemann asså"
Litt seint å spørre sikkert, men er det bare i Tromsø og Oslo? Det pleier vel å være i Trondheim også?
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Men det er jo et prinsipp i seg selv og trenger ikke nødvendigvis ha noe med marijuana å gjøre.
Man kan dø av å spise 20 liter iskrem på en dag, men det er fortsatt lov. Man kan lovlig ta livet av seg med alkohol også.

Så akkurat det er et godt argument.

Det var en kar i Korea som kollapset etter flere døgn med sammenhengende StarCraft spilling uten pause.

Det som desverre ofte følger med argumentet er glorifisering av marijuana der man nekter å godta at det faktisk har skadevirkninger.
"Det er jo bare en plante som kommer fra jorden" er et stereotypisk argument. Ja, det er sant. Men spiser man revebjeller er det stor sjanse for at man dør. De kommer også fra jorden.

Problemet er enten eller tenking. Du har A4 familiemødre som tror en joint automatisk sender folk i rennesteinen eller på akutten versus svidde stonere som mener marijuana kurerer kreft og gir en telepatiske evner.

Jeg tror det er mye av problemet.
Vis hele sitatet...
Hva vet du om mine synspunkter og bakgrunnen til disse?

Angående hva man lovlig (med litt kreativitet) kan ta livet avvseg med selges det meste i butikken. Enten det er tau, en brødpose eller om man vil være litt dristig, stappe dasspapir den i halsen på seg selv til man kveles. Begynner man å sammenlikne et rusmiddel med disse tingene så vil man aldri komme noen vei. Derfor er det tåpelig å dra det opp.

Jeg er i dag glad for at jeg fikk en" wake up call" som fikk meg til å kvitte meg med de innrøykede vanene og alle de patetiske tingene jeg hadde for meg når jeg var stoner. Jeg lar denne debatten ligge siden den er Off topic. Min stilling til Cannabis er langt mer drøftene en det du gjetter deg til i ditt forrige innlegg. Tro det eller ei.
Sist endret av Mofse; 4. mai 2013 kl. 00:44.
Sitat av Novice Vis innlegg
Litt seint å spørre sikkert, men er det bare i Tromsø og Oslo? Det pleier vel å være i Trondheim også?
Vis hele sitatet...
Nei er du gal! Vet du ikke at bart og cannabis går jævlig dårlig sammen?
Sitat av Mofse Vis innlegg
Hva vet du om mine synspunkter og bakgrunnen til disse?

Angående hva man lovlig (med litt kreativitet) kan ta livet avvseg med selges det meste i butikken. Enten det er tau, en brødpose eller om man vil være litt dristig, stappe dasspapir den i halsen på seg selv til man kveles. Begynner man å sammenlikne et rusmiddel med disse tingene så vil man aldri komme noen vei. Derfor er det tåpelig å dra det opp.

Jeg er i dag glad for at jeg fikk en" wake up call" som fikk meg til å kvitte meg med de innrøykede vanene og alle de patetiske tingene jeg hadde for meg når jeg var stoner. Jeg lar denne debatten ligge siden den er Off topic. Min stilling til Cannabis er langt mer drøftene en det du gjetter deg til i ditt forrige innlegg. Tro det eller ei.
Vis hele sitatet...
Når man argumenterer på et forum må man ta utgangspunkt i den informasjonen man får. Når du ikke utdyper mer om din stilling enn det du gjorde i innlegget jeg svarte på, må jeg bruke det jeg fikk av informasjon som basis for et svar.

Om du fikk et "wake up call", fint for deg! Egen erfaring hjalp deg med å konkludere med at cannabis ikke er noe for deg.
Vil du frata andre den muligheten til å finne ut av det selv? Skal man bestemme av prinsipp at alle får samme vaner som deg av cannabis? Det er ikke realiteten. Mange røyker en joint i måneden, halvåret etc uten å ta merkbar skade av det. Noen røyker daglig uten merkbare skadevirkninger.

Det er klart at om man skal legalisere er det greit å informere om mulige skadevirkninger slik man gjør med reseptbelagte medisiner der man også blir informert om hvilke omstendigheter man bør unngå bruk.

Når myndighetene begynner å legge restriksjoner på menneskers herredømme over egen kropp har man åpnet en dør som kan lede til fascisme. I Norge i dag er det også store restriksjoner på helsekost. Det er mye urtemedisin man ikke har lov til å importere fordi det konkurrerer med farmasøytindustrien. Det kan jo være en motivasjon for å forby cannabis. Noen erfarer at det er mer effektivt enn tunge sovetabletter. Ikke alle har den erfaringen, på samme måte som noen reagerer veldig dårlig på sovetabletter. Det er ikke så mye penger i cannabis sammenliknet med patenterte, syntetiske medikamenter.

For å trekke en paralell til det prinsippet vi diskuterte:
Personlig er jeg mot abort, men jeg vil ikke påta meg autoritet til å bestemme over andres kropp. Det er en ting å mene noe, noe annet å ville blande andre inn i det, spesielt når det krenker deres frihet.

Det er i bunn og grunn det jeg ville frem til. Staten skal ikke være barnevakt for voksne folk!
Sitat av Alkibiades Vis innlegg
Nei er du gal! Vet du ikke at bart og cannabis går jævlig dårlig sammen?
Vis hele sitatet...
Føler liksom at det er helt motsatt jeg da, altså at cannabis og bart passer veldig bra sammen... Ser at det kan være kjipt med slutten på jointen, men en flott mustasj og en diger pipe, det hører liksom sammen syns jeg

Og jeg ser på google at det har vært marsj i Trondheim tidligere år...
Tenker jeg drar ned uansett og trusler rundt i 1 time eller 2 og håper jeg ser noen marsjere
Noen som vet hvor de sannsynligvis begynner om det blir noen marsj?
Sitat av Novice Vis innlegg
Føler liksom at det er helt motsatt jeg da, altså at cannabis og bart passer veldig bra sammen... Ser at det kan være kjipt med slutten på jointen, men en flott mustasj og en diger pipe, det hører liksom sammen syns jeg

Og jeg ser på google at det har vært marsj i Trondheim tidligere år...
Tenker jeg drar ned uansett og trusler rundt i 1 time eller 2 og håper jeg ser noen marsjere
Noen som vet hvor de sannsynligvis begynner om det blir noen marsj?
Vis hele sitatet...
Ja, vel nå hadde jeg ikke tenkt at mitt ringe innlegg skulle imøtegås med slike seriøse argumenter. Renessansemalerier fra Nederlendere er jo full av trøndere som sitter og damper på sine krittpiper.
Sitat av Novice Vis innlegg
Føler liksom at det er helt motsatt jeg da, altså at cannabis og bart passer veldig bra sammen... Ser at det kan være kjipt med slutten på jointen, men en flott mustasj og en diger pipe, det hører liksom sammen syns jeg

Og jeg ser på google at det har vært marsj i Trondheim tidligere år...
Tenker jeg drar ned uansett og trusler rundt i 1 time eller 2 og håper jeg ser noen marsjere
Noen som vet hvor de sannsynligvis begynner om det blir noen marsj?
Vis hele sitatet...
haha, jeg har faktisk svidd barten min flere ganger!
et lite vindkast og en roach kan få fatale følger, så nå gir jeg heller vekk
roachen enn å tenne den opp selv
Sitat av Mandodiao Vis innlegg
haha, jeg har faktisk svidd barten min flere ganger!
et lite vindkast og en roach kan få fatale følger, så nå gir jeg heller vekk
roachen enn å tenne den opp selv
Vis hele sitatet...
Ja der ser man! Hva er best å røyke, en fet maroc eller trønderbart?
har hørt at det deles ut jointer gratis der? stemmer det????????
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
har hørt at det deles ut jointer gratis der? stemmer det????????
Vis hele sitatet...
sikkert mange gavmilde der ja, folk er jo glad i å dele i det miljøet
Noen som har erfaring med marsjen i Tromsø? Jeg og en kompis skal ihvertfall sjekke det ut, men hvis det er Oslo-tendenser så gidder jeg neppe å være med.