Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 5634
Hei!

Har gått lei det meste jeg har av spill, så lurte på om dere hadde noen forslag til spill jeg må prøve? Kan gjerne være litt gammelt.

I 1 års tid har jeg spilt:
Farcry 3
WoW
SimCity
Max Payne 3
Infamous 2
Dota 2
GTA 4
Hitman Absolution
Minecraft
WarZ / DayZ
Skyrim

Alle disse falt i smak, og liker egentlig det meste.
Sist endret av indolence; 15. april 2013 kl. 19:01.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Half Life Black Mesa.
Tomb Raider
Bf3

http://freak.no/forum/showthread.php?t=244977
Ser ikke Bioshock der, spill gjennom hele serien så har du en god del timer med underholdning.
Sitat av Lima Vis innlegg
Half Life Black Mesa.
Tomb Raider
Bf3
Vis hele sitatet...
Half Life var et godt forslag! Spilte mye originalen.
Tomb Raider, et spill man kan bruke mange timer på?
BF3 ble jeg lei etter forje exp, men ellers et flott spill.

Sitat av etse Vis innlegg
Ser ikke Bioshock der, spill gjennom hele serien så har du en god del timer med underholdning.
Vis hele sitatet...
Skal se litt på trailers, takk!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av indolence Vis innlegg
Half Life var et godt forslag! Spilte mye originalen.
Tomb Raider, et spill man kan bruke mange timer på?
BF3 ble jeg lei etter forje exp, men ellers et flott spill.



Skal se litt på trailers, takk!
Vis hele sitatet...
Jeg brukte 7 timer på det siste Tomb Raider spillet.

Black Mesa er en grafikk oppdatering av orginalen Half Life. Absolutt hvert å spille igjenom på nytt. De har virkelig boosta opp grafikken godt.
Sitat av indolence Vis innlegg
Skal se litt på trailers, takk!
Vis hele sitatet...
Bare pass på at du ikke spoiler spillet for deg selv. Da det er et veldig story-based spill må du behandle det som en film. Er ikke noe gøy å spille gjennom det om du vet alt som skjer.
Sitat av etse Vis innlegg
Bare pass på at du ikke spoiler spillet for deg selv. Da det er et veldig story-based spill må du behandle det som en film. Er ikke noe gøy å spille gjennom det om du vet alt som skjer.
Vis hele sitatet...
Hehe, ser den. Må bare se hvordan gameplayen er. Har aldri vært den store story fan, untatt noen spill hvor man bare blir tatt på senga, slik som Deus Ex: HR.
Settlers III
Settlers IV
Settlers 6/7
Borderlands 1
Borderlands 2
FEAR-serien
MDK 1 og 2
Just Cause 2
Sitat av overwatch Vis innlegg
Settlers III
Settlers IV
Settlers 6/7
Borderlands 1
Borderlands 2
FEAR-serien
MDK 1 og 2
Just Cause 2
Vis hele sitatet...
Settlers har jeg brukt utallige timer på, men takk for tipset. Borderlands falt ikke helt i smak. FEAR-serien er også spilt opp. MDK?
Just cause 2 er helt rått, men også spilt rimelig mye.
Sitat av indolence Vis innlegg
Settlers har jeg brukt utallige timer på, men takk for tipset. Borderlands falt ikke helt i smak. FEAR-serien er også spilt opp. MDK?
Just cause 2 er helt rått, men også spilt rimelig mye.
Vis hele sitatet...
Borderlands falt heller ikke i smak hos meg, men etter å ha tvunget meg litt igjennom det, er det en av de spillene jeg liker best. Fullførte nylig Borderlands 2 og må si jeg fikk et tomrom i meg siden jeg elsker karakterene som er med i spillet, og ikke minst, humoren.

MDK er et tredjepersons sniper/action spill, et av de første i sin sjanger. Koster ikke stort på steam og er veldig anbefalt. Liker det siden det var en av de første spillene jeg spilte på pc som liten.
Don't Starve!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Civilization V
Vis hele sitatet...
Spilt alle Civ opptil 4, og det ble bare dårligere for hvert nye spill, så var skeptisk til nr. 5. Har det blitt noe bedre? Mindre bugs / irriterende gameplay til tider?

Sitat av overwatch Vis innlegg
Borderlands falt heller ikke i smak hos meg, men etter å ha tvunget meg litt igjennom det, er det en av de spillene jeg liker best. Fullførte nylig Borderlands 2 og må si jeg fikk et tomrom i meg siden jeg elsker karakterene som er med i spillet, og ikke minst, humoren.

MDK er et tredjepersons sniper/action spill, et av de første i sin sjanger. Koster ikke stort på steam og er veldig anbefalt. Liker det siden det var en av de første spillene jeg spilte på pc som liten.
Vis hele sitatet...
Må vel få testet borderlands. MDK så spesielt ut, men blir nok å teste det ut uansett.

Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Don't Starve!
Vis hele sitatet...
Ikke helt min smak, men takk for tips uansett.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Dark souls!
Bare litt ekstra om MDK. Ja det er et spesielt spill, men når det kom ut i 1997 var det enkelt og greit "groundbreaking". Det som irriterer meg i MDK 1 er at man ikke kan bevege kamera opp og ned, bare til siden når man ser det i tredjeperson. I sniper modus kan man jo se både opp og ned. Spillet er rimelig stort og har veldig mye gameplay. Tror egentlig jeg aldri har fullført MDK 1. Litt om MDK 2. Elsker levelene, og ikke minst musikken. Linkene nederst er "soundtracks" fra MDK 2. Legger alltid merke til musikken i spill og kan ofte sitte å høre på spillmusikk uten å spille


http://www.youtube.com/watch?v=iGA-2Surc6Y

http://www.youtube.com/watch?v=Y2ofx...308226CC188C33

http://www.youtube.com/watch?v=T9Vmi...A308226CC188C3
Sitat av Zyke Vis innlegg
Dark souls!
Vis hele sitatet...
Skal testes, takk!

Sitat av overwatch Vis innlegg
Bare litt ekstra om MDK. Ja det er et spesielt spill, men når det kom ut i 1997 var det enkelt og greit "groundbreaking". Det som irriterer meg i MDK 1 er at man ikke kan bevege kamera opp og ned, bare til siden når man ser det i tredjeperson. I sniper modus kan man jo se både opp og ned. Spillet er rimelig stort og har veldig mye gameplay. Tror egentlig jeg aldri har fullført MDK 1. Litt om MDK 2. Elsker levelene, og ikke minst musikken. Linkene nederst er "soundtracks" fra MDK 2. Legger alltid merke til musikken i spill og kan ofte sitte å høre på spillmusikk uten å spille


http://www.youtube.com/watch?v=iGA-2Surc6Y

http://www.youtube.com/watch?v=Y2ofx...308226CC188C33

http://www.youtube.com/watch?v=T9Vmi...A308226CC188C3
Vis hele sitatet...
Flott med litt ekstra info! Spillmusikken var helt grei nå, men det bruke å bli bedre når man har fått spilt litt å fått feelingen i spillet.
Assassins creed serien, den anbefales og da har nok å gjøre de neste ukene
Wee, Elsker å anbefale spill til folk ^^

Om du har spillt Transport tychoon Deluxe noen gang anbefaler jeg den nye open source versjonen som funker perfekt på nye maskiner og har mindre bugs, og mer ting i seg: http://www.openttd.org/en/

Ellers så har du jo Starcraft 2, så ikke det der. Selv Single player er det ganske artig.

Har du lyst å reise til rommet med en rakett du har laget selv? Da anbefaler jeg Kerbal Space Program, har spandert mye tid på det spillet, er skikkelig avhengihetsskapende.

Ellers har du spill som Limbo og Braid som er kreative Puzzle atmosphere spill

Hmm.. Et annet jeg kan tenke meg du liker er Bastion! Skikkelig artig og fengende spill.

Oh glemte nesten Mount and Blade: Warband, som igjen er ganske gøy både single og multiplayer.

Og hva med Dead Island GOTY? Ganske kult om du liker zombie survival games =)
Sitat av overwatch Vis innlegg
Settlers III
Settlers IV
Settlers 6/7
Borderlands 1
Borderlands 2
FEAR-serien
MDK 1 og 2
Just Cause 2
Vis hele sitatet...
Settlers 2!! beste i serien
Sitat av skepsis Vis innlegg
Settlers 2!! beste i serien
Vis hele sitatet...
Settlers II var dessverre rett før jeg begynte med gaming.. Synd jeg aldri fikk oppleve det, hører veldig mange synes det er episk ^^
Dead Island.
Sterkt undervurdert.
Man får game of the year edition for en drøy hundrings nå, og da er alt av DLC's med, noe noe som gir mye spill og timesvis med underholdning for penga

Og som nevnt over her; Dark Souls og evt Demon's souls.
war thunder om du liker flyspill, et fantastisk spill som er i gratis beta atm.
Det skal komme tanks og båter senere. Og du kan spille det med musa, noe de aller fleste gjør og det fungerer ypperlig.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Til PS3:

Red Dead Redemption
Portal 2 (morsom co-op, awesome single player)
Shadow of the Colossus
Ico

Ico og SotC finnes som HD-remakes på en felles disk til PS3 og er verdt hver eneste krone, SotC er et av de beste spillene jeg noen gang har vært borti.

Hvis du har litt penger å svi av og ikke har en Wii fra før, anbefaler jeg at du kjøper en brukt en til en tusenlapp og kjøper Ocarina of Time og Majora's Mask til Virtual Console. Zelda-serien er noe alle bør prøve i løpet av livet sitt.
Sitat av overwatch Vis innlegg
Settlers II var dessverre rett før jeg begynte med gaming.. Synd jeg aldri fikk oppleve det, hører veldig mange synes det er episk ^^
Vis hele sitatet...
er ikke så lenge siden det kom en ny utgave av S2 btw

settlers 2 10th anniversary heter den

smoothere grafikk, bedre multiplayer blandt annet, men fortsatt gode gamle s2 feelen
Du bør prøve Dark Souls, feteste spillet jeg har spillt på lenge. Prøv å ikke bruk guider og youtube videoer, det morsomste er at man må finne ut av ting selv
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Skikkelig Old school: Colonization (lastes ned fra sourceforge).

Ellers har jeg brukt ufattelig mange timer på rome total war med europa barbarorum mod og diverse årganger av fottball manager.
Hvis du liker MC, men slutta fordi du føler at du har gjort alt, eller gått lei, så kan jeg anbefale Feed The Beast. Det er en modpack ganske lignende Tekkit, eller Technic, hvis du har testa noen av de.

Det gir MC et helt nytt aspekt, og det er veldig spennende med alt det nye du kan gjøre og lage.
Foreslår Warframe
Det er gratis på steam og er ett utrolig fett spill
Sci-fi skytespill med CO:OP, få med noen venner så har du uendelige timer med underholdning
Worms World Party.
JEg har brukt utallige timer på Mount & Blade: warband(orginale spillet). Det er også voldsomt mange mods til dette spillet. Er for øyeblikket i ferd med å erobre Europa med min horde fra nord i moden Anno Domini 1257). Anbefales!
Sitat av indolence Vis innlegg
Hei!

Har gått lei det meste jeg har av spill, så lurte på om dere hadde noen forslag til spill jeg må prøve? Kan gjerne være litt gammelt.

I 1 års tid har jeg spilt:
Farcry 3
WoW
SimCity
Max Payne 3
Infamous 2
Dota 2
GTA 4
Hitman Absolution
Minecraft
WarZ / DayZ
Skyrim

Alle disse falt i smak, og liker egentlig det meste.
Vis hele sitatet...
Kansje du rett og slett er lei DATASPILL GENERELT og ikke dataspill spessielt..... at du kansje kan ta deg en pause fra spillinga, just my 50 cents
Portal 2 er nå til tilbud på Steam for 30 NOK


Verd å kjøpe =)
Sitat av packman Vis innlegg
Assassins creed serien, den anbefales og da har nok å gjøre de neste ukene
Vis hele sitatet...
Gikk spydig lei etter den første i serien, var altfor mye springing uten mål å mening.

Sitat av Limptobe Vis innlegg
Wee, Elsker å anbefale spill til folk ^^

Om du har spillt Transport tychoon Deluxe noen gang anbefaler jeg den nye open source versjonen som funker perfekt på nye maskiner og har mindre bugs, og mer ting i seg: http://www.openttd.org/en/

Ellers så har du jo Starcraft 2, så ikke det der. Selv Single player er det ganske artig.

Har du lyst å reise til rommet med en rakett du har laget selv? Da anbefaler jeg Kerbal Space Program, har spandert mye tid på det spillet, er skikkelig avhengihetsskapende.

Ellers har du spill som Limbo og Braid som er kreative Puzzle atmosphere spill.

Hmm.. Et annet jeg kan tenke meg du liker er Bastion! Skikkelig artig og fengende spill.



Oh glemte nesten Mount and Blade: Warband, som igjen er ganske gøy både single og multiplayer.

Og hva med Dead Island GOTY? Ganske kult om du liker zombie survival games =)
Vis hele sitatet...
Takk, har spilt mye "tycoon spill", men ikke transport tycoon.

SC2 har ikke helt falt i smak etter trailers å dømme, er mer Red Alert, Generals, Supreme Commander, WC3.

Hehe! Så det på 4chan her om dagen, vurderte det kraftig, men glemte det helt av!

Skal sjekke de andre spillene ut, takk!

Hørte av venner at dead island ble rimelig fort kjedelig?

Sitat av lofed Vis innlegg
war thunder om du liker flyspill, et fantastisk spill som er i gratis beta atm.
Det skal komme tanks og båter senere. Og du kan spille det med musa, noe de aller fleste gjør og det fungerer ypperlig.
Vis hele sitatet...
Takk! Brukt mye tid på Ace Combat oppgjennom årene.

Sitat av BomberMan Vis innlegg
Til PS3:

Red Dead Redemption
Portal 2 (morsom co-op, awesome single player)
Shadow of the Colossus
Ico

Ico og SotC finnes som HD-remakes på en felles disk til PS3 og er verdt hver eneste krone, SotC er et av de beste spillene jeg noen gang har vært borti.

Hvis du har litt penger å svi av og ikke har en Wii fra før, anbefaler jeg at du kjøper en brukt en til en tusenlapp og kjøper Ocarina of Time og Majora's Mask til Virtual Console. Zelda-serien er noe alle bør prøve i løpet av livet sitt.
Vis hele sitatet...
Takk, RDR hadde jeg glemt helt av!
Portal 2 var morsomt, spilte gjennom det som COOP.
De andre spillene har jeg sett på når kompisen min spilte gjennom.

Sitat av knarken Vis innlegg
Du bør prøve Dark Souls, feteste spillet jeg har spillt på lenge. Prøv å ikke bruk guider og youtube videoer, det morsomste er at man må finne ut av ting selv
Vis hele sitatet...
Ser flere i tråden nevner det, skal testes.

Sitat av Apraksin Vis innlegg
Skikkelig Old school: Colonization (lastes ned fra sourceforge).

Ellers har jeg brukt ufattelig mange timer på rome total war med europa barbarorum mod og diverse årganger av fottball manager.
Vis hele sitatet...
Rome: Total War spilte jeg helt til bugs / irritasjonsmomenter tok meg. Fotball manager er ikke helt min ting. Skal sjekke ut Colonization, husker det ble spilt aktiv av min kompis i mine yngre dager.
Fallout serien er å anbefale. Du kan rushe gjennom historien til Fallout 3 på 20-30 timer, men da går du gjerne glipp av selve opplevelsen som ligger i det at du skal kunne få med deg så mye som mulig av handlingen. Selv brukte jeg rundt 60 timer på en journey. Fallout NewVegas er også til å anbefale vis F3 falt i smak. Her har jeg rundt 180 timer. Noen av faktorene som gjør dette spillet unikt er alle de uendelige sideoppdragene og ukjente deler av verdenen som må oppdages og ikke minst alle våpen mulighetene man kan leke seg med. Setter du deg godt inn i spillet er det nærmest avhengighetsskapende
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Hvis du liker MC, men slutta fordi du føler at du har gjort alt, eller gått lei, så kan jeg anbefale Feed The Beast. Det er en modpack ganske lignende Tekkit, eller Technic, hvis du har testa noen av de.

Det gir MC et helt nytt aspekt, og det er veldig spennende med alt det nye du kan gjøre og lage.
Vis hele sitatet...
Har min egen server MC som enda er oppe å går, men ble litt ensformig, og fort lei, men takk for tips som kanskje spice opp MC servern.

Sitat av Sinnsforvirret Vis innlegg
JEg har brukt utallige timer på Mount & Blade: warband(orginale spillet). Det er også voldsomt mange mods til dette spillet. Er for øyeblikket i ferd med å erobre Europa med min horde fra nord i moden Anno Domini 1257). Anbefales!
Vis hele sitatet...
Testet det før, falt ikke helt i smak, men takk for tips.

Sitat av lydmannen Vis innlegg
Kansje du rett og slett er lei DATASPILL GENERELT og ikke dataspill spessielt..... at du kansje kan ta deg en pause fra spillinga, just my 50 cents
Vis hele sitatet...
Er ikke det skjønner du. Har tatt pauser fra spillinga de siste 2 ukene, mens jeg ordner nye spill som jeg teste.

Sitat av Claryn Vis innlegg
Loadout.com
Ser sykt fett ut!!
http://www.youtube.com/watch?v=j-lEOaQ5arM
Vis hele sitatet...
Minner meg om Team Fortress 2, eller tar jeg helt feil?
Jeg anbefaler "Planetside 2" som er gratis! Massivt onlineplayerspill der du bør sammerbeide for å være god
Sitat av FreakAzzPwnerz Vis innlegg
Fallout serien er å anbefale. Du kan rushe gjennom historien til Fallout 3 på 20-30 timer, men da går du gjerne glipp av selve opplevelsen som ligger i det at du skal kunne få med deg så mye som mulig av handlingen. Selv brukte jeg rundt 60 timer på en journey. Fallout NewVegas er også til å anbefale vis F3 falt i smak. Her har jeg rundt 180 timer. Noen av faktorene som gjør dette spillet unikt er alle de uendelige sideoppdragene og ukjente deler av verdenen som må oppdages og ikke minst alle våpen mulighetene man kan leke seg med. Setter du deg godt inn i spillet er det nærmest avhengighetsskapende
Vis hele sitatet...
Fallout 3 er et fantastisk spill, var ikke like begeistret over new vegas.

Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg anbefaler "Planetside 2" som er gratis! Massivt onlineplayerspill der du bør sammerbeide for å være god
Vis hele sitatet...
Så tøft ut, må vel prøves!
Red dead redemption var nylig en av mine bedre spillopplevelser, forbausende meditativt.
Jeg spiller ikke så ofte, så er ingen aitoritet på området, men har likt flere av spillene du nevner der. Så det er mulig vi har noe lik smak.
Jeg får slenge på World of Tanks. Tok en tur innom for nesten 2 år siden, og spiller det fortsatt...
Hvis du liker rpg sjangeren, vil jeg anbefale deg å sjekke ut the witcher 2!


IGN review: http://www.youtube.com/watch?v=euLYjmuLM9Q
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Om du liker Civ type spill er det godt mulig at Dwarf Fortress faller i smak, det er ganske spesielt. Making History er et ikke fult så kjent spill, men det er meget bra strategi spill, og har et godt community,
Sitat av funk3 Vis innlegg
Kan anbefale Smite på det sterkeste http://www.hirezstudios.com/smitegame/home
Vis hele sitatet...
Er dette et MOBA 3rd person game? Ser ut som en mix mellom Wow arena og HON / DoTa - Tror jeg skal teste det ut når jeg kommer hjem.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
League of Legends
Civ 5 /m expansion pack
Fallout 3/NV

Er egentlig ikke så mange gode nye spill ute for tiden, håper det kommer en drøss når ps4/ nye Xbox'en kommer ut.


EDIT: Tomb Rider & Bioshock er nye spill som er ganske gode spill.
Sist endret av ArtOfHacking; 23. april 2013 kl. 06:59.
Du har spillt dota, hva med league of legends?
Sitat av Limptobe Vis innlegg
Er dette et MOBA 3rd person game? Ser ut som en mix mellom Wow arena og HON / DoTa - Tror jeg skal teste det ut når jeg kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Riktig det.

Har du spilt MOBA`s før så blir du fort vant med SMITE. Og SMITE er sinnsykt gøy

addmeg hvis du spiller dette: AndyDe (eller morgul85, usikker)
Sitat av SloffA Vis innlegg
Hvis du liker rpg sjangeren, vil jeg anbefale deg å sjekke ut the witcher 2!


IGN review: http://www.youtube.com/watch?v=euLYjmuLM9Q
Vis hele sitatet...
Så midt i blinken ut for meg.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Om du liker Civ type spill er det godt mulig at Dwarf Fortress faller i smak, det er ganske spesielt. Making History er et ikke fult så kjent spill, men det er meget bra strategi spill, og har et godt community,
Vis hele sitatet...
Skal se trailers, takk.

Sitat av funk3 Vis innlegg
Kan anbefale Smite på det sterkeste http://www.hirezstudios.com/smitegame/home
Vis hele sitatet...
Blir ikke fort lei det? Hadde noen kompiser som spilte det noen dager så orket de ikke mer, har ikke spurt hvorfor.

Sitat av Benjy Vis innlegg
Du har spillt dota, hva med league of legends?
Vis hele sitatet...
Falt absolutt ikke i smak, når man har HoN, dota 1 og dota 2, som er altfor mye bedre.

Sitat av Fishface Vis innlegg
Worms World Party.
Vis hele sitatet...
Har worms på telefonen så holder det, men et bra spill er det uansett.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av indolence Vis innlegg
Rome: Total War spilte jeg helt til bugs / irritasjonsmomenter tok meg.
Vis hele sitatet...
Må spilles med mod, da blir det ca. 3000 ganger bedre, anbefaler som sagt denne: http://www.europabarbarorum.com/
Sitat av Limptobe Vis innlegg
Er dette et MOBA 3rd person game? Ser ut som en mix mellom Wow arena og HON / DoTa - Tror jeg skal teste det ut når jeg kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Helt riktig det ja, som Morgul også sier
Liker den 3rd person vrien jeg! Så som nevnt tidligere så anbefaler jeg Smite på det sterkeste
Sist endret av funk3; 24. april 2013 kl. 00:34.