Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 7473
http://dt.no/nyheter/nektet-nisselue...ning-1.6661838

Hva er dette her for noe?

Synes det blir ganske drøyt å sensurere nisseluene fra juleavslutningen. Jeg er selv en utlening ( selv om jeg er født i Norge ) og mener dette blir bare for dumt. Grunnen til det er at det er dette her som skaper rasisme ! Lærerene på denne skolen tror at hvis de fjerner og sensurerer alt som er kristent med julen så blir det likt for alle og alt blir bra? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig og tenke slik? Jeg veit om mange jenter som går på denne skolen og de kommer med hijab og alt som er, men ingen sier noe til det? og selfølgelig så har ingen rett til å si noe om det.. men når de fjerner noe som jeg vet de fleste nordmenn elsker nemlig jul og julestemningen synes jeg også det muslimer og jøder har på hodet skal også bli fjernet. Mange norske er "redde" for å uttale seg for mye om sånt siden dere blir jo stemplet som rasist ganske enkelt, derfor tenkte jeg at det er greit hvis en med innvandrer bakgrunn som meg kan uttale meg om dette.

Veit jeg ikke er den flinkeste til å skrive men ville dele det jeg har å si
også lurer jeg jo hva dere mener om dette da
1 lærer bestemmer at de ikke vil ha nissefest. er ikke noe big deal. Virkelig ikke verd en så stor overskrift.
Har julenissen noe som helt med religion å gjøre?
Det her er jo bare en lærers inkompetent avgjørelse som har fått stor overskrift. Regner med at vedkommende har fått med seg reaksjonene i og med at saken ble såpass stor, og tar til vettet neste år. Jeg tror ikke dette er noe vi kommer til å se mye av, heldigvis.
13 Desember nå, og de har juleferie?
Mener vi hadde litt mindre juleferie når vi gikk på barneskolen..
Dette her er jo sykt. Politisk korrekthet kan ta seg selv i ræva. Det er da virkelig ikke noe problem å gå med nisseluer på en JULEavsluttning. Denne læreren skulle hatt sparken for total inkompetanse.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Har julenissen noe som helt med religion å gjøre?
Vis hele sitatet...
Ja, http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Nicholas
Dette er bare et krampaktig forsøk på å ta hensyn til andre kulturer ved å undertrykke sin egen.
Dette er helt utrolig. Tviler veldig sterkt på at det er noen elever som blir støtt av å se nisseluer. Isåfall, hva med oss som blir støtt av å se diverse religiøse plagg på skoler? Skal vi ikke tas hensyn til?????????????? I EGET LAND?

Latterlig provoserende.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
13 Desember nå, og de har juleferie?
Mener vi hadde litt mindre juleferie når vi gikk på barneskolen..
Vis hele sitatet...
Fordi om de har en juleavsluttning/markering betyr ikke dette at de får juleferie så tidlig allikevel. Det kan være at det passet dårligere mtp gjennomføring en av de nærmere dagene...
Så dette " allt var bedre før og alle født etter 2000 generasjonen, er bortskjemte drittunger" retorikken din kan du spare deg for...

OT:
Latterlig avgjørelse. Det at vi firer på våre lange tradisjoner, til fordel for noen andres relativt nykomne viser bare hvordan Norge kommer til å bli. Dette kommer vi til å se mer av. Denne enveis rasisst stemplingen er farlig og bør tas tak i fortest mulig, da jeg gikk på barneskolen var ikke dette på tale selv om vi da for 10 år siden også hadde minoriteter og trossamfunn på skolen og i Norge som ikke feiret Jul. Og jeg veit at alle av de ovvennevnte nøt slike "goder" i denne høytiden selv om de kanskje ikke identifiserte seg med den...
Sist endret av thebigt; 13. desember 2011 kl. 17:42.
Denne saken er helt latterlig og en total feilvurdering av skoleledelsen, når begrunnelsen er "av hensyn til annen kultur og tro." Men jeg nekter å hive meg på frp-sytebølgen som bruker denne saken for alt det er verdt for å skape et sterkere inntrykk av at stakkars nordmenn må vike aaalt mulig for å liksom vise respekt for det flerkulturelle. Dette er tross alt bare én enkeltsak, én feilvurdering, ikke et landsdekkende skoleforbud mot nisseluer for små barn.
Sitat av thebigt Vis innlegg
Så dette " allt var bedre før og alle født etter 2000 generasjonen, er bortskjemte drittunger" retorikken din kan du spare deg for...
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri sagt
Alt jeg sa var at det var veldig tidelig for å være juleferie, siden det var juleavslutning, som vanligvis er en avslutning.
Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg er så lei av de dumme beslutningene til folk med høyere stillinger.

Rasisme skjer fordi alle absolutt skal legge merke til alt som er annerledes med en annen kultur. Folk med høyere stillinger er spesielt flinke til dette da de alltid skal inkludere alle og gjøre alt likt for alle. For av en eller annen merkelig grunn har disse sosialistene klart å skaffe seg sjefsstillinger overalt i det offentlige - no surprise there egentlig. Det å absolutt gjøre alt likt for alt og alle er den mest stupide ideologien jeg noen gang har hørt. Som AP's motto: "alle skal med". Legg merke til "skal". Man har ikke noe valg lengre, man har ingen individualitet. Regjeringen har til og med i mer eller mindre grad sluttet å forklare hvorfor de gjør det de gjør, selv når folk protesterer. Dette landet er blitt som den morsomme barneleken "Kongen befaler", eller "Simon says" om du vil. Bare at det ikke er morsomt lengre. Jeg vil gå med nisselue, men ifølge politikere og sjefer (ikke innvandrere selv) så må vi ta hensyn til alle de andre med en annen kultur og tro. Nisseluen har absolutt INGENTING med kristendommen å gjøre. Nisseluen, sammen med julenissen og juletreet har absolutt ingenting å gjøre med religion å gjøre i det hele tatt. Så hvorfor nekte dette? De fleste juletradisjonene idag har heller ingenting med Kristendommen å gjøre. Så hvorfor kan dette overhodet mistolkes av andre med en annen tro og kultur? Det er ikke som om skolen ville tvinge innvandrerbarna å gå med nisselue og sitte på fanget til nissen.

Istedenfor å nekte norske barn å gjennomføre de gode gamle norske tradisjonene burde de mye heller prøvd å inkludere innvandrerbarna til å delta ettersom at de norske juletradisjonene faktisk bare er lokale tradisjoner uten tilknytning til religion. Det eneste som egentlig kan assosieres med religion blant de norske juletradisjonene er sangene, men det er heller få av dem som oppmuntrer til kristendommen. Istedenfor å la innvandrere føle seg "hjemme" i Norge har de heller klart å distansere Nordmenn fra innvandrerne. Snakk om bra integreringspolitikk.

Nå, grunnen til at jeg faktisk orket å skrive et såpass langt innlegg til en såpass ubetydelig ting som nisseluer på en skole er fordi dette ikke er første gangen noe sånt har skjedd. Hvorfor er det kun den generelle nordmannen på gaten som forstår dette, og ikke politikere og andre med nok innflytelse til å kunne endre måten ting gjøres på? Er det meg som tar feil i hele min tankegang om integrering, eller må det bare en enkel sjel som faktisk har vært ute blant folk til for å se problemene? Tar jeg feil når jeg sier at det kun er byråkrater og kontorrotter som styrer landet vårt?
Trodde jul var en markering av den mørkeste tida på året og at da måtte vi spise opp all den gode maten for å gjøre et lyspunkt i det mørke. Ingenting med religion å gjøre ....

Var sikkert en skikkelig skrudd lærer dette her. Er jo noen av dem, husker godt det fra skolen sjøl. Sikkert like før det tipper over kanten..... Stakkars barna som måtte oppleve det der.
Dette er akkurat som den ene South Park episoden der hele julen blir ødelagt på grunn av forkjellige religioner.
http://xepisodes.com/south-park/seas...ppy-christmas/
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
13 Desember nå, og de har juleferie?
Mener vi hadde litt mindre juleferie når vi gikk på barneskolen..
Vis hele sitatet...
Sikkert noe Juleverksted eller noe slikt, våres skole får juleferie den 20.
Vårt land, våre skikker!
Sitat av Yutao Vis innlegg
Vårt land, våre skikker!
Vis hele sitatet...
Må nesten si meg enig der, vi kan ikke bøye oss for alle som har andre skikker.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Må nesten si meg enig der, vi kan ikke bøye oss for alle som har andre skikker.
Vis hele sitatet...
Ja, og det skjønner også de fleste som kommer hit til Norge. Problemet ligger hos politikerene og venstreekstremister som etter min oppfatning ser på vår kultur som den som må tilpasses andre - og ikke omvendt.
Sist endret av caperno; 13. desember 2011 kl. 18:21.
Tror du har kommet til feil tråd. Nesten alle de som prøver å diskutere seriøst i denne tråden prøver heller å få med det faktum at innvandrere ikke er så jævlig overfølsomme for religionen og kulturen sin. Det er den skandaløse integreringspolitikken vi, eller ihvertfall jeg klager på. Og ja, jeg vet at denne saken ikke har noe med regjerings integreringspolitikk å gjøre, men skolen i denne saken prøver å være politisk korrekt. Med andre prøver han bare å følge etter det staten allerede gjør. Nekte nordmenn sine gamle skikker slik at personer med annen religion og kultur ikke blir fornærmet. Hvor jeg da vil ha fram at innvandrere mest sannsynlig ikke bryr seg, og hvis de blir fornærmet av et par nisseluer på en skoleavslutning, så burde ikke nordmenn bry seg.
Du mener tydeligvis at dette ikke er noe å snakke om? Hva med å heller slenge seg med i diskusjonen fremfor å komme med slike billige poeng for å vise verden at alle her inne som er uenig med deg drives av fremmedfrykt og rasisme? Dette var lavmål.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Tror du har kommet til feil tråd. Nesten alle de som prøver å diskutere seriøst i denne tråden prøver heller å få med det faktum at innvandrere ikke er så jævlig overfølsomme for religionen og kulturen sin. Det er den skandaløse integreringspolitikken vi, eller ihvertfall jeg klager på. Og ja, jeg vet at denne saken ikke har noe med regjerings integreringspolitikk å gjøre, men skolen i denne saken prøver å være politisk korrekt. Med andre prøver han bare å følge etter det staten allerede gjør. Nekte nordmenn sine gamle skikker slik at personer med annen religion og kultur ikke blir fornærmet. Hvor jeg da vil ha fram at innvandrere mest sannsynlig ikke bryr seg, og hvis de blir fornærmet av et par nisseluer på en skoleavslutning, så burde ikke nordmenn bry seg.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til andre eksempler der staten nekter nordmenn sine gamle skikker? Ellers er jeg enig i det du skriver, men jeg vil ikke blåse det ut av alle proporsjoner som om dette skulle være vanlig praksis i norske skoler eller fare for å bli det.
Sist endret av Don Veto; 13. desember 2011 kl. 19:00.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Tror du har kommet til feil tråd. Nesten alle de som prøver å diskutere seriøst i denne tråden prøver heller å få med det faktum at innvandrere ikke er så jævlig overfølsomme for religionen og kulturen sin. Det er den skandaløse integreringspolitikken vi, eller ihvertfall jeg klager på. Og ja, jeg vet at denne saken ikke har noe med regjerings integreringspolitikk å gjøre, men skolen i denne saken prøver å være politisk korrekt. Med andre prøver han bare å følge etter det staten allerede gjør. Nekte nordmenn sine gamle skikker slik at personer med annen religion og kultur ikke blir fornærmet. Hvor jeg da vil ha fram at innvandrere mest sannsynlig ikke bryr seg, og hvis de blir fornærmet av et par nisseluer på en skoleavslutning, så burde ikke nordmenn bry seg.
Vis hele sitatet...
Sitat av caperno Vis innlegg
Du mener tydeligvis at dette ikke er noe å snakke om? Hva med å heller slenge seg med i diskusjonen fremfor å komme med slike billige poeng for å vise verden at alle her inne som er uenig med deg drives av fremmedfrykt og rasisme? Dette var lavmål.
Vis hele sitatet...
Det var et uttrykk for en irritasjon over at en enkelthandling til en forvirret lærer tas til inntekt for generaliserende holdninger om at "statens/regjeringas integreringspolitkk" er med på ødelegge nasjonen ved å gå vekk fra den norske kulturen.

Jeg har ingen problemer med å delta i konstruktive diskusjoner, og det har jeg også gjort på forumet i snart ti år, men nå man lager en tråd om en enkeltstående tåpelig handling for så å starte en diskusjon om at dette er en effekt av det generelle politiske systemet, så melder jeg pass. Dere forsøker dere med reinspikka politisk propaganda, og det går jeg ikke på.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg er så lei av de dumme beslutningene til folk med høyere stillinger.
Vis hele sitatet...
Ja, men husk å stemme høyre/frp i 2013! Da blir det bedre. Dette er bare helt sjukt! Jeg snakket med noen venner for ett halvt år siden om temaet og de nektet for at noe slikt som akkuratt har skjedd, kom til å skje i Norge. I England har det blitt et stort problem i noen byer med flertall av muslimer. Ulovlig med offentlig julepynt etc.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det var et uttrykk for en irritasjon over at en enkelthandling til en forvirret lærer tas til inntekt for generaliserende holdninger om at "statens/regjeringas integreringspolitkk" er med på ødelegge nasjonen ved å gå vekk fra den norske kulturen.

Jeg har ingen problemer med å delta i konstruktive diskusjoner, og det har jeg også gjort på forumet i snart ti år, men nå man lager en tråd om en enkeltstående tåpelig handling for så å starte en diskusjon om at dette er en effekt av det generelle politiske systemet, så melder jeg pass. Dere forsøker dere med reinspikka politisk propaganda, og det går jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Problemet er at mange i sin lille boble av politisk korrekthet ikke forstår at det finnes noe som heter konstruktiv kritikk dersom temaet er andre kulturer eller andre hudfarger. Ordet de ofte blar frem til er, "rasisme". Denne politiske korrektheten gjenspeiler seg i holdningene og ideologien til flere, og man kan jo ta denne læreren som ett eksempel. Hun/han valgte her å se bort i fra norsk kultur i sin streber mot å blidgjøre en minoritet. Læreren hadde helt klart de beste intensjoner, men glemte i farta at hun/han med dette skuffet og såret mange av de som er vokst opp med den norske kulturen. Vi hører ikke mye om lignende tilfeller i media, men at en slik tankegang eksisterer hos flere er det vel ingen grunn til å se bort i fra.

Dette er ett viktig tema. Diskriminering er like ille uansett om det rettes mot etnisk-norske eller minoriteter. Det betyr imidlertid ikke at andre kulturer skal komme før vår egen - slik som vi har sett i denne artikkelen. Det kan heller ikke jeg som etnisk-norsk forvente når jeg besøker andre kulturer - da er det min oppgave å tilpasse meg.
Sist endret av caperno; 13. desember 2011 kl. 19:41.
wtf. Dette er min gamle barneskole, skuffende. Skal dra opp og ta en alvorsprat med rektor, næææt. Er jo ikke så veldig stor deal om man velger å ta bort nisseluer, selvom det samtidig er ganske så tåpelig. Men ingenting overrasker meg mer, såe god jul!
Skulle likt å sett hvor mange som hadde tatt av seg burka og hijab i respekt for et mindretall Norske mennesker.
Det er jo rett og slett ikke normalt.
Sist endret av Teddybe4r; 13. desember 2011 kl. 20:04.
Sitat av soulz Vis innlegg
wtf. Dette er min gamle barneskole, skuffende. Skal dra opp og ta en alvorsprat med rektor, næææt. Er jo ikke så veldig stor deal om man velger å ta bort nisseluer, selvom det samtidig er ganske så tåpelig. Men ingenting overrasker meg mer, såe god jul!
Vis hele sitatet...
Faen du skulle ikke ha kp, trykka feil.
Uansett så er det en veldig stor deal når det er gjort for å skåne andres kultur og relegion i vårt egen land!
Man kødder ikke med julen. Det gjør man bare ikke.

Vintermarkering meg midt i *

Skal disse lærerne tillate hijab o.l. men forby nisseluer? I Norge?

God jul alle sammen!
http://no.wikipedia.org/wiki/Jul

Det er både en eldgammal norrøn tradisjon og ved forveksling i kristen tro St. Nicholas. Det er en forveksling på den kristne biten jeg har lest men ikke kan komme med kilder til.

Om det skulle være av interesse selv om det er off topic.
Vi skal ikke undertrykke våres kultur til fordel for demmes og mest sannsynelig så lever dem en bedre og tryggere hverdag i norge enn der dem kom ifra. Mener dem burde undertrykke seg selv, kultur og relegion siden dem for lov å bo i flotte norge. Kan egentlig si: mitt hus mine regler, get used to it.
Ingen ord, føler meg kvalm når jeg leste det her...
Julen blir til vintermarkering? skal faen meg lime fast nisselue på rektoren!
Hva har politikk med en lærers avgjørelse ?
Sitat av Kain Vis innlegg
Ingen ord, føler meg kvalm når jeg leste det her...
Julen blir til vintermarkering? skal faen meg lime fast nisselue på rektoren!
Vis hele sitatet...
Rektor hadde ingenting med dette å gjøre. det var en lærer sin svgjørelse som gladt akkurat det trinnet. Rektor nektet de aldri nisselue.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hva har politikk med en lærers avgjørelse ?
Vis hele sitatet...
Læreren prøver å være politisk korrekt, men gjør det på helt feil måte.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det var et uttrykk for en irritasjon over at en enkelthandling til en forvirret lærer tas til inntekt for generaliserende holdninger om at "statens/regjeringas integreringspolitkk" er med på ødelegge nasjonen ved å gå vekk fra den norske kulturen.

Jeg har ingen problemer med å delta i konstruktive diskusjoner, og det har jeg også gjort på forumet i snart ti år, men nå man lager en tråd om en enkeltstående tåpelig handling for så å starte en diskusjon om at dette er en effekt av det generelle politiske systemet, så melder jeg pass. Dere forsøker dere med reinspikka politisk propaganda, og det går jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP
http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=FRP

Alle disse trådene er tråder om enkeltstående tåpelig handlinger FrP har gjort/sagt. Ser man gjennom trådene i tillegg er det i de fleste tydelige "angrep" på hele ideologien til FrP grunnet disse enkelthandlingene. Hadde jeg meldt pass hver gang det kom en slik tråd som hetset FRP for enkelthandlinger hadde jeg hatt tre ganger så lite innlegg enn det jeg har nå. Med en gang det kommer en tråd om en enkelthendelse som dette, som faktisk har klare likhetstrekk med den integreringspolitikken den nåværende regjeringen kjører så melder du pass? Makan til dobbeltmoral.
Jeg er fortsatt interessert i å lese eksempler på tilfeller der staten nekter nordmenn sine gamle skikker, som du skriver.
Hva faen er du så grinete for? Ingen som har nevnt ordet terrorist, ikke muslim en gang!

Vær heller saklig, som ALLE ANDRE har vært før deg.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Alle disse trådene er tråder om enkeltstående tåpelig handlinger FrP har gjort/sagt. Ser man gjennom trådene i tillegg er det i de fleste tydelige "angrep" på hele ideologien til FrP grunnet disse enkelthandlingene.
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig ikke en spesielt treffende sammenlikning. En Frp-politiker representerer sitt parti, og det er viktig at de som representanter for folket oppfører seg på sømmelige måter uten å begå alvorlige moralske overtramp. Man kan selvfølgelig ikke si at en enkelt lærer på samme måte representerer den norske integreringspolitikken.
Jeg trudde folk i norge hadde lov til å ha på seg de klærne dem selv ville, og spessielt på skolen.
Hadde faen meg limt en nisselue på hodet mitt hvis jeg var en av barna i den klassen. Bare fordi et mindretall av populariteten av Norge ikke feirer jul, betyr det ikke at vi skal legge bort våre juletradisjoner. Siden de fleste av våre nye landsmenn har frivillig valgt å bo i Norge, så får dem faen meg godta våre tradisjoner.
Ser at det omtrent bare er jeg som tolker DonT's innlegg som høyt sarkastisk samtidig som fullt relevant ift. topic.

Julen har, som påpekt før ikke røtter i kristendommen så mye som i norrøn mytologi, tidligere når alle i norge var "hedninger", feiret vi at solen snudde og at det gikk mot lysere tider. Men som de fleste kan tenke seg til er det enklere å begynne en ny trosretning om man kan "låne", noen viktige allerede etablerte høytidsdager fra den gamle religionen.

Tilbake på topic er det helt klart en dårlig avgjørelse av læreren, hvorvidt staten og dagens innvandringspolitikk har skylda er strengt talt en annen diskusjon, men det har vært like dumme forslag fra "den andre siden", av denne situasjonen med norsk kultur og innvandrere.

www.vg.no/article.php?artid=531288
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er vel egentlig ikke en spesielt treffende sammenlikning. En Frp-politiker representerer sitt parti, og det er viktig at de som representanter for folket oppfører seg på sømmelige måter uten å begå alvorlige moralske overtramp. Man kan selvfølgelig ikke si at en enkelt lærer på samme måte representerer den norske integreringspolitikken.
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke å sammenligne denne tråden med trådene jeg linket til heller. Jeg ble bare litt frustrert når DonTomaso sa han "meldte pass" fordi han ikke gadd å diskutere enkelthandlinger fra enkeltpersoner, selv om han selv har vært med i flere av diskusjonene som omhandler nettopp det. På toppen av det sier han at vi prøver oss på propaganda selv om alt jeg gjorde var å sammenligne det denne læreren har gjort med "den nye politisk korrekte måten å behandle innvandrere på". Arrogant måte å diskutere på fra hans side.

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Jeg er fortsatt interessert i å lese eksempler på tilfeller der staten nekter nordmenn sine gamle skikker, som du skriver.
Vis hele sitatet...
Jeg overdriver når jeg hisser meg opp. Nå klarer jeg ikke å finne disse gamle avisartiklene igjen, men du husker vel når hijab-debatten var i full gang og staten ville fjerne alt som minnet om kristendommen fra politiuniformen? Til og med våpenskjoldet fordi det var et bittelite kors inni der. Eller når de måtte fjerne noen søte barnebilder av noen griser på veggen til et sykehus fordi muslimer ikke spiser gris. Som sagt, jeg klarer ikke finne frem disse artiklene, men det har vært flere hendelser enn dette. Små og kanskje ubetydelig hendelser, men prinsippet står.

Edit: fant en av artiklene ihvertfall. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...hp?artid=57085
Sist endret av Boo-Boo; 14. desember 2011 kl. 04:10.
"Nei!! Vi kan ikke tvinge små barn i å gå med nisseluer på skolen! Det er undertrykking!", IRONI

Men hvorfor var så mange positive til hijabforbud på skolen da? På samme måte som politikere konkluderte med at barn blir tvunget til å gå med hijab, kan vi vel også nå konkludere med at barn blir tvunget til å gå med nisseluer ikke sant?

Det er kvalmt hvor dobbeltmoralsk det går an å bli
Dette var en lærer som gjorde en dum avgjørelse. Som nå er irettesatt av alt som kan krype og gå av bedrevitere i dettte landet.

Tror ikke noen drar et sånt stunt igjen. Å skulle tilegge det en representativ mening for den norske stat og dens politikk er litt drøyt. Dette er ingen person i en høyere stilling, kun en lærer.


Dessuten til alle dere som er så inmarri optatt av å bevare den norske kulturen koste hva de koste vil, og gjerne danner lynsjemobb for å kaste ut de tørklehodene som ikke vil assimilere seg.

På hvilket tidspunk ble Norsk kultur statisk? når vi plyndret og voldtok? Når vi brente hekser? Når vi var i union? Eller når Hitlers kompiser kom på besøk? Eller et eller annent fantasipunkt på 60-tallet?

Eller... Er det bare en liten bakoverfantasi dere har laget dere om hvor mye bedre ting var før, slik at dere nå kan klage på alle som raserer det dere tror dere har bygget opp. Før i tiden så satt gamlingene også å klagde på ungdommene og alle de nye ting som komå "ødela kulturen".


Kultur er dynamisk, deal with it!
Sitat av jalig Vis innlegg
Dette var en lærer som gjorde en dum avgjørelse. Som nå er irettesatt av alt som kan krype og gå av bedrevitere i dettte landet.

Tror ikke noen drar et sånt stunt igjen. Å skulle tilegge det en representativ mening for den norske stat og dens politikk er litt drøyt. Dette er ingen person i en høyere stilling, kun en lærer.


Dessuten til alle dere som er så inmarri optatt av å bevare den norske kulturen koste hva de koste vil, og gjerne danner lynsjemobb for å kaste ut de tørklehodene som ikke vil assimilere seg.

På hvilket tidspunk ble Norsk kultur statisk? når vi plyndret og voldtok? Når vi brente hekser? Når vi var i union? Eller når Hitlers kompiser kom på besøk? Eller et eller annent fantasipunkt på 60-tallet?

Eller... Er det bare en liten bakoverfantasi dere har laget dere om hvor mye bedre ting var før, slik at dere nå kan klage på alle som raserer det dere tror dere har bygget opp. Før i tiden så satt gamlingene også å klagde på ungdommene og alle de nye ting som komå "ødela kulturen".



Kultur er dynamisk, deal with it!
Vis hele sitatet...
Juleferiengen i norge utviklet seg på slutten av 1800tallet.
Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at det er riktig.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg overdriver når jeg hisser meg opp. Nå klarer jeg ikke å finne disse gamle avisartiklene igjen, men du husker vel når hijab-debatten var i full gang og staten ville fjerne alt som minnet om kristendommen fra politiuniformen? Til og med våpenskjoldet fordi det var et bittelite kors inni der. Eller når de måtte fjerne noen søte barnebilder av noen griser på veggen til et sykehus fordi muslimer ikke spiser gris. Som sagt, jeg klarer ikke finne frem disse artiklene, men det har vært flere hendelser enn dette. Små og kanskje ubetydelig hendelser, men prinsippet står.

Edit: fant en av artiklene ihvertfall. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...hp?artid=57085
Vis hele sitatet...
Du hevder staten nekter nordmenn sine gamle skikker, og dette er det beste du kommer opp med? Forslaget om å fjerne korset kom fra OMOD, Organisasjonen mot offentlig diskriminering, mens grisen ble fjernet av en sykehusledelse, som understreket at "ingen har krevd bildet fjernet". Det er på ingen måte snakk om noen politiske avgjørelser fra statlig hold i noen av sakene. Jeg ser ikke hvordan prinsippet ditt kan stå så fast uten noen eksempler.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Læreren prøver å være politisk korrekt, men gjør det på helt feil måte.
Vis hele sitatet...
Men er mange muslimer som feirer jul...
ka fan?
Vet at St.Niclas eller hva det er har e religiøs opprinnelse, men den teite røde lua representerer kun Cola og kommersiel julefeiring for min del.