Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4155
Hei!

Jeg er en 31 år gammel mann som har jobbet til sjøs i 13 år. Her har jeg arbeidet 4 uker på og 4 uker av. Jeg kjenner dermed ikke til annet.
Har blitt tilbydd jobb på land, med 4 skifts ordning. Mulig jeg er på bærtur, men hva innebærer dette?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Spør dei som tilbyr deg jobben.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg legge til. Har spurt om det, men her ute er det både dårlig signal og mye støy. Flaut å spørre en gang til.
Der hvor jeg jobber, har jeg jobber 4 skift i fler år.

Ordningen:

Dagtid = Mandag-fredag
Nattid = Begynner søndag kveld, ferdig tidlig fredag morgen
Ettermiddag = Mandag-fredag, fredag er 12t, fri lørdag og jobber 12t søndag
Friuke 7 dager

I den rekkefølgen
Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
Der hvor jeg jobber, har jeg jobber 4 skift i fler år.

Ordningen:

Dagtid = Mandag-fredag
Nattid = Begynner søndag kveld, ferdig tidlig fredag morgen
Ettermiddag = Mandag-fredag, fredag er 12t, fri lørdag og jobber 12t søndag
Friuke 7 dager

I den rekkefølgen
Vis hele sitatet...
Takk! Du trives med ordningen eller?
Sitat av pjongo Vis innlegg
Takk! Du trives med ordningen eller?
Vis hele sitatet...
Gått 4 skift i 3år ca, trivdes med det! Fine lønninger og deilig med ei uke fri

Er ikke en ordning som passer alle, da du skifter veldig på søvnsyklus, så må nesten bare prøve deg frem og se om det er noe for deg
Har jo vært vant med å gå en del natt til sjøs, men ikke med å skifte søvnsyklus så hyppig. Får se om jeg prøver
Sitat av pjongo Vis innlegg
Har jo vært vant med å gå en del natt til sjøs, men ikke med å skifte søvnsyklus så hyppig. Får se om jeg prøver
Vis hele sitatet...
Absolutt noe å prøve, beste tiden for 4skift er definitivt vinteren, da er det mørkt ute uansett når du skal sove så det hjelper veldig mye!

Sommertid så er nattskiftet hat, siden sola står ganske høyt når du er ferdig på jobb og skal finne senga.

Anbefaler isåfall noe å dekke for vinduet
Sov når du kan, og vær trøtt når du må.

Hyppige skiftbytter er helt greit. Jobber ofte både formiddag, ettermiddag og natt i løpet av en uke, så normal døgnrytme måtte jeg kvitte meg med. Dette er på 5-.skift.
Hyppige skiftbytter er helt greit. Jobber ofte både formiddag, ettermiddag og natt i løpet av en uke, så normal døgnrytme måtte jeg kvitte meg med. Dette er på 5-.skift.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er jo om det er bra for den gjennomsnittlige person. Jeg gjetter på nei, uten at jeg er kvalifisert til å trekke noen slutninger
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jobber 6skift i en industriell bedrift.
Når vi ikke har formiddag/Dagsjobbing er det enten 7 ettermiddager på rappen med 12t i helgen eller 7 nattevakter dito også klar 1 uke fri imellom. Jobbet slik i 17år og nå føler jeg at det er hard med nattevakter. Men er deilig om sommern med å ta fri 1 uke og dermed få sammenhengende 21 dager ferie.

Men snart skal vi gå over på en annen form for skiftplan siden det ikke er bra for helsa med 7 etterfølgende nattevakter (ja, det tar 2-3 dager før man er normal rytme igjen). Så nå blir det en skiftplan som rullerer alle 2 dager med de forskjellige vaktene ...... vi få se .....

Offshore har de vel 2 uker jobb og 4 uker fri ....
Vel, fordelen med landjobb er at du er hjemme daglig - og det er nok bra om du har familie og barn. Ellers ???