Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 23984
Ja, som dere tidligere leste så fikk jeg tilbud om å kjøpe betydlige mengder med øl og røyk.
Jeg har hatt en del med smuglerøl å gjøre før, og har en del kontakter i kriminelle miljø, så derfor var det ikke så mistenksomt for meg at telefonen kom. Det skulle senere vise seg at samtalene våre var bygget på tilfeldigheter. Eksempelvis da jeg spurte om hvem han hadde fått nr mitt fra, sa han at det var en venn av meg han hadde sittet inne med. Før jeg i det hele tatt fikk tenkt meg om spurte jeg om det første navnet som slo meg på en kompis som sitter inne. Dette sa han selvfølgelig ja til.
Det at jeg tidligere har drevet med smuglerøl var også bare tilfeldigheter.

Vi planla det kvantum jeg skulle kjøpe og hvor det skulle overleveres. Jeg hadde fått lånt meg en stor sprinter til dette formålet. Grunnet mine kjære medfreaks tok jeg meg noen forhåndsregler i tilfelle ran;
- Jeg kjøpte en ekstra "engangstelefon" som jeg gjemte i bilen i tilfelle de ranet, tok tlf og stakk
- Jeg tok en gammel mercedes bilnøkkel og hadde liggende i tilfelle de tok nøklene og stakk
- Jeg hadde med meg en stor jaktkniv ovenfor sjåførsetet
- Jeg hadde springkniv i lomma
- Jeg hadde en morsom pangpang i dørsida mi som jeg holdt venstre hånd på hele tiden mens han var i bilen.

Da var jeg hvertfall sikret mot å bli ranet. Men ikke svindlet.
Vi møttes utenfor et kjøpesenter, og han kom i bilen min og satt seg.
Han hadde med seg sammen med en annen mann to varebiler. Han sa vi skulle kjøre oss en liten tur mens kompanjongen skulle laste om bilene siden den ene bilen skulle videre. Vi kjørte bare noen hundre meter da han bad om pengene. Jeg sa at jeg ikke ville gi han pengene før vi var tilbake ved bilene og skulle lempe over. Han var noe motstander av dette, hvorpå jeg minnet han på at det var snakk om 40 000 kr, en god del penger. Han godtok dette etter hvert. Ellers var det en veldig trivelig mann, og vi pratet litt løst og fast på denne kjøreturen. Under kjøreturen ringte telefonen hans flere ganger. Dette var visstnok kompanjongen som "lastet over". De diskuterte ting som gjorde det hele mer troverdig. Om jeg kunne ta med 40 brett til, eller om jeg ville ha to kasser Jägermeister i tillegg og lignende. Jeg svarte at det kunne jeg ikke, for jeg var allerede i overlast.

Så sa kompanjongen at han var ferdig, og at vi kunne reise tilbake til bilene. Da vi kom dit var der bare 1 bil, den andre hadde visst reist videre nordover. Så jeg parkerer ved siden av bilen med snuten inn mot en vegg. Den andre bilen står parkert med snuten utover. Bilen så ganske lastet ut, så noe må de ha hatt bak i der. Øl var det nok ikke. Jeg tok det for god fisk at bilen så veldig lastet ut, og gav han pengene. "Flott" sa han og gikk ut av bilen, det gjorde jeg og. Når jeg gikk bakover bilen (bilen er nesten 7,5m lang) hørte jeg at han ropte "politi", så smalt det en bildør og de kjørte i full fart.
Jeg blei jo veldig forfjamsa, jeg kunne jo ikke begynne å pangpang etter de midt i offentligheten heller. Kunne heller ikke løpe etter, så jeg satte meg inn i bilen og skulle få snudd den, men som sagt, veldig lang bil. Så før jeg hadde rukket å snudd var jo de long gone.

Så ringer han meg da, etter hvert. "Fikk en dårlig magefølelse, mistenksomme biler" osv. Han ville at jeg skulle kjøre ca 2-3 mil nord for der jeg var, så skulle jeg ringe han da. Der skulle vi møtes. Jeg ante jo at jeg hadde blitt lurt, men tenkte at jeg kunne jo gjøre det da, just in case. Ringer. "Ja, står parkert med noen mistenksomme biler, så jeg vil ikke flytte på meg. Bare kjør litt til, så ringer jeg deg." Etter hvert ringer han igjen og lurer på hvor jeg er. Jeg forteller hvor jeg er, og han sier at jeg bare skal kjøre hjem, og at han hadde fått en annen sjåfør til å snu og skulle komme hjem til meg.
Denne bløffen holdt han på med veldig lenge. Vi snakket sammen sist ca 5-6 timer etter at vi møttes, da var jo jeg kommet hjem. Da sa han at sjåføren var ikke langt ifra den byen jeg bor, men han hadde fått instruks av sjefen sin om å vente til dagen derpå (i dag) før overleveringen. Det dukket selvfølgelig ikke opp noen i dag, og når jeg prøver å ringe svarer han ikke. Så pengene er nok borte for lengst.
Men det spørsmålet jeg sitter igjen med: Hvorfor svindla han meg ikke bare og kastet telefonen? Hvorfor holde på med skuespill om at varene skal leveres utenfor byen? Eller at de skal kjøres hjem til meg? Hvorfor har han den telefonen enda? Jeg hadde jo kasta den på sjøen for lenge siden.

I ettertid føler jeg meg ganske dum, men de var veldig dyktige. Jeg er ikke en lettlurt person, men de var for raske for meg denne gangen ja. Nå har jeg satt i gang litt for å prøve å få tak i dem. Jeg har engasjert noen kontakter i Oslo som skal holde øyne og øre åpne. Jeg har også en kontakt i Telenor som skal sjekke opp nummeret. Sannsynligvis er det falskt registrert, men det er verdt en titt. I tillegg har jeg en kontakt i et landsdekkende firma som skifter bilruter som skal sjekke opp nummeret mot deres database. Ikke at jeg tror noe av dette vil gi resultater, men jeg vil prøve alle mulige måter.

Så, dere kan gjerne si "I told you so" eller le og kalle meg dum, men denne gangen gikk jeg fem på. Håper dette kan bidra til at flere ikke gjør det.
Sist endret av Dodecha; 13. mars 2017 kl. 22:54. Grunn: Fjernet tlf nummer og vigilante-oppfordring
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Litt lættis at du gjorde dette til tross for de som sa at dette var velkjent svindel.

Leksa er vel kanskje lært nå.
Trådstarter
Sitat av Adeith Vis innlegg
Litt lættis at du gjorde dette til tross for de som sa at dette var velkjent svindel.

Leksa er vel kanskje lært nå.
Vis hele sitatet...
Det er ganske mange som svindler med bilsalg også, men jeg velger å kjøpe bil uansett. Poenget er at det kan være svindel, men det er nok mange som har hatt hell med slike handler også. Jeg har for eksempel handlet polsk øl før, mange som har blitt lurt der også, men ikke jeg.
Drit kult at du faktisk skriver det som det var. Mange hadde nok følt seg for driti ut til å skrive det sånn det var.
KP fra meg =)

Når det kommer til det med at de holdt spille på så lenge så er nok det grunnet med å holde deg så langt unna som muligt mens de stikker som faen i en annen rettning. Om du hadde rukket å følge etter, hva faen skulle de gjort da?

Synd dette her. Men du går nok ikke på dette trikset en gang till ihvertfall
Tapte du 40.000 kr ?
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Drit kult at du faktisk skriver det som det var. Mange hadde nok følt seg for driti ut til å skrive det sånn det var.
KP fra meg =)

Når det kommer til det med at de holdt spille på så lenge så er nok det grunnet med å holde deg så langt unna som muligt mens de stikker som faen i en annen rettning. Om du hadde rukket å følge etter, hva faen skulle de gjort da?

Synd dette her. Men du går nok ikke på dette trikset en gang till ihvertfall
Vis hele sitatet...
Det er en tilbakemelding jeg setter pris på! Du har nok rett i det. Reagerte likevel på at de holdt skuespillet så lenge som de gjorde! Håper på å få noen svar som kan lede meg til de som gjorde det nå da

Sitat av Anonymousesick Vis innlegg
Tapte du 40.000 kr ?
Vis hele sitatet...
Jepp, gjorde desverre det
Sist endret av Pulev1; 13. mars 2017 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Poster link til del 1 av denne tråden jeg:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=296027

Sånn at folk som leser dritten om 5 - 10 år får med seg alt
Sist endret av Alge; 13. mars 2017 kl. 00:17.
Mathias666 beskrev nøyaktig det som skjedde, ikke dårlig! Grunnen til at de fortsatte å lure deg var nok for å forhindre deg i å engasjere venner eller politi (selv om det ville ha vært dumt). Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet over forhåndsreglene dine, et bilde av skiltnumrene ville kanskje ha vært bedre? Det var åpenbart litt dumt av deg å ikke høre på medfreaks, men kudos for å owne flausen

Forventer en oppdatering om du skulle klare å finne kjeltringene
Sist endret av simchris; 13. mars 2017 kl. 01:31.
Det er helt utrolig at du gikk på dette, på tross av alle advarsler. Jeg trodde ikke et sekund noe annet enn at det var svindel fra ende til annen, da jeg kjente dette igjen når jeg leste den første posten din. Kudos for at du står fram likevel og forteller din historie.

Jeg er ganske sikker på at du har lært, og forhåpentligvis så kan dette være lærdom for andre.

Det er fort gjort å få "tunnelsyn" i slike saker.
Man har et så høyt ønske om at det ikke skal være svindel, at man overbeviser seg selv om at det ikke er det, på tross av alle advarsler.
Trådstarter
Ja, er jammen mye jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes! Men jeg har lært en lekse ja. Men merklig nok så ringte han meg igjen i går og beklaget alt tullet, det skulle ordne seg i dag. Tror han vil hale ut tiden i 1 uke da overvåkningsbildene fra senteret vi møttes på slettes.
Men går det ikke an å anmelde for svindel, men unnlate detaljer som kan inkriminalisere meg selv (eller hva det heter)? Hadde jo vært greit å fått et bilde av mannen, eventuelt et reg. nr på bilene, så hadde jeg hatt noe å gå etter?
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan si at nummeret du la ut, er til Lyca-Mobile så telenorkontakten din får gjort 0 med dette nummeret
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan si at nummeret du la ut, er til Lyca-Mobile så telenorkontakten din får gjort 0 med dette nummeret
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er Lyca-Mobile, men de samarbeider med Telenor, så forhåpentligvis vil hun klare å finne ut noe
Send han en melding som f.eks: Hei. Du ringte en kompis av meg for litt siden å tilbøy han gode priser på øl og tobakk. Min kompis takket nei, men han sendte nr ditt til meg da jeg er kjempe interessert! Om du har denslags tilsalgs så tar jeg gjærne en god del

Eller noe sånt så kanskje du får baita fyren til å møte opp til ett skikkelig ambush!

Ikke send meldingen med din telefon da så klart, men det skjønte du sikkert

Gjærne se på finn etter en litt sliten eller styla bil som fyren mest sannsynlig har ringt før. Da kan du ta en sjanse å si du fikk nummeret av den personen du tror han kan ha ringt før vist han skulle spørre. Er du heldig da så jackpot!!
Sist endret av Alge; 13. mars 2017 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Send han en melding som f.eks: Hei. Du ringte en kompis av meg for litt siden å tilbøy han gode priser på øl og tobakk. Min kompis takket nei, men han sendte nr ditt til meg da jeg er kjempe interessert! Om du har denslags tilsalgs så tar jeg gjærne en god del

Eller noe sånt så kanskje du får baita fyren til å møte opp til ett skikkelig ambush!

Ikke send meldingen med din telefon da så klart, men det skjønte du sikkert

Gjærne se på finn etter en litt sliten eller styla bil som fyren mest sannsynlig har ringt før. Da kan du ta en sjanse å si du fikk nummeret av den personen du tror han kan ha ringt før vist han skulle spørre. Er du heldig da så jackpot!!
Vis hele sitatet...
Ja, har noe sånt i tankene
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvorfor ga du han egentlig pengene før du fikk sett varene? Når du hadde tatt såpass mange forhåndsregler så var jo kanskje dèt det siste du burde ha gjort?
Trådstarter
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hvorfor ga du han egentlig pengene før du fikk sett varene? Når du hadde tatt såpass mange forhåndsregler så var jo kanskje dèt det siste du burde ha gjort?
Vis hele sitatet...
Skammer meg veldig over det, der dreit jeg meg virkelig ut. Men de er siknsykt flinke å bygge tilitt med f.eks de telefonsamtalene, snakker om hvor mye han får inn rundt russetida, at da kan jeg handle mer for og få varene billigere osv. Tror nok mange av dere som sitter her å kritiserer like gjerne kunne blitt lurt selv under disse omstendighetene. Jeg tenkte nok at siden alt "klaffet" så bra, og han var veldig vàr på politi og mistenksomme biler osv, at når vi stod vedsiden av bilen var det bænkers. Så feil kan en ta.
Shit happens. Gjort er gjort. Utrolig kult at du faktisk skriver det her, mens de fleste som kritiserer deg aldri hadde vist seg på forum igjen hehe.

Håper du finner dem, og la de føle de 40.000,-
Hva med å anmelde det til politiet ?
Tenker de er mer interessert i å ta en gjeng (organisert kriminalitet siden de var flere) som stjæler / raner store beløp ,enn å straffe en som forsøkte å kjøpe ulovlig alkohol.
Jo da, men han kan i verste fall risikere å bli dømt for heleri vist jeg ikke tar feil (dømt ihvertfall)
+ han vill ikke få tilbake pengene sine selv om gjerningsmennene blir tatt, da man ikke kan dømme noen til å betale tilbake noen som har tapt penger på ulovlige handlinger.

Så å gå til politiet med det blir liksom litt mer risikabelt, å lønner seg ikke mer enn at du får den lille gleden av at gjerningsmennene KANSKJE blir dømt.
Jeg kan ikke tro at du falt for det, tross hundre advarsler som forklarte nøyaktig hva som kom til å skje.
Det høres ut som noe tatt rett ut fra en olsenbanden-film. Så klisjé er det faktisk.
Å rope "politi" og stikke av må være det eldste trikset i boka. Du burde virkelig sett det komme, spesielt siden de folka her var ukjente for deg og hele konteksten var shady.
Skal også nevnes at når du nevnte navnet på kompisen du trodde kunne være han som ga nummeret ditt, så satt svindleren bare og venta på at du skulle nevne et navn han kunne si "ja" til.
Det kalles cold reading og er også en av svindlernes beste venner. Dette burde du også vært mer bevisst over og mistenksom for.
Du kunne for eksempel nevnt et fake navn og sjekka om han gikk rett på.

I forrige tråden sa du at det virket mer legit fordi han sa hvilke produkter han hadde og ikke hadde når du spurte om det (wow, det er vanskelig å lyve as! /s).
Og at han prater noiaprat om snut og hvor mye penger han får inn, er jo helt ærlig noe du ikke bør ta for god fisk i det hele tatt.
Du visste jo at fyren muligens var svindler, så hvorfor falle for all sweet-talken hans? Det er jo åpenbart forsøk på å styrke sin troverdighet.
Det burde jo allerede være klart at fyren er risikabel (siden du ikke veit hvem de er?), så hvorfor skal du sitte og tro på pisspraten hans?

Ord er bare ord, og det er dritlett å lyve og prate piss for å høres mer proff ut. Dette nevnte jeg også i forrige tråden, at det er lett å lyve om inventaret sitt og si at man mangler enkelte produkter, bare for å høres mer "realistisk" ut.

Det er provoserende at slike folk får holde på, når det er så jævla lett å skjønne at det er en scam. Folk må bare få huet ut av ræva og slutte å drømme. Selvfølgelig ringer ingen storsmuggler hjem til deg og spør om du skal ha noe. Det sier seg selv at det er latterlig praksis å ringe rundt til tilfeldige folk, uansett om du kjenner bekjente eller ikke.

Uansett om det hadde vært ekte, ville jeg vært svært skeptisk til hvorfor de basically kommer og serverer det på sølvfat, helt ut av det blå... Vanligvis er det jo første mann til mølla, så hvorfor skal det i det hele tatt være nødvendig å prakke det på tilfeldige folk?

Jeg tror ikke det kan være mer røde flagg enn det som var i dette tilfellet.
Sitat av Alge Vis innlegg
Jo da, men han kan i verste fall risikere å bli dømt for heleri vist jeg ikke tar feil (dømt ihvertfall)
+ han vill ikke få tilbake pengene sine selv om gjerningsmennene blir tatt, da man ikke kan dømme noen til å betale tilbake noen som har tapt penger på ulovlige handlinger.

Så å gå til politiet med det blir liksom litt mer risikabelt, å lønner seg ikke mer enn at du får den lille gleden av at gjerningsmennene KANSKJE blir dømt.
Vis hele sitatet...
Siste utvei kan jo være å anmelde fyren for å selge smuglevarer da, uten å nevne noe om at han har blitt svindlet for 40 000. Så har han i det minste gleden av at de ikke kom seg unna med det.

Underbygg det med noe bullshit om at sånne folk er farlige og sikket selger til barn og snyter staten for alkoholskatt og at det kanskje er metanol i varer og alt det der.
Sitat av bordvifte Vis innlegg
Siste utvei kan jo være å anmelde fyren for å selge smuglevarer da, uten å nevne noe om at han har blitt svindlet for 40 000. Så har han i det minste gleden av at de ikke kom seg unna med det.

Underbygg det med noe bullshit om at sånne folk er farlige og sikket selger til barn og snyter staten for alkoholskatt og at det kanskje er metanol i varer og alt det der.
Vis hele sitatet...
Jo da, det kan jo være en mulighet det.
Men det blir omtrent like vanskelig for politiet å finne personene som for TS
Sitat av bordvifte Vis innlegg
Siste utvei kan jo være å anmelde fyren for å selge smuglevarer da, uten å nevne noe om at han har blitt svindlet for 40 000. Så har han i det minste gleden av at de ikke kom seg unna med det.
Vis hele sitatet...
Han har jo ingen smuglervarer. Så hvordan kan politiet ta han for det ?
Hvis han kan vise til meldinger som fyren har sendt. Avhengig av hvordan samtalen gikk for seg så kan han jo slette meldinger som inkriminerer seg selv, evnt. så bare jattet han med for å sjekke hva han solgte.
Han kan trygt gå med dette til politiet. Jeg leste noen artikler et eller annet sted at det ble rettsak av noe slik tidligere. Svindleren ble dømt, men de som anmeldte ble ikke tilkjent noen erstatning på bakgrunn av at pengene de hadde tapt var ment til et ulovlig formål.
Ja men i samme artikkel never de også de som anmelder sånn i verste fall kan bli dømt for heleri, så kommer sikkert litt an på humøret til dommer.
Eller snakker vi om 2 forskjellige artikler
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det er ikke ulovlig å planlegge å utføre kriminelle handlinger som jeg har forstått det, og jeg tviler på at TS kan bli dømt for å ha forsøkt å begå kriminalitet. Noen som vet om man faktisk kan det? Det håper jeg egentlig ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den som har forsett om å fullbyrde et lovbrudd som kan medføre fengsel i 1 år eller mer, og som foretar noe som leder direkte mot utføringen, straffes for forsøk, når ikke annet er bestemt.
Den som frivillig avstår fra å fullbyrde lovbruddet eller avverger at det blir fullbyrdet, straffes likevel ikke for forsøk.
Vis hele sitatet...
Heleri kan straffast med to år. Ettersom vedkommande ikkje frivillig avsto frå å fullbyrde det, og nok kan seiast å ha utført handlinger som leier direkte mot utføringa, så er nok antakeleg forsøket straffbart.
Sist endret av vidarlo; 14. mars 2017 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dggr Vis innlegg
Hva med å anmelde det til politiet ?
Tenker de er mer interessert i å ta en gjeng (organisert kriminalitet siden de var flere) som stjæler / raner store beløp ,enn å straffe en som forsøkte å kjøpe ulovlig alkohol.
Vis hele sitatet...
Nå ønsket han vel å kjøpe for å selge videre?
Lurer på hva svindleren hadde gjort om du ikke hadde gitt han pengene da dere stod ved siden av bilene. Hadde han hatt en plan viss du ville sett varene først? Ingen pleier betale før de i det minste får se varene.

Jeg tror etterforskningen din begynner med vennene/kontaktene dine. Svindleren må ha hatt minst 1 felles venn med deg. Hvor mange av kontaktene dine har visst at du har hatt en venn i fengsel, er det en kjent sak kanskje?
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
Jeg tror etterforskningen din begynner med vennene/kontaktene dine. Svindleren må ha hatt minst 1 felles venn med deg. Hvor mange av kontaktene dine har visst at du har hatt en venn i fengsel, er det en kjent sak kanskje?
Vis hele sitatet...
Nå kan ikke jeg si noe sikkert, men jeg tror neppe de hadde felles venner.
Nummeret hans ble funnet igjennom finn.no. Svindlerne finner nummeret til de som legger ut biler på finn, på den måten så kan de se litt an bilene og på en måte så kan bilen reflektere litt hvilken type person den som har lagt ut bilen er.

Det trenger jo ikke stemme i alle tilfeller, men blir litt som klesstil man kan se for seg åssen type folk er utifra det. Men blir jo å ta ett skudd i mørket, men med mange forsøk og en viss peke pinne så treffer man jackpot til slutt

Altså, man tar ikke nummeret til en som har lagt ut en strøken liten Toyota yaris, den personen har antagelig vis ingen interesse i å kjøpe smugle øl/tobakk/brennevin. Skjønner?

Hadde heller valgt en litt herja eller en styla ungdoms bil eller noe.

Når det gjelder hvordan svindler traff så bra på det med en kamerat i fengsel, så tror jeg det har med å gjøre at de hadde snakket sammen før. Det er ikke så ulogisk at en som er hypp på å kjøpe smuglergods til 40000 på første telefon samtale har eller har hatt en kamerat i fengsel?
Det kan også vært andre ting som også gjorde at svindler valgte denne forklaringen denne gang (og det kan ha vært helt tilfeldig)
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Nå kan ikke jeg si noe sikkert, men jeg tror neppe de hadde felles venner.
Nummeret hans ble funnet igjennom finn.no. Svindlerne finner nummeret til de som legger ut biler på finn, på den måten så kan de se litt an bilene og på en måte så kan bilen reflektere litt hvilken type person den som har lagt ut bilen er.

Det trenger jo ikke stemme i alle tilfeller, men blir litt som klesstil man kan se for seg åssen type folk er utifra det. Men blir jo å ta ett skudd i mørket, men med mange forsøk og en viss peke pinne så treffer man jackpot til slutt

Altså, man tar ikke nummeret til en som har lagt ut en strøken liten Toyota yaris, den personen har antagelig vis ingen interesse i å kjøpe smugle øl/tobakk/brennevin. Skjønner?

Hadde heller valgt en litt herja eller en styla ungdoms bil eller noe.

Når det gjelder hvordan svindler traff så bra på det med en kamerat i fengsel, så tror jeg det har med å gjøre at de hadde snakket sammen før. Det er ikke så ulogisk at en som er hypp på å kjøpe smuglergods til 40000 på første telefon samtale har eller har hatt en kamerat i fengsel?
Det kan også vært andre ting som også gjorde at svindler valgte denne forklaringen denne gang (og det kan ha vært helt tilfeldig)
Vis hele sitatet...
Mye gode poeng her. De har holdt kontakten i ettertid også. De sier at pga så mye tvilsom traffikk i Trondheim den dagen har "sjefen" fryst alle leveringer. Men, heldigvis for meg står det en ferdig lastet bil klar. Den kan jeg kjøre hjem og losse selv, og så komme tilbake med den. "Problemet" er bare at den bilen må tømmes helt, og der er varer for 75 000kr. Han kunne gå god for meg visst jeg betalte 15 000 kr nå, og resten når varene var solgt. Jeg sa at jeg heller ville vente til "frysetida" var over jeg. Så får vi se hva som skjer. Aldri i livet om jeg gir noe mer penger til de der. Men, det skal de ha; de er jævlig dyktige å prate for seg! Det virker sinnsykt troverdig når jeg hører på hva dem sier.

Og til dere haters: Det er fort gjort å ryke på en smell, ganske mange ytre påvirkninger som bidro til at jeg ble så "solgt" da jeg hørte om dealen. Tror nok dere selv også kan være mer lettlurt enn dere selv vil innse!

Vil også legge til at bilen jeg la ut var en helt plane Peugeot Expert, så det kunne jo vært hvem som solgte den vel?
Sist endret av Pulev1; 17. mars 2017 kl. 15:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå kan du jo møte fyren og istedenfor å gi ham mer penger kan du ha flere kompiser med som passer på at ting går etter betingelsene dine. I verstefall forventer han fyren at det kan komme noen fler.
Sitat av Pulev1 Vis innlegg
Vil også legge til at bilen jeg la ut var en helt plane Peugeot Expert, så det kunne jo vært hvem som solgte den vel?
Vis hele sitatet...
Jo sant det..


Men støtter forslaget til han over meg. Si du er hypp på det lasset til 75k og still opp med en jævla armada! Omring alt som er å si du skal ha dine penger tilbake!
Ikke slipp han ut av synet 1 gang før pengene er tilbake i så fall, ikke noe møter deg der med penger eller skal bare hente dem eller noe som faens helst
Trådstarter
Da gav jeg beskjed om at jeg ønsker å overta denne lasten, venter på tilbakemelding
Pass deg så du ikke går rett i en fella nå da. Skal ikke se bort ifra at de som lurte deg leser denne tråden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pulev1 Vis innlegg
Mye gode poeng her. De har holdt kontakten i ettertid også. De sier at pga så mye tvilsom traffikk i Trondheim den dagen har "sjefen" fryst alle leveringer. Men, heldigvis for meg står det en ferdig lastet bil klar.
Vis hele sitatet...
Har du lest litt om scams?

Det er tekstbok-eksempel på å halde på ein sucker som er villig til å kaste gode penger etter dårlege pengar. Har du først invistert tid og pengar i noko, er det lettare å gjere det ein gong til - i håp om å vinne tilbake det du tapte.

Det er slik advance fee fraud funker. Det er slik veldig mange vanlige street cons funker.

Ikkje bli overraska om du vert svindla ein gong til...
spennende tråd. hold oss oppdatert. spent på om de "gode" (du) vinner eller om den onde gjør det
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du lest litt om scams?

Det er tekstbok-eksempel på å halde på ein sucker som er villig til å kaste gode penger etter dårlege pengar. Har du først invistert tid og pengar i noko, er det lettare å gjere det ein gong til - i håp om å vinne tilbake det du tapte.

Det er slik advance fee fraud funker. Det er slik veldig mange vanlige street cons funker.

Ikkje bli overraska om du vert svindla ein gong til...
Vis hele sitatet...
Nå var dette ment mer som ironi fra min side... men, update folkens: finn-annonsen min er registrert på mine foreldres adresse siden jeg jobber på sjøen. Noe som vil si at de sannsynligvis vet hvor mine foreldre bor. Derfor trekker jeg meg, jeg kan ikke ta sjansen på å "ta" de i frykt for hevn på det de tror er min adresse. Hadde det vært min adresse hadde jeg gjort det. Jeg personlig har kameraer, flombelysning med bevegelsessensorer + alarmer med bevegelsessensorer ved alle innganger samt skallsikring alarm fra Sector Alarm. I tillegg har jeg noen blyfylte gaver til de som likevel skal komme seg forbi. Men akkurat å utsette mine foreldre for denne risikoen - det gjør jeg bare ikke... beklager at det ikke blir noe mer action folkens...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har det skjedd noe mer i saken?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har det skjedd noe mer i saken?
Vis hele sitatet...
Jepp, uten å gå for mye i detalj fikk jeg pengene + for tort og svie tilbake
Sist endret av Pulev1; 26. august 2017 kl. 19:31. Grunn: Feil smiley
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Pulev1 Vis innlegg
Jepp, uten å gå for mye i detalj fikk jeg pengene + for tort og svie tilbake
Vis hele sitatet...
I den forstand at det ikke var et forsøk på svindel i utgangspunktet, eller som i at du gave him an offer he couldn't refuse?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok. Har blitt utsatt for det samme. Er håp altså?
Kan du gi en liten pekepinn på hva enden på visa ble? Kom de krypende tilbake eller gjorde du noe som trigget det?
Jeg lurer også på hva de lastet bilen med i utgangspunktet, i og med at den så ut som at den var tungt lastet. Betongsekker?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du noe tips om hva jeg bør gjøre?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fy flate...Vi har blitt utsatt for nøyaktig det samme i GÅR!!! Håper du kan fortelle meg hvordan du fikk igjen penga. Møtte dere tilfeldigvis utenfor City Syd på Heimdal? I allefall akkurat samme story for vår del og penga er borte

Sitat av Pulev1 Vis innlegg
Jepp, uten å gå for mye i detalj fikk jeg pengene + for tort og svie tilbake
Vis hele sitatet...
Kan du si hvordan du kllarte å få igjen penga? Vi ble utsatt for nøyaktig det samme i går
Sist endret av wolis2010; 7. september 2017 kl. 09:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wolis2010 Vis innlegg
Fy flate...Vi har blitt utsatt for nøyaktig det samme i GÅR!!! Håper du kan fortelle meg hvordan du fikk igjen penga. Møtte dere tilfeldigvis utenfor City Syd på Heimdal? I allefall akkurat samme story for vår del og penga er borte



Kan du si hvordan du kllarte å få igjen penga? Vi ble utsatt for nøyaktig det samme i går
Vis hele sitatet...
Fikk dere ikke sjekka at det faktisk var øl og sprit i bilen deres?
Ang det med kontakt i ettertid. Jeg ble i Februar i år svindlet av en kar fra England, jeg kjøpte 'antikviteter' for en betydelig lavere sum enn hva markedsverdi er. Hvilket jeg har gjort utallige ganger før uten så mye som det snev av problem.

Jeg handlet av en kar som hadde over 4000 positive tilbakemeldinger på eBay (dette var utenfor eBay). Jeg overførte penger, men han sendte aldri noen verdens ting. Det har kommet utallige forklaringer der bare fantasien setter grenser, bilen gått i stykker, knekt armen, sykehuset, arbeidsledig, postkontoret brent ned etc etc. Det er selvsagt svindel fra ende til annen. Men vedkommende her holder kontakten med meg selv i dag, sender mailer hvor han forklarer at nå løser det seg snart (uten at jeg har sendt noe mail til han). Så ringer han, sender meldinger osv osv, beklager seg ende over.

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor han gidder. Han har aldri tilbudt meg noe mer i etterkant, ikke noe mas om mere penger. Men fortsetter bare gnålet sitt om at dette snart løser seg...
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Fikk dere ikke sjekka at det faktisk var øl og sprit i bilen deres?
Vis hele sitatet...
Naive som vi var, så sa han idioten at sjefen måtte se pengene først! De hadde aldri varene og pengene på samme sted osv...Han var jævlig dyktig til å snakke for seg, så vi ga han penga, så skulle han kjøre inn bilen for å laste opp...Vipps så var han borte!!! Etterpåklokskapen tynger meg veldig da ....
Sitat av wolis2010 Vis innlegg
Naive som vi var, så sa han idioten at sjefen måtte se pengene først! De hadde aldri varene og pengene på samme sted osv...Han var jævlig dyktig til å snakke for seg, så vi ga han penga, så skulle han kjøre inn bilen for å laste opp...Vipps så var han borte!!! Etterpåklokskapen tynger meg veldig da ....
Vis hele sitatet...
Hvor mye var det snakk om a