Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7695
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, jeg driver et gatekjøkken der vi selger pizza, vi har plain kjedelige esker per dags dato. Jeg har kontaktet en leverandør av pizzaesker og de kan trykke nye til oss.

Problemet er at bildet jeg har ikke kan brukes fordi det er for lite (link: bilde)

Pizzaene vi serverer er 40 cm, og esken 41-42 cm, om det er noen som kan hjelpe meg her, er det aktuelt med betaling

Større bilde om det hjelper: http://www.unifiedmanufacturing.com/...5_PB_discs.jpg
Sist endret av Carmex; 5. august 2014 kl. 13:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Søker du Turtles-illustrasjon? Det er jo ett drømmeoppdrag.

Lagde forresten Turtles sjokoladepizza? Eller er det bare barndommen som spiller puss med meg? Min turtlesæra var nok på høyden før jeg faktisk kunne lese, så det er godt mulig det er oppspinn.
Beklager avsporingen, bare ikke så ofte man får muligheten til å diskutere do's & dont's vedr. turtlespizza.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Jeg vil gjerne ha tilnærmet likt trykk som på bildet, kanskje en liten egendefinert tekst i bunn, hva betaler man vanligvis for slike oppdrag?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Problemet er at bildet jeg har ikke kan brukes fordi det er for lite (link: bilde)
Vis hele sitatet...
Her er et større bilde:
http://lionsgatepublicity-archive.co...vd_tmnt_s5.jpg

Det største problemet er at du sannsynligvis risikerer å få flokker med advokater på nakken for å benytte deg av andres merkevarer.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Her er et større bilde:
http://lionsgatepublicity-archive.co...vd_tmnt_s5.jpg

Det største problemet er at du sannsynligvis risikerer å få flokker med advokater på nakken for å benytte deg av andres merkevarer.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det ikke er 100% vanntett, men jeg huket av for "ikke filtrert ut fra lisens" på google, mener da at jeg kan bruke dette bildet?
Ja, da ordnet det seg kanskje?
Det er jo egentlig en faktor at det skal trykkes i så stort opplag, det gjør gjerne ting med prisen, jeg vet ikke hvor stor skala dere driver gatekjøkken í? Virker to tusen stivt?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turelli Vis innlegg
Ja, da ordnet det seg kanskje?
Det er jo egentlig en faktor at det skal trykkes i så stort opplag, det gjør gjerne ting med prisen, jeg vet ikke hvor stor skala dere driver gatekjøkken í? Virker to tusen stivt?
Vis hele sitatet...
Altså, bildet trenger bare og "shines" ryddes litt, vet ikke om dette er en stor jobb?
Send en PM til F4celess her på forumet. Jeg er overbevist om at han kan tenke seg et oppdrag som dette, og han leverer
Har selv brukt han to ganger.

Jeg skal ikke snakke for han, men kan regne med at du betaler mellom 1500-2000,- for et slikt oppdrag. edit (Kanskje mer pga. formålet og antall "kopier" som vil bli solgt)

edit: Hvis du får en kunstner til å lage bildet fra bunn med et annerledes design, så er det vel få som kan arrestere deg for det
Sist endret av Pope; 5. august 2014 kl. 13:19.
Åja, bare rydde opp det faktiske bildet for overflødig tekst og slikt?
Tja, da er det vel stivt med tusinger.
Men heller ingen jobb for meg.
Om du blir mer hypp på en egen illustrasjon kan du se over ett lite utvalg av mine tidligere saker her.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg vet det ikke er 100% vanntett, men jeg huket av for "ikke filtrert ut fra lisens" på google, mener da at jeg kan bruke dette bildet?
Vis hele sitatet...
Turtles er utvilsomt beskyttet i hode og ræva sjøl om en eller annen på internett har lagt ut et bilde av dem, så planen din er ikke vanntett på noe som helst vis. Det er utvilsomt ulovlig å bruke Turtles i markedsføring av pizza uten de nødvendige rettigheten og de er det vel Pizza Hut som fortsatt sitter på vil jeg tro evt. så eier Nickelodeon alt.
Sist endret av Mith; 5. august 2014 kl. 14:53.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Hei, ja fjerne en del merker, slik: http://i.imgur.com/8xjeeM2.jpg sånn at jeg ikke får problemer med noen

Har forstått at for print må dette være 300dpi?
Du har jo fortsatt både Donatello og cowabunga på boksen, så det er liten tvil om at det her er ulovlig.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Du har jo fortsatt både Donatello og cowabunga på boksen, så det er liten tvil om at det her er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Er vel ingen som har patent på "cowabunga" eller en skilpadde? Uansett er dette en liten bygd og ser ikke for meg at det blir et problem. Kikker litt på lisensløsning nå. Men det er uansett ikke dette jeg lurer på Mith, men takk for advarsel
Nei, på samme måte som ingen eier merkevaren Donald Duck, Spiderman, Batman, Hulken eller Asterix og Obelix?
Jo, det er det og når du samtidig benytter deg av nøyaktig samme catchphrase som TMNT så er det jo ingen tvil om at du prøver å markedsføre deg med andres merkevare.
De norske innehaverne av rettighetene får nok ganske mange titallstusen i disse dager for rettighetene til å bruke Turtles i markedsføringsøyemed, så hvorfor skulle de se mellom fingrene på at du tar deg til rette, selv om det er ei lita bygd?
Sist endret av Mith; 5. august 2014 kl. 15:11.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, på samme måte som ingen eier merkevaren Donald Duck, Spiderman, Batman, Hulken eller Asterix og Obelix?
Jo, det er det og når du samtidig benytter deg av nøyaktig samme catchphrase som TMNT så er det jo ingen tvil om at du prøver å markedsføre deg med andres merkevare.
De norske innehaverne av rettighetene får nok ganske mange titallstusen i disse dager for rettighetene til å bruke Turtles i markedsføringsøyemed, så hvorfor skulle de se mellom fingrene på at du tar deg til rette, selv om det er ei lita bygd?
Vis hele sitatet...
Host, http://www.licensemag.com/license-gl...ry/664/article
Tror du det der er produkter hvor produsenten ikke har en avtale med den aktuelle rettighetshaveren eller hva er poenget ditt?
En skilpadde - nei. TMNT-skilpadde? Most likely.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Tror du det der er produkter hvor produsenten ikke har en avtale med den aktuelle rettighetshaveren eller hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Jeg har snakket med Fred Wolf Films, som eier det aktuelle designet, kan du holde deg til topic nå, eller hadde du mer på hjertet?
Det har som sagt ikke noe med det aktuelle designet å gjøre og Fred Wolf Films, som du åpenbart ikke har snakket med, kan heller ikke gi deg lov til å bruke Nickelodeon sine figurer i markedsføringen av pizzaen din, uansett om de skulle eie rettighetene til et DVD-cover.
Det her er en så latterlig dårlig ide og soleklart ulovlig at du får nesten bare prøve å sjå hva som skjer.
Sist endret av Mith; 5. august 2014 kl. 15:25.
Jaja, det er ingenting som praktisk talt hindrer deg fra å gjøre dette, men forbered deg på et evt brev fra en eller anna advokat som representerer rettighetshaverne.
Det er ikke all verdens sjanse for at det skjer, men det KAN skje.

At "Fred Wolf Films" bruker TMNT, betyr ikke nødvendigvis at han har rett til å gi tillatelse til at andre får bruke det.
Kan hende han bare har betalt for å få bruke rettighetene selv. Har du fortalt han nøyaktig hva du skal gjøre?

Det er jo helt klart at det du driver med er brudd på copyright/trademark... Så for all del kjør på og gjennomfør ideen din, men ikke bli sur når folk prøver å advare deg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Fikk forklart hva jeg skulle, men det kan ikke assosieres med TMNT, men jeg kan vel likevel lage noe som ligner, i hvertfall slik jeg forstod det.

Forstår ikke helt hvorfor det er en så dårlig ide, synes det hadde vært dritkult å få pizza i tmnt esker

De ringte opp igjen nå, fikk beskjed om at så lenge ingen eier bildet, eller bildet ikke er assosiert med TMNT kan det brukes uten tillatelse. Om det er et bilde av en av ninja turtlene på, måtte jeg kontakte Nickelodeon. Med andre ord kan jeg bare fjerne "Cowabunga" og masken?
Sist endret av Carmex; 5. august 2014 kl. 15:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er nok mange som ville synes det var dritkult å få pizza i TMNT-esker, og rettighetshaverne synes sikkert det er dritkult å få en del av fortjenesten.

Det er ikke så dritkult å love kanskje betaling for å være med på dette.

Angående å fjerne slagordet og masken så svarer du selv: «bildet ikke er assosiert med TMNT» - Hele poenget ditt er å assosiere dette med TMNT.

Min anbefaling: Kontakt rettighetshavere, forklar pizzasjappa, kom fram til pris, aksepter eller ikke. McDonalds må betale mer enn Lasses Burgerbar på Stavern.


Det får bli noe sånt da vet du.. Kjempekult.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg


Det får bli noe sånt da vet du.. Kjempekult.
Vis hele sitatet...
Du, den der har jo kjempepotensiale! Har du lyst til å selge den?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tviler mer og mer på at du gjør researchen du sier =) https://www.neatoshop.com/product/Hungry-Hungry-Turtles
Her har du ninjapizza Sjappa di heter tilfeldigvis ikkje Domino's?
Du har tre muligheter:

1. Kontakt dem som eier merkevaren Teenage Mutant Ninja Turtles (det er en grunn til at det står ™ bak), og hør hva de skal ha for en lisens. Det er for tiden Nickeodeon, som igjen er eid av ViaCom. Det kan bli dyrt.

2. Kjør på, trykk opp bootlegprodukter, og vent til du blir dratt inn i en erstatningssak under amerikansk jurisdiksjon. Det blir dyrt. Her er de ikke like slappe som på fildeling, dette er ekte copyright infringment.

3. Du kan lage en billig ripoff, det er ganske vanlig. Som f.eks. de fabelaktige Ninja Hero Rider, Heroes of the World Fighter, Dick Turtle eller Las Fantasticas Tortugas. Disse er laget for å være så like at barn tar feil, men ikke så like at en advokat kan si det er for likt. Teit, men litt kult.

Lykke til, uansett hva du velger.
Sist endret av Ramaskrik; 5. august 2014 kl. 18:06.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Hmmm, de foreslo at jeg skaffet advokat før jeg printet, gidder ikke det. En kar på reddit kunne lage remake uten TMNT referanser for 30 USD, synes dette virket rimelig?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hmmm, de foreslo at jeg skaffet advokat før jeg printet, gidder ikke det. En kar på reddit kunne lage remake uten TMNT referanser for 30 USD, synes dette virket rimelig?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor flink han er?
Link til tidligere arbeid?

Er det bra, så er 30 Dollar billig for å få rettighetene.
Sitat av johnpetter Vis innlegg
Er det bra, så er 30 Dollar billig for å få rettighetene.
Vis hele sitatet...
En fyr på reddit kan ikke selge rettighetene til TMNT.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Det er egentlig ikke så big deal, jeg vil ha litt sprekere pizza-esker bare. Først ville jeg ha TMNT motiv, noe som viste seg og bli en dyr affære. Nå har jeg redusert behovet mitt litt egentlig.

Dvs, turtle-theme, ingenting linket til TMNT, men sånn får det bare bli
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
En fyr på reddit kan ikke selge rettighetene til TMNT.
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig til grafikken han lager.
Altså illustrasjonen.
Ikke TMNT. Tok det som en selvfølge.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du har jo fortsatt både Donatello og cowabunga på boksen, så det er liten tvil om at det her er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Emm.. Leonardo..
Men ellers er jeg enig

Jeg skjønner at du likte TMNT-temaet, men når det likevel kan vise seg å bli kinkig og dyrt, hvorfor ikke prøve noe annet og orginalt? Dinosaur-pizza? "Dino´s pizza" (med dinosaur på esken)?

Skjønner at det blekner mot den orginale ideen, men synes det låter bra jeg
Sist endret av Pope; 6. august 2014 kl. 00:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pope Vis innlegg
Emm.. Leonardo..
Men ellers er jeg enig

Jeg skjønner at du likte TMNT-temaet, men når det likevel kan vise seg å bli kinkig og dyrt, hvorfor ikke prøve noe annet og orginalt? Dinosaur-pizza? "Dino´s pizza" (med dinosaur på esken)?

Skjønner at det blekner mot den orginale ideen, men synes det låter bra jeg
Vis hele sitatet...
Prøver med en turtle theme, urelatert til tmnt, skal poste endelig resultat her

Fikk et førsteutkast nå, synes det ble litt kult i grunn:
http://i.imgur.com/0zuNEpK.jpg
Sist endret av Carmex; 6. august 2014 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det var en stor skilpadde :O

edit: Fin tegning! Noen herfra som tegner for deg?
Sist endret av Pope; 6. august 2014 kl. 01:04.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
ble reddit denne gangen, håper det blir bra
Sitat av Pope Vis innlegg
Emm.. Leonardo..
Men ellers er jeg enig
Vis hele sitatet...
Leonardo har sverd, Donatello har stav, hvis du sammenligner blått og lilla på det store bildet lumbricus postet så ser de er nesten prikk like på dvd-boksen. Det er større sjanse for at fargene blir føkka i trykken enn at tegneren bommer på hvem som har hvilket våpen
Sist endret av Mith; 6. august 2014 kl. 07:47.
Sitat av Mith Vis innlegg
Leonardo har sverd, Donatello har stav, hvis du sammenligner blått og lilla på det store bildet lumbricus postet så ser de er nesten prikk like på dvd-boksen. Det er større sjanse for at fargene blir føkka i trykken enn at tegneren bommer på hvem som har hvilket våpen
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Så bare på fargene