Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 10352
Frankrikes Solkonge
Så nettopp denne videoen om vold florere på facebook.

Selv reagerte jeg relativt sterkt på det som skjedde. At tilskuerne faktisk står og flirer uten å gripe inn skjønner jeg meg fint lite på. Hvorfor skriker vi etter likestilling hvis vi ikke klarer å holde på det?

Nå finnes jo Reform - Ressurssenter for menn som en løsning for å behandle menn som kan bli/er voldelige, men det finnes ingen lik løsning for kvinner. At kvinnebevegelsen har arbeidet for synliggjøringen av vold mot kvinner siden '70-åra er vel og bra, men når fokuset glir over til kun å fokusere på behandling av menn, da forsvinner likestillingen. Det var først i 2010 at krisesenterloven krevde samme tilbud til menn og kvinner.


Jeg har lyst til å høre deres reaksjoner, meninger, diskusjoner på vold. Noen som har vært i et forhold hvor dere ble utsatt eller utsatte parteren for vold?
For det første må det påpekes at videoen er spilt inn med skuespillere. Den setter fokus på en situasjon som nok skjer ganske ofte i virkeligheten, men dette konkrete tilfellet er altså ikke en reell situasjon.

For det andre, Reform handler ikke primært om å omvende voldelige menn, jeg skjønner ikke hvor du har det fra? Reform er en generell ressursorganisasjon for menn med forskjellige typer problemer. For eksempel å hjelpe menn som har vært utsatt for vold i forholdet, slik som denne videoen omhandler.

Ellers har du rett i at det finnes en utbredt stereotypi om at alle menn er potensielle voldsmenn og overgripere. Det er selvsagt like vanskelig å rettferdiggjøre det, som alle stereotypiene om kvinners forskjellige svakheter.
Sist endret av Ramaskrik; 25. mai 2014 kl. 18:54.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det er nå slik at feminisme er ideen om å skape likestilling med å kun fokusere på problemene til ett av kjønnene.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
For det første må det påpekes at videoen er spilt inn med skuespillere. Den setter fokus på en situasjon som nok skjer ganske ofte i virkeligheten, men dette konkrete tilfellet er altså ikke en reell situasjon.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Er det andre enn det kranglende paret som er skuespillere?
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Hva mener du? Er det andre enn det kranglende paret som er skuespillere?
Vis hele sitatet...
paret er skuespillere
Signaturen Ramaskrik påstår at situasjonen ikke er reell. Mener han med det at hele scenen, reaksjonene inkludert, er regissert?

At paret som krangler er skuespillere bør være opplagt.
Redpilled alfahann
Mannen er større, sterkere og sannsynligvis raskere enn kvinnen. Når kvinnen er voldelig mot han har han alltid en mulighet til å komme seg unna. Når mannen er voldelig mot kvinnen kan han potensielt skade henne så mye han vil uten at hun har noen sjanse til å komme seg unna.Det selvsagt greit å reagere sterkere når en person faktisk kan være i fare.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Mannen er større, sterkere og sannsynligvis raskere enn kvinnen. Når kvinnen er voldelig mot han har han alltid en mulighet til å komme seg unna. Når mannen er voldelig mot kvinnen kan han potensielt skade henne så mye han vil uten at hun har noen sjanse til å komme seg unna.Det selvsagt greit å reagere sterkere når en person faktisk kan være i fare.
Vis hele sitatet...
vold er vold, og det er ikke alltid like populært når en mann forsvarer seg mot en kvinne, en veldig kinkig situasjon for en mann.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Mannen er større, sterkere og sannsynligvis raskere enn kvinnen. Når kvinnen er voldelig mot han har han alltid en mulighet til å komme seg unna. Når mannen er voldelig mot kvinnen kan han potensielt skade henne så mye han vil uten at hun har noen sjanse til å komme seg unna.Det selvsagt greit å reagere sterkere når en person faktisk kan være i fare.
Vis hele sitatet...
Jævlig saklig, er så skikkelig drit lei de argmuentene om at mannen er større og sterkere, det er bare til hinder for en mann uansett fordi de vil alltid bli syndebukk selv om begge skulle gjort det samme mot hverandre.

Men allikevel ser vi dobbeltmoralen som er i samfunnet, det er faenmeg tragisk å se de apekattene som står i ring og ler, andre veien var det tydelig forrakt og var nok flere som kunne tenkt seg å tatt han mannen.
Såvidt jeg kan skjønne er kranglene skuespillere, men ikke tilskuerene.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Mannen er større, sterkere og sannsynligvis raskere enn kvinnen. Når kvinnen er voldelig mot han har han alltid en mulighet til å komme seg unna. Når mannen er voldelig mot kvinnen kan han potensielt skade henne så mye han vil uten at hun har noen sjanse til å komme seg unna.Det selvsagt greit å reagere sterkere når en person faktisk kan være i fare.
Vis hele sitatet...
De fleste menn er sterkere og raskere enn de fleste damer. Det betyr ikke at ei dame ikke kan kan være sterkere enn en mann.

Dama i videoen har mannen pressa opp etter gjerdet og tak om halsen hans. Basert på situasjonen og fysikken til de to er det en helt rimelig reaksjon å gripe inn, spør du meg. Dama er i god posisjon til å lande noen skikkelige slag på han, om hun vil.

Personlig hadde jeg dog heller vært blant folkene som forsøkte å la å vær fnise av opptrinnet. Det er derimot utelukkende basert på kjønnsstereotyper, og store deler av poenget med likestilling er jo nettopp å se bort ifra kjønn, men heller se på individ.
Sist endret av DumDiDum; 25. mai 2014 kl. 19:37.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Mannen er større, sterkere og sannsynligvis raskere enn kvinnen. Når kvinnen er voldelig mot han har han alltid en mulighet til å komme seg unna. Når mannen er voldelig mot kvinnen kan han potensielt skade henne så mye han vil uten at hun har noen sjanse til å komme seg unna.Det selvsagt greit å reagere sterkere når en person faktisk kan være i fare.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det greit å reagere sterkere, men i videoen reagerte ingen i det hele tatt, da det var mannen som ble offeret. Uansett, hadde mannen prøvd å forsvare seg i en slik situasjon, så hadde mannen fått all skylden, og DA hadde folk reagert på at mannen dyttet jenta.

Han kan vel løpe, men det er likevel ikke likestilling da mannen må løpe, og jenta får komme unna med sitt, og alle synes det er greit?
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Jeg tror dette skjer av to grunner:
  • Menn er nesten alltid fysisk sterkere enn jenter på samme alderen
  • Dette er en æressak, og mange menn er for stolte til å la andre gripe inn i en slik situasjon

Så hva klager dere over? Jeg hadde ikke grepet inn selv. Det ser jo helt ærlig ut som en standard scene i en film der typen har ligget med en annen...

...ellerno.

Hadde hun sparket ham da han lå nede, derimot, da hadde nok folk reagert.
Sist endret av alltidvandrer; 25. mai 2014 kl. 20:34.
Frankrikes Solkonge
Trådstarter
Så hva klager dere over? Jeg hadde ikke grepet inn selv. Det ser jo helt ærlig ut som en standard scene i en film der typen har ligget med en annen...

...ellerno.

Hadde hun sparket ham da han lå nede, derimot, da hadde nok folk reagert.
Vis hele sitatet...
Poenget her er at vold er vold, og at ingen av partene skal utsettes for det. Enten det er i offentlighet eller privat.
Samfunnet våres er så utrolig kjønnsdiskriminerende ovenfor menn at det er helt crazy at feminister får holde på slik som de gjør. The power of the pussy. Har damer et problem skal alle hjelpe til å ordne det, har en mann et problem må han bare ta seg sammen.
Sett mange eksempler på Både Menn som misshandler kvinner, og Kvinner som Misshandler menn-

Hadde selv en tante som var helt rabiat- Slo,sparket og bet. tok en tid før vi egentlig skjønte hva som skjedde da onkel skylte på byturer og slossing i fylla etc...

Onkel er heller ingen liten mann, 198 høy og 120-130kilo. skikkelig sjømann, men det hjalp jo så faen ikke, Snill som ett lam, beistet han var-

Men tror de fleste kvinner driver med Psykisk trakassering iforhold til menn som blir mer fysiske i slike situasjoner.. Men uansett galt, håper de som har det slik tørr å gå til familie og få støtte- men er man skikkelig forelsket så er det langt til grensa er nådd ass!
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Så hva klager dere over? Jeg hadde ikke grepet inn selv. Det ser jo helt ærlig ut som en standard scene i en film der typen har ligget med en annen...
Vis hele sitatet...
Hadde du grepet inn i det første scenarioet da? Isåfall er det sykt dobbeltmoralsk. Vold er vold.
Sist endret av Xernox; 25. mai 2014 kl. 23:38.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Poenget her er at vold er vold, og at ingen av partene skal utsettes for det. Enten det er i offentlighet eller privat.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte poenget, og jeg synes det var dårlig. Vold er vold, og en banan er en banan. Ingen skal utsettes for det, det er de fleste enige med deg i. Det betyr ikke at alle rundt skal gripe inn når det skjer.

Sitat av strikkball Vis innlegg
Samfunnet våres er så utrolig kjønnsdiskriminerende ovenfor menn at det er helt crazy at feminister får holde på slik som de gjør. The power of the pussy. Har damer et problem skal alle hjelpe til å ordne det, har en mann et problem må han bare ta seg sammen.
Vis hele sitatet...
Dette har med Norsk folk sin generelle holdning, vår kultur, våre normer...

Årsaken til disse reaksjonene er ikke at feminister har formet oss.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Hadde du grepet inn i det første scenarioet da? Isåfall er det sykt dobbeltmoralsk. Vold er vold.
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde jeg. Nei, det er ikke dobbeltmoralsk.

Hvorfor skal man se så svart-hvitt på det? Bestemme at man bør gripe inn uansett når man ser vold, i stedet for å se ann situasjonen?
Sist endret av alltidvandrer; 25. mai 2014 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Frankrikes Solkonge
Trådstarter
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Jeg skjønte poenget, og jeg synes det var dårlig. Vold er vold, og en banan er en banan. Ingen skal utsettes for det, det er de fleste enige med deg i. Det betyr ikke at alle rundt skal gripe inn når det skjer.



Dette har med Norsk folk sin generelle holdning, vår kultur, våre normer...

Årsaken til disse reaksjonene er ikke at feminister har formet oss.
Vis hele sitatet...
Hvis noen blir utsatt for vold på åpen gate, så synes jeg, etter min mening, at man skal gripe inn. Dette er nok ikke bare et problem i Norge, men et problem i mange land.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Menn har gjerne bare to muligheter i en slik situasjon:

- "Ta det som en mann" (bli banket løs på av kvinnemennesket)
- Eller ta hånd om kvinnen ved bruk av fysisk makt --> du ender opp med å bli anklaget for å være voldtektsmann
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Menn har gjerne bare to muligheter i en slik situasjon:

- "Ta det som en mann" (bli banket løs på av kvinnemennesket)
- Eller ta hånd om kvinnen ved bruk av fysisk makt --> du ender opp med å bli anklaget for å være voldtektsmann
Vis hele sitatet...
Ja, eller
- Vær en rasjonell, moden person og løs konflikten på en ordentlig måte
Jeg forsvarer meg selv, men av varierende grad. Det er forskjell på hvor mye jeg gjør under selvforsvar om det er ei mannevond kjerring på 120 kilo med sort belte i karate eller ei søt lita jente som velger høye hæler for å se litt høyere ut.

Jeg mener også vold er vold. Jeg griper inn i slagsmål, uavhengig av hvilket kjønn det utøves av. Mann og kvinne, mann og mann eller kvinne og kvinne - spiller ingen rolle.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Noe av problemet er kanskje at det er bare det ene eksempelet som ser ut som vold. Det skal grovere saker til før man ser på mannen som et offer. Kall det gjerne forskjellsbehandling, men jeg tror det bare er sånn vi er. Et innstinkt elns som sier beskytt den svakeste.
Hadde klipp nummer to inneholdt en dverg eller en mann i rullestol så tror jeg folk hadde reagert sterkere. Det ser aldri ut som han er med på noe han ikke kan slippe unna hvis han vil, et lite troverdig offer.

Det skal ikke så mye behandling til før mann ser ut som man mishandler et kvinnfolk selv om man kanskje egentlig bare holder fast i håndledd for å slippe unna en virvelvind av hår, negler og stygge ord. Blir det blåmerker kan det bli vigilante tilstander hvis riktige folk blir innblanda.
Dette kan skje langt unna, men folk i alle retninger vil begynne å blåse seg opp og lure på om de skal gripe inn.
Får en mann bank av dama så lurer folk kanskje på hva han har gjort for å fortjene det og flirer, men igjen må det bli gansle jævlig før hun får banket han like ille som han kunne banket henne.

Det er relativt akseptert at en kvinne klapper til en mann når han har gjort noe skikkelig dumt\kjipt\sleskt. Det er brukt som noe helt naturlig og ofte komisk på tv, det blir ikke like komisk når menn klapper til damer. Honeymooners er vel ganske utdatert.
Knockout og skader er mer sannsynlig og alvorlig, dessuten kan de være gravide og da får man dobbel knockout på samme slag.
Menn er menn og kvinner er kvinner. Vold er ikke vold.
Sist endret av Bothrops; 26. mai 2014 kl. 03:13.
Fakta er at partnervold rammer både kvinner og menn i like stor grad.

Feministene liker å fokusere kun på menns vold mot kvinner, og de glemmer hendig hele problematikken med kvinners vold mot menn, som sannsynligvis er enda mer psykisk skadelig og stigmatiserende for de menn som blir utsatt for det.

Et annet moment som feministene aldri setter fokus på er at menn i langt større grad enn kvinner blir utsatt for vold, så sånn sett er vold et enda større problem for menn enn for kvinner.

Samfunnet har en stor jobb å gjøre med bevisstgjøring i forhold til dette. Det er nok en stor oppgave for desverre blir menns problemer fortsatt latterliggjort og underkommunisert. Et grellt eksempel er Sharon Osbornes latterliggjøring av en mann som fikk penis skåret av.

https://www.youtube.com/watch?v=muuFygvXPAM
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Men er det egentlig feministene som er synderne? Jeg tror dette er en holdning veldig mange har, som sitter igjen fra lenge før feministene begynte å organisere seg. Noe du finner over hele verden uansett om det er feminister der eller ikke, holdninger som til slutt kommer av de fysiske(og dermed også sosiale og kulturelle) forskjellene på menn og kvinner. Feminister er vel først og fremst ute etter å forbedre forhold for kvinner, ikke å forverre forholdene for menn.
Sist endret av Bothrops; 26. mai 2014 kl. 04:18.
Vold er alltid vold, ja.

Men det er virkelig ikke dermed sagt at vi reagerer tilsvarende.

De fleste(?) av oss menn har en absolutt nulltoleranse for ikke-seksuell vold mot kvinner, noe vi sikkert både har av kultur og evolusjon. Kvinner er svakere, vi skal passe på de osv. Det forventes av darwin og det forventes av samfunnet, enda det plutselig er blitt forbudt å si høyt.

Hva skjer da når en mann undertrykkes av damen sin voldelig? De fleste har lært seg å ikke si det høyt, men jeg tror ikke jeg er alene om å automatisk danne meg flere negative tanker om mannen som er offeret enn dama som er overgriperen.
Sist endret av Tøffetom; 26. mai 2014 kl. 05:31.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Men er det egentlig feministene som er synderne? Jeg tror dette er en holdning veldig mange har, som sitter igjen fra lenge før feministene begynte å organisere seg. Noe du finner over hele verden uansett om det er feminister der eller ikke, holdninger som til slutt kommer av de fysiske(og dermed også sosiale og kulturelle) forskjellene på menn og kvinner. Feminister er vel først og fremst ute etter å forbedre forhold for kvinner, ikke å forverre forholdene for menn.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste som sier "feminister" i denne tråden mener det Internett har døpt "feminazister" - mannehatende ekstremister som vil ha ett samfunn der (bare) kvinnene styrer og (alle) hetero, ikke-transseksuelle menn er slaver, har man noe i mot ekte feminisme så har man ett problem.

Når det er sagt; jeg ville ikke grepet inn i noen av situasjonene, jeg vet ikke bakgrunnen til situasjonen, kan godt være han er en reell pikk eller hun en skikkelig bitch. Ikke mitt problem, om det går til harde slag eller noe kan jeg ringe politiet, men jeg har ikke tenkt å potensielt få juling for en krangel jeg ikke har noe med å gjøre.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Fakta er at partnervold rammer både kvinner og menn i like stor grad.

Feministene liker å fokusere kun på menns vold mot kvinner, og de glemmer hendig hele problematikken med kvinners vold mot menn, som sannsynligvis er enda mer psykisk skadelig og stigmatiserende for de menn som blir utsatt for det.

Et annet moment som feministene aldri setter fokus på er at menn i langt større grad enn kvinner blir utsatt for vold, så sånn sett er vold et enda større problem for menn enn for kvinner.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke sånn at feminisme betyr at man ønsker at menn skal få et dårligere liv. Man kjemper for likeverd for begge kjønn.

Så er det noen som engasjerer seg for kvinner som lever i voldelige forhold, blir utsatt for overgrep osv. Ofte er dette mennesker som har personlige erfaringer med denslags, og derfor har de det fokuset de har. Å mene at fordi de engasjerer seg i en spesifikk sak skal de være forpliktet til å engasjere seg i andre utsatte grupper sin sak også, er noe spesielt. Om mange menn blir mishandlet og du mener at det er noe som må opp i lyset, er det jo bare å sette igang og lage oppmerksomhet rundt den saken. Ingen nekter deg det, og jeg skal vedde for at feminister flest ville støttet deg og sett på din sak som like viktig som sin egen. Men du kan altså ikke forvente at andre skal kjempe kampen for deg.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Ja, eller
- Vær en rasjonell, moden person og løs konflikten på en ordentlig måte
Vis hele sitatet...
Helt konkret, hva betyr dét? Er det ensbetydende med at det er greit at menn tar imot fysiske angrep? Gjerne forklar.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av Bothrops;3126471
Får en mann bank av dama så lurer folk kanskje på hva han har gjort for å fortjene det og flirer, [B
men igjen må det bli gansle jævlig før hun får banket han like ille som han kunne banket henne[/b].
Vis hele sitatet...
You my good sir, har døgnets tåpeneste inlegg på O Holy nFF! Om jeg kommer over til deg og misforståelser skjer og jeg brekker en nese/finger på deg, og din nevenyttige dame gir meg samme behandling, har vi ikke to voldsepisoder utenfor huset ditt da?

Som menn er det en urokkelig sannhet i at vi er fysisk sterkere enn damene, men det betyr jo ikke at vi er de eneste som kan gjøre legemsbeskadeligelser/drepe noen in worst case? Ett rabiat kvinnfolk med en kjevle f eks er noe jeg vil kalle livsfarlig, og om kjæresten min går inn for å slå meg med en kjevle tror jeg ikke jeg kommer til å få avæpnet henne før jeg har fått ett kakk i tinningen.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nå er det ikke sånn at feminisme betyr at man ønsker at menn skal få et dårligere liv. Man kjemper for likeverd for begge kjønn.

Så er det noen som engasjerer seg for kvinner som lever i voldelige forhold, blir utsatt for overgrep osv. Ofte er dette mennesker som har personlige erfaringer med denslags, og derfor har de det fokuset de har. Å mene at fordi de engasjerer seg i en spesifikk sak skal de være forpliktet til å engasjere seg i andre utsatte grupper sin sak også, er noe spesielt. Om mange menn blir mishandlet og du mener at det er noe som må opp i lyset, er det jo bare å sette igang og lage oppmerksomhet rundt den saken. Ingen nekter deg det, og jeg skal vedde for at feminister flest ville støttet deg og sett på din sak som like viktig som sin egen. Men du kan altså ikke forvente at andre skal kjempe kampen for deg.
Vis hele sitatet...
Problemet er at feministene framstiller partnervold som et typisk kvinneproblem når forskning antyder at menn også blir rammet av det.

Selvsagt må de få lov til å kjempe for kvinner som er ofre som partnervold, men da mener jeg de må være tydeligere på at de først og fremst kjemper for kvinner og ikke for menn.

Menn har et dårlig krisesentertilbud fordi menns problemer med partnervold underkommuniseres, så du skjønner at et ensidig fokus på kvinners problemer innenfor partnervold kan bli et problem.

http://www.aftenposten.no/meninger/V...e#.U4VWDfmSx8F

Jeg mener det også blir feil når de framstiller menn som den store stygge ulven som forgriper seg på kvinner når dette ikke er den hele og fulle sannheten om problemet med partnervold.
Jeg ser poenget i videoen, men jeg tror likevel at kvinner lider mye mer på grunn av partnervold.

Vi må slå ned på begge deler, og kan ikke ha en dobbeltmoral på området. Men selv om noen prøver å gjemme det bort, er det store forskjeller på menn og kvinner. Det er sjeldent at en mann er forsvarsløs om en kvinne vil banke han, men snur man det rundt er kvinne fullstendig hjelpeløs om en voldelig mann velger å banke henne.

Fra linken ovenfor: "Av 1250 kvinner som hadde vært i et parforhold siste halvår, hadde 114 (ni prosent) fiket til partneren i samme periode, mens 70 (seks prosent) hadde slått, sparket eller bitt. 77 (seks prosent) oppga at de selv, men ikke partneren, hadde utøvd slik vold, mens 68 (fem prosent) svarte at angrepene var gjensidige"

Så ja, jeg har lest forskningen. Men det forklarer ikke hele bildet. Kall meg gammeldags, men når en jente fiker til en gutt finner jeg det mye mindre alvorlig en når en gutt fiker til en jente. Forskning kan ikke og tar ikke i beregning nyansene i måten vi oppfører oss, forskjeller i kjønnsroller, og alvorsgraden av en handling ut i fra om det er den fysisk overlegne parten som begår den eller den fysisk underlegne parten som begår den.

Så.. vold mot menn; kjempeviktig at vi tar det alvorlig, men vi må skille mellom ørefiker og vold ment for å skade. Det tror jeg ikke forskningen gjør.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Ja, eller
- Vær en rasjonell, moden person og løs konflikten på en ordentlig måte
Vis hele sitatet...
Du er klar over at kvinnfolk ikke er rasjonelle folk?

Hehe .

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Helt konkret, hva betyr dét? Er det ensbetydende med at det er greit at menn tar imot fysiske angrep? Gjerne forklar.
Vis hele sitatet...
Dette også. Hva betyr det å være rasjonell i en situasjon der du blir slengt oppigjennom en vegg?




"Nei, nå må du stoppe!!!!!!!!" - ropte Kåre mens hans tidligere forlovede sto klar med øksa.
"VI MÅ VÆRE RASJONELLE HER!" - skrek Kåre mens øksa nærmet seg hodet hans.
Alle skrikene til Kåre gikk for døve ører og hans tidligere forlovede kløyva hodet hans.
Senere gikk hun bort til kaffemaskinen, tok seg en kaffe og så rundt i leiligheten "fytti rakkern for en pinglete mann, godt å være ferdig med han" tenkte hun i sitt stille sinn.
Sist endret av uaexed; 28. mai 2014 kl. 12:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det ikke sånn vi er oppdratt i generasjoner? Sett kvinner og barn først, mannen klarer seg uansett, vel gjør han ikke det så er det synd, ble du ble dyttet ned trappa pga. jenta var irritert. Walk it off. You're a man!

Det kommer vel av samme prinsipp som med fuglene under småviltsjakta, du skyter helst hannfuglene da 1 hann kan befrukte 40-50 hunnfugler. Er det kun 1 hunnfugl igjen så blir det kun et kull og arten blir utryddet i området.

Jenter skal beskyttes, gutter skal ofres. Det er som Tom var inne på i innlegget over, Darwin og overlevelses instinkt.

Jeg er for mange av likestillings synspunktene som blir tatt opp, men det skal ikke glemmes at gutter er gutter, jenter er jenter. Vi er ikke LIKE!

Skal vi sette gutter og jenter likt så skal de settes likt på ALLE punktene ikke bare de tingene som feministene gråter over.

Brenner en båt så skal ikke kvinner og barn i redningsbåtene først. Barn skal i båtene først så er det først til mølla eller stein saks papir mellom menn og kvinner.

Slår en jente til en gutt så skal dette bli slått like hard ned på som om gutten slår til jenta. Ikke noe forskjellsbehandling om du skal ha likestilling.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Problemet er at feministene framstiller partnervold som et typisk kvinneproblem når forskning antyder at menn også blir rammet av det.

Selvsagt må de få lov til å kjempe for kvinner som er ofre som partnervold, men da mener jeg de må være tydeligere på at de først og fremst kjemper for kvinner og ikke for menn.

Menn har et dårlig krisesentertilbud fordi menns problemer med partnervold underkommuniseres, så du skjønner at et ensidig fokus på kvinners problemer innenfor partnervold kan bli et problem.

http://www.aftenposten.no/meninger/V...e#.U4VWDfmSx8F

Jeg mener det også blir feil når de framstiller menn som den store stygge ulven som forgriper seg på kvinner når dette ikke er den hele og fulle sannheten om problemet med partnervold.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel heller at du skjærer millioner av forskjellige mennesker hele verden rundt over én kam. Det eneste feminister har til felles er oppfatningen om at kvinner og menn burde ha de samme rettighetene og mulighetene på områder hvor kjønn ikke har noen relevans.

Som Susanna sier, så bryr folk seg om akkurat det de har lyst til, og gjerne noe som de føler angår dem på en eller annen måte. Så siden du åpenbart er engasjert i saken og synes det er for lite fokus på vold mot menn, er det bare å sette i gang. Jeg støtter saken din, jeg, sammen med haugevis av andre feminister, men jeg lar det ikke overskygge engasjementet mitt for vold mot kvinner. Det er mulig å ha flere tanker i hodet på én gang.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
You my good sir, har døgnets tåpeneste inlegg på O Holy nFF! Om jeg kommer over til deg og misforståelser skjer og jeg brekker en nese/finger på deg, og din nevenyttige dame gir meg samme behandling, har vi ikke to voldsepisoder utenfor huset ditt da?
Vis hele sitatet...
Gratulerer med misforståelsen, hadde du ikke rota deg så langt vekk fra det vi prata om så hadde kanskje ikke inlegget mitt virka så tåpelig. Kjevle??
Mulig jeg ordla meg litt uklart, det er selvfølgelig vold begge deler.
Forskjellen er, som du skriver selv at det ene kjønnet er sterkere og kan potensielt gjøre mer skade.
Gitt at de har samme utgangspunkt selvfølgefuckingslig. Klart ting ikke gir mening hvis du forandrer kriteriene underveis. Har dama dynamitt og maskingevær så er du ferdig uansett genitalia, men det blir bare enda en håpløs sammenligning.
Setter du en mann til å sloss med en dame og begge har kjevler så vil mannen sansynligvis "vinne".
Sist endret av Bothrops; 28. mai 2014 kl. 15:30.
Hele diskusjonen deres er håpløs da ingen av dere vet hvor bra noen av partene er til å slåss. Eller hvor sterk noen av partene er uten om det dere ser av klærne som sitter rundt kroppen og høyden.

Hadde Ronda Rousey som ser helt vanlig ut begynt og bråke med en kar på byen så hadde han fått juling selv om hun er mindre og er en jente.

Dømme alle over en kam fører bare til diskriminering. Det er vel akkurat dette som er problemet nå i dag? Da gutter som blir fysisk mishandlet ikke tør å si ifra eller "sette jenta på plass" <- missforstå meg rett. Siden alle gutter skal være sterkere og skal kunne tåle alt som blir påført av smerte.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du må tenke litt gjennomsnittelig da, hvis du drar inn MMA utøvere mot mann i gata så blir det ihvertfall ikke fair
Hadde hun i eksempelet ditt begynt å sloss med Tito Ortiz elns så hadde hun fortsatt tapt.
Det er ikke snakk om en spesifikk person, eller et spesifikt eksempell, men totalt sett, gjennomsnittelig.
Damer som driver kampsport har selvfølgelig mer å slå tilbake med, de har også trent seg opp for å tåle masse juling.
Hvilken som helst dame kunne banka opp en mann med sterk cerebral parese som sitter i rullestol(hvis hun absolutt følte for det o.O), men det er ikke sånne sære eksempler vi prater om vel
Sist endret av Bothrops; 28. mai 2014 kl. 15:52.
Vold er vold og det er egentlig samme faen om dama veier 40 kilo eller 100 kilo, som det diskuteres over her. Har jo ingenting å si, begge ønsker jo å oppnå nettop samme ting, det å skade vedkommende ved å slå og dytte.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
JSå.. vold mot menn; kjempeviktig at vi tar det alvorlig, men vi må skille mellom ørefiker og vold ment for å skade. Det tror jeg ikke forskningen gjør.
Vis hele sitatet...
Nå skiller "folk på gata" på ørefiker også, om en jente klapper til en gutt (med flat hånd), vil folk nesten ikke reagere, men om vi reverserer situasjonen så vil det sannsynligvis komme 2-3 karer bort for å "ta han jævelen".

Jeg tror mye kommer av at vi hører som liten at man skal aldri slå jenter, vi får selvfølgelig også høre at man aldri skal slå noen, men det er som regel sjeldnere, og jeg tror flere husker den jentetingen bedre. Er ikke akkurat som om det som regel kommer noen opp og "advarer" en jente som slår til en gutt. Det går vel helt tilbake til instinkene våre, menn skal beskytte kvinner. Er det rettferdig? Nei. Får vi gjort noe med det? Sannsynligvis ikke.

La oss heller bare oppfordre alle til å være ikke-voldelige.
En gutt "kan ikke" slå tilbake om en jente fiker til han, men vis en gutt fiker til en jente, kan da jenta slå tilbake?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Du må tenke litt gjennomsnittelig da, hvis du drar inn MMA utøvere mot mann i gata så blir det ihvertfall ikke fair
Hadde hun i eksempelet ditt begynt å sloss med Tito Ortiz elns så hadde hun fortsatt tapt.
Det er ikke snakk om en spesifikk person, eller et spesifikt eksempell, men totalt sett, gjennomsnittelig.
Damer som driver kampsport har selvfølgelig mer å slå tilbake med, de har også trent seg opp for å tåle masse juling.
Hvilken som helst dame kunne banka opp en mann med sterk cerebral parese som sitter i rullestol(hvis hun absolutt følte for det o.O), men det er ikke sånne sære eksempler vi prater om vel
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette jeg reagerer på, dere drar opp at mannen er sterkere en kvinnen, kvinnen blir sterkere en mannen om hun har våpen, mannen blir sterkere en kvinnen om begge har våpen.

Dere vet ingenting om individene som er i situasjonen, dere generaliserer, stigmatiserer og er med på å oppfordre til alt annet en likestilling. Det er folk som diskuterer som dere som er grunnen til f.eks at pitbull rasen er ulovlige i norge. Rasen er avlet til å være sterke og sloss. Dermed er ALLE pitbuller farlige drapsvåpen som må forbys.

Siden dere ikke vet noe om disse to som krangler (referer tilbake til MMA Ronda tidligere) så kan du ikke se hvor god jenta er til å forsvare seg, eller hvor god mannen er til å forsvare seg.
Så jeg never det igjen, diskusjonen deres er håpløs.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Vold er vold og det er egentlig samme faen om dama veier 40 kilo eller 100 kilo, som det diskuteres over her. Har jo ingenting å si, begge ønsker jo å oppnå nettop samme ting, det å skade vedkommende ved å slå og dytte.
Vis hele sitatet...
Helt riktig! Det at A plager B eller at B plager A er like jævlig. Formen eller utsendet til A eller B er derimot helt likegyldig.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Helt konkret, hva betyr dét? Er det ensbetydende med at det er greit at menn tar imot fysiske angrep? Gjerne forklar.
Vis hele sitatet...
Det var et banalt spørsmål. Det kommer selvfølgelig ann på situasjonen.
Er det lov at en mann slår ei dame? Nei. Omvendt? Nei.
Kan en dame slå en mann tilbake? Selvorsvar, ja. Omvendt? Selvforsvar, ja.

Ferdig med diskusjonen på 1 2 3
Sitat av WopWop Vis innlegg
Er det lov at en mann slår ei dame? Nei. Omvendt? Nei.
Kan en dame slå en mann tilbake? Selvorsvar, ja. Omvendt? Selvforsvar, ja.

Ferdig med diskusjonen på 1 2 3
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du mene at det er riktig å slå tilbake? Hva skal det være godt for? Misshandler gutten jenta eller jenta gutten så er hele problemet misshandleren. Begynner den som blir mishandlet å slå tilbake gjør det ikke situasjonen bedre, heller verre..

Hvordan folk flest reagerer og når de synes at de skal hjelpe en av partene tatt ut ifra episoden i filmen til TS, der ser du at det ikke er så svart-hvit. Og hadde gutten eller jenta begynt og slå tilbake eller bryte/dytte så er jo hendelsen helt ute av styr og da ville nok flere brytet inn for å stoppe dem.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Hvordan kan du mene at det er riktig å slå tilbake? Hva skal det være godt for? Misshandler gutten jenta eller jenta gutten så er hele problemet misshandleren. Begynner den som blir mishandlet å slå tilbake gjør det ikke situasjonen bedre, heller verre..

Hvordan folk flest reagerer og når de synes at de skal hjelpe en av partene tatt ut ifra episoden i filmen til TS, der ser du at det ikke er så svart-hvit. Og hadde gutten eller jenta begynt og slå tilbake eller bryte/dytte så er jo hendelsen helt ute av styr og da ville nok flere brytet inn for å stoppe dem.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk til roten av problemstillingen, ikke filmen som var nevnt i første tråd.

Og jeg sa: Slåing = fyfy. SELVFORSVAR, (du vet hva det er ja?) ikke å blindt slå tilbake for å slå, men for å forsvare seg selv = godkjent uansett hvilket kjønn du er eller forsvarer deg imot
Sist endret av random72742; 28. mai 2014 kl. 20:10.
Yes, da løste du et verdensproblem med en blanding av din personlige moralske kode ut ifra den aktuelle situasjonen og det perfekte norske lovverk. Gratulerer!

Regner med det er dette du er ute etter med selvforsvar:

Det må foreligge et ulovlig (rettsstridig) angrep (1), forsvarshandlingen må være avvergende (2) og ikke gå lenger enn det som er nødvendig (3) og ikke være ubetinget utilbørlig (4).

At du kan sette et så komplekst tema til å bli helt svart-hvit er for meg forundelig.
Sist endret av Noxaran86; 28. mai 2014 kl. 20:24.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Yes, da løste du et verdensproblem med en blanding av din personlige moralske kode ut ifra den aktuelle situasjonen og det perfekte norske lovverk. Gratulerer!

Regner med det er dette du er ute etter med selvforsvar:

Det må foreligge et ulovlig (rettsstridig) angrep (1), forsvarshandlingen må være avvergende (2) og ikke gå lenger enn det som er nødvendig (3) og ikke være ubetinget utilbørlig (4).

At du kan sette et så komplekst tema til å bli helt svart-hvit er for meg forundelig.
Vis hele sitatet...
Nå går du over til et helt annet tema som vi kan diskutere i en annen tråd

Holder meg til mitt forrige innlegg jeg
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
J
Så.. vold mot menn; kjempeviktig at vi tar det alvorlig, men vi må skille mellom ørefiker og vold ment for å skade. Det tror jeg ikke forskningen gjør.
Vis hele sitatet...
Kjempeviktig, kjempeviktig,..og enda litt mer kjempeviktig. Men hvor kjempeviktig mener du seriøst at vold mot menn er? Eller er det det samme PK-pjattet vi hører ellers..

Dessuten reagerer jeg på at du nærmer legaliserer ørefiker mot menn - motsatt hadde det jo blitt tatt som vold, ikke sant!?
(..) Jeg kan da f.eks ikke ta og klabbe til ei dame fordi hun har kløpet meg i rompa på et utested, jeg hadde automatisk kastet på hue og ræv ut av vaktene, imens hun ofte ville ha vurdert anmeldelse.

Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Det var et banalt spørsmål. Det kommer selvfølgelig ann på situasjonen.
Vis hele sitatet...
Så i prinsippet er vold mot menn greit såfremt den ikke er så "fæl", eller noe sånt? Høyst merkelig likestilling det der.
Sist endret av aeon_illuminate; 28. mai 2014 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kjempeviktig, kjempeviktig,..og enda litt mer kjempeviktig. Men hvor kjempeviktig mener du seriøst at vold mot menn er? Eller er det det samme PK-pjattet vi hører ellers..

Dessuten reagerer jeg på at du nærmer legaliserer ørefiker mot menn - motsatt hadde det jo blitt tatt som vold, ikke sant!?
(..) Jeg kan da f.eks ikke ta og klabbe til ei dame fordi hun har kløpet meg i rompa på et utested, jeg hadde automatisk kastet på hue og ræv ut av vaktene, imens hun ofte ville ha vurdert anmeldelse.



Så i prinsippet er vold mot menn greit såfremt den ikke er så "fæl", eller noe sånt? Høyst merkelig likestilling det der.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er alle slike saker forskjellige, men menn er generelt mye sterkere enn kvinner pga. Forskjellige faktorer, så hvis en dame klubber til deg gjør det sikker veldig vondt, men hvis du slår henne er det mest sannsynlig mye værre for henne.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Problemet er at feministene framstiller partnervold som et typisk kvinneproblem når forskning antyder at menn også blir rammet av det.

Selvsagt må de få lov til å kjempe for kvinner som er ofre som partnervold, men da mener jeg de må være tydeligere på at de først og fremst kjemper for kvinner og ikke for menn.

Menn har et dårlig krisesentertilbud fordi menns problemer med partnervold underkommuniseres, så du skjønner at et ensidig fokus på kvinners problemer innenfor partnervold kan bli et problem.

http://www.aftenposten.no/meninger/V...e#.U4VWDfmSx8F

Jeg mener det også blir feil når de framstiller menn som den store stygge ulven som forgriper seg på kvinner når dette ikke er den hele og fulle sannheten om problemet med partnervold.
Vis hele sitatet...
Er du klar over at folk lider i Syria og at feministene ikke har grepet inn?!

Spør du meg, ser det ut som om menn er menn verst om man ser på denne tråden ihvertfall. At vold mot menn er underkommunisert skyldes at menn skammer seg - overfor andre menn som synes det er svakt og stakkarslig å la seg mishandle av en dame. Men likevel skylder du på feministene? Hva i all verden har de med saken å gjøre?