Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5432
Hei,

Som tittelen sier så får jeg besøk fra utlandet, vi skal ta være i Oslo noen dager men har ikke fått planlagt hva vi skal gjøre. Jeg bor dessverre ikke i Oslo eller har vært her mange ganger så veit ikke helt hva byen kan tilby så håpet at noen av dere kunne hjelpe meg

Kan nevne at vi alle er 19-20 år og at oppholdet skal være edru. Og at dette er i slutten av februar så piknikk og grilling i parken er uaktuelt
Det kommer jo veldig an på hvilke interesser dere har.

1. Omvisning av byen. Karl Johan, Slottet og Operaen. Kanskje en tur til Holmenkollen og se anlegget der?
2. Teknisk museum er gøy, og et tips jeg uansett vil gi folk som skal til Oslo.
3. Bislett kebabhouse. Kanskje nordens beste babb.
Trådstarter
31 1
Takk for noen fine forslag!

Teknisk museum og Kebab skal vi få sjekket ut! Men å se på bygninger er liksom ikke helt det vi har lyst til å gjøre, men Operaen kan det hende vi sjekker ut.

Tar gjerne imot flere forslag!
Korketrekkeren er jo alltid en slager.
Sitat av ITknut Vis innlegg
Takk for noen fine forslag!

Teknisk museum og Kebab skal vi få sjekket ut! Men å se på bygninger er liksom ikke helt det vi har lyst til å gjøre, men Operaen kan det hende vi sjekker ut.

Tar gjerne imot flere forslag!
Vis hele sitatet...
1. Holmenkollen er et must for turister. Dere kan ta T-banelinje 1 fra alle stasjoner i sentrum.

2. Mathallen er veldig fin, med norsk mat av høy kvalitet. Noe kan være litt stivt med tanke på pris, men det er verdt det å ta en titt og smake på ting.

3. Munch-museet på Tøyen. Ta T-banen et par stopp retning øst i sentrum, og gå av på Tøyen T. Det er skiltet hele veien til museet.

4. Aker Brygge og Astrup-Fearnley-museet på Tjuvholmen

5. Ikke gå på Bislett Kebab.
Sitat av reklame Vis innlegg
3. Bislett kebabhouse. Kanskje nordens beste babb.
Vis hele sitatet...
NEI, det er den verste! Prøv Balkan eller Happy Time


Prøv megazone eller hva det heter? peeeow peeeow!
Vikingskip museet
Folkemuseet
Akershus festning
Kontiki museet

Hvis du sliter med å finne på noe i Oslo, så sier det ganske mye om din fantasi!
Sitat av reklame Vis innlegg
3. Bislett kebabhouse. Kanskje nordens beste babb.
Vis hele sitatet...
Hvis du måler babbkvalitet etter breknings- og lakseringsgrad og hvor mange kilo kjøtt du får per krone, så er den kanskje det. Selv foretrekker jeg enten beyti fra Istanbul (restaurant) i Trondheimsveien, eller shish (evt. «Şiş», om du vil) fra Marino (gatekjøkken) i Torggata.
Bislett kebab er helt jævlig. Ja de er kjappe, og du får mye mat for penga. Men smaken er ikkeno god. Bare hype. Forsøk Grillsville.(Noian deilig burger, dog dyrere enn MCern og annet søppel.)
Sist endret av Hater_mordin; 13. februar 2014 kl. 16:36.
Synes New Beirut Kebab, Folkets Kebab, Marino og Bislett Kebab House er gode jeg.

Men kanskje ikke kebabsjappe-diskusjon som tråden går ut på, hehe.

Dere kan jo dra på Megazone, om det fortsatt er i Oslo noe jeg går utifra?
Hvor kommer besøket ditt fra?
Sitat av immolo Vis innlegg
Hvis du måler babbkvalitet etter breknings- og lakseringsgrad og hvor mange kilo kjøtt du får per krone, så er den kanskje det.
Vis hele sitatet...
Hvilke andre kriterier finnes det? Vi snakker om farset junkfood fra midt-østen. Man skal drite godt etter en god kebab.
Dette kommer helt an på hva slags interesser og økonomi dere har.

Attraksjoner:
* Vigelandsparken/museet
* Operaen
* Holmenkollen
* Munch Museet
* Akershus Festning
* Kino på Colosseum
* Mathallen

Spisesteder:
* Ylajali (Meget dyr)
* Maaemo (Sinnsykt dyrt)
* Fiskeriet
* Café Stolen

Hold deg forresten langt unna Bislett Kebab, med mindre du vil ha kokt farsekjøtt...
Reptilparken er alltids trivelig for å slå ihjel litt tid.
Det er jo en hel skokk med konsertscener rundt i byen, så sjekk hvem som spiller.
Trådstarter
31 1
Sitat av raze Vis innlegg
Korketrekkeren er jo alltid en slager.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, dette forslaget passer perfekt med tanke på at dem ikke er så vant med snø!

Sitat av bronsky Vis innlegg
5. Ikke gå på Bislett Kebab.
Vis hele sitatet...
hehe skjønte det, skal prøve Istanbul eller Marino som immolo ambefalte!

Sitat av EazyA Vis innlegg
Hvor kommer besøket ditt fra?
Vis hele sitatet...
Spania, så vinteraktiviteter passer bra siden dem ikke er så vant med snø

Sitat av Brassman Vis innlegg
Dette kommer helt an på hva slags interesser og økonomi dere har.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til økonomi så må jeg si at vi må ty til litt billigere ting siden norge er svin dyrt for dem så forslag til steder hvor man kan spise billige og god mat tas godt imot!


Mange gode forslag her, kom gjerne med mer!
Sist endret av ITknut; 13. februar 2014 kl. 17:50.
Start dagen på Astrup Fearnley-museet, da får man sett Aker Brygge også. Deretter gåtur innom Akershus festning og videre mot operaen. Matstopp i Torggata før man trasker oppover Grunerløkka, stikke innom e.l. Er det jeg ville satset på ved besøk.
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Start dagen på Astrup Fearnley-museet, da får man sett Aker Brygge også. Deretter gåtur innom Akershus festning og videre mot operaen. Matstopp i Torggata før man trasker oppover Grunerløkka, stikke innom e.l. Er det jeg ville satset på ved besøk.
Vis hele sitatet...
Advarer om at det ikke er sikkert at Aker Brygge ser så fin ut nå, siden de brygger om Handlesenteret der.
Sitat av reklame Vis innlegg
Hvilke andre kriterier finnes det?
Vis hele sitatet...
Smak, lukt, konsistens, temperatur, tilbredningsmetode, serveringsmetode og hva du drikker ved siden av.

Sitat av reklame Vis innlegg
Vi snakker om farset junkfood fra midt-østen. Man skal drite godt etter en god kebab.
Vis hele sitatet...
Feil. Du snakker tydeligvis om farset og lakserende søppelmat.
Aker brygge anbefales ikke. Bygges om overalt, samt at selve brygga er revet opp og blir reparert.
Vil anbefale dere og dra et sted for og Ake, det er en superhit hos folk som ikke er vandt til snø.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Du får billig og god burger hos Illegal Burger i Møllergata.
Det er litt trist at han spør om ting å gjøre i Oslo, og tråden kuppes av kebab-fanboys...
Sitat av reklame Vis innlegg
3. Bislett kebabhouse. Kanskje nordens beste babb.
Vis hele sitatet...
Kilder?
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Gamle Aker Kirke, like ved St.hanshaugen. En liten "skjult" skatt. Eldste stående bygning i Oslo. Kirka er fra ca 1100. Og en sinnsyk fin kirkegård, samt utsikt over store deler av Oslo! En spot jeg alltid viser til "turister"
Etter å ha avtjent førstegangstjenesten i HMKG så fant jeg ut at følgende ting er værdt å få med seg.
1. Aking i korketrekkeren ( kjelker og hjelm kan leies til rundt 100kr)
2. kan gjøres i samme slengen som nummer 1: Se oslo fra frognerseteren. Evt besøke ullevålseter
3. St.Haugen er en fin plass for en vandretur.
4. Hovedavløsningen ved slottet, Runt 14:00 hver dag
5. området rundt "Blå" er ganske så interessant å se på. Evt tilbinge en kveld på blå.
6. Akershus festning

Kommer ikke på så mye mer, men bare lek turrist i egen by
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Det er litt trist at han spør om ting å gjøre i Oslo, og tråden kuppes av kebab-fanboys...
Vis hele sitatet...
Synes du? Jeg synes det er litt hyggelig, jeg.

For øvrig: aking i Korketrekkeren støttes. Den kan være temmelig humpete og brutal på senvinteren hvis det har vært snørikt der oppe. Pass halebeinet!