Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 984
Skal kjøpe meg et par nye monitorer og er på utkikk etter noen som gir litt bang for the buck!

Til nå står det mellom Munro egg, KH 120 (Neumann), og Event Opal.
Er selvfølgelig et vidt spekter pris messig, men kunne tenkt meg noen til rundt 15k.

Innspill, erfaring og andre alternativer?
med eller uten sub?

procom har kampanje på et kjempe 2.1 sett nå: http://www.procom.no/studiomonitorer...04-prosub.html


"Dette er systemet for deg som vil ha full kontroll i hele frekvensspekteret. Fungerer vanvittig bra i nærfelt på lavt volum, og enda bedre som et hovedsystem med "fullt trøkk"!"

før pris 17k
Sist endret av skepsis; 20. mars 2013 kl. 13:55.
MixMaster
BarBeats's Avatar
Trådstarter
Aktve eller passive spiller forholdsvis ingen rolle om forsterker er inkludert i pris, samt de skal være nearfields uten sub (i førsteomgang), da eg ikke har anledning til å hucke opp med for mye akustisk demping/bass feller ect i lokalet eg holder til i nå.
Ser for meg at eg vil slippe unna en del resonans problemer i bass regionen med sE Egget i forhold til en sub som ligger å rumler i de ubehandlede hjørnene mine.

Men må si den pakken ikke så dum ut!
Har dessverre ikke mulighet til å kjøre en audition på den i nærområdet

Har du brukt denne setupn selv? AB´t i forhold til andre monitorer i samme prisklass?
har dessverre ikke råd til slikt hehe, har et sett med Alesis monitorer som ikke er i salg lenger. men procom er en bra sjappe, har hørt de der å det låter knallbra

har ikke noe erfaring med de du nevner

anyways lykke til med monitor kjøp
MixMaster
BarBeats's Avatar
Trådstarter
Nei det er en dyr "hobby"!

Procom har eg et godt forhold til, har kjempe god service og meget bra utvalg, men må bestille via nett så får ikke testet ut produktene før kjøp.

Takk for innspill ihvertfall!

Anyone else?