Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2399
Har ei søster som skal til Kina om ikke så lenge og tenkte at jeg kunne spørre henne om å kjøpe med noe, men jeg vet ikke helt hva. Liker mye av kulturen i Kina/Japan men vet lite om den, eneste jeg har tenkt meg frem til nå er samurai sverd, men de er jo litt dyre også da.

Så jeg lurer på hva du ville valgt, hvis du fikk muligheten til å få med noe fra Kina?
Samuraisverdet er typisk Japansk. Kina er ikke Japan, bare for å si det rett ut.

Få henne til å ta med kinesisk snop, klær, gadgets og sånne ting.
Norskehesten
Alden's Avatar
kinaputter
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Barnearbeidere?

Hvis jeg noensinne er i Kina eller Japan skal jeg kjøpe luft på flaske, og sånne utrolig rare ting som man aldri ville funnet her i vesten, men som likevel er vanlig der.

Kinesisk godteri?
Jade statue, hvis hun er god til å prute
Silke er veldig billig. Jeg kjøpte med en tradisjonell silke jakke og kjole, en pute i silke, spisepinner, griselabb og tørket svinekjøtt. Det svinekjøttet er utrolig godt! Griselabb , not so much.

Sitat av Bernhard Vis innlegg
Jade statue, hvis hun er god til å prute
Vis hele sitatet...
Det er sikkert, det er faktisk jævlig dyrt
Silke ja, det er billig. Også merkeklær og sko. Alt unner 50 lappen. Kanskje litt over for jakker og sånt. De begynner på 400 men så for man det for ca 30....

Instrumenter er også billig. Rør forsterkere tjente jeg fett på sendt fra kina. Kjøpte de for 800kr inkludert frakt og solgte de for 3000 til 5000kr.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Barnearbeidere?

Hvis jeg noensinne er i Kina eller Japan skal jeg kjøpe luft på flaske, og sånne utrolig rare ting som man aldri ville funnet her i vesten, men som likevel er vanlig der.

Kinesisk godteri?
Vis hele sitatet...
Beklager og skuffe deg men luft på flaske får du feks på teknikk magasinet.....
Jeg vet ikke helt hva du liker, men jeg foreslår noe med fint som kinesisk antikk! Jade - smykke eller statue, treverk som er laget av "blackwood", fra bilder til møbler. Hjemme så har vi mange bilder som er laget av tre som dette: http://gyazo.com/cc829ad5eba1d56a79474ef62c143f96

Slike bilder kan bli utrolig dyrt å kjøpe, men det er verdt det. Foreldrene mine kjøpte denne fra hjemlandet i Vietnam i fjor sommer. Prisen lå på 11 000 kroner. Handler du i Kina vil du få utrolig billigere. Bilder som er laget av gode kvalitet der målet er rundt 200cmx150 vil man få for rundt 500 kroner. Jo mindre bildene er jo billigere er prisen. Selv skal jeg ta turen til Kina i sommer med storesøsteren min. Tenkte å handle store dragestatuer som er laget av Jade stener. Fattern har lenge ønsket seg slikt til å ha dem foran huset sitt(beskytter huset mot dårlige demoner og ånder).
Sist endret av Gulingen; 17. mars 2012 kl. 20:09.
Trådstarter
@Gulingen
Det bildet var drit kult, blir nødt å sjekke det ut imårra tidlig. Takk for tips!
Pass på at ting som er laget av tre i asia er fuktig. Der er det ekstremt høy luftfuktighet, og når du da tar det med hjem til Norge så kan det sprekke pga den tørre lufta her. Skjedd mange ganger som jeg har sett..
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Beklager og skuffe deg men luft på flaske får du feks på teknikk magasinet.....
Vis hele sitatet...
er nok ikke sånn luft på flaske han mener altså..