Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  286 244196
Bare for opplysningens skyld (Er usikker på om det er nevnt i denne tråden før):

www.Biovea.co.uk har også melatonin.

Edit: Basme hadde link til samme produktet jeg linket til. Så ikke det før nå.
Sist endret av Knask; 21. september 2009 kl. 14:49.
Vil bare tilføye en liten ting: Jeg fikk Melatonin på resept tidligere i år, og brukte det som foreskrevet en lengre periode. Var veldig fornøyd i begynnelsen, for jeg fikk sove til normal tid, og fikk snudd døgnrytmen. Men etterhvert utviklet jeg en enorm kløe. Lurte veldig på hva dette kom av i begynnelsen, for jeg klødde så mye at jeg holdt på å bli gal. Trodde jeg skulle gå fra konseptene. Ingen fikk ta på meg, for da klødde det enda mer. Etter et par døgn gikk det opp et lys for meg -jeg tenkte at jeg har økt dosen med Melatonin, kanskje det er det som er årsaken?! Jeg seponerte umiddelbart, og kløen forsvant. Så da tåler jeg ikke det heller. Og jeg som endelig hadde funnet et middel som kunne kurere mine nattevåkinger......Nå er jeg tilbake på scratch mer eller mindre. Sover jo, men har veldig problemer innimellom, men det har jeg vel hatt siden jeg var liten. Og jeg vet vel hva det skyldes, uten at jeg skal gå innpå det her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Unisom er ikke oppført i felleskatalogen, og jeg vet ikke om det vil kreves resept for virkestoffet.
Vis hele sitatet...
Unisom kommer i to former;
Tabletter med 25mg av virkestoffet doxylamin.
Tabletter og i væske/gelatin-form med 50mg av virkestoffet difenhydramin.

Difenhydramin er også virkestoffet i preparatet Nytol.


Det er ingen preparater med virkestoffet doxylamin eller difenhydramin i Norge.
Hmm, ser at jeg bryter minst fem av punktene hver dag, og tre av dem ukelig. Kanskje derfor jeg ikke klarer å få meg mer enn seks timers søvn i hverdagene...

Men det med alkohol kan da umulig stemme? De gangene jeg faktisk har problemer med å sove, synes jeg at den stimulerende effekten av alkohol bare gjør det lettere for meg å slappe av og ikke stresse rundt det at jeg sovner alt forsent, eller andre problemer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Men det med alkohol kan da umulig stemme? De gangene jeg faktisk har problemer med å sove, synes jeg at den stimulerende effekten av alkohol bare gjør det lettere for meg å slappe av og ikke stresse rundt det at jeg sovner alt forsent, eller andre problemer.
Vis hele sitatet...
Alkohol og sedativer hjelper ikke med å få skikkelig søvn:
Skikkelig søvn involverer REM-faser der hjernen jobber ganske hardt med å sortere dagens hendelser inn i kategorier for minnet etc.
Sedativer (inkludert alkohol) vil få deg sløv og trøtt, men de ødelegger REM-fasen og hjernen får ikke gjort de oppgavene den vanligvis gjør under søvn.
Sist endret av Dodecha; 10. oktober 2009 kl. 18:12.
Vil bare gi denne tråden og trådstarter all den ros jeg kan gi, dette er helt fantastisk. Jeg vil gi en personlig takk ut til Dodecha som har skrevet en meget velfylt tråd om et problem som rammer mange i en stressfylt hverdag. Flotte greier, ikke noe rart jeg er medlem her i freakforum. Det gjør meg stolt når jeg leser ting som dette. :-D
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av exocytose Vis innlegg
Det er ingen preparater med virkestoffet doxylamin eller difenhydramin i Norge.
Vis hele sitatet...
mener jeg leste at det (doxylamine) ikke er et godkjent legemiddel i norge, så det er nok derfor.
usikker på reglene for import da.
Noen som vet hva man må betale for Melatonin på apoteket?

Sliter selv med søvnen, sover som en stein, men desverre til feil tid hver natt.. Tenkte bare å bestille Melatonin over nettsidene dere har anbefalt, sparer sikkert penger på det?

Har forøvrig prøvd Vallergan og Imovane, og diverse rusmidler for å få orden på den ødelagte hjernen min
Sist endret av jassågitt; 11. oktober 2009 kl. 04:46.
jassågitt: Snakk med legen din, hør hva han anbefaler.

Selv sleit jeg med søvn for en tid tilbake, men det var overhode ikke bruk for legemidler for å få nattesøvnen. Det jeg trengte var rett og slett å få orden på rytmen min på ordentlig vis. Få faste ritualer angående leggetid. Jeg har fulgt rådet om at hvis man ikke sovner innen 20 minutter, gå i et annet rom, les en bok eller noe lignende. Det endte opp med at jeg hører litt på musikk før jeg legger meg(siden jeg ikke har tolmodighet til å lese bøker). Samme hva for slags sjanger, bare det er noe du liker.

Etter et par dager så merka jeg en stor forbedring.

Konklusjonen min: Faste ritualer ang. leggetid. Hvis du ikke sovner/er skikkelig trøtt innen 20-30min, gå et annet sted, gjør noe annet. Jeg prøvde TV, men det funka veldig dårlig. Prøv å gjør noe du liker godt, som ikke er så veldig stressende for hjernen din. I 90% av søvnproblemer er det faktisk dårlige vaner som har skylden.

Håper du prøver ut dette, om du ikke allerede har prøvd det.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Noen som vet hva man må betale for Melatonin på apoteket?

Sliter selv med søvnen, sover som en stein, men desverre til feil tid hver natt.. Tenkte bare å bestille Melatonin over nettsidene dere har anbefalt, sparer sikkert penger på det?

Har forøvrig prøvd Vallergan og Imovane, og diverse rusmidler for å få orden på den ødelagte hjernen min
Vis hele sitatet...
Circadin er det norske navnet på ett legemiddel som inneholder 2mg melatonin.
Det er svindyrt på norske apotek i forhold til diverse nettsider.
21stykk 2mg melatonin koster 159.90kr på apoteket i norge...Det stedet jeg kjøper så koster det 190kr for 360 kapsler som inneholder 3mg.Så det er bare idiotisk og kjøpe det i norge.Og melatonin fungerer veldig bra til og endre døgnrytmen.
Som ett pluss så får du skikkelig intense drømmer!:P
Sist endret av JayHova; 11. oktober 2009 kl. 05:32.
Melatonin fungerte ikke for meg.
Savner flunipam<3
Flunipam er vel å få enda.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bestilte melatonin på Agestop.uk 11 oktober. Idag, som dere kanskje kan se er det 30.Oktober å har fortsatt ikke fått noe..

svindel?
TRENING: Utmatt / slit ut kroppen din i løpet av dagen, sånn at den tjukke og late kroppen din TRENGER og vil ha søvn

KOSTHOLD: Ha et sunt og variert kosthold. Kast pizzaene dine og colaflaskene dine i søpla. Kast den forbanna bongen og jointen din i søpla også.

MELATONIN: Skyldes ikke søvnproblemene dine den usunne og ekle livvsstilen din, gå til legen din og få skrevet ut Melatonin. Greit å holde seg unna medikamenter så lenge som mulig.
Sist endret av alphamale; 31. oktober 2009 kl. 13:24.
Husk å ta den treningen tidlig på dagen, ettersom det ikke er bra for søvnproblemer å trene ikke så lenge før man skal legge seg.
Hvorfor skal man få skrevet ut melatonin? Å få melatonin i piller/kapsler/mikstur osv er da like mye et medikament som noe annet i disse formene.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Bestilte melatonin på Agestop.uk 11 oktober. Idag, som dere kanskje kan se er det 30.Oktober å har fortsatt ikke fått noe..

svindel?
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte melatonin fra en annen britisk nettside den 8oktober,og jeg fikk pakken i posten på torsdag,29oktober.Det virker som tollen har vært litt treige i det siste.
Før så har jeg som regel fått pakken min etter 7-8dager fra den samme forhandleren.
Så vent litt til før du avfeier det som svindel.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg bestilte melatonin fra en annen britisk nettside den 8oktober,og jeg fikk pakken i posten på torsdag,29oktober.Det virker som tollen har vært litt treige i det siste.
Før så har jeg som regel fått pakken min etter 7-8dager fra den samme forhandleren.
Så vent litt til før du avfeier det som svindel.
Vis hele sitatet...
Samme her. Tok nesten en månede, og har kompiser som det samme har skjedd med i det sisste.
Benzodiazepiner fører som sagt tidligere i tråden til forstyrrelser i søvnarkitekturen. Typisk er at REM-søvn og "slow-wave"-søvn forkortes.
Derfor kan det være interessant å merke seg at z-hypnotika (zopiklon, zolpidem, zaleplon) har mindre endringer i søvn-EEG enn benzodiazepiner.

Z-hypnotika har også kortere halveringstid slik at "dagen derpå"-effekten ikke blir like stor.

Dette, sammen med subenhet-bindingene på GABA som Dodecha nevner i førsteposten er fordeler ved z-hypnotika som sikkert noen her med søvnproblemer har interesse av.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tar 5valergan 4 apodorm 1 zyprexa og 1valium hver natt men sover aldri lenger enn 4-6timer å føler meg uthvilt før kunne jeg sove 12-13timer i strekk

noe andri medikamenter som kan hjelpe til?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Drit i medikamenter, få heller en god søvnrutine?
Høres ut som om du tar pepper eller bruker noe annet dop da ditt pille inntak hver kveld burde slått deg ut ganske godt, ikke gitt deg noe tilfredstillende opplagt følelse om morgenen men ihvertfall slått deg ut lengre enn 4 timer.
Om det skulle være tilfellet at du faktisk har en alvorlig søvn lidelse ikke utløst av dop så er det samme gamle forbanna rådet som ingen ser ut til å få med seg..... GÅ TIL LEGEN!
Men i et slikt tilfelle er det også ofte at ikke legen kan hjelpe deg heller, da mange som ser ut til å få bra resultater ut av et "søvn kammer" et lydløst, bekmørkt kammer med saltvann som man flyter i, mange avslappings steder (spas) som har dette.
tok mye pepper før men har ikke rørt det på over en måned og kanskje nærmere 2. er innspist på benzoer så derfor er det relativt svakt men kanskje annen medisin finnes der ut som fungererer utenom benzoene
Slapp helt av, bare vent til du sovner, uten noe piller eller den slags.
Sett deg på tog eller buss. Da sovner hvertfall jeg med en gang.
Vil ikke anbefale alkohol sammen med pilledietten din. Spør lege!

For min del får jeg best søvn, når jeg er nykter. Vel og merke, etter ferdig endt detox.
Skulle til å si det samme som han over: fuckin detox buddy. -ja, snakker om pillene nå.
Om det ikke fungerer iløpet av 2-3 uker så burde pillene funke som de skal ihvertfall.


edit: men funker det ikke så dra til legen først, eh....
Sist endret av wolty; 20. november 2009 kl. 13:33.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvor vanskelig er det å få Melatonin fra legen? Er 16 år, og har sliti en del med søvn.
Ikke vanskelig vil jeg tro,men er da bedre og bare bestille over nett.Fullt lovlig og 10ganger billigere.
Så få rikke jeg bestilt over nett heller da --,
Jeg har selv sliti med søvn hele livet mitt og da mener jeg hele (eller ihvertfall nesten, husker ikke så mye fra før 4-5 årsalderen).
Har nesten aldri sovnet før det har gått 30min og noen ganger kan det ta timer, har ikke fått noen medikamenter mot det, jeg er ikke kristoffmisbruker, jeg er ikke feit, sitter ikke ofte på pc, er relativt aktiv (spiller trommer, går mye) og jeg er ikke alkis.
Jeg har en tv på rommet men den er nesten aldri i bruk da den ikke har kanaler, pc`en står i stua og senest igår la jeg meg halv elleve, men allikevel sovnet jeg ikke før mellom tolv og halv ett, jeg var helt utslitt og trodde jeg kom til å sovne med engang.
dette er ikke uvanlig for meg siden jeg har hatt den sånn nesten hele livet.
MEN jeg har funnet ett hjelpemiddel, når jeg legger meg og det er mørkt rundt meg så tenker jeg ekstremt mye!
Hjelpemiddelet er min defekte vekkerklokke som står i vinduskarmen, pleier å telle alle tikkene og det blir etterhvert hypnotisk og jeg klarer ikke fokuseere på annet enn tikkingen som etterhvert blir ganske beroligende.
Pleier å sovne etter ett par tusen:-P
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Hvor vanskelig er det å få Melatonin fra legen? Er 16 år, og har sliti en del med søvn.
Vis hele sitatet...
De fleste 16-åringer har ikke spesielt gode søvnvaner og tilrettelagte omgivelser for en god søvn. Du kan jo starte med å fikse disse før du hiver i deg et stoff (å lese førsteposten er en start..).

Melatonin er et C-preparat som skrives ut på hvit-resept. Det er egentlig veldig lett å få utskrevet.
Slitt med søvnen selv men det som hjalp meg var å tenke på at jeg ble tyngre. start med føttene så går tenk deg oppover :P funker. om ikke det funker anbefaler jeg valerina natt, reseptfritt på apotek hjelper om du tenker deg vekk våken om natten så du ikke får sove.
jeg sliter seriøst med å sovne. når jeg først sovner, kan jeg lett sove i tolv timer, men når jeg legger meg kan det gå fort to-tre timer før jeg sovner. jeg har hatt problemer med dette så lenge jeg kan huske. når jeg var liten (bodde hjemme) pleide jeg å lese meg i søvn, og etterhvert som jeg ble eldre røyke en liten en bak garasjen før sengetid. men når jeg flytta hjemmefra sklei det etterhvert ut, da jeg ikke hadde fattern å mase på meg om å gå å legge meg lengre. det ble bare værre og værre, og jeg begynte å komme mye forseint på jobben, og klarte tilslutt å miste denne jobben. så begynte jeg å få stilnoct (zolpidem) på resept, la meg og sovna til normal tid, fikk ny jobb og alt var bra, inntil etter nesten to år på de ble imun (begynte etterhvert å oppføre meg merkelig etter å ha inntatt de, fikk sjuke ideer og bestillte alt mulig dritt på nettet midt på natta) og måtte slutte med de. etter det har jeg prøvd mye forskjellig, blåvalium og diverse slikt man får tak i illegalt.... det funker ikke å få på nattings lengre heller. skulle ønske jeg bare kunne legge meg og sovne idet hue treffer puta
▼ ... noen uker senere ... ▼
6mg Flunipam funker:-P evt 2mg rivotril og 10mg apodorm og en stilnoct eller Vallergan og en natta pils;-)
Eller vær våken 2 dager på speed og ta 20mg valium 30min før leggetid.. Men litt mere seriøs løsning nå som jeg skal slutte med den type kaldt mørkt rom uten lyder god seng funker ikke for meg pga misbruk men har soverommet sånn for det og vindu altid oppe for frisk luft. Legge seg til lik tid hver dag. Men klart b eller c mennesker finnes finn jobb du kan jobbe kveld eller natt forsatt problem ville jeg fått imovane av legen det hjelper på insovning neste måned skifter du til stilnoct, også neste igjen Vallergan også tilbake til imovane da blir man vel ikke avhengig?

Uansett så er det forkjellig styrke på disse og imovane har en forferdelig ettersmak men unngå apodorm valium rivotril Flunipam å andre benz blir jammen fort avhengig og trenger lang behandling for å bli kvitt den prøvet å feilet jeg men skal prøve igjen å helst ikke de andre sovemedisinene prøv å følg tipsene mine om soverommet.

Og prøv å ha samtidig oppvekking å leggetid selv i helgene unngå kaffe å fysisk aktivitet de siste timene før legge tid og ikkje legg deg på tom eller full mage bedre tips kan jeg ikke komme med men pga mitt misbruk er det jævlig vanskelig for meg men har ikke jobb så betyr ikke så mye men 8mg rivotril en kvarting minus å 10mg stilnoct så sov jeg jammen bare 5 timer:-S

Men forhåpentligvis får jeg behandling å kan være fri fra dette drittet eneste som funker nå er å speede seg et par dager og rivotril:-S skummelt

Men struktur er mye bedre enn medisiner reseptfritt eller ikke snakk med ernæringsfysiolog, mulig noe mat kan få kroppen til å avslappe å sunt kosthold vil uansett bidra.

Og please ikke snakk nedlatende om mitt misbruk jeg prøver bare å hjelpe til her for de som slitter og unngå misbruk om du så spiser 1 apodorm til må natta å det funker så må du bytte lege som ikke skriver ut sånn å du har brukt det i årevis kommer du til å få noen helvetes abstinenser tror ikke alle er helt klar over at benz gir heftige abstinenser selv om det går fint ei uke eller to.

Så kommer helvete å slipper ikke på måneder kanskje.

Eneste medisin jeg ville godtatt etter jeg er rein vil være en stilnoct et par ganger å måneden om det ikke bare funka å sove
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Orker ikke legge ut om hvor lang tid jeg bruker på å sove og hvor jævlig noen netter er.

Hvordan får jeg tak i noe som kan hjelpe meg med å endelig få sove når jeg skal sove? Hvem må jeg ringe, hva må jeg si?

Det har allerede begynt å ødelegge livskvaliteten min drastisk.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Orker ikke legge ut om hvor lang tid jeg bruker på å sove og hvor jævlig noen netter er.

Hvordan får jeg tak i noe som kan hjelpe meg med å endelig få sove når jeg skal sove? Hvem må jeg ringe, hva må jeg si?

Det har allerede begynt å ødelegge livskvaliteten min drastisk.
Vis hele sitatet...
Ta kontakt med din fastlege. Skriv gjerne ned på forhånd hvordan dine søvn rutiner er og forklar hvordan du opplever det, og hva det går utover. Å komme til legen forberedt har ofte hjulpet meg veldig, da jeg har slitt litt med å ordlegge meg bra der og da.
Be om henvisning til søvnsenter i bergen om du er åpen for å utforske andre muligheter enn sovepille avhengighet skal selv en tur dit snart
http://www.bergensovnsenter.no/
Sist endret av the_dj; 5. mai 2010 kl. 01:59.
Veldig bra tråd Dodecha. Jeg har hatt døgnrytmeproblemer mesteparten av mitt voksne liv og tro meg, samfunnet har liten forståelse for at alle mennesker har forskjellige søvnvaner. Søvn er liksom en genrell greie for samfunnet der alle er forpliktet til å følge det samme mønsteret eller bli kritisert som "syk". Bullshit spørru meg. Homo Sapiens er ikke hardwira til å ha en ni-4 jobb og stå opp og legge seg når alle andre gjør det. I think the human animal is more complicated than that...

P.s. hvorfor er denne tråden i Rusmidler?? Passer den ikke bedre i Vitenskap-, eller Samfunn-bolken?

Skymarshal: Ta kontakt med din fastlege og forklar problemene dine og be om å bli henvist til en søvnspesialist eller en kognitiv terapaut hvis søvnvanskene kommer av stress, angst eller liknende.
Sitat av Vasall Vis innlegg
P.s. hvorfor er denne tråden i Rusmidler?? Passer den ikke bedre i Vitenskap-, eller Samfunn-bolken?
Vis hele sitatet...
Selv om Dodecha gir mange gode råd som ikke krever legemiddelbruk, tar han jo også grundig for seg de legemidler som brukes mot søvnproblemer, som benzodiazepiner og z-hypnotika. Flere av disse har ruspotensial, og mesteparten av postene i tråden handler også om legemidlene. Blant annet har alle mine poster her vært knyttet til dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen gode tips råd for hvordan legen min vil skrive ut noe annet en imovan og stilnoct til meg? Disse hjelper meg ikke til å få sove. Vil helst ha benzo preparater. har sosial angst på toppen av søvnproblemene..
Sist endret av Sandersen; 1. juli 2010 kl. 15:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg klarer ikke å sove om natta..

Problemet mitt er at jeg tenker for mye. Jeg tenker på alt mulig rart og tenker i flere timer
Dette fører til at jeg ikke får sove, og det hjelper ikke å prøve å ikke tenkt

Tenker på alt som har skjedd denne dagen/livet/ting jeg leser/spill/ alt!

Noen som har opplevd det samme og som har råd?

Det er ganske jævli å ha ligget våken hele natta og tenkt på ting og så ringer vekkeklokka :/
Har hatt de samme problemene som du beskriver i ca. 4-5 år onClipEvent. Søvnproblemene startet noe smått allerede i slutten av barneskolen, men startet ikke for fullt før jeg gikk i 10. klasse på ungdomsskolen. Etter å ha slitt med dette i omtrent ett år var resultatet en langvarig depresjon, som fulgte med søvnproblemene jeg allerede hadde, i omtrent 3 år.

Nå er jeg heldigvis kvitt depresjonen, men søvnproblemene har fortsatt ikke gitt seg. Jeg har prøvd ut de aller fleste velkjente råd som trening, ingen tv/dataskjerm noen timer før planlagt leggetid, god søvnhygiene (har verken tv eller data på soverommet), etc.. Fikk også Remeron (Mirtazapine) for behandling av søvnproblemene samt depresjonen det siste året på videregående. Det hjalp meg med og sove inn lettere, men dagen som fulgte var som regel ødelagt etter bruk av disse, da jeg følte meg mer eller mindre som en zombie. Jeg følte meg faktisk mer opplagt med de naturlige få eller ingen timene med søvn jeg fikk enn når jeg brukte Remeron. Ikke hjalp disse pillene på depresjonen heller.

Det som ble løsningen for meg var bruk av cannabis før jeg skulle gå til sengs. Man kan si at det ikke er helt heldig og benytte seg av et rusmiddel for søvn i lengre perioder, men jeg kan definitivt si at jeg føler meg langt mer opplagt, våken og glad av en 6-8 timers (eller lenger for den saks skyld) rusindusert søvn, fremfor å sove 1-3 timer per natt - eventuelt ikke få sove i det hele tatt.

Personlig skulle jeg ønske at jeg slapp og bruke cannabis for å kunne sove, det blir etterhvert en ganske drøy prislapp på dette og samtidig forbedrer det ikke akkurat de kognitive evnene. Men konsekvensene av søvnmangel (opplevde tretthet, hodepine, depresjon, apati og et irritabelt og dårlig humør) er ekstremt plagsomme og reduserer livskvaliteten drastisk, så jeg velger gledelig heller å bruke cannabis frem til jeg finner en god behandlingsmåte som fungerer, eventuelt om søvnproblemene en dag mirakuløst skal ta slutt.
Sist endret av agalloch; 13. juli 2010 kl. 09:53.
Oi, tusen takk for at du deler erfaringer !

Men, det er ganske uaktuelt å bruke Cannabis for meg.

Kan du si flere ting du prøvde som ikke hjalp? Kanskje de tingene hjelper for meg?
Bare hyggelig. =) Andre ting jeg har prøvd er bl. a. sunt kosthold, oppta meg selv med oppgaver som krever bruk av de små grå og ikke bruke nikotin noen timer før jeg legger meg. En ting jeg enda ikke har fått prøvd, men som jeg mistenker kan ha en god effekt, er bruk av melatonin før leggetid. Tenker jeg skal gå til anskaffelse av dette innen kort tid, så skal jeg komme med en liten oppdatering på hvordan det går senere.

Etter og ha lest litt om søvnproblemer, har jeg funnet ut at dette syndromet ligner mer på mine problemer enn noe annet. Under 'management' kan du finne noen behandlingsmetoder som er verdt å prøve ut.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av agalloch Vis innlegg
Fikk også Remeron (Mirtazapine) for behandling av søvnproblemene samt depresjonen det siste året på videregående. Det hjalp meg med og sove inn lettere, men dagen som fulgte var som regel ødelagt etter bruk av disse, da jeg følte meg mer eller mindre som en zombie. Jeg følte meg faktisk mer opplagt med de naturlige få eller ingen timene med søvn jeg fikk enn når jeg brukte Remeron. Ikke hjalp disse pillene på depresjonen heller...
Vis hele sitatet...
du skulle fått sobril mot depresjon,det er noe som virkelig hjelper.

jeg har funnet ut at sobril og truxal er min desidert beste søvnmedisin,har prøvd alt,de to sammen gir en utroolig god søvnfremkallende effekt,jeg sovner uansett to stk av sobril og truxal så er det natta samme når det er,og jeg har hatt store søvnproblemer

så det er genialt hvis du sitter med depresjon om kvelden som det gjerne er værre,for meg hvertfall og ta disse medisinene,truxal er lett å få av legen også,c preparat

tar du noen av dem så er det natta
Sist endret av PowerDrift; 2. november 2010 kl. 14:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har skumlest igjennom så godt jeg kan i denne tråden, fordi jeg har problemer med å få sove godt og lenge nok. Jeg var hos legen i dag og fikk noe som jeg ikke har hørt eller prøvet før. det heter Tolvon 10mg. Har prøvet Imovane som jeg ble helt kokos i hode dagen derpå? Er det noen her som har noen erfaring med Tolvon?
Nå har jeg fått testa Tolvon. Tok 1 stk før jeg gikk å la meg. Kl. 11:34 Jeg våknet ca 03:20 på natta måtte pisse. Var utrolig trøtt. Gikk så og la meg igjen. Og sto opp som jeg pleier 07:00 var så trøtt følte at hele verden raste i sammen?

Dagen etter tok jeg bare en halv pille la meg som jeg pleier og gjøre og sto opp som jeg pleier og gjøre var ikke så trøtt som i går, men var allikevel trøtt? Har noen andre den samme oppfatningen av disse pillene?
Sitat av Chang Vis innlegg
Nå har jeg fått testa Tolvon. Tok 1 stk før jeg gikk å la meg. Kl. 11:34 Jeg våknet ca 03:20 på natta måtte pisse. Var utrolig trøtt. Gikk så og la meg igjen. Og sto opp som jeg pleier 07:00 var så trøtt følte at hele verden raste i sammen?

Dagen etter tok jeg bare en halv pille la meg som jeg pleier og gjøre og sto opp som jeg pleier og gjøre var ikke så trøtt som i går, men var allikevel trøtt? Har noen andre den samme oppfatningen av disse pillene?
Vis hele sitatet...
hahaha ja det er konge mot søvn,finnes ikke bedre søvnmidler det er garantert og jeg har prøvd ALT!!

ja det henger igjen leenge,derfor anbefaler jeg til alle,ta pilla ett parr timer før bed time så slipper det å henge igjen når du står opp også,det slutter aldri vettu

20 ganger så sterkt som rohypnol,rivotril eller whatever når det gjelder søvn!

tolvon 4 ever mot søvnproblemer!!!

også er det kun ett cprepp så folk KAN oppnå å få det fra legen"!
Sist endret av murmade; 31. januar 2011 kl. 18:03.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det går veldig i perioder for min del. Noen ganger har jeg vansker med å sovne inn, eller er rett og slett for energisk og opplagt. Andre ganger våkner jeg gjentatte ganger utover natten. Det siste er det mest irriterende, faktisk. Har forsøkt sovepiller men det fører bare til tung søvnighet resten av dagen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har blitt syk. Usikkert hva det er. Legen sa hun trodde jeg hadde halsbetennelse, men prøvene viste at jeg ikke hadde det. Jeg fikk likevel behandling for halsbetennelse, penicillin. Blodprøven viste for høyt nivå hva gjelder bakterier elns. Problemet mitt er vel egentlig at kroppen - rygg og nakke, gjør så fryktelig vondt (holder på å gråte/besvime), så må ta store mengder smertestillende. (vil heller bruker naturlig medisin les: cannabis, men har ikke tilgang på dette nå). Og har høy feber (svetter mye)

Problemet er at uansett hvor mye jeg har sovet (om det bare har vært 4 timer dagen før og våknet kl 08:00 og prøver å sovne kl 03:00) så får jeg ikke sove mer enn to timer i strekk. Etter to timer, er det ingen vei tilbake. Jeg våkner og får ikke sove igjen.

Hva kan jeg gjøre med dette???? Føler det ødelegger hele døgnet for meg...
Har ikke lov til å anbefale noe, men hva med å ta ene dosen smertestillende når du våkner etter to timer? Tror du det kan hjelpe?

Får du tak i cannabis vil den mest sånnsynlig intensifisere den smertstillende og avslappende effekten og kan hjelpe på nattesøvnen din.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Er det noen her som har tips til den høyeste vekkerklokka som ikke er så altfor dyr, husker jeg har sett en på forumen her posta en en gang, men husker bare ikke og jeg har ikke funni noe når jeg har skumma gjennom tråder heller.

Noen tips ?