Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1788
Anonym bruker
"Sikker Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gjør dette veldig impulsivt. For 9 timer siden spiste jeg i overkant av 1g hasj. Og har i 9 timer hatt en sinnsyk rus. Så helt impulsivt, spiser jeg et gram til. Og rett etter innså jeg at det ikke var nødvendig å ta mer, siden jeg allerede er helt ute.


Er dette farlig oppførsel? Jeg kan vel ikke dø av hasj. Men dette fører jo ofte til angst og anger, er det ufarlig å eksperimentere med disse nivåene?
Dette er ikke farlig
Farlig adferd? Kan være, men Ikke med hasj, men veldig bortkastet, du har et tak og da spiser du opp hasjen din, bokstavelig og figurativt sett. (Vet ikke taket ditt, så sier ikke at dette er automatisk bortkastet med den mengden du har tatt)
Men hva er behovet her? Hva ønsker du å oppnå? Hvorfor gjør du det?
Sist endret av CannaLars; 19. februar 2024 kl. 23:40.
Høres ut som selvskading du vil angre dypt på. Du vil ikke dø, men ser for meg at det blir en del kvalme og eventuelt brekninger. Spesielt med hasj.

Ikke gjør dette, skaff heller hjelp. Ring en hjelpetelefon, kanskje det kan hjelpe å ha noen å slå av en prat med.
Høres ikke ut som du er suicidal, men det er garantert ikke bra for kroppen din å ta så mye.

Det trenger ikke være dødelig for å være skadelig eller farlig.
Å ta for mye ibux er ikke direkte dødelig visst du ikke virkelig tar for mye, men får fort skader på magen.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 23:44.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, det er ikke ufarlig. Du kan utvikle angst for å få angst. Men kjenner flere som har spist opp til 3 gram hver dag i månedsvis.

Impulsen som gjør at du tar mer rus, selv om du allerede har tatt mer enn nok, kan være farlig i andre situasjoner. Det kan være i forbindelse med andre rusmidler , ekstremsport eller aktiviteter der å kjenne å vite hvor grensen går og ikke passere den er viktig. Kos deg med hasjen, men kanskje du kan bruke tiden på å skrive ned noen retningslinjer for hvordan du kan leve livet ditt på den måten som er bes for deg.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du holder deg til hasj går dette sannsynligvis fint. Du hadde vel ikke tatt mer hvis du mislikte rusen? Noen (som meg) tåler evige mengder hasj. Har spist syv-åtte gram god hasj ved en anledning, ble trøtt, fjern og det varte i tre-fire dager. Sløs egentlig, men helt digg når alt nødvendig (som tid, mat, underholdning) er på plass. Ikke bruk den samme taktikken på hard drugs eller istedenfor nyttige/nødvendige gjøremål. Kos deg!
Blir vel en overdose i den forstand at uønskede bivirkninger blir høyere enn de ønskede, men det er ikke farlig. Du vil sikkert merke mindre til den siste grammeren du spiste enn den første, som Cannalars nevner med at det er tak for hvor mye av dette du utnytter. Du er sikkert stein til i morgen og bakfjern dagen etter der igjen. Unngå bilkjøring, sov, spis, finn på noe gøyalt og spis mindre ved neste anledning. 0,1 til en maksdose på 0,5 holder for de fleste. 0.1 føles om en god joint, 0.5 brukes på lange fly-,buss og togreiser. Er litt noia i en times tid så bare skrur hjernen min seg av og pæser ut i x antall timer og våkner behagelig fjern igjen
Anonym bruker
"Mulig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være farlig å innta så mye hvis du ikke fikser rusen og blir dårlig, besvimer, faller om og slår deg. Skummelt hvis en svimer av og spyr, kan drukne i sitt eget spy. Dette er jo felles for alle rusmidler hvis en tar for mye av det gode.

Skal du eksperimentere med så høye doser gjør det hvertfall et sikkert sted.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kan drukne i sitt eget spy. Dette er jo felles for alle rusmidler hvis en tar for mye av det gode.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er bakstreversk skremselspropaganda. Det er stor forskjell på droger, og jeg utfordrer deg til å finne ett eksempel der noen har drukna i sitt eget spy av cannabis alene. Du sovner kanskje, men ikke så brått at det er halvveis realistisk engang.

Fuck off med infoen du har fått fra NNPF, det er ikke nyttig eller opplysende, bare veldig feil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, dette er bakstreversk skremselspropaganda. Det er stor forskjell på droger, og jeg utfordrer deg til å finne ett eksempel der noen har drukna i sitt eget spy av cannabis alene. Du sovner kanskje, men ikke så brått at det er halvveis realistisk engang.

Fuck off med infoen du har fått fra NNPF, det er ikke nyttig eller opplysende, bare veldig feil.
Vis hele sitatet...
Dette er en risiko med alle stoffer som virker dempende og som kan gi slike bivirkninger.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Dette er en risiko med alle stoffer som virker dempende og som kan gi slike bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Igjen; NEI. Her snakker vi om to gram cannabis på to døgn, så det er helt urealistisk for trådstarter at han plutselig skal falle i koma og drukne i spy etter å ha tolerert første gram fint. Ville påstander som det der krever solide bevis.

Hadde vi snakket om opiater, sprit eller GHB osv. i feil doser, spesielt blandet med benzodiazepiner ville diskusjonen vært en helt annen. Ta dere en virkelighetsorientering. Man kan dø av vann i for store mengder, men det er ikke relevant bare fordi det er fysisk mulig, fyren har ikke gaflet i seg ei hel plate akkurat.
Anonym bruker
"Mulig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, dette er bakstreversk skremselspropaganda. Det er stor forskjell på droger, og jeg utfordrer deg til å finne ett eksempel der noen har drukna i sitt eget spy av cannabis alene. Du sovner kanskje, men ikke så brått at det er halvveis realistisk engang.

Fuck off med infoen du har fått fra NNPF, det er ikke nyttig eller opplysende, bare veldig feil.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å skremme noen, men tar en ekstreme mengder Cannabis så er det mulig å bli ganske så rusa, og som noen da reagere med å bli dårlig. Men Cannabis er ikke noe stoff som en kan overdose på, dvs stoffet dreper en ikke.

Og hvem er NNPF? Jeg snakker bare av erfaring. Sett folk som har røyka mengder med trekk fra bong, og ender liggende på gulvet og spy. Cannabis er et kraftig stoff hvis en tar for mye av det. punktum!
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det verste som kan skje av for mye hasj er rusutløst psykose. Som oftest går det over etter noen timer, men noen får ettervirkninger som kronisk angst og paranoia, og noen få kommer aldri helt ut av psykosen igjen.

Er det et engangstilfelle får du neppe varige mén, men ser ikke hensikten med å ha dette som en hobby. Man blir ikke skækkere av å putte i seg masse, som en annen over her sier så er det et visst "tak" man når og når man kommer dit blir man ikke mer rusa bare dårlig.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg liker litt den quoten Tommy chong sa « when you’re already high and smoke more weed, you don’t get more high you get less weed. »

Det er litt sant. Men man kan jo også bli kake da
Liggende på golvet å spy. Men har du sett noen sovnet å spyd i søvnet uten å våkne av weed,viss man får i seg så mye at du bli grønn å dårlig er det helt umulig å sovne så du sovner ikke før du er ferdig spyd å bedre form
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var en gang Christiania og hadde en femmer i lomma rett før jeg skulle ta bussen hjem. Bare spiste hele klumpen rett før jeg gikk på bussen. Jeg overlevde, men det endte med en slags blanding av noe som minnet meg om pillerus og lsd på en måte. Tryna og fikk blåveis uten at jeg husker hvorfor, hadde masse halliser og kom til meg selv etter flere dager. Det var på en måte litt gøy. Men ikke noe jeg ville anbefale egentlig.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ende i psykose hvis du er uheldig
Jeg spiste 5 g og sovna. Det går nok fint
Eneste måte jeg ser for meg en "cannabisoverdose" er om man ler seg ihjel eller setter en matbit i vrangstrupen etter muchies.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Eneste måte jeg ser for meg en "cannabisoverdose" er om man ler seg ihjel eller setter en matbit i vrangstrupen etter muchies.
Vis hele sitatet...
Alternativt at man har noen timer med voldsomt ubehag. Er ikke veldig farlig rent fysiologisk, men en solid cannabisoverdose synes jeg er veldig utrivelig.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Alternativt at man har noen timer med voldsomt ubehag. Er ikke veldig farlig rent fysiologisk, men en solid cannabisoverdose synes jeg er veldig utrivelig.
Vis hele sitatet...
Godt å kjenne at en lever også synes jeg.
Det er litt sjarm over å holde seg fast i sofaen mens hjertet raser og be om å ikke død også.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Godt å kjenne at en lever også synes jeg.
Det er litt sjarm over å holde seg fast i sofaen mens hjertet raser og be om å ikke død også.
Vis hele sitatet...
Usikker på den, ser ikke helt sjarmen med panikkanfall og paranoia. Men, to each their own
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Usikker på den, ser ikke helt sjarmen med panikkanfall og paranoia. Men, to each their own
Vis hele sitatet...
Tja, om man er kjent med virkningen så er det litt morsomt, fin måte å få litt avsmak på og en naturlig overgang til en god pause. Til dels helt jævlig, noe lættis, heftig matkick og så er man takknemlig når det hele over. Første gangen der skjer er derimot helt for jævlig, eksistensiell angst og kampen om å kontrollere tankene sine er ikke like kult. Men man føler definitivt på at man lever
Fuck Mr. Plod!
Tok selv 2 gram første gang jeg tok det oralt. Kunne ikke stå på beina i nesten 2 dager, men det var ikke skummelt, bare veldig frustrerende.

Helt ufarlig though
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Tok selv 2 gram første gang jeg tok det oralt. Kunne ikke stå på beina i nesten 2 dager, men det var ikke skummelt, bare veldig frustrerende.

Helt ufarlig though
Vis hele sitatet...
Helt ufarlig er det vel ikke, kjenner et par som har havnet i hasjpsykose. Kan fort bli farlig det.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt ufarlig er det vel ikke, kjenner et par som har havnet i hasjpsykose. Kan fort bli farlig det.
Vis hele sitatet...
Det skjedde med kompisen min å etter 2 dager med røyking, men det er jo ett mindretall som er utsatt for det.

Nøtter er dødelig for noen allergikere, jeg knasker nøtter fortsatt.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Det skjedde med kompisen min å etter 2 dager med røyking, men det er jo ett mindretall som er utsatt for det.

Nøtter er dødelig for noen allergikere, jeg knasker nøtter fortsatt.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men man kan ikke si det er helt ufarlig. Er vanligere enn man tror.