Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7907
Heisann!


Av ren nyskjerrighet;

Hvilken utdannelse må man ha for å jobbe på krematorium?

Må man være religiøs for å jobbe der? Og hvor søker man, evt.?
Jeg tror du finner ut hvordan du blir krematør på www.vilbli.no. Får ikke sjekket siden pga. hindringer nå.
Man trenger da ikke være religiøs for å jobbe der? Ser ikke helt sammenhengen, da folk som ikke er religiøse begraver / kremerer døde folk også.

Tror ikke noe utdanning kreves, sikkert bare å søke.
Kan jeg bare spørre litt off topic hva som gir deg lyst til å brenne døde mennesker som jobb?

Sier ikke at det er noe galt med det ^^ (Bare litt uvanlig xD)
Sist endret av HeinzE; 14. juli 2011 kl. 20:46.
Kommer jo an på om du skal jobbe for politiet eller et begravelsesbyrå..
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kommer jo an på om du skal jobbe for politiet eller et begravelsesbyrå..
Vis hele sitatet...
Når begynte politiet å kremere? Ehm.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Når begynte politiet å kremere? Ehm.
Vis hele sitatet...
Tenkte på kriminal avdeling og slikt, om noen har blitt drept. Kanskje litt mye NCIS for meg:S
De obduserer vel bare, kremering tar begravelsesbyråene seg av ville jeg tro..
Jeg har vanskelig for å tro at det vil bli lett å finne en slig jobb, selv om det kansje er en litt spesiell en xD
Jeg mener, det er ikke akkurat mange krematorier rundt om i en by!
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Altså, selv har jeg ikke planer.
Jeg lurte på hva de krevde av en person som vil jobbe der.

Det er en spesiell jobb å brenne døde mennesker, men det er jo en jobb det også. Ikke for å virke respektløs, men det høres ut som en "spennende" jobb.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Altså, selv har jeg ikke planer.
Jeg lurte på hva de krevde av en person som vil jobbe der.

Det er en spesiell jobb å brenne døde mennesker, men det er jo en jobb det også. Ikke for å virke respektløs, men det høres ut som en "spennende" jobb.
Vis hele sitatet...
Høres jo ikke ut som en veldig "varierende jobb", tror du kan bli fort lei av det.
Men det er en jobb som alle andre, noen må jo gjøre den
Doh! Trodde det var en sånn som skjekket folkene som var døde.. :S
Sitat av Settoz Vis innlegg
Doh! Trodde det var en sånn som skjekket folkene som var døde.. :S
Vis hele sitatet...
Når du jobber med å kremere dem så bør du helst ikke være i tvil.
Skal du jobbe med døde mennesker, bør du ha en form for svart humor, ellers blir jobben å fucke deg sakte men sikkert innvendig. Du kan vel heller ikke forvente at likene kommer nysminket, pudret og like hel hver gang, da det sikkert er en del mennesker som har dødd i trafikken eller skutt seg selv f.eks.. Da kan du få se hoder som ikke kan kalles hoder lengre eller vridde/uplasserte føtter++.

Kjenner en som jobber som ambulansesjåfør, og han fortalte en gang om da han ankom et ulykkested hvor en trailer og en billist hadde frontkollidert. Sjåføren i personbilen var bokstavelig talt delt i to fra brystkassen og nedover. Ikke et pent syn for sarte sjeler..
Anbefaler deg å sjekke ut liveleak.com,skriv inn fatal eller graphic =) der kan du trene litt, før du begynner å brenne mennesker. :P
Sannsynligvis godt betalt yrke? Eller er det alltid noen krematører for mange i forhold til arbeid? Vurderer å hilse innom begravelsesbyråene i byen for å høre om jobb, men skjønner at man må se jævlig stylish og streit ut i et sånt yrke.
Møter ikke pårørende i hettegenser, og man kan vel ikke hangle rundt i byen drita full heller...
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Sannsynligvis godt betalt yrke? Eller er det alltid noen krematører for mange i forhold til arbeid? Vurderer å hilse innom begravelsesbyråene i byen for å høre om jobb, men skjønner at man må se jævlig stylish og streit ut i et sånt yrke.
Møter ikke pårørende i hettegenser, og man kan vel ikke hangle rundt i byen drita full heller...
Vis hele sitatet...
Dette blir bare synsing, men jeg tror ikke alle krematoriene kjører for fulle sluser hele tiden. Jeg ser ikke for meg at det er så mange lik som kommer inn til kremering, at ikke de etablerte selskapene takler pågangen fint. Forøvrig bør man vel være ganske presentabel i en slik jobb ja. Spørs om unggutter og ungpiker får slike jobber.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Dette blir bare synsing, men jeg tror ikke alle krematoriene kjører for fulle sluser hele tiden. Jeg ser ikke for meg at det er så mange lik som kommer inn til kremering, at ikke de etablerte selskapene takler pågangen fint. Forøvrig bør man vel være ganske presentabel i en slik jobb ja. Spørs om unggutter og ungpiker får slike jobber.
Vis hele sitatet...

Jeg antar at de som jobber for et begravelsesbyrå må ta på seg flere av oppgavene som er innvolvert, men på en annen side så dør jo folk som fluer og de har sikkert nok å gjøre.
Jeg skal uansett ta på meg noe smart casual og gå innom. Jeg har en del egenskaper jeg tror ville kommet til sin rett i et slikt arbeidsmiljø, men vi får høre hva de har å si.
www.b0g.org gå inn på offensive shit... da finner du fort ut om du har mage til begravelses yrke....:-P
Folk som jobber i begravelsesbyrå har ingen ting med kremering å gjøre. De vet ikke en gang når de forskjellige "kundene" blir kremert.
Sitat av Trapazoid Vis innlegg
De obduserer vel bare, kremering tar begravelsesbyråene seg av ville jeg tro..
Vis hele sitatet...
Det er det rettsmedisineren som gjør. Litt mye CSI på deg også?
Bilder og ekte vare er to vidt forskjellige ting, da. Men jeg tror det er viktig å ha psyken i orden og ikke glemme at døden faktisk er en naturlig del av livet, uansett hvor ekstrem måten man dør er på.

De som kommer først frem til ulykker osv har det sannsynligvis vanskeligere enn de som jobber i begravelsesbyrå, da de ikke vet hva som venter dem.
Det tar litt tid å brenne et menneske helt opp, og derfor går krematoriene stort sett hele tiden. Jeg vil tippe de som jobber der har fått jobben gjennom bekjentskaper, og jeg er nokså sikker på at ingen utdannelse er krevd.

Begravelsesbyråer ansetter gjerne ungdom, men du må selvsagt være presentabel nok til en slik jobb. Mange begravelsesbyråer er familiebedrifter, og det virker ofte som det er vanskelig å få en fast jobb utover deltid/sommerjobb. Jeg kjenner, og har jobbet med, mange begravelsesagenter, og de er hyggelige og vanlige mennesker alle som en. Svart humor eller perverse tendenser er ikke påkrevd, og heller ikke noe jeg har opplevd. En må naturlig nok ha mulighetene til å distansere seg fra arbeidet, men et sunt menneske klarer dette uten å ty til vulgariteter. Det verste jeg har opplevd var en sommervikar som ikke klarte distanseringen, noe som gjorde at han brøt ut i gråt i alle begravelser han var i. Det må ha vært en hard sommer...