Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3208
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hei,

Jeg har dampet ganske lenge nå, men aldri prøvd meg på å blande juice selv. Jeg streber alltid etter å gjøre ting på den enkleste mulige måten, til tross for at det kanskje gjør at prisen blir litt høyere. Dermed ønsker jeg ikke å kjøpe PG/VG for seg selv, og nikotin for seg selv. Juicen jeg ønsker skal være 70/30 VG/PG, med 5-6 mg/ml niktoin som endelig resultat. Misforstår jeg, eller er det så enkelt at jeg kan bestille denne i 12 mg/ml, for deretter å blande én del av denne, med en tilsvarende stor del av aromaen jeg ønsker?

Håper noen kloke damphoder kan veilede meg, da det å bestille ferdigblandet juice fra utlandet begynner å bli dyrere enn jeg liker.
Sist endret av Olympic; 9. januar 2016 kl. 15:41.
Ja, det er nesten så enkelt. Forskjellige aromaer har forskjellig blandingsforhold.
Kjøp denne, f.eks., hell i en 50 ml flaske og fyll på med pg/vg.

Det blir jo ikke akkurat 70/30. Da må du vite nøyaktig blandingsforhold mellom pg og vg i aromaen og spe på med riktig mengde vg og pg med nikotin. Hvis det er viktig å ha nøyaktig 70/30 må du bestille ren pg med nikotin (Black Label) og ren vg med nikotin (Blue Label).
Sist endret av Morden78; 9. januar 2016 kl. 20:42.
Tror ikke du får kjøpt/importert ren nikotin lovlig, da nikotin er en ganske så kraftig nervegift. Selvsagt hvis du har relevant utdannelse, så hjelper dette for tillatelse til å håndtere slike stoffer.
72mg/ml er vanligvis den sterkeste blandingen du får, men har sett 100mg/ml også. Hvis det hjelper.
Det er enkelt å gjøre og det finnes massevis av oppskrifter, men min erfaring er at det ikke er så lett å få det til å smake godt. Alle mine forsøk på diverse smaker har blitt ekstremt harskt, det kan komme av dårlig nikotin base, dårlige blandingsforhold, dårlige 'aromaer' så jeg har gitt dette opp. Ikke verdt det for meg, men jeg liker bedre å fikle med RDA enn ejuice.

Du kan sjekke cloudhousevapor for smaker og baser, men mange sverger til capella sine smaker, som jeg ikke tror cloudhouse fører dessverre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ArbeidsledigProletar
Bruk denne. Bruk ei presis vekt, bruk "tare"-funksjon (reset) mellom hver ingrediens og det blir lekende lett å få riktige mål.