Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1622
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fikk et nostalgianfall for litt siden, og kunne tenke meg å spille Settlers 4 igjen. Problemet er at spillet er gammelt (støtter Win95, hvis det er en pekepinn ) og ikke er lystent på å kjøre på et mer moderne OS enn XP.

Får faktisk ikke installert engang - den står på "preparing Installshield Wizard" på 99-100% i evigheter. Fikk et tips om å drepe _isdel.exe som ikke hadde noen effekt overhodet. Startet som admin, og prøvd kompat-modus.

Noen som vet hva som kan gjøres?
Sist endret av robhol; 19. februar 2011 kl. 18:32.
Kjør som XP kompatibel?
Exterminate!
jonnis's Avatar
Dosbox?

titegn
Sitat av jonnis Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er det et Windows spill hjelper vel DosBox lite..?
Høyre klikk, kjør i kompitablitetsmodus (noe i den duren) Kan velge fra 98 til vista
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Høyre klikk, kjør i kompitablitetsmodus (noe i den duren) Kan velge fra 98 til vista
Vis hele sitatet...
høyreklikk>egenskaper>kompatibilitet og velg windows vista(uten service pack)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Kompatibilitetsmodus er faktisk låst på installasjonsveiviseren, som 98/ME. Go figure.
I mellomtiden fant jeg ut at gamle Installshield kan dra til helvete, og fant et kjekt lite verktøy som ekstraherer alle filene. Når jeg kjører programmet blir det imidlertid kødd igjen. Det første er at "Versjonen ikke er kompatibel (blah blah) Sjekk om du trenger x86 eller x64 og kontakt programleverandøren" - så velger jeg en rekke forskjellige kompatibilitetsmodi der ingen fungerer, så klart... alle feiler med samme melding.