Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3781
Rundene sist søndag gikk som smurt, nye på gang torsdag 13. desember kl 20.00.

For de som sliter med å komme seg på #bzflag.nff, sjekk ut helks teskjeguide til IRC. Dette er et plott for å få flere inn på IRC og forhåpentligvis også inn på #nff etter hvert (som etter hvert har blitt en ganske trivelig kanal).

Regler'n'shizzle: Det blir to runder på tjue minutter. Første runde er rabbit chase, her er det altså alle mot en, så IKKE SKYT ORANSJE TANKS. Det er den hvite (rabbiten) som skal dø. Hvem som blir rabbit baserer seg på score, så den med flest antall kills blir rabbit når den forrige dør. Blir du rabbit skal du drepe alle. Andre runde er deathmatch, reglene her sier egentlig seg selv.

Serveren annonseres på #bzflag.nff på EFNet før matchen. Når matchen starter blir alle disconnectet fra serveren, så da er det bare å joine igjen.

Så, stikk inn på bzflag.org, og last ned BZFlag 2.0.10, enten til Windows, Mac, eller Linux.

- Nicho
Sitat av Nichotin
Serveren annonseres på #bzflag.nff på EFNet før matchen. Når matchen starter blir alle disconnectet fra serveren, så da er det bare å joine igjen.
Vis hele sitatet...
Hvor laster man ned EFNet?
EFnet er et nettverk på IRC. Bare å laste ned en IRC-klient (mIRC f.eks) og connecte til en EFnet-server
Sitat av stian3108
Hvor laster man ned EFNet?
Vis hele sitatet...
Last ned en irc klient du.

www.mirc.com


1. Last ned
2. Installer
3. Kjør


Sett opp med eget nick, fake navn (siden det ikke er all verden å bry seg om), random identitet (som ikke strider mot irc-regler som enkelte kanaler har) og logg deg på en random EFNet server.

/nick <ditt nick> (efnet støtter maks 9 bokstaver)
/server <random efnet-server> (til eksempel kan du bruke "irc.homelien.no")

This should be no problem ?
Ok. Som sagt før har jeg store problemer med mIRC. Kjøpte ny PC i går, så tenker jeg prøver på den.

VISST mIRC ikke funker der heller, hva annet kan jeg bruke da?
Hvis mIRC ikke fungerer tror jeg feilen ligger mellom stol og tastatur.
Beklager den, men ja...

Se hva som skjer når du kobler deg til, feilmeldinger kommer ofte.
Og aksepterer du at den skal få lov til å koble seg til internett ? (Brannmur)
Jeg får jo lasta med mIRC, men jeg får ikke åpnet programmet. Og restarter jeg pc'n min så er plutselig hele mIRC borte... Hva er det jeg gjør feil?

Jeg får denne feilmeldinga: "Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje har du ikke tilgangsrettighet til objektet."

Men prøver som sagt på den nye pc'n når jeg kommer hjem..
Takk for hjelpa tosky
Sist endret av stian3108; 12. desember 2007 kl. 12:49.
Jeg er antageligvis med, men er ikke 100% sikker.

Hadde vært fint med beskjed litt tidligere (jada, alltid noe å klage på).

Ellers så må jeg si mad creds til nicho (Og evt. andre som også hjelper til), som gjør det mulig at nFF kan spille BZfalg sammen.
Sitat av stian3108
VISST mIRC ikke funker der heller, hva annet kan jeg bruke da?
Vis hele sitatet...
Mirc.no har en nettbasert IRC-klient, evt. så kan du bruke XChat, irssi eller andre klienter som eksisterer til Windows.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Har du Firefox (du bruker vel ikke IE?) kan du installere ChatZilla
Serveren er annonsert på irc nå, warmup til 20:00 som vanlig.
Søren, måtte bli borte de siste minuttene. Vet noen hvilken plass "ketal" kom på?
Rabbit hunt:
1) Nichotin
2) Archj
3) MrMinit

Deathmatch:
1) Elemental
2) MrMinit
3) ketal
Jeg liker Rabbit mer enn DM
▼ ... noen uker senere ... ▼
Rabbit er noe av samme greia som UT2003s Mutant - sånt liker vi ^_^

EDIT: Eller UT2004 - eller noe xD Den UT som kom med Onslaught
Sist endret av excubated; 31. desember 2007 kl. 13:01.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har det gått alt for lang tid siden sist runde, er det ikke på tide med en ny runde nå snart?
Jeg er helt fersk på det dere snakker om her. Hadde vært veldig fint om noen forklarte hva dette dreide seg om Ble nyskjerrig her! Kaninjakt? Hva faen tenkte jeg
Sitat av Svends
Jeg er helt fersk på det dere snakker om her. Hadde vært veldig fint om noen forklarte hva dette dreide seg om Ble nyskjerrig her! Kaninjakt? Hva faen tenkte jeg
Vis hele sitatet...
Søk på "BZflag" på forumet her, så finner du masse. Spillet går kort ut på at du styrer en tanks og skal skyte motstanderen, og ungå å bli skutt.

Deathmatch: (DM) Du skal skyte alt, og alle, alle som rører seg er målskiver. Mer er det vel ikke å si om DM.

Rabbitchase: (RC) Går ut på at det er en "kanin" (Kaninen er hvit) og resten er "jegere" (jegerne er oransje) for å bli kanin må du få nok poeng, og for å få nok poeng må du drepe kaninen når du er jeger. Når du er kanin skal du skyte jegerne, og når du blir skutt blir du jeger igjen. (Viktig: Du skal bare skyte de oransje når du er kanin!)
Er kaninen kjappere enn de oransje tanksene? Hva skjer hvis du skyter oransje tanks når du selv er en oransje tank?
Sist endret av Plectophera; 16. januar 2008 kl. 16:18.
Sitat av Plectophera
Er kaninen kjappere enn de oransje tanksene? Hva skjer hvis du skyter oransje tanks når du selv er en oransje tank?
Vis hele sitatet...
Du dør og får minuspoeng.
Ja, ny runde snart!
Sist endret av Elemental; 16. januar 2008 kl. 16:27.
Hey, norske bz ere... hvilke servere spiller dere på ?
"Soft" hilsner fra meg..