Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 6837
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Da nFF ble født var det fremdeles vanlig at noen brukte lave oppløsninger som 800x600. Statistikken vår nå viser i kontrast at dette ikke er tilfelle lenger.

De siste 4 ukene har det vært 190,000 besøk på nettstedet, hvorav 0 stykker hadde en så lav oppløsning som 800x600, og vi former oss nå etter det. Vi har rasket sammen noen nye designtema, som er de samme som før men optimalisert for skjermer med høyere oppløsning.

Med større fonttyper og bredere design håper vi å kunne tilby et alternativ til de som syntes det før ble for trangt.

Dere kan finne de nye temaene ved å velge dem fra nedtrekksfeltet nederst på alle sider her på nettstedet.

De er også å finne på følgende lenker: Normal Wide | OldSkewl Wide

Tema lagres i Cookies, men hvis dere ønsker å lagre det på nettstedet slik at det alltid vil være rett tema for dere kan dere gjøre det nederst på denne siden i kontrollpanelet.
Nice, det nye var herlig
Gj!
Flott tiltak. Har savnet dette. Mer behagelig font og bedre utnyttelse av plassen.

Vil det med tid og stunder bli muligheter for flere tema? Designkonkurranser, mulighet for personlig tilpassing (uten å måtte belage seg på greasemonkey)?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av froskenfredrik
Flott tiltak. Har savnet dette. Mer behagelig font og bedre utnyttelse av plassen.

Vil det med tid og stunder bli muligheter for flere tema? Designkonkurranser, mulighet for personlig tilpassing (uten å måtte belage seg på greasemonkey)?
Vis hele sitatet...
Det kommer muligens senere. Jeg har vurdert muligheten for å la brukere ha sine egne CSS-filer, men dette er ting vi må ta på sikt.
o shit waddup
hott. bra jobbet!
Herregud så bra! Jeg har som standard kjørt nFF i 120% i Opera på min 20" widescreen, så standard wide var jo perfekt.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Bra jobbet, nso Liker Old School themet og jeg synes det er bra at du har gjort det større. Men si meg, har du gjort noen endringer på Old School temaet?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er noen mindre endringer på temaet, ja. Jeg har fjernet kantlinjene på begge sider av sideinnholdet på begge temaene og har justert litt på nyhetsdelen av forsiden. Videre har det blitt gjort småendringer på fargevalg i oldskewl-temaet og alt er litt mørkere nå.
jeg liker det helt vanlig jeg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg liker det at man nå kan se hvor den blinkedingsen er når man skriver innlegg vha. Hurtigsvar-funksjonen. Very nice indeed

Edit: Ah, jeg mener Oldschool seff
Sist endret av Tias; 17. juni 2007 kl. 22:26.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av Tias
Jeg liker det at man nå kan se hvor den blinkedingsen er når man skriver innlegg vha. Hurtigsvar-funksjonen. Very nice indeed

Edit: Ah, jeg mener Oldschool seff
Vis hele sitatet...
Ja, enig! Husker jeg irriterte meg noe grenseløst over det. Men det er fortsatt grått på Svar siden da. Mulighet for å fikse det, nso?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Gisse
Ja, enig! Husker jeg irriterte meg noe grenseløst over det. Men det er fortsatt grått på Svar siden da. Mulighet for å fikse det, nso?
Vis hele sitatet...
Jeg er redd jeg ikke forstår hva du mener med det. Hvor er det grått på svart?
Sitat av nso
Jeg er redd jeg ikke forstår hva du mener med det. Hvor er det grått på svart?
Vis hele sitatet...
Hehe, han mener det er grå farge i det feltet man leser svarene her på forumet.
Edit; Viste seg at jeg hadde feil, jeg har ikke problemet thou.
Sist endret av Christian; 17. juni 2007 kl. 22:58.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av nso
Jeg er redd jeg ikke forstår hva du mener med det. Hvor er det grått på svart?
Vis hele sitatet...
Prøv å trykk Quote knappen på en person, så skal du svare. I den boksen du skriver i, så er det grått. Dette går i ett med min FireFox-strek. Den streken som kommer når du skal se i en tekst hvor du er hen. Vet ikke om det er andre som har det slik. Hadde vært greit å gjøre den boksen svart også, sånn som Hurtigsvar boksen er.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er fikset her hos meg, Gisse. Safari 3 Beta.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg klarer ikke å reprodusere det. Den er akkurat samme farge som Hurtigsvar i både IE 7, FF 2 og Opera 9.2 her hos meg. Safari 3 Beta kresjer før jeg får kjørt den, men vil anta at den er det samme der også
Lazywriter
Gisse's Avatar
Det var veldig rart... Har slettet alt av cache og cookies, resatt windows theme og Firefox (2.0.0.4) theme og det er fortsatt sånn... Jaja, får vel leve med hurtigsvar boksen da. Kan ta et skjermdump av det.

Edit: http://nff.bitsex.net/824

Jeg har version 2.0.0.4

The Freak: Zune Theme hadde jeg på og jeg byttet til klassisk XP. Det var ikke problemet
Sist endret av Gisse; 17. juni 2007 kl. 22:46.
Jeg har samme problemet. Boksen er grå, istedenfor svart som quick-reply-boksen er.

Edit: Samme som over. 2.0.0.4. Windows XP, Zune Theme hvis det har noe å si.
Sist endret av Ozma; 17. juni 2007 kl. 22:44.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hvilken versjon av FF har dere?
Jeg har den siste FF og alt ser bra ut her. Likte det brede designet godt..
kreativ nerd
devotio's Avatar
Nice, selvom jeg har blitt vant til å lese nettsider med fonter til 800x600 skjerm...
Veldig stilig. Endelig litt bredde på siden!

Bra jobbet NSO.
Jeg syns skriften ble litt for stor, tror jeg kommer til og holde meg til den vanlige! Men bra at det kommer litt flere muligheter da det er helt opp til induidet hva man foretrekker
Hva er poenget med den hurtigsvarfunksjonen? Posten kommer opp helt som vanlig selv om jeg trykte på hurtigsvar.
Sist endret av lefsegokk; 18. juni 2007 kl. 11:05.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tipper den er der for å spare litt tid eg. Slepp å trykke post a reply eller tilsvarande for å svare på eit emne.
Supert, digger mer leseplass og old skewl layout. Viste ikke at det gikk an å bytte en gang jeg :P
Sitat av mathfjeld
Jeg syns skriften ble litt for stor, tror jeg kommer til og holde meg til den vanlige! Men bra at det kommer litt flere muligheter da det er helt opp til induidet hva man foretrekker
Vis hele sitatet...
Når det gjelder skriftstørrelse kan du med Firefox (usikker med Opera) holde Ctrl inne mens du ruller med musehjulet forstørre og forminske skriftstørrelsen på enhver nettside.
Det så litt bedre ut med wide-versjonen, ja. Savner kanskje de gule strekene på siden, det ble litt vel mørkt og småkjedelig uten de.. Men det er vel bare en vanesak.
Nei, jeg kommer til å holde meg til vanlig standard. Jeg sitter så nærme skjermen at hvis jeg skal ha wide må jeg jo bøye hodet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av froskenfredrik
Når det gjelder skriftstørrelse kan du med Firefox (usikker med Opera) holde Ctrl inne mens du ruller med musehjulet forstørre og forminske skriftstørrelsen på enhver nettside.
Vis hele sitatet...
Samme gjelder i firefox.

Ein endå betre måte er å stille minimumsstørrelse for alle sider. Då vil all skrift i firefox vere minimum den størrelsen du spesifiserer.
http://nff.bitsex.net/868.jpg

Edit-Prefcerences og bla deg fram. Eit godt tips er å prøve med ulike innstillinger og sjå kva som passer.

Dei innstillingane som er vist er dei eg bruker med Firefox på Xorg med 100dpi skrifter, og oppløsning på 1280x800 på en 15.4" laptopskjerm. YMMV.
Sitat av froskenfredrik
Når det gjelder skriftstørrelse kan du med Firefox (usikker med Opera) holde Ctrl inne mens du ruller med musehjulet forstørre og forminske skriftstørrelsen på enhver nettside.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at den funksjonen er så og si standard i alle nettlesere.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte det vanlig, jeg. er kanskje bare en vanesak. Så jeg har den nye :P Men bare med god gammeldags skriftstørrelse. Det ble visst for stort med den nye :P

Men bra jobba! Egne css filer ville vært fett
Det ble mye bedre å lese når designet bli bredere. Ikke verst
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Er det mulig å endre skriftstørrelsen på denne siden, uten at det skjer med andre sider?

Starter å gå lei ctrl+scroll hver eneste gang jeg går inn her. Hehe.
Sist endret av Kekurikekaka; 19. juni 2007 kl. 14:54.
Jeg leste denne artikkelen i tro at jeg så på det nye Oldskewl wide, men da jeg kom til bunnen ser jeg at jeg hadde feil. Byttet til wide, og nei, likte ikke den større skriften. Sikkert vanesak, og som du sier nso kan jeg endre minimumstørrelsen uansett.

Men et bra tiltak for våre nærsynte medfreaker
Flotters. Men selv om jeg liker utseendet på "oldskewl"-temaet som er nå, skulle jeg ønske det var et tema som faktisk lignet på gamle nFF (v2?)
Flott at de av oss som bruker skjermoppløsninger høyere enn 800x600 (dvs. omtrent alle) får muligheten til å nettopp utnytte den skjermoppløsninger, på nettsider som f.eks nFF. Mitt favorittdesign er for øyeblikket den normale, brede versjonen (Normal Wide). Øynene mine har allerede, etter fire minutter, på merksnodig vis klart å tilpasse seg det nye designet. Tusen takk.
Sist endret av Moreagain; 20. juni 2007 kl. 21:42.
ah nice. old skewl var nice. dette var et bra løft!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Bra ting Men liker den midtstilte saken mye bedre. Faller ikke helt i smak hos meg på den wide. Men bra er det iallefall
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
..? Wide er jo også midtstillet.
Kjempe tøft! Takker
Genialt!
Dette ble perfekt på min 19' skjerm
Når det var snakk om at noen farger var feil:
De avhenger vel av instillingene i OS-et (eller rettere sagt nettleseren, men som igjen som oftest bruker instillingene fra OS-et (eller rettere sagt API til OS-et))
Er det noe dere kan gjøre med det i koden? (Altså fargene i tekstfelt o.l.)

Uansett så passer det passe fint inn her, fordi jeg bruker ganske mørk theme, synest det er bedre for øynene.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg vet ikke om det er jeg eller du som er full her, men det der forstod jeg utrolig lite utav.
Da velger jeg å henvise til dette bildet, der du selv ser hva som ikke passer inn.
Spørsmålet var om det er mulig å bruke egne farger i tekstfeltet og andre ting som du ser ikke passer inn der. (Da mener jeg om dere kunne kodet det inn på samme måte som noen sider har custom scrollbars)
Sist endret av TanteSpiker; 25. juni 2007 kl. 15:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grantax
Da velger jeg å henvise til dette bildet, der du selv ser hva som ikke passer inn.
Spørsmålet var om det er mulig å bruke egne farger i tekstfeltet og andre ting som du ser ikke passer inn der. (Da mener jeg om dere kunne kodet det inn på samme måte som noen sider har custom scrollbars)
Vis hele sitatet...
Det ser ut som du har eit problem med firefox i så fall. Her fungerer det utmerka, med FF2.0.4.
http://nff.bitsex.net/975
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Grantax
Da velger jeg å henvise til dette bildet, der du selv ser hva som ikke passer inn.
Spørsmålet var om det er mulig å bruke egne farger i tekstfeltet og andre ting som du ser ikke passer inn der. (Da mener jeg om dere kunne kodet det inn på samme måte som noen sider har custom scrollbars)
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig, men det er ikke de fargene du ser på bildet som er her heller. Bakgrunnen er svart. Det er dog mulig at nettleseren din viser feil, men det er vanskelig for meg å fikse ettersom jeg ikke klarer å reprodusere det.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte det vanlig, jeg. er kanskje bare en vanesak. Så jeg har den nye :P Men bare med god gammeldags skriftstørrelse. Det ble visst for stort med den nye :P

Men bra jobba! Egne css filer ville vært fett
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Likte det best slik det ser ut nå. syns det ser mye bedre ut. Men er vel bare mer vandt til det :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
OldSkewl Wide ftw!