Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1595
Hei Alle!
Bare tenkte høre med dere her hva dere tror jeg bør bruke i amper på en sikringskurs til en qsc gx3 effektamp??

Setter stor pris på svar!
Den skal bruke 7,5 A ved full purke på 4 Ω høytalere. Vet ikke om en får kjøpt sikringer på 7,5 eller 8, men 10 A skulle fungere greit.

https://www.qsc.com/live-sound/produ...gx-series/gx3/
Jeg sier 16a treg sikring. En del effekt forsterkere har ekstremt stor start strøm. Spesielt om det er store fra trafoer og masse kondensatorer. Har selv måtte montere softstart i to jeg har hatt siden dei tok sikringene når en skrudde den på.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Den skal bruke 7,5 A ved full purke på 4 Ω høytalere. Vet ikke om en får kjøpt sikringer på 7,5 eller 8, men 10 A skulle fungere greit.

https://www.qsc.com/live-sound/produ...gx-series/gx3/
Vis hele sitatet...
Er redd kanskje rfa er inne på noe,da den trekker MYE strøm ved oppstart Men skal prøve meg frem med 10a,så heller 16a treg om ikke det holder. Vurderte litt og bruke 25a bare for og være sikker bare tenkte høre med dere her først
Takker for svar og hjelpen!
Sist endret av TheCrazyRaver83; 16. januar 2018 kl. 13:25.
Du kan jo evnt montere softstart i den om det ikke alt er det, koster ikke veldig mye.
Sitat av rfa Vis innlegg
Du kan jo evnt montere softstart i den om det ikke alt er det, koster ikke veldig mye.
Vis hele sitatet...
Tror jeg prøver og få gjort det!Vet faktisk ikke om det er det fra før,så det får jeg sjekke ut.Har den inne for og bytte noe vifter nå,så kanskje de tar det i samme slengen Takk som nevnte det!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kan aldri se for meg at qsc ikke har montert softstart i den ampen, får jo soft start i alto forsterkere til og med, uansett veldig lett og ettermontere