Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1137
Hei. Jeg har kjøpt et musikkredigeringsprogram og nå lurer jeg på om det finnes El gitar som kan kobles til pc og kan spille inn gitar musikk med. Må jeg ha lydkort inni gitaren da?
En standard el-gitar og kabelen fra Rocksmith funker til en viss grad.. Avhenger litt av prosessor/lydkort på pcen din hvor lite delay/lag du får osv.
Sist endret av 6udxd; 11. august 2014 kl. 17:53.
Du vil helst ha et audio interface.
Gjør det enkelt og se på Line6 POD Studio, der får du alt du trenger uten å måtte mic'e opp gitarforsterkere og whatnot. I tillegg får du en masse software som gjør ting enkelt.
Sist endret av moret; 11. august 2014 kl. 18:01.
monjanse's Avatar
Trådstarter
Jeg har en middels gammel amd 8 kjerner prosessor.
Skal du spille inn gitar vil du ha noe annet enn en rocksmith-kabel, den shitten holder ikke...
monjanse's Avatar
Trådstarter
Fungerer en ux1?
Sitat av monjanse Vis innlegg
Fungerer en ux1?
Vis hele sitatet...
Jada, det er samme greia bare "mindre".
Du kan koble til både elektrisk og halvakustisk.
Koble gitaren slik at mic utgang fra gitaren går inn på lydkortet. Evt. så må du kanskje bruke overgang om gitaren har stor jack og kydkortet liten jack.

Ellers så finnes det xlr kabler også som er bedre kvalitet.