Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1416
Hei.

Skal innrede kjelleren til bla. film og spillerom når leieboerne finner seg ny plass.
Har ps3 og wiiu, mangler resten...

Dette skal være til oss voksne for ølekvelder og for ungene på dagtid.

Problemet er at jeg ramlet av hifi lasset for 20 år siden, så jeg vet ikke hva som er brukendes lengre og hva som er overkill...

Ønsker fornuftig kvalitet til fornuftig pris.

Er det noen her som har gode forslag?
Tror nesten du får definere hva fornuftig pris er. Du får jo relativt rimelige projektorer med 1920x1080 oppløsning som fungerer bra. Har selv en Benq W1000+ som fungerer veldig bra for mitt bruk (gaming og film). Kan være smart å gå for en projektor med litt sterkere lysstyrke om du ikke får det helt mørkt i rommet.

Jeg ville stukket til Hifiklubben eller liknende å sett på ulike projektorer og høyttalere. De kan nok hjelpe deg å finne det du er ute etter.
Trådstarter
3 2
Sitat av Marr Vis innlegg
Tror nesten du får definere hva fornuftig pris er. Du får jo relativt rimelige projektorer med 1920x1080 oppløsning som fungerer bra. Har selv en Benq W1000+ som fungerer veldig bra for mitt bruk (gaming og film). Kan være smart å gå for en projektor med litt sterkere lysstyrke om du ikke får det helt mørkt i rommet.

Jeg ville stukket til Hifiklubben eller liknende å sett på ulike projektorer og høyttalere. De kan nok hjelpe deg å finne det du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Ut fra løse luften vil jeg vel si Kr.10 000,- for projektor og lerret, men er fleksibel på prisen hvis kvaliteten kan dekke opp for det...
Hifiklubben og lignende har jeg dårlig erfaring med, de vil selge det de mener er det beste med tanke på fremtidige salg (oppgraderinger), jeg skal ikke dedikere kjellerstuen til å bli likt en kinosal, hvis jeg ikke er enig i det de anbefaler på hifiklubben (eller hifi senteret, soundgarden eller liknende) føler jeg at jeg bare får ett blikk som sier "hvorfor vil du ha en anbefaling når du tror du vet best selv"...

Som sagt, jeg vil ha en projektor som gir en god kvalitet på en ca. 120" lerret, jeg driter i om projektoren kan brukes på 300" lerret og opp, samme med lerretet, jeg vil ha et lerret som rulles (helst elektrisk) opp jevnt, med grei kvalitet og ikke kommer ned som en krøllete avispapir. Jeg bryr meg ikke om det er sydd sammen av de samme jomfruene i Brasil som lager lerretet for kinoer i new York. Det er derfor jeg spør de kloke hodene til forbrukerne her inne...
Sist endret av Kenfil; 10. august 2014 kl. 23:04. Grunn: Hel..tes autokorreksjon....
Du kan jo også forsøke Avforum er mange med lang fartstid der. Og ikke alle har dedikerte kinorom med det mest kostbare utstyret. Er vanlige brukere der også som bare skal ha et greit bilde og som ikke skal bruke 100K + på utstyr og bygging.

Faren er jo at om du drar dit å begynner å lese så ender du opp med en dedikert kinosal med hifi lyd som ungene aldri får lov til bruke uten at voksne har overoppsyn

For det er noen helt syke kinoer der.....lett å bli "inspirert" på sånne forum....
Sist endret av frtoretang; 10. august 2014 kl. 23:07.