Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502859
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kort oppdatering:

Har kjempet en tapende kamp siste ukene. Med en ny lagidrett å prestere i, daglig trening, jobbfokus og mer sosial aktivitet har heroin blitt nedprioritert. Jeg har faktisk spist endel fleinsopp i det siste, og jeg føler virkelig at jeg har ryddet opp i prioriteringene mine. Nå sitter jeg ihvertfall nøktern, og jeg tar med noen på ferie neste helg. Det er langt ifra første gangen jeg sier dette, men denne gangen er det annerledes, og denne gangen skal det gå. En geniun tiltro til egen viljestyrke tror jeg en kan definere som en absolutt forutsetning for å lykkes.

Så, jeg regner med å kunne fortelle dere hvordan det blir å enbdelig bli nøktern til neste uke
Vis hele sitatet...
Stå på tøffetom! Vi vil så gjerne får den oppdateringen neste uke!!!
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kort oppdatering:

Har kjempet en tapende kamp siste ukene. Med en ny lagidrett å prestere i, daglig trening, jobbfokus og mer sosial aktivitet har heroin blitt nedprioritert. Jeg har faktisk spist endel fleinsopp i det siste, og jeg føler virkelig at jeg har ryddet opp i prioriteringene mine. Nå sitter jeg ihvertfall nøktern, og jeg tar med noen på ferie neste helg. Det er langt ifra første gangen jeg sier dette, men denne gangen er det annerledes, og denne gangen skal det gå. En geniun tiltro til egen viljestyrke tror jeg en kan definere som en absolutt forutsetning for å lykkes.

Så, jeg regner med å kunne fortelle dere hvordan det blir å enbdelig bli nøktern til neste uke
Vis hele sitatet...
ser den med litt fleinsopp, man får på en måte ryddet litt oppi tanker å ser litt lysere på livet etter en tur, får akkurat den følelsen selv etter turer! stå på så skal du nok se at du klarer det her!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå går det!
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Bra tøffetom! Stå på!
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Kunne du gitt oss en oppdatering???
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spent på hvordan det går med deg Tøffetom, har du en oppdatering?
Hang in there. Husk at selv om du glipper, så øker sjansen for å bli heroinfri mer og mer for hvert forsøk!

Dersom du ikke har gluppet enda, KUDOS!
Sist endret av Relevant; 4. november 2014 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lurke for det meste på freakforum men følt æ mått skriv på threadn her. Har sjøl ei mor som har vært Heroin slave i over 20år og en far som død av overdose. Mora mi vart clean etter sist jul og vorre clean etter det.
Så lykke te med å bli å bli clean og hold dæ clean.
Blæ. Når jeg ikke oppdaterer er det stort sett fordi jeg nok en gang har holdt dere alle for narr, nok en gang har den patetiske narkisen i meg vunnet frem.

Skulle gjerne oppdatert mer utfyllende, men det blir for ydmykende og latterlig. Tar en kjapp oppsummering av siste tiltak og tanker rundt dem;

- "bosset" enda større del av omgangskrets.
- involverer meg mer med familie
- har insistert på større faglige utfordringer på jobb.
- har hatt mine første par dager uten kokain.
- kastet resten av ghb'en jeg har sippet på daglig.
- kranglet meg til nytt nr hos Telenor.

Er ikke verdt en dritt for dere når jeg roper "ulv" og sier jeg er i mål. Men hver gang så er det faktisk flere tiltak såvel som erfaring i bildet.

Et godt eksempel er boss-fights i dark souls 2. Enda det føles håpløst og du ikke blir bedre, så går det til slutt. Bare du Ikke gir opp.

Jeg vet at jeg aldri har vært så nærme mål som det jeg er nå.
Sist endret av Tøffetom; 9. november 2014 kl. 06:50.
Tror ikke du skuffer noen med ærligheten din. De fleste burde være inneforstått med at heroin ikke er det letteste å gi seg med og når man leser tråden så får man et bilde av hvor hardt det kan være. At det kan bli både oppturer og nedturer burde derfor ikke komme som et sjokk for noen.
Stå på, Tøffetom!

Tror jeg ikke hadde klart og kuttet ut opiater uten trådene/innleggene du har skrevet på Freak. Du klarer dette, det vet jeg! Send gjerne en PM om du vil slå av en prat

Ønsker deg lykke til videre!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Stå på, Tøffetom!

Tror jeg ikke hadde klart og kuttet ut opiater uten trådene/innleggene du har skrevet på Freak. Du klarer dette, det vet jeg! Send gjerne en PM om du vil slå av en prat

Ønsker deg lykke til videre!
Vis hele sitatet...
Det var kjekt å høre!

...kan vel si at jeg ikke har vært veldig flink nå i det siste, mistet litt grepet. Men ikke noe over styr, og jeg er tilbake i et godt spor. Har bla skiftet nr og denne uken har jeg gått 4 dager uten kokain. Tror daglig bruk av cola over ca 3 år har hemmet både motivasjon og gjort meg små-deppet, noe som igjen fungerer som en katalysator for heroinavhengigheten. Merker jeg føler meg bedre enn på lenge. Skal skrive her i morgen og overmorgen, prøve å legge litt press på meg selv..

Foresten, dette med bok. Hvordan kommer en i dialog med forlag eller hvaenn en trenger?
Sist endret av Veggen; 22. november 2014 kl. 03:32. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.
Det hørtes helt forjævlig ut, er det ikke helseskadelig? Det må jo være skadelig å ikke kunne spise eller drikke uten at det kommer opp igjen.

Uansett, utrolig bra jobba!
Stå på tøffetom! Dette her mestrer du som bare rakker'n!
Hvordan går det med heroinmisbruket da? Og hvordan vil du beskrive forskjellen ved å være avhengig av de to stoffene?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det nå da tøffetom?
hvordan har tøffetom og bloodshot det?!?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Hvordan går det nå da tøffetom?
Vis hele sitatet...
Alt går veldig bra, dog jeg enda er smackis. Merkelig med det.

Kaster de siste bitene av integriteten min på bålet og sier at "nå går det faktisk. Bare vent!"
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Alt går veldig bra, dog jeg enda er smackis. Merkelig med det.

Kaster de siste bitene av integriteten min på bålet og sier at "nå går det faktisk. Bare vent!"
Vis hele sitatet...
Så duer fortsatt heroinavhengig?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Så duer fortsatt heroinavhengig?
Vis hele sitatet...
Ja. Nå er det sånn at jeg faktisk klarer en dag her og en dag der uten. Blir ikke syk lenger, men jeg føler meg helt fuckings lost når jeg er nøktern. Er som om jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Har kommet i gang med daglig trening igjen, er vel bare å holde stø kurs videre, så håper jeg ting går seg til og jeg klarer å akseptere følelsen av å være nøktern..

Da har jeg skutt 500 mg testosteron og satt foten ned.

Den kåte drittsekken i meg er et elendig menneske, men samtidig er han usedvanlig målrettet og disiplinert.
Går det ikke nå må jeg dra på ferie eller noe.

Om du er en ok dame (ikke feit) som leser dette - pm for betalt reise neste uke.

** "da har jeg...." -> sammenslått innlegg
Sist endret av Tøffetom; 12. februar 2015 kl. 07:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sånn. Der fikk jeg et spark bak av en god blanding søvndeprivering og mørket i enden av tunnelen.

(Indirekte, selvfølgelig) Tvungen avrusning nå. 10 timer så langt. Nå skjer det uansett.
Sist endret av Tøffetom; 12. mars 2015 kl. 21:00.
Lykke til, går bra denne gangen!
Lykke til Tøffetom!
Lykke til tøffetom! det her klarer du! stå på!
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Har du vurdert å virkelig vie tid og slit til et bokprosjekt? Skrive side for side, med en plan og struktur? Kunne det ikke vært jævlig postitivt for deg selv, for ikke å snakke om at resultatet kunne bli noe meget interessant...

Når du først har sidene klare er det ikke vanskelig å få noen som jobber i et forlag til å se på dem.

Tenk om det hadde blitt vendepunktet!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Står til? Tror de fleste bruker en del forsøk før de greier å holde seg nykter, så ikke gi opp.. er selv på min tredje avrusning i løpet av de siste 3 mnd cirka. Forhåpentligvis blir jeg lei nok av denne bergogdalbanen av helvette til å legge H på hylla for godt.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Sånn. Der fikk jeg et spark bak av en god blanding søvndeprivering og mørket i enden av tunnelen.

(Indirekte, selvfølgelig) Tvungen avrusning nå. 10 timer så langt. Nå skjer det uansett.
Vis hele sitatet...
Hei Tøffetom
Jeg lurer sånn å hvordan det går med deg nå? Jeg kan skjønne at du føler deg lost som nykter etter så mange år med rus. Man må vel bli kjent med seg selv på nytt? Håper virkelig at du klarer det, vi er mange som følger med deg her så gi oss litt oppdatering?
Henger meg på de andre med Freeaks som lurer på hvordan det går med deg, vi venter på en oppdatering fra deg.
Lykke til, stor klem fra Betty
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det var ikke over denne gangen heller.

Men det går rett vei. Jeg har akkurat gjennomført min første konkurranse (idrett) nøktern, og fy faen, heroin er definitivt ikke "nøytralt" når det kommer til atletisk prestasjon. Å oppleve genuin glede og mestring uten heroin var nok en milepæl for meg.

Det høres vel ut som om jeg bare drar en evigvarende livsløgn, men jeg begynner å forstå hvor enorm stor plass heroin tar i alle aspekter av livet etter 30 måneder med nærmest konstant heroinrus. At jeg hele tiden har hatt midler til å opprettholde avhengigheten har medført at jeg har kunnet opprethoøde et volum og en intensitet på bruken uten like. Samtidig har det "normale" aspektet av livet mitt vært med hele veien, og skillet mellom narkis-tilværelsen og denne har blitt helt visket ut. Jeg har gjort ruset det samme som jeg nå prøver å gjøre nøktern, det er liksom ingen "overgang".

Knotete forklart, men samme det. Er jo bare en form for unnskyldning uansett, det trenger jeg ikke mer av. Når jeg tenker over det så er det nok jævlig mye lettere for meg enn for narkomane flest.

Blir master til høsten forøvrig.
Tusen takk Tøffetom, du er definitivt på rett vei, fortsatt lykke til.
Klem fra Betty
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Lykke til Tøffetom! Ha en fantastisk reise!
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det jeg har prøvd å understreke er at livet ikke har blitt bedre _av_ å være junkie, men _mens_ jeg har vært junkie. Med andre ord har jeg aldri ment å legitimere misbruk, dog jeg kan forstå godt at det kan se slik ut.

Jeg erfarer at jo mer jeg får kuttet ut, jo bedre føles det. Derfor vet jeg at livet vil bli bedre etter å ha sluttet å være junkie - ikke omvendt

..:EDIT; Må nesten nevne at livet er bedre på samtlige av de målbare parameter, men selvsagt er "bra liv" noe av det mest relative i verden.
Vis hele sitatet...
Opplevelsen av et positivt liv kan være radikalt forskjellig nå, framfor 5 minutter siden

Jeg tror enkelte mennesker som ruser seg har mye mer givende liv en enkelte som ikke gjør det. jeg tror ikke at det konsekvent er sånn, men at det forekommer og at lykke som du sier er noe av det mest relative i verden.

Kanskje det er en egenskap man må trene og lære seg, kanskje det ikke bare har med ens situasjon, men med ens instilling å gjøre .
Lykke til, du kan klare det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Syns du er utrolig flink som står på og ikke gir deg, Tøffetom! Heroin kan jo utrolig fort i seg selv bli ens evigvarende livsløgn. Skjønner veldig godt at du ikke liker å oppdatere tråden med sprekker eller annet innhold du betrakter som negativt. Men du skal vite at ingen her forventer at det skal gå som en dans på roser! Vi støtter og heier på deg. Man skal så klart ikke ta lett på ting men jeg må si at du fortjener å gi deg selv litt mer creds for innsatsen. Kjenner mange som ikke kommer til det stadiet der de klarer å tenke på å slutte, engang. Fortsett med fremgangen, Tøffetom! Lykke til
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jævla fett, fått meg sånn klokke som loggfører livet mitt.

Har bare hatt den noen dager, så det vil forhåpentligvis se litt mer normalt ut i det lange løp:

(Prosentene er ifht snitt av dem som har slik klokke).

Inntar ca 3500 kcal i snitt hver dag, fordelt på 52/23/25.
Er i "99 percentile" i aktivitetsnivå med mine 2042 kcal/dag på aktivitet.
Jeg sover mindre enn 97%, med i snitt 4 timer og 33 minutter pr døgn.
Jeg går over 10 000 skritt hver dag, gitt at jeg trener.
.....Og jeg har en hvilepuls på 83.

Hvilepuls og søvn virker ikke veldig bra.

Jeg blir faktisk skikkelig stresset av den hvilepulsen. Tatt i betraktning at jeg er i relativt god form så burde det ikke være slik i det hele tatt.
Sist endret av Tøffetom; 17. mai 2015 kl. 23:02.
Hva med dopbruken da? Jeg begynte på Suboxone igjen for 1-2 mnd siden. Har brukt heroin ca 1 gang i uka siden det. Er egentlig et greit nok system det :P
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hva med dopbruken da? Jeg begynte på Suboxone igjen for 1-2 mnd siden. Har brukt heroin ca 1 gang i uka siden det. Er egentlig et greit nok system det :P
Vis hele sitatet...
Jeg flytter for å skrive master, og før det er det en lengre ferie. Så nå er det slutten på visa snart =)

Sub er sikkert fint det, men jeg føler det er litt som å gi opp.
Sist endret av Tøffetom; 18. mai 2015 kl. 00:41.
Verken hvilepuls eller søvnen din er spesielt unormal, "Klokka" di er ikke nøyaktig, spesielt ikke for søvnmåling med mindre dette er en high tech klokke som måler REM søvn etc noe jeg ikke tror er tilfellet hehe. Den måler vel kun aktivitet og puls, og vrir du deg mye i senga eller tar en runk så får du helt feil resultater. Alt fra en slik klokke er ca resultater. Selvom jeg også har tenkt å gå til innkjøp av en, litt kult å følge med!

Stress litt mindre over det, så får du nok lavere hvilepuls om det er målet hehe
En lege vil også fortelle deg at du ikke har noe å bekymre deg for ang hvilepuls. Ta en sjekk om du tviler!
Du spiser også godt, skal du bli stor og sterk? Stå på tøffen og nyt hver dag som går !
Sitat av monoxide Vis innlegg
Verken hvilepuls eller søvnen din er spesielt unormal, "Klokka" di er ikke nøyaktig, spesielt ikke for søvnmåling med mindre dette er en high tech klokke som måler REM søvn etc noe jeg ikke tror er tilfellet hehe. Den måler vel kun aktivitet og puls, og vrir du deg mye i senga eller tar en runk så får du helt feil resultater. Alt fra en slik klokke er ca resultater. Selvom jeg også har tenkt å gå til innkjøp av en, litt kult å følge med!

Stress litt mindre over det, så får du nok lavere hvilepuls om det er målet hehe
En lege vil også fortelle deg at du ikke har noe å bekymre deg for ang hvilepuls. Ta en sjekk om du tviler!
Du spiser også godt, skal du bli stor og sterk? Stå på tøffen og nyt hver dag som går !
Vis hele sitatet...
Nei nøyaktig er den selvsagt ikke, men referansene er jo andre brukere med samme unøyaktige klokke. Når det gjelder søvnen så er det stort sett søvn registrert fra jeg legger meg til jeg våkner, så her er det rett og slett det at jeg ligger for lite i sengen. Artig sidenote her er at av alle kombinasjoner av dop jeg legger meg til å sove på så er det en ting som har slått ut som ødeleggende for søvnkvaliteten: En flaske rødvin registrerte halvparten av søvnen som bortkastet, noe som harmonerer godt med trøttheten dagen derpå. Alkohol er utvilsomt det verste jeg trøkker i meg.

Uansett er ikke det vesentlige hvor mange kcal jeg bruker eller hvor effektiv søvnen min er, det vesentlige er at jeg får en referanse å forbedre meg utifra.

Ok, det var godt å høre, hvilepuls har jeg ikke peil på, og jeg har ikke sett noen sammenligning der som ved aktivitetsnivå/søvnmengde.

Jeg er stor og sterk, eneste jeg er mer avhengig av enn heroin er trening

Takk for gode ord, og gratulerer med dagen
Sist endret av Tøffetom; 18. mai 2015 kl. 00:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nei nå går det skikkelig bra. Er enda smackis, men:

- Kuttet det gamle miljøet.
- Ikke røykt cannabis på ca en måned. (Ikke en spliff en gang, dette røykte jeg hver dag i flere år).
- Ikke tatt kokain eller amfetamin på 4 dager.
- Går nedover med smacken.

Dette er rekorder for mitt vedkommende, og jeg føler meg helt jævlig mye bedre. Får sove ordentlig og går ikke rundt med konstant sug etter alt mulig. Ikke lenge igjen nå

Og i tillegg så har jeg pauser på 12-18 timer en gang i døgnet fra smacken. Altså, tar siste dose en god del timer før jeg legger meg, og prøver å bli så lenge som mulig i sengen før jeg fikser mer.

Nå skal jeg prøve å ikke ta mer før i morgen.
Sist endret av Tøffetom; 2. juni 2015 kl. 14:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje dumt spørsmål, men kan du ikke bare erstatte heroinen med cannabis?
Sitat av Bruker93 Vis innlegg
Kanskje dumt spørsmål, men kan du ikke bare erstatte heroinen med cannabis?
Vis hele sitatet...
Hvis du er sulten, hjelper det å ta seg et bad?

Hvilepulsen har gått fra 65 til 50, Hehe. Må være bra
Sist endret av Tøffetom; 3. juni 2015 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvis du er sulten, hjelper det å ta seg et bad?

Hvilepulsen har gått fra 65 til 50, Hehe. Må være bra
Vis hele sitatet...
Sånn føler jeg det er med alkohol og cannabis og.
Eneste måten å erstatte cannabis med et annet stoff på er å aldri røre noe annet enn cannabis.
Verdt å teste ut, mon tro?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19658277

Abstract
"The aim of present study was to assess the effects of chronic administration of calcium-magnesium soft gels on the development of morphine tolerance and dependence in mice. Tolerance was assessed using the tail-pinch test and withdrawal signs of morphine were precipitated by injecting naloxone 2 h after the final morphine injection. CalMag capsules were given in final doses of 50/25, 25/12.5 and 12.5/6.25 mg/kg based on calcium/magnesium ratio. Similar doses of Ca and/or Mg were prepared, separately. CalMag at 50/25, 25/12.5 mg/kg and the mixture of calcium and magnesium (Ca + Mg) at 50/25, 25/12.5, 12.5/6.25 mg/kg and calcium at 50, 25 mg/kg significantly reduced the number of jumps. The number of standings was only reduced after the administration of CalMag at 50/25 mg/kg and Ca + Mg at 25/12.5 mg/kg. The development of morphine tolerance was prevented in all drug-treated groups, except the one which received 6.25 mg/kg Mg. The data suggested that combination of calcium and magnesium at 50/25 and 25/12.5 mg/kg prevented the development of tolerance and dependence. It seems that other ingredients of CalMag capsules do not have an important effect on preventing tolerance and withdrawal signs. Compared to the acute effects, chronic administration of Cal-Mag allowed the effective dose to be reduced. Unlike the acute treatment, chronic administration of calcium alone was effective in reducing morphine tolerance and dependence, and magnesium had no significant effect on withdrawal signs, suggestive of some pharmacological adaptations."'
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå inntreffer en hendelse som tilsier at jeg blir stort belønnet ved å være clean. For meg er mangelen på reelle og konkrete "gulerøtter" mitt største problem, og nå datt det en i fanget på meg. Må være clean til i morgen kveld eller mandag, avhengig av tilfeldigheter.

Det går enda riktig vei, enda det selvsagt er noen humper på veien. Vet at mål nærmer seg, men hadde faen vært stas å være clean før hele livet forandrer seg.
Sist endret av Tøffetom; 14. juni 2015 kl. 00:08.
Det er faktisk et lys i enden av tunnelen, og denne gangen er jeg helt sikker på at det ikke er et tog.
Sist endret av Tøffetom; 16. juni 2015 kl. 22:35.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Alle heier på deg Tom!!!
Lykke til på vei mot lyset.
Klem fra Betty
Du er et godt forbilde! Gode reflektere holdninger.

Lykke til fremover! Dette skal gå bra!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå skjer det faen meg. Nå er det faen meg slutten på visa. Vært uten noen døgn innimellom, forsvinner på ferie om ikke lenge og flytter vekk fra dritten etter det. Dette blir bra. Første gang nøktern som voksen noensinne, håper ikke jeg bryter sammen eller noe.

Når jeg er nøktern og drikker litt så forsvinner angsten og bekymringene, og jeg får en liten smakebit på en euforisk, fantastisk og drittlett levemåte der ikke enhver tanke som ruller over skjermen akkompagneres av en ned-tellende stoppeklokke som annonserer hvor lenge det er til livet kollapser i en gjørme av abstinenser og depresjon. Gleder meg så jævlig nå.

Har faktisk begynt å kladde smått på en bok. Men fy faen så mye det er å skrive.
Sist endret av Tøffetom; 3. juli 2015 kl. 03:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenkt noe på å begynne på noe meds fast? sub + benzo of choice kunne sikkert vært gull i din situasjon. lykke til videre peace