Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1245
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Hej, hej!

Fikk nylig et problem hvor eneste lyden jeg klarer å få ut av headsettet er skype. Når jeg bytter over til høyttalerne får jeg all den lyden jeg vil, men så fort jeg switcher over til headset mister jeg all lyd.

Har prøvd å avslutte skype, men da får jeg heller ikke lyd fra noe annet (spotify, browser, spill.)

Noen som har vært borti noe lignende før?

Kom en relativt omfattende oppdatering av Windows 10 rundt tiden problemet oppstod, så jeg tror kanskje det har noe med det å gjøre.

Har liten-til-null peiling på data, så hold dere litt i tøylene med de avanserte begrepene. :-P

På forhånd, takk!
du må bytte på instillinger fra høyttalere til headset har vært plaget med lignende før, det samme kan gjelde for mikrofonen.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skreppo Vis innlegg
du må bytte på instillinger fra høyttalere til headset har vært plaget med lignende før, det samme kan gjelde for mikrofonen.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg dette da? Helt spesifikt.

Hva faen er oddsen...? King of the Ronalds! Visste ikke du var her også. :-P
Gjør dette:
To make the headphone your default audio device, follow the below steps.
1. Go to Start and click on control Panel.
2. Click in Sound, then a new window will open up.
3. In the new windows click on the tab "Playback" and right click in the window and click onShow Disabled devices.
4. Now check if headphones are listed there and right click on it and choose enable.
5. Highlight that headphones and click on "Set as Default".
Vis hele sitatet...
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Trådstarter
Det har jeg allerede gjort, Snilepisk. Mange ganger. Fram og tilbake. Ingenting funker.

Har aldri vært borti noe lignende. Den mest datakyndinge av mine venner som er langt over snittet på sånt, syntes også dette var veldig merkelig og fant ikke ut av hva det kunne være.
Er headsettet trådløst?

Jeg hadde samme problem med mitt bluetooth headset, men fant senere ut at A2DP settingen for stereo lyd ikke kan brukes samtidig når man benytter handsfree(miccen generellt).

Jeg bruker da headsettet kun til skype og lar resten av lyden komme fra høytalerene. Du velger dette på samme måte som snilepisk forteller men velger playback som høytalere og record som bluetooth, hvor du i skype setter playback og record på bluetooth.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Trådstarter
Headsettet er ikke trådløst, nei. Jeg klarte å fikse det, da. Slettet alle drivere og plugget headsettet ut. Restartet PC-en og plugge inn igjen og da funket det. ;-)
Sitat av steinolav1 Vis innlegg
Det har jeg allerede gjort, Snilepisk. Mange ganger. Fram og tilbake. Ingenting funker.

Har aldri vært borti noe lignende. Den mest datakyndinge av mine venner som er langt over snittet på sånt, syntes også dette var veldig merkelig og fant ikke ut av hva det kunne være.
Vis hele sitatet...
Noe som kunne fungert er å deaktivere alle avspillingsenheter som du ikke skal bruke, for så å restarte maskinen.