Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1879
Hei!

På tide å bytte ut den gamle tven. Men siden tven henger på en arm, så har jeg (dessverre) noen krav.

*maks 18 kg
*maks 32"
*smart-tv (bruker man trådløst nett til dette?)
*maks 5000 kr.


Noen som kan være til hjelp?
Sist endret av shonny; 28. august 2014 kl. 15:51.
Du kan bruke trådløst eller kablet nett . Merk. billigere TV'er krever ekstra adapter til trådløst nett.

Philips 32" PFS5709:

TV med godt bilde. Innebygd Smart TV, HØY bildebehandling for å unngå etterlsepet man normalt får på en 100Hz.

Samsung 32" H6275:

Her får du ett enda bedre bilde enn Philipsen med ett ekte 100Hz panel. Samsung har også gode SmartTV muligheter.

Samsung 32" F6515:

En TV midt i mellom de to andre. Denne har ett ekte 100Hz panel og fjorårets SmartTV funksjoner.
Maks " størrelse er nok bare fra gammelt av, da man viste at en 32" normalt veide så og så mye.


Baser deg kun på vekt og type VESA standard, da dagens TVr er mye lettere enn for noen få år siden.
Riktig som Blackkoz sier. Finn ut VESA feste på veggopphenget ditt og oppgi avstanden du sitter unna TVen, så kan vi finne en som passer deg .
Trådstarter
Takk for hjelp!

Jeg ligger ca 2 meter unna tven. Men tven kan ikke være altfor bred, da det er et skrivebord på den ene siden, og når jeg står opp fra senga vil jeg helst unngå å måtte bøye meg under tven for å komme forbi.

Dette er forøvrig 'armen'

Feste for flatpanel (VESA): 100 x 100 mm, 75 x 75 mm, 100 x 200 mm, 200 x 200 mm
Vis hele sitatet...

Edit: Har også tittet på denne tven. Er den noe særlig?
Sist endret av shonny; 29. august 2014 kl. 14:05.
Du kan fint gå opp til 40" , men hvis vi ser på 32" er nok de tre jeg linket til ett bedre valg. TV'en du linker til her er en HD-ready (720p) TV med ett 50Hz panel. Hvis jeg var deg ville jeg gått for en FullHD TV med ett 100Hz panel (ikke 100Hz bildebehandling som i den du viste til).

Det aller beste for deg er nok å ta en tur til en forhandler og se på TV'ene selv. Det er vanskelig å gå ut ifra spesifikasjoner på en TV, det er noe du må se selv .
Sist endret av Wolfie; 29. august 2014 kl. 18:06.
Trådstarter
Sitat av Wolfie Vis innlegg
Du kan fint gå opp til 40" , men hvis vi ser på 32" er nok de tre jeg linket til ett bedre valg. TV'en du linker til her er en HD-ready (720p) TV med ett 50Hz panel. Hvis jeg var deg ville jeg gått for en FullHD TV med ett 100Hz panel (ikke 100Hz bildebehandling som i den du viste til).

Det aller beste for deg er nok å ta en tur til en forhandler og se på TV'ene selv. Det er vanskelig å gå ut ifra spesifikasjoner på en TV, det er noe du må se selv .
Vis hele sitatet...
Etter å kikka litt, så kom jeg frem til at det blir denne som du anbefalte.

Så tusen takk for super hjelp!
Sist endret av shonny; 29. august 2014 kl. 18:48.
http://cl.ly/image/1R0M2U1m2f3N/Screen%20Shot%202014-08-29%20at%2019.48.11.png
(Større bilde)

Ingen årsak
Sist endret av Wolfie; 29. august 2014 kl. 19:50.