Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1089
Microsoft vurderer å oppdatere Windows XP før de lanserer Windows kodenavn Longhorn.

av Vidde

Microsoft har tidligere avvist spørsmål om en separat versjon av Windows før Longhorn, men i går bekreftet firmaets leder ovenfor CNET News.com at det nå diskuteres et nytt produkt som internt kalles "Windows XP Reloaded".

I et intervju med CNET sier produktsjefen for Windows, Greg Sullivan, at videre utgivelser ville være Windows XP Service Pack 2, en sikkerhetsorientert oppdatering som er ventet i sommer. Hva som vil inkluderes i denne oppdateringen er fortsatt usikkert.

Rob Helm, en av Microsofts analytikere, sier at en ny versjon av Windows garantert vil utsette utgivelsen av Longhorn. Hvor lenge kommer an på hva som skal være med i den nye "Reloaded".

Et annet problem for Microsoft er at det finnes bare en utviklingsgruppe for Windows; dersom en midlertidig utgave av Windows XP blir bragt på markedet, kan dette bety at Longhorn blir ytterligere forsinket.
Logistikk inn og Logistikk ut. Nå skal Microsoft dra mye spenning rundt Longhorn så alle kjøper det og de nyter seg av gratis reklame i Media. Windows XP Service Pack 2 og så kommer Windows XP Service Pack 3 rett etter lanseringen av Reloaded som skal sette tvil i brukerene om de skal kjøpe Reloaded og oppdatere den fremfor gamle SP's. På den måten vil jo Windows XP i vanlig variant minne om Windows 2000 som er glemt.

Forøvrig sitter jeg selv med Windows 2000 og når lifesycle på dette er utgått blir det bare OS X som sikkert da har funksjoner microsoft vil begynne med allerede i 2015!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Nei, den egentlige grunnen til denne nye versjonen av XP er pga serviceavtaler. Microsoft har en avtale med mange organisasjoner og bedrifter som blant annet inneholder oppgradering av programvare innen de neste fem årene. Disse som har denne avtalen må få valuta for pengene sine, ikke? Dermed må de lansere denne "nye" versjonen ettersom Longhorn ennå er langt borte.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare har to team. Når Apple bygget OS X (som har vært under utvikling leeeenge, før den ble lansert - først som Copland, og så som en haug andre OS som aldri kom ut, men som konseptualiserte som OS X), stoppet de ikke utviklingen av OS 8- og senere OS 9- serien av den grunn...

h
Har ikke helt sansen for MS sin trang til å lansere ny versjon av windows hele tiden. Sier seg selv at av og til må det skje mene...
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det kalles nå bare utvikling, tror jeg... Alle operativsystemer er under konstant utvikling mot noe bedre: Bedre ytelse, bedre kompatibilitet, bedre funksjoner, osv. Linux og Apple og alle de andre operativsystemtypene utvikler seg like ofte / oftere enn windows...

h
Trådstarter
Vil tenke at dette blir bra, men når jeg tenker meg om på at de måtte kjappe seg for å bli ferdig med WinME, og man ser hvor bra _det_ er, så..
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det er bra at man oppdaterer software.. slik vi kommer framover. Men det må være gode oppgraderinger. Jeg mener.. hva har Windows folka fått siden Windows 2000? En nedstrippa versjon av windowsblinds innebygd i OSet? Vanskeligere interface (kan ikke nekte for at det nye kontrollpanelet er crap.. bla.a.)? Systemgjennoppretning?? En feature som er stort sett ubrukelig og suger masse ressurser.

Windows har sluttet å innovere. Eller, har de noen gang gjort det? De har bare sluttet å kopiere så bra :P Jeg ser ikke helt det store i Windows Longhorn heller. De skal kopiere Quartz, og dere får en ny taskbar som er helt ubrukelig. Håper for guds skyld de ikke beholder det skinnet de har på beta shotsene. Jeg mener, det er en altfor patetisk kopi av metal skinnet til OS X.

Så... samma faen om det kommer XP reloaded eller ikke. Dere får ikke noe nytt uansett.
Opprinnelig postet av SharQ
Det kalles nå bare utvikling, tror jeg... Alle operativsystemer er under konstant utvikling mot noe bedre: Bedre ytelse, bedre kompatibilitet, bedre funksjoner, osv. Linux og Apple og alle de andre operativsystemtypene utvikler seg like ofte / oftere enn windows...

h
Vis hele sitatet...
Windows utvikler seg til mer bloat, og mer lukka formater. Det er ikke positivt.
@Nichotin:
Og brukerne godtar alt for mye/vet for lite, derfor kan MS gjøre det. Har en "hvem bryr seg" holdning generelt.

De har senket forventningen til hva brukere burde kreve av program. XP har masse flere restriksjoner enn 98 som begrenser brukerens frihet blant annet.

Det er kanskje greit for nybegynnere i starten, men etterhvert som man får flere kunnskaper møter man en vegg til slutt.