Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4702
Aldri prøvd ketamin men har muligheten nå i den nærmeste fremtid, så lurte på hvordan det er? Har prøvde MXE noen ganger, og hatt fine erfaringer med det. Tok ikke så mye at jeg var helt ute, men n ok til at tankemønstre var ganske rart. Feks. musikken hørtes bedre ut på kjøkkenet enn i stua hvor annlegget var, samt diverse andre tanke rekker.

Hvordan er MXE iforhold til ketamin? Og er det greit og drikke litt alkohol før inntak av ket? Har drikt alle gangene jeg har tatt MXE. Er alltid litt nervøs før jeg prøver nye rusmiddler, og synes alkohol er en fin nervøsitet demper.

Takker for alle svar.
Tror ikke det er så lurt.
Har lest på andre forumer at det er en dårlig combo.
du trenger ikke alkohol til ketamin, du kommer til å smelte bort uansett
Trådstarter
Hvor stor er forskjellen fra MXE? Med MXE har det ikke vært no stress med alkohol.
bruker folk og kalle ketamin for hestedop som et slang? eller er det virkelig hestedop ?
Sitat av trixxe Vis innlegg
bruker folk og kalle ketamin for hestedop som et slang? eller er det virkelig hestedop ?
Vis hele sitatet...
Ketamin er et bedøvende medisinsk legemiddel.

Katamin ble utviklet av Parke-Davis (idag en del av Pfizer) i 1962. Det brukes hovedsakelig som anestetikum av veterinærer på dyr, men også på mennesker i kortere kirurgiske inngrep, som innledningsanestetikum før administrering av andre anestetika samt som supplement til andre anestetika. Ketamin er i Norge markedsført under navnet Ketalar.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ketamin

Så ja, det brukes nok på hester.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av trixxe Vis innlegg
bruker folk og kalle ketamin for hestedop som et slang? eller er det virkelig hestedop ?
Vis hele sitatet...
Ehh, mener du hestedop som i "et ganske sterkt dop"? Isåfall nei, ketamin er ikke *så* sterkt men sterkt likevel, det bedøver en person relativt mye og endrer virkelighetsoppfattelsen også mye.

Referer til "The K-hole".
For det første må du ta mye høyere doser, og det varer kortere. Ketamin varer rundt 45 - 60 minutter nasalt, mens MXE på sin side har rundt 2.5 - 4.0 timer. Personlig synes jeg Ketamin har en mer spirituell side ved seg, og det er (for meg) mer euforisk. Begge deler samme grunnleggende effekter som Out-of-body experience, nummenhet, forvirring, økt energi og den pakken. Man merker forskjellen godt opp i de litt høyere dosene.

Alkohol? Jeg personlig mener at dette er noe man bør være meget forsiktig med. Kritikkløshet, gi faen-holdning og den klassiske tankegangen alkohol medfører. Her er et eksempel med sprit og MXE (100mg eller litt over) jeg hadde for en stund siden: http://freak.no/forum/showpost.php?p...39&postcount=5. Da jeg var på 50mg var formen skikkelig god, og alt kunne være spennende å utforske. Da jeg tok enda 50-75mg var jeg ikke i stand til å forstå noe som helst. Jeg kunne like gjerne vært en komet. Heldigvis. Kameraten min hadde sendt bud på en felles venn for å ta med et helt lager. Hadde det ligget en feit stripe 2CB på det bordet ville jeg ha ment det var verdens kuleste plan. Du tar poenget.



Hvilke doser har du forresten prøvd av MXE?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ehh, mener du hestedop som i "et ganske sterkt dop"?
Vis hele sitatet...
Slangutrykket "hestedop" kommer nok ifra både at stoffet brukes som narkose hos veterenæren, og at folk syntes det er morsomt å nevne det største dyret de kan tenke seg for å lage en vits ut av hvor sterkt stoffet er. Det brukes også under operasjon på katter, men det er ikke like mye slagkraft i: "Ketamin? Du vet det er kattedop, ikkesant?"
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg

Hvilke doser har du forresten prøvd av MXE?
Vis hele sitatet...

Takker for godt svar. Jeg tenkte ikke på å drikke meg kjempe full, men kanskje en six pack med 0,33 eller noe rundt der.

Jeg kan ikke si at jeg vet akkurat hvor mye MXE jeg tok, jeg tok ikke en stor dose, men heller mange små bumper iløpet av kvelden. Formen ble fin med mange rare tankerekker og forestillninger, som feks. at jeg følte jeg var på et romskip når jeg sto på et hvit bad med masse lys. Viste jo forsåvidt ikke jeg var på et romskip, men det var gøy å leke med ideen og gå rundt å utføre oppdrag som en sapce commander.
Nå brukes jo også Ketamin som anestetikum ikke bare av veterinærer på dyr, da. For kortere kirurgiske inngrep, som innledningsanestetikum før administrering av andre anestetika eller som et supplement til andre anestetika. Det blir bare markedsført under navnet Ketalar av Pfizer. Men, dere vet. Folk liker det dramatiske. Hasj i ene lomma, heroin i den andre.
Sist endret av Lucy In The Sky; 30. mai 2013 kl. 15:14.
Anbefaler å ta Ketamin uten alkohol.
Ketamin gjør det betydelig mer svimmel, heftigere bodyload enn MXE og mye mer euforisk (mener nå jeg), kan fort bli litt kvalm på Ketamin i seg selv, spesielt hvis man beveger seg rundt. Men alt avhenger jo selvfølgelig på dosering.
50~mg er en fin linje å starte med så du får kjent litt på effekten, deretter er det bare å justere seg oppover til man er fornøyd ;-)

For mye og man ligger bare å smelter i ett med omgivelsene og har ikke sjans til å bevege seg.
Aldri prøvd ketamin selv, men jeg fant dette på erowid:
Ketamine should not be used in combination with respiratory depressants, primarily alcohol, barbiturates, or Valium.
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/chemicals/keta...e_health.shtml
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Nå brukes jo også Ketamin som anestetikum ikke bare av veterinærer på dyr, da. For kortere kirurgiske inngrep, som innledningsanestetikum før administrering av andre anestetika eller som et supplement til andre anestetika. Det blir bare markedsført under navnet Ketalar av Pfizer. Men, dere vet. Folk liker det dramatiske. Hasj i ene lomma, heroin i den andre.
Vis hele sitatet...
Ketamin er også mye mer vanlig og tryggt å bruke på unge barn istedenfor de mer kraftige anestetiske stoffene som kan ha langt værre fysiske virkninger, spessielt på barn.