Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 880
Hallo, der jeg bor nå er internette så forbanna dårlig fordi naboen kobler seg på det trådløse nette hele tia men en kompis sa til meg at hvis jeg kobler en ruter i nette i veggen og så kobler det trådløse nette som naboen bruker i den rutern igjenn, at jeg får bedre nett hvis jeg bruker den første ruteren. for det er umulig for meg og dele den linja som er nå.. takker for svar fortest mulig
Du kan jo sette passord på nettet?
Jeg forsto ikke en drit, bortsett fra at naboen stjeler "nette" ditt..
A madman with a box
mabala's Avatar
Tror du må formulere deg litt bedre.

edit: eller bare krypter det trådløse nettverket.
Sist endret av mabala; 13. oktober 2012 kl. 19:40.
Sett WPA kryptering på nettet. Om ruteren er en eldre utgave kan det hende den kun har WEP, men WAP er anbefalt da det er den sterkeste krypteringen om jeg ikke tar helt feil
ja blei litt vanskelig forklart. mener bare at hvis jeg kobler en annen ruter til rutern min og lar naboen bruke den. blir nette mitt raskere da? jeg har kode men morra mi leier ut til naboen så kan ikke endre passord...
Sist endret av mrbudsmoker; 15. oktober 2012 kl. 17:24.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Evt kan du om mulig kvitte deg med den trådløse routeren og gå over til kabel, det er mer stabilt og sikkert endel raskere.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Evt kan du om mulig kvitte deg med den trådløse routeren og gå over til kabel, det er mer stabilt og sikkert endel raskere.
Vis hele sitatet...
jeg har kobla en kabel i ruteren, og naboen bruker trådløs.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Altså, er det meningen at naboen skal ha nettet ditt? Hvis ja, så kan du sette opp en pfSense servier som gir prioritet/hastighet til dere begge.

Hvis dette ikke er tilfellet er det bare å nappe ut strømmen til routeren, evt som foreslått over, få et skikkelig passord? Du skal ikke se bort ifra flere snylter om du har åpent nettverk.
Sist endret av Fleff; 15. oktober 2012 kl. 17:35.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Altså, er det meningen at naboen skal ha nettet ditt? Hvis ja, så kan du sette opp en pfSense servier som gir prioritet/hastighet til dere begge.

Hvis dette ikke er tilfellet er det bare å nappe ut strømmen til routeren, evt som foreslått over, få et skikkelig passord? Du skal ikke se bort ifra flere snylter om du har åpent nettverk.
Vis hele sitatet...
ja desverre har moren min vært så dum at hun har skrevet på leiekontrakt at naboen fikk internett inkludert i leien-_- det er passord på nette.
er kanskje ikke så lett og forklare men, åssen setter jeg opp en pfSense servier som gir prioritet/hastighet? for hvis jeg kunne valgt hvor mye nett naboen skull ha så hadde problemet vært løst. i og med at naboen skyper hele tia..
Sist endret av mrbudsmoker; 15. oktober 2012 kl. 17:42.
hvilken router har du? Det er mulig den har innebygget støtte for hastighetsbegrensning.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
hvilken router har du? Det er mulig den har innebygget støtte for hastighetsbegrensning.
Vis hele sitatet...
den rutern jeg har er eldgammel, men den heter så mye som: Thompson ST780wlt
Sist endret av mrbudsmoker; 15. oktober 2012 kl. 18:03.