Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2133
Er følgende mulig å gjøre fra alle bærbare maskiner?


Se notatene på PC-skjermen når presentasjonen vises på lerretet

For å få til dette, så må man først gjøre et lite inngrep i skjermoppsettet i Windows. Vær oppmerksom på at du må ha en PC med separat skjermutgang, slik som på en bærbar. Gjør slik:

1. Høyreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper.
2. Velg skillearket Innstillinger.
3. Nå ser du forhåpentligvis bilde av to små skjermer 1 og 2. Høyreklikk på skjerm 2 og velg Tilkoblet.
4. Når denne er aktivert går du inn på menyen Lysbildeframvisning i PowerPoint og velger Lag fremvisning.
5. Slå på Presentasjonsvisning og velg at presentasjonen skal vises på sekundær-skjermen.

Presentasjonsvisning vil si at du kan se neste lysbilde i presentasjonen, notatene dine og så videre på din egen skjerm, mens tilhørerne kun ser selve lysbildene på lerretet.

Denne anvisningen er hentet fra
http://www.knowledgegroup.no/tips-tr...ipsdetaljer=90

Når jeg kommer til punkt 5, får jeg meldingen "Denne funksjonen skal brukes med mer enn en skjerm, men bare en skjerm ble funnet."

Jeg går tilbake til punkt 3, og identifiserer skjermene. Begge blir da skjerm nr. 1, så det er nok der problemet ligger. Mangler det et punkt? (3.5) eller funker ikke dette med en vanlig bærbar, f. eks Dell Latitude 120 L. Jeg bruker VGA-kabel hvis det skulle ha noe å si...

Noen tips?
A madman with a box
mabala's Avatar
Still inn skjermene på utvidet modus. WIN+P, snarvei i Windows 7.
hinsidige's Avatar
Trådstarter
Her går det i XP...
A madman with a box
mabala's Avatar
En stund siden XP nå, men sjekk i skjerminstillinger. Det skal være et alternativ for å utvide skjermene.

Edit;
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNXYRJpamZ-VytKYvNIT7CoZJROe9tJXBFyXBw-90_heqnNhBa
Sist endret av mabala; 21. mai 2012 kl. 16:43.
Sitat av hinsidige Vis innlegg
Er følgende mulig å gjøre fra alle bærbare maskiner?


Se notatene på PC-skjermen når presentasjonen vises på lerretet

For å få til dette, så må man først gjøre et lite inngrep i skjermoppsettet i Windows. Vær oppmerksom på at du må ha en PC med separat skjermutgang, slik som på en bærbar. Gjør slik:

1. Høyreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper.
2. Velg skillearket Innstillinger.
3. Nå ser du forhåpentligvis bilde av to små skjermer 1 og 2. Høyreklikk på skjerm 2 og velg Tilkoblet.
4. Når denne er aktivert går du inn på menyen Lysbildeframvisning i PowerPoint og velger Lag fremvisning.
5. Slå på Presentasjonsvisning og velg at presentasjonen skal vises på sekundær-skjermen.
Vis hele sitatet...
Takk for at du lærte meg dette! Kommer godt med når jeg skal ha fremlegg på onsdag kanskje jeg endelig klarer å innponere læreren uten manus...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Må bare spørre;

Hva trykker man da på for å bytte lysbilde? Opp-ned for å scrolle i notatene og høyre-venstre for å scrolle lysbilder?

Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Takk for at du lærte meg dette! Kommer godt med når jeg skal ha fremlegg på onsdag kanskje jeg endelig klarer å innponere læreren uten manus...
Vis hele sitatet...
Du kommer nok til å få minus for å ikke se på publikum
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Må bare spørre;

Hva trykker man da på for å bytte lysbilde? Opp-ned for å scrolle i notatene og høyre-venstre for å scrolle lysbilder?
Vis hele sitatet...
I Microsoft Office skifter lysbilde og notater samtidig. Man bruker piltastene høyre-venstre for å skifte lydbilde.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Har du en TV med HDMI tilgang, og en HDMI-kabel kan du teste via den. Det er samme prinsipp.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av mabala Vis innlegg
I Microsoft Office skifter lysbilde og notater samtidig. Man bruker piltastene høyre-venstre for å skifte lydbilde.
Vis hele sitatet...
Hva om man har mer enn 1 side med notater?

(know, det er unødvendig, men what if?)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du kommer nok til å få minus for å ikke se på publikum
Vis hele sitatet...
En lærer som aldri ser opp fra notat arket er ikke akkurat store publikumet må jeg si men bedre å si ned på "stikkordene" på pc skjermen av og til enn å ha med flere sider med manus
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
En lærer som aldri ser opp fra notat arket er ikke akkurat store publikumet må jeg si men bedre å si ned på "stikkordene" på pc skjermen av og til enn å ha med flere sider med manus
Vis hele sitatet...
Fair point.