Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 10633
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg har savnet en skikkelig Gran Turismo 5 tråd her på forumet. Endelig har spillet fått en lanseringsdato, så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd som forteller hva vi faktisk får i GT5.
Informasjonen er hentet fra den amerikanske gran-turismo siden. Kilde


A Massive Collection of Over 1000 Cars


Gran Turismo 5 will feature over 1000 cars, the most ever in the series. It’s a collection of the hottest and most desirable cars from around the world, both past and present.

There are two tiers of cars in Gran Turismo 5--Premium cars and Standard cars. The differences between the two are as follows:

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5247/image02a.jpg

From the seductive curves of exotic sports cars, to the inviting sight of the road ahead when you slide into the driver’s seat and peer past the glass, down to the intricately detailed instrument panel and dashboard... Every one of the over 200 premium cars recreate every last detail of the car, inside and out.

Gran Turismo 5 contains over 200 of these "Premium" level cars.

The massive lineup of cars from past Gran Turismo games has been beautifully recreated through the latest technology and the Playstation 3’s cutting-edge graphics.

Gran Turismo 5 feature an astounding 800+ cars, a vast collection covering a wide range of eras and categories.

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5247/image04.jpg

The quality of the premium level cars is of course the intricate modeling of every tiny detail of not only the exterior, but the interior as well. No other game offers this level of ultra-high detail.

This level of detail extends from street cars to custom racing machines, where the unique instrument panels, colors and textures of the seats and interior materials, and more, have been painstakingly recreated.

In Gran Turismo 5, cars have fully-functioning headlights. Premium cars even feature both low and high beams for a variety of racing conditions.
Premium cars: Headlights with high beams and low beams
Standard cars: Standard lights only

NASCAR: America’s Most Popular Motorsport


For the first time in the series, Gran Turismo 5 will feature NASCAR. Drive real licensed NASCAR cars and see well-known NASCAR drivers including Jeff Gordon, Tony Stewart, Joey Logano, and Dale Earnhardt Jr. in the game.

One of NASCAR’s unique points of interest is the incredible skill and speed of the elite pit crews of each of the teams. Cars are lifted up, tires are changed with lightning-fast precision, and tanks are refueled in mere seconds. And all of this is faithfully recreated in Gran Turismo 5.

The car is jacked up one side at a time in the pit, and tire changes and refueling are performed at lightning speed.

The cockpits of the stock cars are also reproduced in full detail. In the photo is Tony Stewart’s Office Depot/Old Spice Chevrolet Impala.

20 Locations, Over 70 Variations:
Beautiful Tracks Recreated in True-to-Life Detail


Gran Turismo 5 features 20 racing locations with over 70 track variations, all beautifully recreated with more accuracy and precision than ever.

For example, the north loop of the Nurburgring, which attracted much attention when it was first introduced in Gran Turismo 4, is now recreated more precisely and with more detail than ever before. On top of the minor ups and downs of the track elevations, course-side structures and graffiti on the track surface, which give Nurburgring its unique character, have all been recreated with near-perfect accuracy.

Of course other tracks in the game have also been built to the highest quality ever seen in the series. The following are descriptions on some of the new tracks to be featured in Gran Turismo 5.

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5248/image02.jpg

CURSO DEL SOL Madrid
Total length: 3400.0m
Longest straight: 820.0m
Range of elevation difference: 17.7m
Number of turns: 15

Rome
Total length: 3473.0m
Longest straight: 650.0
Range of elevation difference: 17.9m
Number of turns: 7

Tuscany
Total length: 3410.7m
Longest straight: 420
Range of elevation difference: 37.3m
Number of turns: 11


The Original Airfield Runway Track from the BBC TV Series TopGear

This is the 2.8km short track used in various parts of the UK’s Top Gear TV series. Set at the airfield of Dunsfold Park in Surrey, England, it has a characteristic figure 8 layout. Stay tuned to find out what sorts of wild events are planned in the game for this location.

Simulating Reality:
Visual Effects Through Cutting-Edge Technology


http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5249/image01a.jpg

Gran Turismo 5 sets out to create a variety of new technological standards challenges, and one of the most impressive advances are in the visual effects department.

For example, Gran Turismo 5 now realistically recreates the passage of time.

What starts as a clear afternoon with the sun high in the sky, turns to a red sky as dusk approaches and the sun gets closer to the horizon, and eventually turns to the enveloping darkness of night. This passage of time within a single location changes the mood and dynamics of the race.

Dust Kicked Up By The Car Is Illuminated By The Tail Lights

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5249/image02.jpg

Note the details seen in these night scenes. Not only does the scenery light up realistically with the light from the headlights, the dust clouds that follow the cars light up with head and taillights. These kinds of every day sights are what bring Gran Turismo 5 that much closer to reality.

Making "Real" Tire Smoke

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5249/image03.jpg

Advances in the physics and graphic rendering engines extend to special effects like smoke.

Gran Turismo 5 also brings an evolution in tire smoke simulation. By re-evaluating tire structures at the simulation level, Gran Turismo 5’s advanced physics engine calculates and simulates the surface temperature of the tires. This is applied to the basic principle of how tires generate smoke, and allows for the production of accurate and realistic tire smoke in the game.

Gran Turismo takes another step closer to reality.

Gran Turismo 5 will feature realistic vehicle damage that lives up to its driving simulator name.

Not only do the looks of the car change when damaged, an advanced physics simulation helps faithfully recreate how damage is taken and its resulting effect. By doing so, Gran Turismo 5 successfully recreates real-life added tension and challenge that comes from driving on the edge. (*).

Damage in Gran Turismo 5 shows up in three different levels, with specific differences in damage between Premium cars and Standard cars.
Performance Damage
Performance damage affects how the car performs based on calculating the physical effects of collisions and damage on various parameters. It affects vehicle stability and control, depending on the amount of damage taken. This level of damage affects both premium and standard cars.

Dirt, Scratches, and Dents
This is damage that can be visually seen, and involves the vehicle collecting dirt, scratches and dents. This level of damage affects both premium and standard cars.

Dislodging and Deformation of Body Panels
This third level of damage causes body panels to come loose or to deform from their original shapes. This level of damage affects premium cars only.

Premium cars Standard cars
Performance Damage ● ●
Dirt, Scratches, and Dents ● ●
Dislodging/Deformation of Body Panels ● -

Car Rollovers

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5255/image02.jpg

In a real race a car may roll over under unexpected events such as during a violent crash, when bumps on the road are hit at very high speeds, or if a car’s orientation is not right during a jump. Just as in real races, in Gran Turismo 5 cars can roll over as well, adding a new level of excitement to the game.


Photo Travel Mode and Free Camera Movement Allow For a Deep and Rich Car Enthusiast Experience


http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5254/image01a.jpg

Positioning your favorite car in a beautiful location for a perfect picture... First introduced in Gran Turismo 4 as a new outlet for the player's passion and enthusiasm for the beauty of cars, Photo Mode makes another leap forward in Gran Turismo 5.

Photo Travel mode lets you travel the world to visit beautiful locations and take pictures of your favorite cars.

Photo Travel is an update to the previous Photo Mode, with a brand new user interface and new vistas to experience and enjoy. In addition, players can now move around freely within the scene, giving them much more freedom to experiment and set up the perfect shot.

Driving, Gathering, and Interacting:
The World of Gran Turismo Expands to Further Reaches Online


http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5253/image01a.jpg

Gran Turismo 5 will take full advantage and push the boundaries of online gaming.

A multitude of features will be implemented into the online portion of Gran Turismo 5. Here are just some of the features recently revealed.


Races and Track Days
First and foremost is the Race. In addition to the random matchmaking race events, as seen in Gran Turismo 5 Prologue, players can now gather their closest friends and acquaintances, specify their own race rules, and custom tailor their racing experience to their own personal tastes.

And of course racing isn’t the only thing players can do in these custom race lobbies. People can drive freely on the track and have fun, just like a day at the track. Players can try to shave their lap times down, teach each other how to drive, drift, or master advanced techniques, or just enjoy drifting together. The possibilities for these private lobbies are endless.


Spectator Mode
If you're not quite up to racing on one particular day, or if you just want to watch how a really skilled player race live, the Spectator mode is the perfect solution. You can watch other users driving live in real-time, as they race, adding a new community-focused dimension to Gran Turismo 5’s expanding online feature set.


Friends
Gran Turismo 5 supports the Friend feature of Playstation Network. Once you add someone to our Friend list, you can share profile information, communicate with each other, and race with and against each other, allowing you to build and expand your circle of racing friends online.


Community
Gran Turismo 5’s online features don't stop at just playing and racing online. Players can chat amongst friends before they drive, exchange opinions via in-game message boards, and send private messages to one another. This is social networking tailored for the world of Gran Turismo.

Excitement Only Possible With 3D:
A Richer World of "Gran Turismo" Awaits Through Two Very New Features


http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5252/image01a.jpg

Two new cutting-edge features set Gran Turismo 5 apart from the competition: full 3D stereoscopic gaming support, and face tracking support. Using 3D stereoscopic television like the Sony 3D BRAVIA series with 3D glasses, users can experience an even deeper immersion into the Gran Turismo's racing simulation like never before.

The other major feature is a unique face tracking function using the USB PlayStation®Eye camera attached to the PlayStation®3. By utilizing facial recognition through the PLAYSTATION®Eye, players can move their face to the left and right to move the in-game field of vision while driving in a race.

3D and face tracking are both attractive features by themselves, but combined together, they make the world of Gran Turismo 5 an even richer place. By moving your face parallel to the screen, you can change your point of view (field of view), adding to the immersive feeling that you are driving inside the car.

Det er altså mye å glede seg til i GT5, så november kan ikke komme fort nok. (2. november er US launch dato) Kommer den mange dager senere til europa så er det bare å bestille den fra usa. Alle ps3 spill er sonefrie. Diskutér Gran Turismo 5 her!
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
KP for utrolig bra post. Gleder meg til dette spillet som skal være "penere enn virkeligheten". Jeg har brukt over 6 tusen på hjemmekino osv bare for å gjøre meg klar til dette ene spillet.

Bring it on!
Jeg måtte kikke 2 ganger for å sjekke om bildene var spillrelatert, eller IRL O.o..
- Dette ser vanvittig bra ut..
Blir nok en PS3 når dette kommer ut!
Kommer spillet kun til ps3 eller er det muligheter for PC også?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Kun PS, slik det alltid har vært...
Helt sinnsykt! Har ikke vurdert 3D tv før nå...
gentleman #1
ViceR's Avatar
Det blir nok PS3 og gaming-ratt kun for dette, men det er sikkert verdt det.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Trådstarter
ViceR: Det samme her! Vurderer å bestille meg et fanatec-ratt! Sjekk ut disse rattene/pedalene. De er ganske dyre, men samtidig får man veldig god kvalitet!
Sitat av daimeno Vis innlegg
ViceR: Det samme her! Vurderer å bestille meg et fanatec-ratt! Sjekk ut disse rattene/pedalene. De er ganske dyre, men samtidig får man veldig god kvalitet!
Vis hele sitatet...
Kjøpte 911 GT3 RS rattet, clubsport pedaler og girspak for ca et år siden. Det er ekstremt bra følelse i det, men kvaliteten er så der... Mye knirk / slark etter hvert selv med forsiktig behandling. Anbefaler heller Logitech G27, da dette er mer slitesterkt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenkte jeg skulle blåse liv i denne tråden igjen

Den nye slippdatoen er 24.November. Tror ikke det blir flere forsinkelser nå, men har jo blitt skuffa utallige ganger før.

Her kan man se alle banene som blir med og en liste over alle (1031!) bilene.
http://www.vg247.com/2010/11/12/yama...-be-announced/

Noen som gleder seg?
Jeg har ihvertfall dratt dobble skoledager i det siste, så jeg kan spille et par dager. Med eksamener bare noen uker unna...
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jeg måtte kikke 2 ganger for å sjekke om bildene var spillrelatert, eller IRL O.o..
- Dette ser vanvittig bra ut..
Vis hele sitatet...
Når man bruker 5 år på å lage et spill, så burde det i det minste være så bra.
Sist endret av Dr.Feelgood; 16. november 2010 kl. 22:47.
Hva er forskjellen på Premium og Standard på de bilene du linket til daimeno?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Trådstarter
Premium-bilene er mye mer detaljerte, har cockpit view og kan fikses på både utseendemessig og motormessig.

Standard-bilene har ikke cockpit view, og kan etter hva jeg har forstått - ikke forandres på utseendemessigt. (Felger osv.) Dessverre!
Blir nok ps3 og ratt når det kommer ja
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Trådstarter
Ja, da er det nok bare å bestille Torhv, for det er release på Onsdag! Har selv G27, og har bestilt meg spillet - men har ikke PS3! Haha
Dette skal jeg skaffe meg etterhvert, men vurderer også ratt. Noen anbefalinger der?
Gå for Logitech G25 eller G27. G25 har vel såvidt jeg har fått med meg gått ut av produksjon, og prisen på G27 ligger på rundt 2500,-. Satser på å dra litt cash til jul, så blir det G27 på meg

Noen andre enn meg som også reagerte på at tyske Schwimmwagen er med? (Bil nr. 1026)

Kan bli spennende!
Sist endret av Molykun; 22. november 2010 kl. 15:55.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Raymond Vis innlegg
Dette skal jeg skaffe meg etterhvert, men vurderer også ratt. Noen anbefalinger der?
Vis hele sitatet...
Fanatec 911 GT3
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Åh, at jeg ikke har råd til G27, eller annet ratt for den saks skyld

Takk for at du valgte å kjøpe Gran Turismo 5 hos oss. Spillet sendes fra oss i disse dager, og vil komme til din
postkasse innen releasedagen. Det er bare å glede seg!

Som en av de 700 første til å forhåndsbestille Gran Turismo 5, får du en kode som du kan bruke i spillet for å kunne
laste ned en fet Audi R10 som kun var tilgjengelig via elkjop.no!
Vis hele sitatet...
Yeah!!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ganske elendig dårlig hvis det ikke går an å endre utseende på Standard-bilene da.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Ganske elendig dårlig hvis det ikke går an å endre utseende på Standard-bilene da.
Vis hele sitatet...
Her kan du lese om forskjellen mellom premium og standarbiler:

http://www.pubarticles.com/article-d...290411545.html
Håper virkelig at de har tatt med Suzuki liana, chevrolet lacetti og kia cee'd. Får se hvordan jeg klarer meg i en ''reasonably priced car'' (a)
Kjørt en del nå, det er jævlig bra. De har fått til en bra fysikkmotor, men har ikke fått nok inntrykk. Grafikken er rå. Var tilsalgs i Oslo i dag.
Gamestop solgte det igår, så har fått prøvd en del nå Får skikkelig GT3 vibber, og jeg elsker spillet!
Men en ting jeg lurer på, sliter litt med "American classic"-løpet. Har en Challenger R/T, hvor turtallsperra slår inn ved ca. 167 km/t, noe som ødelegger som bare rakkern på strekkene! Hva må man bytte ut for å endre dette? Har lagt i ny girkasse (fem girs) og clutch. Dette gjorde at toppfarten ble SENKET fra 172 km/t til 167 km/t
Sitat av Molykun Vis innlegg
Gamestop solgte det igår, så har fått prøvd en del nå Får skikkelig GT3 vibber, og jeg elsker spillet!
Men en ting jeg lurer på, sliter litt med "American classic"-løpet. Har en Challenger R/T, hvor turtallsperra slår inn ved ca. 167 km/t, noe som ødelegger som bare rakkern på strekkene! Hva må man bytte ut for å endre dette? Har lagt i ny girkasse (fem girs) og clutch. Dette gjorde at toppfarten ble SENKET fra 172 km/t til 167 km/t
Vis hele sitatet...
Du kan stille på gear ratio.
Gå til garasjen, velg bilen, trykk på tuning og se under transmission.
Kan man tune motoren også? som i forskjellige mappings elns. hadde vært morro
Jepp, masse innstillinger
kødder du?

Som hva da?

spytt ut gutt!

pix?
Du kan modifisere og tune motoren din som du vil. For å kunne justere utveksling på girene må du kjøpe den dyreste girkassa, fully customizeable. Spiller med G27, og kan ikke si annet enn at spillet er meget, meget, meget gjennomført. Detaljene på bilene, omgivelsene og banene er helt utrolige. Fysikkmotoren er helt utmerket, det er nesten som å kjøre på ordentlig.
Masse penger å tjene på Spesials delen, forresten.

Løp og kjøp!
Hva mener du med å tune motoren?

Er det bare å kjøpe nye deler eller har disse delene justeringer?
Stor fan av forza 3, burde jeg bytte ut xboxen mot en ps3 (a) ?
Noen av delene har justeringer. Ikke alle.

Du burde bytte ja. GT5 er det ultimate bilspillet.
Gleder meg vilt til dette spillet. Har skyhøye forventninger, men tror ikke jeg blir skuffet. Har hørt prosjektlederen er en perfeksjonist av dimensjoner.
Jeg har et til overs, om det skulle være av interesse for noen. Bestilte dobbelt, lur som jeg var.
Sitat av Atheos Vis innlegg
Du kan modifisere og tune motoren din som du vil. For å kunne justere utveksling på girene må du kjøpe den dyreste girkassa, fully customizeable. Spiller med G27, og kan ikke si annet enn at spillet er meget, meget, meget gjennomført. Detaljene på bilene, omgivelsene og banene er helt utrolige. Fysikkmotoren er helt utmerket, det er nesten som å kjøre på ordentlig.
Masse penger å tjene på Spesials delen, forresten.

Løp og kjøp!
Vis hele sitatet...
Hvordan er G27-rattet? Har bare erfaring fra et PS2-rattsett jeg spilte mye med for en del år siden, men de gnagde noe fært på lårene og var litt vanskelig å ha med å gjøre når man ikke hadde gamingstol med fastmoteringsalternativer. Jeg antar at du ikke har en slik stol - hvordan er komforten?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kan noen komme med litt mere info opp mot Forza 2 og 3 vs GT5? Annet enn at "GT5 rocker"?
G27 er et veldig bra sett. Det er solig bygd og har en høy kvalitetsfølelse over det. Rattet er trekt i skinn, har optisk leser istedenfor drev som igjen gir mindre dødgang, bråker ikke og er veldig presist. Det har også en turtallsindikator, men du bruker ikke den. Pedalene føles bra, det er forskjellig motstand i gass, brems og clutch. Avstanden mellom pedalene er justerbar.
Girspaken er vel det eneste som er litt negativt med settet. Hvis du skal gire veldig fort ned fra 5. gir til 4. gir, så har spaken en tendens til å treffe mellom 6. og 4. gir. Noe som resulterer i at den går i fri og et stort sinneutbrudd, fordi du tapte de 2 tidelene du ikke kunne tape. Dog, girer du rolig så er det ikke noe problem. Girspaken kjennes nogenlunde solid, mye bedre enn på G25. Stol er obligatorisk.

Ond Sofa, hva lurer du på?
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Er det bare jeg som irriterer meg grønn over loadingen? Spesielt når man loader home screen. Selv etter at jeg installerte er det treigt...
Ond Sofa: Nå har jeg bare hatt GT5 i et halvt døgn, men jeg angrer langt i fra på kjøpet. Om det er bedre enn Forza tror jeg blir litt induviduelt, men jeg synes GT5 er klart bedre.

Litt generelt om mine synspunkter om spillet:

Har nå spilt GT5 absolutt hele dagen, og føler enda jeg ikke har sett alt spillet har å tilby. Spillet er rett og slett enormt.

Positive sider:

Fysikken vil jeg påstå er den beste som har vært på en konsoll, og er mer enn god nok for min del. Men stiller ikke i samme liga som pc-spill som f.eks Iracing.

Et stort pluss er ikke overraskende fyldigheten i spillet. Det er i bøttevis med biler, baner og løp å kjøre. I kjent GT-stil står man fritt til å gjøre akkurat det man selv vil fra første stund. Det er 5 lisenser å bryne seg på, mye variasjon i typer løp og masse special events å kjøre.
Special event består av Gocart (ufattelig morsomt og krevende), Nascar ( ikke fult så morsomt etter min mening), Top Gears test track, rally og AMG driving school, der man får kjøre på Nordsløyfa
Det er muligheter for å ta bilder av bilene (kun premium utgavene).
Det er også med en Track editor der man kan lag nye baner, har ikke prøvd den så kan ikke si så mye om den.

En av de mest positive forbedringene siden GT5 Prolog er AI. De andre bilene oppfatter for første gang i historien at du faktisk er på banen. Motstanderne kunne kanskje vært en smule mer agressive når det kommer til forbikjøringer, men dette blir bare en liten detalje. Man slipper å bryte seg fram i feltet, de gir deg rom, enten du er på utsiden eller innsiden av de i en sving.

Det som har skuffet meg mest sålangt:

B-Spec moden ( der man skal "coache" en sjåfør man selv lager til seier.)
Har ikke prøvd modem så mye så skal ikke dømme helt skråsikkert, men førsteinntrykket var skuffende.
Muligheten for å spille løpet i raskere fart er borte, og sjåføren min ble alltid forbanna bak rattet, og da går det rett på skogen. Skjønner ikke helt poenge med denne modusen.

Syns også menyene er treige, alt av loading tar laaang tid. Men dette syns jeg er et problem på nesten alle PS3 spill nå om dagen.

Det mangler også muligheter for kvalifisering og enda viktigere muligheten til å trene/ teste en bane man skal kjøre neste løp på under en cup. Mulig dette går an på de lengre cupene da dekkslitasje og bensinfylling blir aktuelt.

Skademodellen funker dårlig/ ikke i det hele tatt. Mener jeg leste noe om at det kommer med patch senere.
Personlig syns jeg ikke dette gjør så mye, skademodell har aldri vært noe jeg har savnet i GT-serien.

Det største minuset jeg har funnet sålangt er helt klart på Online delen av spillet. Det er ikke noe rating/stats system i det hele tatt. Det er oppskriften for katastrofe. Derfor er online racing mer å renge som Descruction Derby (men det er forsåvidt alt av online racing til konsoll). Håper dette er noe som blir fikset etterhvert via patch.


Ser nå at jeg har skrevet mer om negative ting en om de positive. Få for all del ikke feil inntrykk, GT5 er et fantastisk spill der de positive elementene overskygger det negative totalt. Kan ikke gjøre annet enn å anbefale spillet.
Hvis du ikke er en av de "proffe" simracerne ser jeg ikke for meg hvordan man kan bli skuffa. Løp og kjøp

Jeg kommer til å stryke på alt som er av eksamener
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Er det bare jeg som irriterer meg grønn over loadingen? Spesielt når man loader home screen. Selv etter at jeg installerte er det treigt...
Vis hele sitatet...
Virker (for meg) som at innlastingen tar bare lenger og lenger tid. Kanskje det har noe med antall biler man har i garasjen?
Forøvrig blir jeg gæærn av den Seinfeldaktige sangen som spilles på "Tuning shop", for ikke å snakke om Tom & Jerry-sangen som spilles der man tar oljeskift etc. Hvem er det som velger ut slikt!?

Foruten det er det ikke så mye jeg har å klage på. Jeg valgte å kjøpe lillebroren til GT2X-serien, kjøpte Driving Force GT, som er det "offisielle" settet til GT5 atpåtil. Kjennes litt billig ut kontra GT2x, men ellers er jeg meget fornøyd med både det og prisen jeg fikk det til

Haha, ang. Challengern, så endte jeg opp med å måtte cappe farten til 250, for hvis ikke så hadde jeg antaglig ikke rukket å bremse skikkelig ned før svinger. Fartssperra fjernes selvsagt når den ikke lenger skal brukes i konkurransesammenheng

En annen ting jeg la merke til, er at "vanlige" biler (f.eks Dodge Challenger) rister noe grassalt når de kommer opp i fart, rundt 200 km/t tar det av, noe som gjør den vanskelig å håndtere i slike hastigheter. Virkelighetstro og interessant funksjon!
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Molykun Vis innlegg
Virker (for meg) som at innlastingen tar bare lenger og lenger tid. Kanskje det har noe med antall biler man har i garasjen?
Forøvrig blir jeg gæærn av den Seinfeldaktige sangen som spilles på "Tuning shop", for ikke å snakke om Tom & Jerry-sangen som spilles der man tar oljeskift etc. Hvem er det som velger ut slikt!?
Vis hele sitatet...
Hvis de ikke patcher dette, kommer jeg nok desverre ikke til å spille dette lenge. Selvom jeg er blodfan av GT3 og tidligere utgivelser. Men ærlig talt, flere minutters loading for å komme til hovedmenyen?! Jeg har også bare 4 biler atm, så hvis teorien din stemmer, kommer spillet til å bli fullstendig umulig å spille når jeg runder 10 biler.
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Hvis de ikke patcher dette, kommer jeg nok desverre ikke til å spille dette lenge. Selvom jeg er blodfan av GT3 og tidligere utgivelser. Men ærlig talt, flere minutters loading for å komme til hovedmenyen?! Jeg har også bare 4 biler atm, så hvis teorien din stemmer, kommer spillet til å bli fullstendig umulig å spille når jeg runder 10 biler.
Vis hele sitatet...
Det skal visst hjelpe å spille offline. Det tar så lang tid å loade homescreen etc fordi spillet forsøker å sende/motta informasjon til en overbelastet server.

http://www.itavisen.no/856856/storsp...vaere-paa-nett
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Kjøpte spillet idag og har spilt mye av dagen, men lurer på en ting når det gjelder lisensene man kan ta, hvilke løp gjelder disse for? Er det de i a-spec mode eller er det andre?

Og er det flere løp enn den ene i hver kategori i a-spec som man kan kjøre uten restriksjoner, kjedelig å bruke en masse penger og tid på en bil også bare kunne bruke den i to-tre løp
Lisensene gjelder for a-spec. Det er flere hvor du må ha en bil innenfor et visst segment, men du står forøvrig fritt til å tune som du vil.
Ta AMG-school, under spesials. På intermediate får du nordsløyfa hvis du klarer de tre løpene. Det er en heftig bane på dette spillet, fartsfølelsen er enorm.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Kjøpte spillet idag og har spilt mye av dagen, men lurer på en ting når det gjelder lisensene man kan ta, hvilke løp gjelder disse for? Er det de i a-spec mode eller er det andre?

Og er det flere løp enn den ene i hver kategori i a-spec som man kan kjøre uten restriksjoner, kjedelig å bruke en masse penger og tid på en bil også bare kunne bruke den i to-tre løp
Vis hele sitatet...
I starten må man bruke masse forskjellige biler ja, blir litt bedre etterhvert. Du kan gjøre mange kupp på bruktmarkedet, så slipper man å bli helt blakk.
Mange av bilene man trenger kan også vinnes i andre events, så kjør først det du har bil til, så er man kanskje heldig å vinner en bil man kan bruke på et annet løp.
Spillet alt i alt er godt, men kan ikke unngå å irritere meg grenseløst over en del saker.

LOADINGEN. Men dette er bare av og til. Forstod det slik at dette skyldes dårlige servere.

RALLYDELEN : Dette er rett og slett bare tull. Fysikken er totalt annerledes en ellers og dette ligner ikke ett bra rallyspill i det hele tatt.

MOTORLYD: Seriøst, 5 års utvikling og de klarer ikke å få med at når en endrer feks eksosanlegget på bilen til det hefigste, så skal motoren ha en annen motorlyd. Her feiler i tillegg rallybilene noe helt utrolig. Disse lydene er helt tullete og rally biten kunne IMO vært droppet. Dette virker som noe de har laget i hui og hast.

Å til sist, at en ikke kan endre standardbilenes felger og utseende. Dette er fullstendig tullete og minner og latskap rett og slett.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Må si meg enig i mye av kritikken her, dette spillet føles ikke ut som det er laget av en perfeksjonist som har brukt en milliard og fem år..

Synes også de burde lagt til muligheten til å skifte motor og gjøre biler om til 4wd som går ann i forza.


Hva er deres beste biler sålangt i spillet?
Min er en Audi r8 med nesten 900hk..
Noen som har noen Cheats enda eller. Kunne tenk meg å prøve Bugatti Veyron. Ble så sykt grisa av den.