Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2607
Kjøpte slik TV fra Komplett i 2014 for 4 tusen kr, en av de siste plasma'ene som ble solgt i Norge går eg utifra.

Den har nå begynt å blakke helt ut/svart skjerm (ikke slå seg av) kort tid etter at eg slår TV'en på. Eg må da først slå den av slik at det bittelille røde lyset i plasten helt nede til venstre slår seg på (dette indikerer at TV'en er av), og så slå TV'en på igjen, noe som fungerer helt fint.

Dette kan skje 1-2 ganger i løpet av de første 3-4 minuttene, for så å stå på i timesvis etterpå uten at noe mer dumt skjer.

Går utifra at dette er tegn på at TV'en er på vei addundas, men hvor fort går det tror folk ? Ev noe som kan gjøres ?
Sist endret av Hoppeliten; 16. august 2022 kl. 01:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det har vært utvikling i denne svørt dramatiske saken. Suste uker har Plasma'en min trengt mer enn bare 1-2 restarter for å fungere, oppe i 3-5 nå, inntill idag. Så idag skjedde det at uttallige restarter ikke fungerte, TV'en hadde bare svart skjerm. Da gjorde jeg noe nytt; Jeg gikk bort til TV'en og ristet litt på den, ganske forsiktig, og DA fungerte den igjen (og vil nå antakelig stå på i timesvis uten problem).

Hva er dette? Noe gass i plasma-greiene som går tom ? Tviler på at dette har med elektriske kontakter å gjøre, men hva vet jeg...
Sist endret av Hoppeliten; 4. september 2022 kl. 23:03.
Kjøp ny, ikke mange tusenlappene man må ut med for 55/65" idag, oled/qled.
Eventuelt vente nå til Black friday i november om du har tålmodighet
Sist endret av Jorg; 4. september 2022 kl. 23:09.
Kjøp LED-tv så sparer du mye strøm også.
Oled, Qled, LED. Hva er de tre ?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ville helt klart anbefalt en Qled eller oled om jeg hadde kjøpt ny tv. Dette mye grunnet lysstyrke, kontraster/sortnivå, farger og tynnhet på tv. LED begynner allerede å bli ganske utdatert. Men det beste TS kan gjøre er jo å gå innom f.eks elkjøp og ta en titt og vurdere om en oppgradering er verdt de ekstra kronene.
Sist endret av Jorg; 5. september 2022 kl. 00:43.
Takker for svar =)

Hva betyr "TS" ?
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Takker for svar =)

Hva betyr "TS" ?
Vis hele sitatet...
tråd starter
altså deg
Sitat av vindaloo Vis innlegg
tråd starter
altså deg
Vis hele sitatet...
OK, ty.
Det du beskriver er ganske klassisk hvordan en Plasma-TV gradvis blir dårligere. Hvis du setter den opp mot en annen skjerm så skal du nok også se at det er et gulskjær i fargene, selv når den tilsynelatende virker som normalt. Som andre er inne på, i dag med dagens strømpriser så vil du ha noe annet enn en Plasma-TV. Den trekker sikkert mer strøm enn alt du har av lys og elektriske artikler i hele huset.

Men savner enda min Pioneer Kuro. Det var selve Rolls Roycen av TVer. Selv om det føltes som du satt foran en sol mens den var på. Du ble svett av å se film.
En LED til 5 lapper vil være en stor oppgradering. Jeg og likte min LG Plasma fra samme tid men samtidig var det helt greit å bli kvitt den .
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det du beskriver er ganske klassisk hvordan en Plasma-TV gradvis blir dårligere. Hvis du setter den opp mot en annen skjerm så skal du nok også se at det er et gulskjær i fargene, selv når den tilsynelatende virker som normalt. Som andre er inne på, i dag med dagens strømpriser så vil du ha noe annet enn en Plasma-TV. Den trekker sikkert mer strøm enn alt du har av lys og elektriske artikler i hele huset.

Men savner enda min Pioneer Kuro. Det var selve Rolls Roycen av TVer. Selv om det føltes som du satt foran en sol mens den var på. Du ble svett av å se film.
Vis hele sitatet...
Jeg mener på at den ene plasma tven jeg har hatt trakk opp mot 7-800w.
Fungerte som en ekstra varmeovn på vinteren