Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 29339
Ok, her er saken.
Jeg og en kompis har tidligere undersøk diverse sprengstoff som hobby.
Nylig skjedde det en ulykke og ingen av oss er lenger sikre på sprengstoff lenger.

Jeg trenger en hobby å fordrive tiden med og tenkte jeg skulle spørre her etter hjelp

Her er kriteriene:
1. Ingen pc koding, da ville denne tråden vert i pc avdelingen.

2. Kan gjerne være kjemi!

3. Viss kjemi, er finnes det stoffer som er lette å fremstille som jeg kan inta å få effekt av?

4. Helst ingen ting med stor motor, er ikke lomme kjent med det og har ikke en stor interesse for det :-/

5. Noe mekanisk kanskje?

6. Det må ikke være dyrt! Veldig viktig, liker å holde utgiftene på en minimalistisk nivå.

Det var stort sett det hele, takk på forhånd og la forslagene flomme!
pingpong?

titegn
metalldetektor? Ikke så lett å drive med på vinteren da men
Du kan reise til Afrika og hjelpe med og bøye bananene. Eller rosinskrumper?
Da var var vi kommet til den tiden av året hvor folk spør om hobbyer altså... Du finner mye hvis du søker litt først.
On topic: Gå tur i skogen. Avslappende og mosjonerende (:
Sist endret av Bl4derunner; 12. november 2012 kl. 17:03.
plastbyggesett er veldig morsomt, driver med det selv og er ikke altfor dyrt.
-Lego mindstorms.
-Audrino eller bare generell elektro-lodding.
-Om du er interessert så er gitar-pedaler ganske moro å lodde på. Sjekk ut forumet: http://www.diystompboxes.com/smfforum/
Lær deg å sjonglere.
Lett å starte med, billig som pokker og du kan brife med det på fest når du har blitt litt god.
Her har du mange forslag til eventuelle hobbyer.

Lese bøker? (tips: Robert Jordan - The Wheel Of Time) ?
Bli pyroman ?
Begynn med poker, sjakk, biljard etc. ?
Skaff deg et fjelltelt og gå på tur i fjell rundt deg (utrolig mange fine steder)
Fiske/Pilking ?
Bygg pc for andre (du kan fort tjene noen kroner) ?
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
4chan /b/.
Vis hele sitatet...
regel 1&2. duh
Å samle mynter er en god hobby.. synes i alle fall jeg
Jeg tolket det som du ikke er noen rolig person, som heller vil finne på noe sprell enn å lese bøker. Kanskje litt nysgjerrig av deg?
Siden du liker kjemi, kan jo du kanskje google frem en side med forskjellige forsøk som du kan utføre? Dette bringer antageligvis endel utgifter, men ikke nødvendigvis.

Jeg selv liker å lese om ting på internett, gjerne vitenskaplige ting, verdensrommet osv., og kanskje se en dokumentar om emnet, men det krever at du har tolmodighet og interesserer deg ganske mye om emnet.
samle på frimerker
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Oioioi her var det mange gode forslag gitt...
Nei da, mange gode forslag her.
Gå tur tenker jeg at er en god ide.
Bøye bananer?! gjøres det fortsatt? trodde det ble gjort av maskiner eller rør bøyere
Jeg kommer dessverre ikke til å samle på mynter...
Metall detektor synes jeg er utrolig kult! Men de som faktisk etter min mening(nå har ikke jeg sett mye på metall detektorer) er gode koster en del.
Bygge pc, den skal jeg legge en lur plass i bakhodet, noen forslag til hvordan reklamere?

Takker og bukker for alle fantastiske forslag!
Kjøpe billige (ødelagte) mopeder, fiks de opp og selg de med fortjeneste. Gøy og man kan tjene greie penger.
Det er minimalt hva som kan være ødelagt på en moped, og deler er billige. Mye av det er lett og selvforklarende.
Kjemi.. Hmm lag amf!
Lære deg om børs og aksjer, begynne med en liten sum og bygge den stor

Skulle virkelig ønske det var hobbyen min i yngre dager, har mer bruk for det i dag en å kunne lukke øynene og visualisere alle brett i Super Mario World
Lær deg å spille et instrument trommer eller gitar!
Eller så er det å kunne skru nyttig og artig. Dette kan du også tjene penger på.
Se etter en bil som det kanskje må byttes bremser, noen enkle mangler for å få eu-godkjent osv.
Sist endret av Henkal; 12. november 2012 kl. 18:53.
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Bygge pc, den skal jeg legge en lur plass i bakhodet, noen forslag til hvordan reklamere?

Takker og bukker for alle fantastiske forslag!
Vis hele sitatet...
Hvis du mener reklame i forhold til å selge tjenester (bygge pc) så anbefaler jeg deg å henge opp en lapp på jobb/skole hvor du skriver litt om om hvem du er og hva du driver med. Det bør funke. Du kan jo også prøve å lage deg en nettside, men det krever litt mere jobb.
Et annet tips er jo å sette inn en annonse i en lokalavis (det er vel fortstatt noen som leser papiravis)
hvis du har hage kan du bli gartner eller så kan du begynne å tegne eller kjøpe en ukulele(200-300kr) eller plukke bær i skogen og lage syltetøy eller saft,eller bli seriemorder(du har sikkert en kniv liggende hjemme) du kan begynne å meditere og du kan se på dokumentarer om vitenskap på youtube eller få et gratis piano på finn mot henting http://www.finn.no/finn/torget/gisbo...ort=5&periode=
eller så kan du begynne med tung narkotika eller begynne å skate(rundt 1500 for et brett) eller reise rundt i skog og mark med telt eller lag rare filmer med kameraet på mobilen og upload filmene til youtube.
kjøp softgun i danmark eller sverige og prøv å utvikle atatchments som er inspirert fra call of duty eller lag kunst av tomflasker eller få deg en jobb osv.
FPV-modellflyflyving/bygging

Warhammer maling/bygging?

Bli en Rubix' mester?
Origami.

Her er et annet forslag jeg har kommet med i en tidligere "trenger ny hobby"-tråd.

Jo, lær deg å sjonglere med fire-fem baller. Det er faktisk imponerende, i forhold til tre baller.
Sitat av mr_james Vis innlegg
metalldetektor? Ikke så lett å drive med på vinteren da men
Vis hele sitatet...
Bruk vinteren på å bygge en metalldetektor. Lek med den til våren/sommeren igjen.
weed? trenger fortsatt en hobby å drive med da du fyrer da, jeg liker å lese. Gjerne filosofi. Billig og greit, men kanskje ikke det beste for helsa di.
Sitat av mr_james Vis innlegg
metalldetektor? Ikke så lett å drive med på vinteren da men
Vis hele sitatet...
Kan legge til at snø ikke er lagd av metall, så om du har noe litt varmere enn en genser er ikke dette noe problem.
er jo bare å dra på feks pandoras hobby ell hva det heter, der er det masse rart alt fra å lage såpe til smykker
Lær deg å spille gitar, drar damer som bare faen har jeg hørt xD
Sist endret av Quantum; 12. november 2012 kl. 20:08.
Få deg dame? Burde forhåpentligvis holde deg opptatt en god stund.
Hva med Autofellatio ? Det er gratis, og man kan bruke mange timer om dagen på dette; http://no.wikipedia.org/wiki/Autofellatio
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jo, lær deg å sjonglere med fire-fem baller. Det er faktisk imponerende, i forhold til tre baller.
Vis hele sitatet...
Mye mer stress å lære seg 5-balls sjonglering.
Tar lett måneder med mye trening før man klarer 5 baller bra nok til å vise det frem og gjerne mer enn det og.

Da ville jeg heller satset på 3-balls sjonglering og mange triks.
Du finner triks som tar fra et par dager å lære seg til andre som krever mer ferdigheter enn å lære seg 5-balls sjonglering. Når du kan 4-5 triks så kan man bytte mellom triksene mens du holder på å sjonglere, noe som ser ganske awesome ut om du har fin flyt i det.
Det vil jeg mene ser stiligere ut enn å kun sjonglere 5-balls cascade. Du kan jo glemme å lære deg triks med 5 baller uten å kunne de samme triksene med 3 baller.

Jeg gikk 3-ball og 3-balls triks veien når jeg lærte meg sjonglering.
Etter endel triks så klarer du 4 baller uten å øve, for de samme prinsippene som går i å sjonglere 4 baller er de samme som inngår i veldig mange 3-balls triks.
Sist endret av Bombasa; 12. november 2012 kl. 20:36.
LEGO! Lag en super stor lego by! Eller få bensindrevet fjernstyrt bil og skrue på dem
Sist endret av Andrew007; 12. november 2012 kl. 20:40.
Brenn sprit. Det er lett og gøy, og kan forsåvidt utføres i alle tenkelige vanskelighetsgrader. Du får pusle med kjemiutstyr, og smake på produktet etterpå.
Gaming? *titegn*
Jeg kutta ut pc, solgte arbeidsstasjonen min. Begynte med dykking.
best, hobby, ever.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Origami.

Her er et annet forslag jeg har kommet med i en tidligere "trenger ny hobby"-tråd.

Jo, lær deg å sjonglere med fire-fem baller. Det er faktisk imponerende, i forhold til tre baller.
Vis hele sitatet...

Hei. Kan du anbefale noen gode urter til te som jeg kan dyrke innendørs ?
Hadde vært flott om du kan lage en liten liste med hva jeg trenger også
Starte med Rc biler, Bygge din egen driftetrike (se youtube). Spise godteri på heltid. Lære deg de 500 første tallene for "PI"; 3.14... osv, Starte en nettverk av organisert kriminalitet som selger dop, horer og masse annet. Lage musikk. Listen er lang over ting du kan gjøre Starte å bowle, Ta en doktorgrad i muggsopp, Bli astronaut. Lære deg å spille fiolin, Tuba eller trompet.
Se alle episodene av "Glamour".

Kommer ikke på mere å skrive i farten som ikke er nevnt.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Tuba... XD spillr faktisk det
matematikk er undervurdert
Elvekajakk? Randonee ski? Fiske?

Hva med noe fysisk med en del utfordring?
Gjør det til din greie å klatre i trær på ulike steder og ta bilder fra toppen.
Gi ut bok med bildene.
Profit.
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Ok, her er saken.
Jeg og en kompis har tidligere undersøk diverse sprengstoff som hobby.
Nylig skjedde det en ulykke og (...) Jeg trenger en ny hobby
Vis hele sitatet...
Hva med førstehjelp?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Gjør det til din greie å klatre i trær på ulike steder og ta bilder fra toppen.
Gi ut bok med bildene.
Profit.
Vis hele sitatet...
Det var ikke noen dum ide! Skal serriøst begynne å tenke på det Blir jo et ganske fett perspektiv og
Kjemi har et eget lite sub-forum her på freak, http://warispeace.co.uk/forum/

Vi ønsker deg gjerne velkommen der, vi driver også en liten IRC kanal hvor vi kan diskutere og hjelpe. Er sikkert også noen der som kan hjelpe med diverse kjemikalier og utstyr, har selv en god del. Det er ikke store mengder som trengs for å komme i gang!
Sitat av Polesch Vis innlegg
Kjemi har et eget lite sub-forum her på freak, http://warispeace.co.uk/forum/

Vi ønsker deg gjerne velkommen der, vi driver også en liten IRC kanal hvor vi kan diskutere og hjelpe. Er sikkert også noen der som kan hjelpe med diverse kjemikalier og utstyr, har selv en god del. Det er ikke store mengder som trengs for å komme i gang!
Vis hele sitatet...
Kan legge til av "vi" holder til på efnet, mer nøyaktig /efent/#nFF.Kjemi
For å koble til er det bare å laste ned Chatzilla(Eller hvilken som helst annen klient), en plugin til Firefox, og skrive Irc://efnet/#nFF.Kjemi i addressefeltet.
vil anbefale skating stoort!

du har for det første et stort og hyggelig miljø! det er ikke organisert så du kan bare gjøre akkurat som du vil(du må oppføre deg såklart) det er ingen trener, bare andre hyggelige skatere som kan lære deg mye. er ikke så altfor billig, i første omgang vil et komplett brett koste ca 1600 kroner for ordentlig kvalitet, så vil du kun bruke ca 700 kroner på ny plate hver 1-2 måned, nye hjul noe i mellom 2-4 månder som vil koste 300-400 kroner og trucksa kan du holde på i ca 1 år og de koster bare 500 kroner. mange røyker weed, og er veldig imøtekommende! det er alltid mulig og klare nye triks og du vil få mye adrenalin, bra mosjon og trenging så lenge du husker og tøye ut
Er veldig gøy å skru på softguns!
Kjøp en ny softgun, oppgrader den og selg den på finn eller noe, så kan det gi litt ekstra penger i lomma!
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Blades er kult ja, har et par enkle blades med abec8 lager, men det er ikke noen park i nærheten av meg :-/

Kjemi er tingen ser du! Kommer bort til dere å ser meg litt rundt. Noen du kjenner som kan selge meg billig lab utstyr? Eller så har jeg spurt på skolen min og der er det mulighet for at jeg kan kjøpe eller kanskje FÅ noe fordi det bare støver ned