Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372638
Epleplukker
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Som fortsatt ikke er et automatvåpen..
Vis hele sitatet...
Vitner sa at han hadde et "sniper"-våpen.
Ridder av 1. klasse
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Som fortsatt ikke er et automatvåpen..
Vis hele sitatet...
Er jo mulig media bare er litt dårlig på våpen, og derfor tror at et automatvåpen, er det samme som et halvautomatvåpen?
Ridder av 1. klasse
Der ble det bekreftet av media at det var han Anders, som vi har funnet face til, som er gjerningsmannen! Politiet har bekreftet dette!
Sist endret av Mchjort; 23. juli 2011 kl. 01:45.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
der kom det på tv2 og
kjedelig streiting
Breivik Geofarm = NACE bransje: 01.130 Dyrking av grønnsaker, meloner, rot- og knollvekster = tillgang til kunstgjødsel..
Ser at han var en aktiv gamer. Håper virkelig ikke foreldre eller media kommer med "sånn blir du dersom du spiller skytespill!!".
Ser det er en god del som leser akkuratt nå hele 1402 , men til den linken fy faen for noen unger som tror det er morsomt skam
Sitat av Jarne Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rapporter siden med en gang, så slipper man i det hele tatt å lure.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik (Merk : This page was last modified on 22 July 2011 at 23:41.)
Fant denne på nettet etter litt reasearch ut i fra opplysninger i media. Fant denne før tv2 kom ut med navnet. noen som har ide om hvem som kan ha laget den?
Sitat av sens Vis innlegg
Ser at han var en aktiv gamer. Håper virkelig ikke foreldre eller media kommer med "sånn blir du dersom du spiller skytespill!!".
Vis hele sitatet...
da bare ber man lese ordentlig, han spilte wow. :P
En syk syk mann..!
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik (Merk : This page was last modified on 22 July 2011 at 23:41.)
Fant denne på nettet etter litt reasearch ut i fra opplysninger i media. Fant denne før tv2 kom ut med navnet. noen som har ide om hvem som kan ha laget den?
Vis hele sitatet...
Navnet var spekulert i lenge før TV2 og andre norske medier publiserte det, så det kunne fint ha vært hvem som helst.
Sitat av sens Vis innlegg
Ser at han var en aktiv gamer. Håper virkelig ikke foreldre eller media kommer med "sånn blir du dersom du spiller skytespill!!".
Vis hele sitatet...
Det kan jeg garantere at det skjer når Virginia Tech Massacre skjedde i usa husker jeg det var mange som skylte på fps som CS
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik (Merk : This page was last modified on 22 July 2011 at 23:41.)
Fant denne på nettet etter litt reasearch ut i fra opplysninger i media. Fant denne før tv2 kom ut med navnet. noen som har ide om hvem som kan ha laget den?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/w/index.php?...action=history

http://en.wikipedia.org/wiki/User:Cerejota
Laget siden.

Enjoy.
Hero of Time
bronze's Avatar
Nå som navnet er kjent (dvs. ja det har vært kjent "lenge"), går det an å knytte det til artikkelen som ble postet tidligere om en 21-åring som ble tatt med eksplosiver og politi-uniformer for 10 år siden?

Edit: 23-åring:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Sist endret av bronze; 23. juli 2011 kl. 01:54.
Ser ut som han driver eget firma som heter "Breivik Geofarm"

"dyrking av grønnsaker, meloner, rot- og knollvekster" (lol)

http://www.purehelp.no/company/detai...farm/994089269
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Up Vis innlegg
AN og svovelsyre vil reagere og danne salpetersyre og ammoniumsulid, og dermed fungerer det dårlig å fuele AN med det. Man kan blande i litt, så man får masse AN, og salpetersyre og ammoniumsulfid, men salpetersyre er ikke akkurat det beste drivstoffet, og ammoniumsulfid blir blant annet brukt som coating for å hindre AN prills til å absorbere diesel(ikke i norge tror jeg), så det er ikke noe bra drivstoff det heller.
Vis hele sitatet...
Når jeg skrev det i posten min, mente jeg komposisjoner med AN, svovelsyre og andre ingredienser - det sier seg selv at de to alene er ganske ubrukelige som et sprengstoff.

Forresten, *ammoniumbisulfat

Sitat av Up Vis innlegg
Om tviler VELDIG på at de har gått for ANNMSA, som i praksis er HNO3 + NM + ammoniumsulfid, da dette er veldig dyrt i forhold til ANFO, som vil gjøre like grei jobb!
Vis hele sitatet...
Godt poeng, som jeg såvidt var inne på.

Sitat av Up Vis innlegg
Tror også at den lukta kan ha kommet av andre brennende saker, og folk er ikke kjente for å vite hva svovel lukter! Husker mamma så mange ganger klagde på svovellukt på rommet mitt da jeg var yngre, og det var ALLTID noe helt annet, som ikke lukta svovel i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Tror nok det er en mer sannsynlig forklaring enn svovel i sprengstoffet.
Har pressen lov til å publisere navnet hans?
Sitat av NaturligAroma Vis innlegg
Ser han har registrert firma sitt i Rena.
Er det han som står bak jordskjelvet der igår inatt tro? Testing av eksplosiver....

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7720566
Vis hele sitatet...
"Politiet mottok utallige meldinger fra folk som våknet av smell og at hus ristet, opplyser operasjonsleder Trond Ola Berg i Hedmark politidistrikt."
"Det var over på noen sekunder..."

Syns ikke det var helt usannsynlig. Episenter omtrent der hvor fyren hadde tilholdsted.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Har pressen lov til å publisere navnet hans?
Vis hele sitatet...
Det er jo politiet som har gitt det til dem, så da ber de iværtfall om at det blir lagt ut.
kan legge til at han bodde hos moren sin på hoff, jeg kjenner han dette er helt villt har ikke ord
Lurer på hvordan denne mannen skal sone uten å bli kvesta i fengsel. Får vel ikke særlig til rang etter å ha drept så mange barn.
Ridder av 1. klasse
Sitat av bronze Vis innlegg
Nå som navnet er kjent (dvs. ja det har vært kjent "lenge"), går det an å knytte det til artikkelen som ble postet tidligere om en 21-åring som ble tatt med eksplosiver og politi-uniformer for 10 år siden?

Edit: 23-åring:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Vis hele sitatet...
Er jo rart at han har fått lov til å ha våpen, etter den tidligere siktelsen?... Er jo sagt i media, at han hadde våpentillatelse...
I tillegg så hadde han kun trafikkforseelser på rullebladet
Sist endret av Katalysator; 23. juli 2011 kl. 01:59.
finnes det en tråd her på forumet som har så mange visninger + kommentarer og aktive lesere på en gang?
Sitat av Marlos Vis innlegg
Lurer på hvordan denne mannen skal sone uten å bli kvesta i fengsel. Får vel ikke særlig til rang etter å ha drept så mange barn.
Vis hele sitatet...
Tror nok han må på noe isolat eller noe sånt ja...
Sitat av pyth0n Vis innlegg
kan legge til at han bodde hos moren sin på hoff, jeg kjenner han dette er helt villt har ikke ord
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt om han? Hvordan kjente du han?
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Er jo rart at han har fått lov til å ha våpen, etter den tidligere siktelsen?... Er jo sagt i media, at han hadde våpentillatelse...
Vis hele sitatet...
Er ikke samme person det er snakk om.
Ridder av 1. klasse
Sitat av Rakettsau Vis innlegg
http://www.nfps.no/index.php?doc=faq&s=erverv

Er du medlem av en skyteklubb, og aktiv i miljøet kan man anskaffe seg halvautomatiske våpen
Vis hele sitatet...
Han ene gutten som ble intervjuet på TV2 Nyhetskanalen, trodde at gjerningsmannen hadde en rifle, eller sniper... Det kan jo faktisk ha hvert et halvautomatvåpen!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bo1e Vis innlegg
Syns ikke det var helt usannsynlig. Episenter omtrent der hvor fyren hadde tilholdsted.
Vis hele sitatet...
Å sjå forskjell på eksplosjoner og jordskjelv er rimelig enkelt. Jordskjelv varer over tid, mens eksplosjoner er ein puls, med etterdønninger.
Sitat av bronze Vis innlegg
Nå som navnet er kjent (dvs. ja det har vært kjent "lenge"), går det an å knytte det til artikkelen som ble postet tidligere om en 21-åring som ble tatt med eksplosiver og politi-uniformer for 10 år siden?

Edit: 23-åring:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Vis hele sitatet...
Er sagt i media at han var ukjent for politiet utenom noen trafikkforseelser for 10+ år siden. Regner med at det da ikke var han.
Sist endret av Waffaz; 23. juli 2011 kl. 02:02.
Høyest antall brukere påkoplet samtidig var 3.100, I dag kl 01:00.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha, jeg lagte det bildet, kompisen min så ikke hva som hendte på det, så jeg sirkla rundt gutten og anders i paint og lastet opp på bildr.
Ridder av 1. klasse
Sitat av L.D Oppholdsnes Vis innlegg
Er ikke samme person det er snakk om.
Vis hele sitatet...
nettop, var det jeg ville frem til
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av slashdot Vis innlegg
Å sjå forskjell på eksplosjoner og jordskjelv er rimelig enkelt. Jordskjelv varer over tid, mens eksplosjoner er ein puls, med etterdønninger.
Vis hele sitatet...
Er vel også verdt å nevne at Hedmark har blitt utsatt for en del jordskjelv de siste ti-tjue åra, og at det skal en ganske drøy eksplosjon til for å gi et utslag på 3,5 på richters skala et stykke unna. Så må vi ikke glemme krateret som ville vært ganske åpenbart.
Ridder av 1. klasse
oh shiitt.. en jente som bli intervjuset på TV2 nyhetskanelen nå, hun sier at hun hoppet på sjøen, og svømte under vann... hun så også at han skjøt 10 av vennene hunnes... Hun lå i sjøen i rundt 1time, og hadde ikke følelse i beina til slutt.. hun holdt på å drukkne, men så ble hun reddet av en båt...
Sist endret av Mchjort; 23. juli 2011 kl. 02:05.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Haha, jeg lagte det bildet, kompisen min så ikke hva som hendte på det, så jeg sirkla rundt gutten og anders i paint og lastet opp på bildr.
Vis hele sitatet...
Viral, vøtt :P FaceBook er tingen! Ja, er det noe sannhet i dette?
Oppe i all elendigheten er det komisk å se hvor mange som biter på disse "fan"sidene på facebook, både yngre og eldre.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Kan du fortelle litt om han? Hvordan kjente du han?
Vis hele sitatet...
bestevennen til broren min, de gikk på nissen sammen (han gikk først på handels så nissen).. han har vært hos oss tusen ganger, er drithyggelig og vi var venner. helt uvirkelig at HAN kunne gjort det, han var seriøst hyggelig

hva faen tenkte han på??
Anders Behring Breivik(han som drepte alle på utøya, og oslo) sangene han har lagt ut på siden sin heter, Fireworks, out of the sky, let it all out, faithless, afterall, big sky, sound of godbye, the world crumbles
fy faen for en syk person.
Sist endret av ImsdalFlaske; 23. juli 2011 kl. 02:07. Grunn: Navn osv er fordi jeg kopierte fra min facebook status
Sitat av bronze Vis innlegg
Nå som navnet er kjent (dvs. ja det har vært kjent "lenge"), går det an å knytte det til artikkelen som ble postet tidligere om en 21-åring som ble tatt med eksplosiver og politi-uniformer for 10 år siden?

Edit: 23-åring:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Vis hele sitatet...
ifølge vg artikkel så hadde ikke politi kjennskap til han frafør.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
bestevennen til broren min, de gikk på nissen sammen (han gikk først på handels så nissen).. han har vært hos oss tusen ganger, er drithyggelig og vi var venner. helt uvirkelig at HAN kunne gjort det, han var seriøst hyggelig

hva faen tenkte han på??
Vis hele sitatet...
Han ser jo veldig oppegående og all-right ut (misforstå meg rett), helt utrolig at det kan klikke så jævlig for et menneske. Virkelig en STOR tragedie.
Ridder av 1. klasse
Nå sies det at det VAR en gjødselsbombe som ble avfyrt, kilde TV2 Nyhetskanalen
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Haha, jeg lagte det bildet, kompisen min så ikke hva som hendte på det, så jeg sirkla rundt gutten og anders i paint og lastet opp på bildr.
Vis hele sitatet...
Ser ikke hva som er morsomt med det her. Det er bare usmakelig og respektløst. Fjern det! Jeg mistet selv flere venner på Utøya i dag ( Ja er AUFer ), og har ei venninne som kjemper for livet på sykehuset.
Sitat av First-Price Vis innlegg
da bare ber man lese ordentlig, han spilte wow. :P
Vis hele sitatet...
Han "Liker" Modern Warfare 2 da, your argument is invalid.
Jeg skjønner fortsatt ikke tingen. Hva ville han oppnå med dette angrepet? Bare å svekke AP, eller? Jeg er forsåvidt glad for at gjerningsmannen er norsk, da det ville vært katastrofe hvis dette var et terrorangrep fra midtøsten.

Edit: Hva slags straff kan denne karen vente seg egentlig?
Sist endret av Boo-Boo; 23. juli 2011 kl. 02:14.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.