Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3338
Noen som vet?
vg sensurerer veldig, dagbladet gjør mindre, Nettavisen fjerna ikke noe i går men er nede idag?
går live nå : https://www.dagbladet.no/video/live/E2OEpl3g

helt usensurert tror jeg ikke går med mindre du får kommet in på selve feeden
Sist endret av Sæd; 19. januar 2022 kl. 10:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er vel NTB som har sendingen.
Hvorfor er den egentlig sensurert?
Jeg satt å så på nå da en kompis kom innom og når vi preiket om det og sensuren så sa han youtube og noe annet jeg ikke husker grudge eller noe som hørtes slik ut.

Men det jeg ikke skjønte er hvordan noen kan live streame dette uten at det har gått igjennom sensuren. Nå vet jeg ikke om det er NTB felleskapet som er ansvarlig for sensuren eller ikke. Jeg kan ikke se for meg at hver eneste kanal og avis styrer det selv. Men jeg har lite til ingen peiling på slike sendinger.

Noen som vet mer?

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvorfor er den egentlig sensurert?
Vis hele sitatet...

Pga. div helserettigheter og ytringer som fremmer hans syn, eller tidligere syn som han nå mener. Det kan komme av tidligere sakspapirer fra hovedforhandlingen.
Sist endret av Naturgrønn; 19. januar 2022 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvorfor er den egentlig sensurert?
Vis hele sitatet...
Sendingen er vel 30 sekunder forsinket pga at han ikke skal få komme med no ræl som han ofte gjør.. Se feks den dokumentmappe og papirlappen han hadde limt på frakken sin
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Det er forskjell fra hvordan de forskjellige sensurerer, Vg tar vekk mest, Nrk ville ikke sende pga faren for menneskelig feil.
Dagbladet har sendt så si alt idag untatt da det ene vitnet snakket på tlf.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Det er forskjell fra hvordan de forskjellige sensurerer, Vg tar vekk mest, Nrk ville ikke sende pga faren for menneskelig feil.
Dagbladet har sendt så si alt idag untatt da det ene vitnet snakket på tlf.
Vis hele sitatet...
Handler mer om å ikke gi den drittsekken mediecover, noe han ABB ønsker.

Alle vet han ikke slipper ut, selv ABB så han bruker det for å sprøyte ut piss! Synes det er bra NRK ikke vil gje han det han ønsker.
Jeg fikk ikke med meg noe fra i går.

Viste han noe ekstremist hilsner, prøvde å ytre meninger o.l?
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg fikk ikke med meg noe fra i går.

Viste han noe ekstremist hilsner, prøvde å ytre meninger o.l?
Vis hele sitatet...
starta med hilsning og lapp på brystet, pc veska og ett a4 ark.
Fikk ikke hørt hele hans frie forklaring men han er 100% gal. Han virker ikke til og forholde seg til en virkelighet vi ander opplever.
Sist endret av Sterol91; 19. januar 2022 kl. 14:49.
han hadde en stor lapp hengene på brystlomma på dressen nå før pausen , men man så ikke hva det stod der . i går så prøvde han seg på omvendt psykologi og snakket bare piss.
Sist endret av Sæd; 19. januar 2022 kl. 15:08.
Narsissist som feilet i livet. Det knakk han ekstremt psykisk og han begynte å utvikle tanker i samme retning som konspirasjonsteoretikerene havner i. Han har et helt spesielt syn på politikk at han gikk bokstavelig talt med ordets rette betydning; krig mot "fienden".

Poenget med skytingen var jo selvsagt å skape oppmerksomhet for ideologien hans, men også svekke fremtiden til AP.

Det manifestet han sendte ut med alt det der med at han var med i en terrorcelle og det var mange fler. Viser symboler. Hevder at Knights Templar er var de var for nesten 1000 år siden, beskyttelsen av kristendommen mot Muslimer. Og at han selv var medlem om jeg husker rett?

Det var ikke noe hold i det manifestet i det hele tatt.

At han fikk det til på den måten han gjorde det på er jo utrolig. Om det hadde vært omvendt og han var muslim i ett eller annet muslimsk land hadde jo han blitt hyllet av mange titalls millioner.

Syk verden vi lever i. Jeg er så forbanna lei etter hvert som jeg får mer og mer med meg om alt det stygge faenskapet som foregår i verden.

sorry off topic. Det bare kom.
Sist endret av Naturgrønn; 19. januar 2022 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvorfor er den egentlig sensurert?
Vis hele sitatet...
Statsadvokaten (og folk flest vil jeg tro) mener at han ikke bør få en større talerstol enn nødvendig for lortet sitt. Hun ville i utgangspunktet forby filming av hele rettsaken men NTB fikk domstolens tillatelse til å filme hele rettsaken. Statsadvokaten ba retten ta en ny vurdering på å i det minste forby filming av Breiviks forklaring . "- Jeg mener filmopptak av hans forklaring gir ham en talerstol for hans budskap som ikke er ønskelig. Det er heller ikke i samsvar med soningsregimet han er underlagt. Det vil også være en urimelig belastning for de fornærmede om Breiviks forklaring kringkastes av mediene" begrunnet Statsadvokaten som er aktor i saken det med.

Med nazihilsen, plakater med budskap, veske og koffert med budskap, og flere ganger under saken han prøvde å få pressens oppmerksomhet så er det tydelig at han kjører denne saken for å nettopp få et talerør for mer fascistisk og nazistisk propaganda og da er det er fornuftig av mediene å legge et visst lokk på det. Medier har et samfunnsetisk ansvar de og.
Sitat av Sæd Vis innlegg
han hadde en stor lapp hengene på brystlomma på dressen nå før pausen , men man så ikke hva det stod der . i går så prøvde han seg på omvendt psykologi og snakket bare piss.
Vis hele sitatet...
det sto "stop your genocide against our white nation!"
Jeg er glad for at det ble filmet da det viser hvor absurd, rotete og surrete meningene og tankene hans er. Hva han sier henger ikke på greip, han hopper fra det ene til det andre uten sammenheng. Håper han sitter inne de neste 100 år.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Jeg tror det er bra att det vises i sin helhet, Vg skrev "nynazistiske nettforum: – Flere synes han kommer med rør og spør om han er sinnsfrisk" Noe som egentlig er veldig bra. da til og med noen av "gal" tilhengeren hans ser att han er sprø.
kommer nok med mye mer piss nå straks tenker jeg.. slitsomt for psyken og drive å se på disse rettsakene as
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
kommer nok med mye mer piss nå straks tenker jeg.. slitsomt for psyken og drive å se på disse rettsakene as
Vis hele sitatet...
får han prate idag da?
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
får han prate idag da?
Vis hele sitatet...
tror det etter hva jeg skjønte , fikk ikke med meg starten av sendingen .
BRAND ∞ STRONG
Hvorfor har aktor satt av så mye tid til gjennomgå selve handlingen?
Regjeringskvartalet og Utøya er jo allerede gjennomgått ned til minste detalj, minutt for minutt og det er ingen
spørsmål knyttet til troverdigheten ved dette. Breivik selv har bidratt mye til dette siden han er stolt av handlingen sin.

Alt dette dannet grunnlaget for dommen og de rettighetene man da har til å søke prøveløslatelse etter en gitt tid.
Burde ikke fokuset da i større grad ligge på hvorfor han ikke bør gis dette nå?
Noen som vet om steder hvor hele forklaringene hans er lagt ut? Dagbladet slettet det nå så fikk ikke sett hele.

Fant første dag av retten hvor han forklarer seg på youtube: https://youtu.be/iAxZdMNpeaY
Sist endret av something; 20. januar 2022 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvorfor har aktor satt av så mye tid til gjennomgå selve handlingen?
Regjeringskvartalet og Utøya er jo allerede gjennomgått ned til minste detalj, minutt for minutt og det er ingen
spørsmål knyttet til troverdigheten ved dette. Breivik selv har bidratt mye til dette siden han er stolt av handlingen sin.

Alt dette dannet grunnlaget for dommen og de rettighetene man da har til å søke prøveløslatelse etter en gitt tid.
Burde ikke fokuset da i større grad ligge på hvorfor han ikke bør gis dette nå?
Vis hele sitatet...

Det gjør de for å vise retten at at Breivik verken skammer seg eller angrer for det han har gjort.
Sist endret av TrippyKing; 20. januar 2022 kl. 16:41.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det gjør de for å vise retten at at Breivik verken skammer seg eller
angrer for det han har gjort.
Vis hele sitatet...
Du har sikkert rett i at det hensikten eller strategien deres. Jeg har egentlig bare sett brudstykker, men hver jeg klikket meg
inn har de vært mitt i en oppramsing av hendelsesforløpet på Utøya.

Alt med Breivik, det han tror på og har gjort er sykt, men på en måte syns jeg nesten det er lettere å forholde meg til han
når han ikke viser anger og fortsetter tror at han har handlet rett. Forvirrete nynazister som dreper har jeg sett før så det er ikke nytt.
Hadde han angret derimot, hvordan menneske er det? Som dreper 77 personer og så etter en stund i fengsel plutselig skjønner
at det burde han ikke gjort..
Sist endret av vindaloo; 20. januar 2022 kl. 21:07.