Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3436
Hei i sommer så har jeg tatt på meg en jobb som bartender/servitør i 2uker. Der det vil være 12 timers arbeidsdager.
Jeg har en rygg som har en god tendens til å slå seg vrang om jeg ikke bruker den riktig. Dermed er jeg nå på utkikk etter gode sko å bruke under disse 2 ukene. Pris har ikke så veldig mye å si.
Herresko.
Hei!
Jeg går hele arbeidsdagen rundt på harde sykehusgulv, og fikk i starten vonde bein og rygg av dette. Da brukte jeg bare noen gamle gymsko jeg hadde liggende. Byttet for 4 måneder til joggesko fra Skechers med "Air Cooled Memory Foam"-såle, noe jeg ikke angrer et sekund på! Anbefaler å prøve dem hvis skobutikken har det inne, kanskje det er noe for deg også

EDIT: Hvis ikke har jo Birkenstock-sandaler fått mye skryt (i hvert fall blant sykepleiere), hvis du heller kan tenke deg sandaler!
Sist endret av zorro; 31. mai 2017 kl. 12:01.
Uvaksinert 👍
MBT sko gjør at du aldri står helt stille men beveger deg litt hele tiden, bruker selv slike sko og er kjempefornøyd. Nå har ikke jeg ett yrke som gjør at jeg står så mye som du gjør, men jeg har brukt slike sko nå i over 10 år og er kjempefornøyd og vil nok aldri bytte tilbake. Bruker det sommer og vinter.
kjøp deg noen skikkelig gode joggesko og gjerne noen litt anonyme type sorte med hvit såle, svi av et sted mellom 1000 og 2000 kr, en klok kar sa en gang at det er viktig og bruke penger på alt som skiller deg fra bakken (seng, bildekk og sko) jeg ser at folk anbefaler forskjellige sko oppfor her og det er bra men det viktigste er at du tester ut skoene på jobb og ser hvordan de er, husk at du kan bytte dem igjen om du ikke er fornøyd
Hei,
Jeg jobber som tømrer og har veldig mye av problematikken rundt vonde føtter og rygg. Jeg har derimot gått til innkjøp av en type vannsåler. Disse er utrolig behagelige å gå i. Det kjennes nesten ut som du står på havet.
Jeg går mye selv ifbm jobb. Adidas Ultra Boost har de diggeste sålene jeg noen gang har testa. I tillegg er de veldig luftige, noe jeg regner med vil være et stort pluss for en servitør i sommerhalvåret. Finnes i en haug av farger.
Sitat av børre Vis innlegg
Jeg går mye selv ifbm jobb. Adidas Ultra Boost har de diggeste sålene jeg noen gang har testa. I tillegg er de veldig luftige, noe jeg regner med vil være et stort pluss for en servitør i sommerhalvåret. Finnes i en haug av farger.
Vis hele sitatet...
Har selv 2 par av disse da de funket utmerket når jeg arbeidet som renholder.
Kjøp deg noen helt svarte Nike air Max.
overpronasjon(plattfot): adidas ultra boost som nevnt over eller Asics Kayano
nøytral fot: Adidas Energy boost

dette er skoene med best demping, og Adidas skoa kommer også i nøytrale farger. Prisene blir ca 1500 for nyeste modellene, kan kanskje finne eldre modeller på salg.
Dra til en ortoped eller en sportsbutikk med god peiling på sko, slik at du får sko som er tilpasset deg.
Evt. innleggsåler.
Det er ikke anbefalt å gå for sko med mest eller best demping eller som gir oppbygd hæl.
Av egen erfaring får man unødvendig mye belastning på quadriceps og knær over lengre tid.

Selv bruker jeg og flere kompiser slike barfotsko, de er utrolig gode å bruke for føttene, litt uvant i starten men du merker så mye forskjell på bena etter bare noen dager.