Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5096
Hei

I borettslaget mitt har hver leilighet en plass hver. Nå er det noen som står på plassen min hvor det er et skilt med reservert og mitt leilighetsnummer. Har jeg da lov til å taue bort biler som står der, uten å få samtykke fra borettslaget. Har lagt lapp på bil og hengt opp i oppgangene.
Er ikke det enkleste rette det spørsmålet til styret i borettslaget?

Gjentar det seg med bilen parkert, så er det sikkert ikke noe i veien for at du får den tauet bort.
Det er i utgangspunktet svært vanskelig å få tauet bort en bil fra privat parkeringsplass ved mindre den er til hindre for trafikk, utrykningskjøretøy eller på annen måte utgjør en sikkerhetsrisiko så her ville jeg nok gått via styret i borettslaget heller enn å satse på å få bilen tauet på egenhånd.
Uvaksinert 👍
Kan du ikke bare ringe bileier og ba han flytte bilen?
Sitat av daffe Vis innlegg
Kan du ikke bare ringe bileier og ba han flytte bilen?
Vis hele sitatet...
Altså å sende REGNR + registreringssnummeret til 2282 (les mer her), og deretter søke opp telefonnummeret til navnet på bileieren som du får på SMS tilbake (og krysse fingrene for at bileieren forhåpentligvis også vet hvem som kjører bilen sin for øyeblikket).
Trådstarter
2 0
Har lagt lapp på bilen og hengt opp i trappene så hvis han ikke blir fjernet i kveld sender jeg epost til styret. Navnet på bileier er ikke hos telefonkatalogene
IT-Konsulent
Jeg hadde personlig sjekket opp hvem som eier bilen, og sjekket personen på face, om jeg har 0 kjennskap til personen hadde jeg nok tømt luft i dekket eller annen faenskap, så lenge jeg skulle parkert der selv da.
Parker så han ikke kommer ut