Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 29304
Har ikke leste så mye av tråden så kanskje nevnt før.

Men så du nevnte kjemi hva med pyroteknikk? Veldig moro og sitte og mekke med krutt og til slutt tenne på lunta og se resultatet
Dette har han drevet med tidligere, og så vidt jeg ser er det den hobbyen han skal erstatte.
Sitat av KjetilDenBarske Vis innlegg
vet ikke vor gammel du er men da jeg var ung kjøt jeg måker og duer med luftgæver.
jeg og en kompis spiste en due en gang, faen ikke godt men og skyte dem er gøy som faen!!
eller smelle sneballer på biler og løpe. sprenge postkasser ogsånn!!
kanskje hasje vis du liker slikt men skal ikke anbefale fr mye siden det er ikke gratis nei
Vis hele sitatet...
Og jeg lurer på hva du har fått i deg Kjetil, du høres ut som en spinnvill kar.


OT: Skating?
Få deg klippekort/bonuskort hos ditt lokale lensmann kontor/politi kammer som gir deg 1 gratis overnatting etter 6 i fyllearresten, noe dyr hobby kan jeg bekrefte. (men du får landgang med cola til frokost, 1 stk gul madrass, kaldt betong rom på 10 kvadratmeter- er du riktig heldig må du også avgi urinprøve og en bot på 6000-9000!)
^personlig hobby her i gården!

On-topic: RC bil (nitro, elektro (drifte RC er kult) - mekaniske/tekniske reparasjoner i hus og heim som trenger oppussing, tur i skog og mark, finne deg et kvinnfolk (dyr hobby med goder) etc
Sist endret av Hutch; 13. februar 2013 kl. 19:20.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Dette har han drevet med tidligere, og så vidt jeg ser er det den hobbyen han skal erstatte.
Vis hele sitatet...
ahh leste litt unæyaktig.
sprenge kinaputter kjøpt i Sverige?
Hvorfor betale for å gå på et treningsstudio? Ta heller å meld deg inn i det lokale rødekors laget.. der får du både kunnskap, sosial omgang med andre og ikke minst at du gjør noe godt for samfunnet.
Et godt pluss er at du får noe bra og legge på CVen.
En helt grei ting å ha ved siden av skole, kanskje greit å få litt flere kompiser med på det. Så blir det greiere med skyss osv.
Hadde selv skuter så det var vel derfor jeg ble med hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!
Av personlig preferanse og erfaring anbefaler jeg hobbyastronomi og/eller fossiljakt. Først og fremst anbefaler jeg astronomi. Det finnes flotte opplevelser av særlig solsystemets planeter allerede i nybegynnerteleskop.

Fossiljakt på østlandområdet, hvis du har tilgang til det som heter Oslofeltet som går fra mjøsa til Langesund.

Disse to hobbyene i kombinasjon gir en fantastisk følelse av, ja hva skal jeg si, sammenheng.

Lykke til.

Hei!
Av personlig preferanse og erfaring anbefaler jeg hobbyastronomi og/eller fossiljakt. Først og fremst anbefaler jeg astronomi. Det finnes flotte opplevelser av særlig solsystemets planeter allerede i nybegynnerteleskop.

Fossiljakt på østlandområdet, hvis du har tilgang til det som heter Oslofeltet som går fra mjøsa til Langesund.

Disse to hobbyene i kombinasjon gir en fantastisk følelse av, ja hva skal jeg si, sammenheng.

Lykke til.
Cookie Monstah ^_^
du kan jo bruke noen lapper på en bil og gjøre som en kamerat av meg holder på med, å bygge dritten om og kjøre rallycross
bioinformatic? rosalind.info?
Sitat av Doggerland Vis innlegg
Hei!
Av personlig preferanse og erfaring anbefaler jeg hobbyastronomi og/eller fossiljakt. Først og fremst anbefaler jeg astronomi. Det finnes flotte opplevelser av særlig solsystemets planeter allerede i nybegynnerteleskop.

Fossiljakt på østlandområdet, hvis du har tilgang til det som heter Oslofeltet som går fra mjøsa til Langesund.

Disse to hobbyene i kombinasjon gir en fantastisk følelse av, ja hva skal jeg si, sammenheng.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Har du også forvillet deg inn her, Ødegaard?
Kan annbefale Rc biler. Mye moro for ikke alt for mye penger, (avhengig av hvor stor bil du vil ha). Man kan fint kjøpe brukte for rundt 1000 kr på finn, til de største på langt over 10k....
Støtter rc biler.
Har en nitrobil til 3k og brukte den senest i forrige helg, funker rått med nitrobil ute på vinteren også, da spinning o.l. også er mye lettere å få til på vinteren
RC biler er kult..
Men kan ikke måle seg med modellfly!

Finnes jo selvfølgelig flere grader man kan drive med rc biler på, men jeg mener det er mye mer utfordrende å fly og bygge modellfly.
Kjøp deg et elektrisk sett med det du trenger, kan være behjelpelig til å finne deler. og finn deg en tegning og skjær ut i depron Når du får teken på det bygger du et flott et på en kveld, så er det bare å krasje litt og fly litt og bygge litt
Kalligrafi
Bokbinding
Lær et språk
Lær noen tungetvistere
Rubik's kube
Myntspinning
Pennespinning
Lag kostymer og kle deg ut
Lær å lage mat eller å pynte kaker - det koster litt, men folk blir nok med å betale hvis de får smake resultatet
Fly drager

Eller noe fysisk:
Poi
En sirkuskunst der du har to tråder med vekter på enden, en i hver hånd, og spinner i ulike mønstre. Skaff et par knestrømper og legg et par sokker i hver for å lage dine egne, eller kjøp dem for ca 100kr

Lær å smelle en oksepisk
Så er du forberedt hvis du skulle bli løvetemmer? Piskene er ofte ganske dyre, men du kan finne dem ned i 30$
Bokbinding? Myntespinning? Litt av noen stusselige hobbyer må jeg si.

OT: graffiti?
Stusselige hvis det er det eneste. Jeg pleier å ha noen småting jeg kan holde på med til enhver tid. Myntspinning er mest et tidsfordriv, men det er overraskende mange triks å lære.
Anbefaler virkelig teeningsstudio. Gjorde så og si ingenting annet enn å surfe på pcen før (2-3 måneder siden) men så ble pcen kæs og jeg orka rett og slett ikke gjøre noe med den (kan enkelt fikse den) men gidder bare ikke. Føler ikke at jeg har behov for den. Etter jeg begynte å trene har jeg fått mye mer energi, fått mer selvtillit og sist men ikke minst så ser man jo forskjell på kroppen og det er alltid gøy! Få med deg en kamerat, gjerne en som har trent litt før!
Geocaching! Utrolig morsomt du finner mer info på www.geocaching.com
Akvaristikk er en kul hobby som jeg lett kan anbefale!

Har selv et par akvarier 250l +.
Det ene er et akvarie som etterligner biotopen: Malawi (har kun fisker fra malawi og har innredet akvariet med det man ville funnet i Malawisjøen) Det andre er et selskapsakvarie hvor jeg har litt diverse. (Primært fisk fra sør-Amerika)
Sist endret av Spelly; 28. februar 2013 kl. 13:59.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Kjøpe billige (ødelagte) mopeder, fiks de opp og selg de med fortjeneste. Gøy og man kan tjene greie penger.
Det er minimalt hva som kan være ødelagt på en moped, og deler er billige. Mye av det er lett og selvforklarende.
Vis hele sitatet...
En tusenlapp eller to er ikke alltid like billig i andres øyne..
Det er faktisk mulig å finne gull i Norge Tror ikke det er noe man kan bli rik på, men det kan jo være en artig hobby da!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anbefaler Airsoft eller Paintball
▼ ... over en uke senere ... ▼
Siden noen har bumpet tråden skal jeg hive inn et forslag:

Hjemmelading.
Dette kombinerer mekanikk, eksplosiver og skyting.

Dette er da altså "kunsten" og ta en brukt patron-hylse og sette i en ny tennhette, nytt krutt, sette i ny kule og så få dette til å fungere igjen.

Ja, dette er lovlig. De eneste kravene er at du har lov til å eie skytevåpen.

Kammeret.no har mengder med informasjon om dette, svartkrutt.no også, hvis du heller vil bruke svartkrutt.
Det er også helt lovlig i Norge med lyddemper, så da kan du for eksempel se om du klarer og tyne ut mest mulig slagkraft, men med minst mulig lyd.

De billigste kalibrene og lade til nå for tiden er:
.308 Winchester, et vanlig jakt kaliber
6.5x55, det mest brukte konkurranse kaliberet i Norge, er også det billigste med størst kuleutvalg. Brukes også mye til jakt.
.223 Winchester holder på å bli billigere, men det kan fortsatt ta en stund.

For pistol:
9x19 (aka 9milli aka 9mm Luger) billigste og vanligste konkurranse kaliberet.
.45 ACP (aka .45 Colt (selv om .45 Colt egentlig er et helt annet caliber)) nest vanligste pistol-kaliberet.

For revolver: (Nå mister du muligheten for lyddemper)
.38 Special (.38 spc) mild rekyl, treffsikkert konkurranse kaliber
.357 Magnum, ikke fullt så mild rekyl, men fortsatt treffsikkert. Fordelen med og eie et våpen i .357 Magnum er at du også kan kjøpe og bruke .38 Special.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Top Stalker :3
82 3
Jeg er bare 12 da, men disse tingene (driver jeg med/har drevet med)

Rubik's cube ! (Anbefaler sterkt ! super bra når du får det til, rekorden min er 42sek)

Trommer (Er ikke så veldig god, men har begynt på øving, anbefaler)

Lær deg en rask sang, høres kansje kjedeligt og lett ut, men prøv Eminem - Rap god (http://www.youtube.com/watch?v=oYLntPxe0lY , denne er god til og lære sangen med, den spiller sangen på 50 - 110 % tempo)

Badmington (Dette er ikke akkurat så veldigt gøy, syns jeg. Anbefaler ikke).

Bordtennis (dette kan vere ganske gøy faktisk ! Anbefaler
Kjemi og stoffer?

Regner med du har sett Breaking Bad, det er en fin serie for å slå i hjel tid. Kan jo hende du får noe inspirasjon derfra
Jeg og en kompis starta med ølbrygging for et år siden, kan anbefale det på det sterkeste !
Starta med en enkelt ølsett fra europris, siden har vi laga alt fra bunnen av.
Anbefaler deg å lese mer om ølbrygging på www.norbrygg.no