Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3166
Hei.
Tv gikk i stykker og tenkte jeg skulle koble HDMI kabelen rett til pc for å se tv på pc.
Jeg fikk ikke til dette og nå prøver jeg å finne ut hvorfor, hater å være uvitende

Kan noen hjelpe meg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
PCer har HDMI-utgang. Med mindre du har capturekort kan du ikkje bruke laptopen din til å vise HDMI frå ein ekstern dings.
Takk vidarlo.
Forstår jeg riktig at pc trolig bare har utgang og ikke inngang på HDMI?
Er dette da hardvare problem eller kan jeg programmere om dette?
Du kan koble HDMI kabelen rett i skjermen, men dersom du allerede har HDMI fra PC til skjerm, blir du nødt for å veksle mellom hvilken kabel du har tilkoblet skjerm, avhengig av om du skal bruke PC eller se på TV. Dersom du har en DVI-kabel, kan du bruke denne til å koble skjermen til PC og koble TV-boks til skjermen med HDMI, noen skjermer kan du velge om du skal hente signal fra HDMI eller DVI, men du vil ikke kunne bruke både PC å se på TV samtidig (har ikke testet å ha to signaler tilkoblet samme skjerm samtidig selv, så vet ikke hvor heldig dette er). Alternativt om du har en PC skjerm stående som du ikke bruker, kan du bruke denne som midlertidig TV.
Sist endret av Veggen; 17. oktober 2019 kl. 14:24.
RiksTV, Get, Altibox og Canal Digital har App du kan bruke for å se TV på nettbrett/telefon. Noen har også nettside du kan bruke på PC.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av villmannenatle Vis innlegg
Takk vidarlo.
Forstår jeg riktig at pc trolig bare har utgang og ikke inngang på HDMI?
Er dette da hardvare problem eller kan jeg programmere om dette?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er hardware. Du kan kjøpe capturekort, men det er stortsett like billig å kjøpe tilfeldig skjerm med HDMI inn.
Elgato selger billige hdmi til usb/pci-e kort. Får det på komplett.