Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2987
Heisann

Har en HP Probook 4330s med Windows 7 Professional og Realtek nettverkskort som jeg overhode ikke får koblet til en Zyxel VMG (Altibox).

Samtlige av andre enheter får jeg koblet til og alt fungerer (iPhone, iPad, andre bærbare PCer, div smart-tlf’s)

Får koblet meg til routeren med den laster i evig tid, «Gjenkjenner nettverk», før den setter nettverket som «Offentlig» og «Uidentifisert Nettverk», ingen nettverkstilgang. Får heller ikke pinget noen av de andre enhetene på nettverket.

Alt fungerer om jeg kobler meg til med kabel. (LAN). Wi-fi fungerer altså ikke.

Har reinstallert nettverkskort, drivere til nettverkskort, restartet hjemmesentral, plugget ut og inn hjemmesentral, flushdns, release, renew. Ingenting fungerer.

Har samme hjemmesentral i en annen bolig, men der med en ASUS router koblet etter hjemmesentral, her fungerer alt smertefritt med nøyaktig samme innstillingene. Hotspot på iPhone fungerer også problemløst.
Sist endret av freeaak; 5. oktober 2019 kl. 14:36.