Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 14438
Hei! Satt og kikket på noe greier på YouTube om folk som hopper fra høye klipper osv.
Fra hvilken høyde er vannet egentlig dødelig om man hopper? Skjønner selvfølgelig at det er forskjell om man treffer med tåspissene først som en spiker kontra å treffe med ryggtavla, but still?

overlever man alle høyder dersom man bryter vannflaten med stiv og spikrak kropp? Vet ar mennesker som velger å avslutte livet ved å hoppe fra broer sies å dø ved møte med vannflaten også, så jeg lurer på om noen kjenner til beregninger rundt alt dette. Har null peiling på vannflate og trykk som skapes ved brytning av denne, så dette ble lørdagsfunderingen min
Det som ofte dreper folk er at det ikke er andre i vannet, man lander hardt og besvimer så drukner man.
Vi dreiv som ungdommer og hoppa fra 16-20 meter uten problem- men senere med mange hopp har jeg vært oppe i 35 meter men det er på kanten til hva jeg mener er trykt selv med hundrevis av hopp fra 20 meter.

Har man bobler i vannet forandres alt, da kan man lande feil og klare seg.
Har selv landet flatt fra 15 meter i oppkommet av en foss "mye bobler" og ikke merket mye.

Mange som hopper for at slutte sitt liv er også påvirket av andre ting. da forandres alt. Selvmord er oftest spontant.
Jeg vet ikke om dette handler om annet enn hva du faktisk spør om, men hvis det er en sjanse for at du leser deg opp på hvordan å ta selvmord så vil jeg bare si til deg at du har folk som er glad i deg. Ting blir bedre. Du kan ringe dette telefonnummeret for å få hjelp hvis du trenger det. 116 123
Sist endret av Okayda; 15. september 2019 kl. 01:02.
Sitat av Okayda Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette handler om annet enn hva du faktisk spør om, men hvis det er en sjanse for at du leser deg opp på hvordan å ta selvmord så vil jeg bare si til deg at du har folk som er glad i deg. Ting blir bedre. Du kan ringe dette telefonnummeret for å få hjelp hvis du trenger det. 116 123
Vis hele sitatet...
altså, er det snakk om selvmordsplaner så hopper man ikke i vann vs tak/toppetasje fra enhver veldig høy bygning i våre store byer.

for meg hvertfall så ser det ut som noen søker info for seg selv en noen de kjenner for å maksimere adrenalin i hopp fra høye høyder ned i vann og farene ved "vannhinna".

stor forskjell på et perfekt stup ned i en "forstyrret" vannoverflate vs magaplask i stille vann fra samme høyder.
Okayda: hehe nei slapp helt av, lever et lykkelig liv. Dette er bare noe jeg spontant kom til å lure på! Har selv aldri vært en tøffing til hopping, har ett hopp fra 10m i basseng og syntes det var ubehagelig, men jeg har kompiser som pressa grensene da vi var yngre.

Poenget er at et eller annet sted går det vel en sannsynlig grense for f.eks besvimelse uansett om man lander med beina først (eller lander flatt for den del) var den jeg lurte på da jeg trykka rundt på YouTube i går kveld, for det så høyt ut der de hoppa så risikofritt kan det vel ikke være