Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2480
Hei

Er det mulig og komme seg innpå en mobiltelefon (android) hvis telefon er tilkoplet min trådløse router på noe vis?
Hva mener du med komme seg innpå?
Trådstarter
3 0
Hente ut data... Bilder sms+++
Installer Kies eller AirDroid på på telefonen.
Trådstarter
3 0
Det er ikke min tlf... Å ikke min router. Har passordet på routeren og kunne tenkt meg å inn på tlf til vedkommende for å få svar på noe...
Kort sagt- Nei
Lengre forklaring - Nei, ikke for deg med dine ressurser. Ville du hatt en telefon noen kunne koblet seg på bare ved hjelp av wifi tilgang? Der har vert programmer med sikkerhetshull som kunne vert utnytta, men ikke som gir deg den tilgangen du ønsker uten at personen merker det.
Sitat av mrpister Vis innlegg
Hei

Er det mulig og komme seg innpå en mobiltelefon (android) hvis telefon er tilkoplet min trådløse router på noe vis?
Vis hele sitatet...
Vet du Ip-adressen og kommer inn på ruteren, burde du komme inn på mobiltelefon og. Mulig den er passordbeskyttet.
Hvis du kommer deg inn på lokalnettet kan du jo teoretisk sett hacke deg inn på telefonen, men da må du ha en eller annen exploit som kan brukes mot telefonen. Tror det blir for avansert for deg.

Et man in the middle angrep kan også være et alternativ for å tappe nettverkstrafikken til telefonen, men det er også relativt avansert.
Tilgang til wifi ruteren er et fint steg på veien, men skal ganske mye til for å gjøre mer enn å se på hva han gjør på nett og eventuelt stjele noen passord/kredittkort nummer. Tror ikke dette er noe for deg