Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1824
Prøver å finne en interessant reise for familien. Alderspranget er 13-50 år.
Har sett på Vietnam og Thailand og Kambodia, men planen er å reise i sommerferien og da er det regntid i denne delen av verden.
Har vurdert Brasil, men er det ikke mye kriminalitet og kaos mtp Fotball VM.

Alle reiseforslag taes gjerne imot, men charterferie i typisk sydenland er ikke ønskelig.
Har også sett på Peru.
Takker for svar
Hva er budsjettet? Reiselengde? Sør-Amerika er veldig dyrt for korte reiser på grunn av kostnaden til flybilletter.
Reiselengde 1 mnd: Budsjett: ikke satt noen grense akkurat nå....
Hva med Cuba? Leste nylig en artikkel der landet var regnet for å være et av de tryggeste å feriere i pga svært lite narkotikarelatert kriminalitet. Det sies jo også og Cuba står helt på tampen til modernisering, og at en må reise nå dersom man vil oppleve det "historiske" Cuba...

OBS! Tryggeste i verdensdelen mente jeg
Sist endret av Snubbelfot; 22. februar 2014 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cuba har også regntid på denne tiden, i tillegg til orkansensongen som starter i august (?)
Hvorfor ikke vurdere en litt annerledes reise iform av å ta en tur lik hvite busser?
Altså planlegge en tur selv og reise innom div konsentrasjonsleire og et must er saltgruvene ved krakow! Gjorde dette med hvite busser i 10 klasse, mange år siden men sitter en del minner igjen!
Det jeg husker som var slitsomt med hvite busser var at det var veldig masete (fikk aldri de 5 min du ønsker noen steder)

God tur! :-)
Hvite busser gjorde vi for noen år siden.

USA er også vurdert! Takk for tipset selv om mod ikke likte "USA-chanten".
Men evt. Hvor? Var i California i fjor..

Cuba hørtes også fristende, men hva er det som er spennende for en 13-åring der?

Er det andre land i Asia som ikke har regntid i deler av sommerferien som kan være interresante?

Afrika synes jeg høres skummelt ut, men har lyst å dra dit også, noen som har erfaring/reisetips?
Hva med filipinene?
Her er det godt og varmt, pluss at det er billig!
Jeg bor på Mactan, Cebu.. (Central Visayas) trivelig sted, men litt mye crazy trafikk!

Det er regnsesong her også i sommerferien, men det er også veldig varmt på den tida av året, så litt regn er bare forfriskende!

Regner godt avogtil på denne tida av året også da.. Hadde en skikkelig rotskylling i natt!
Sist endret av nZaal; 23. februar 2014 kl. 15:03.
Peru og Chile

Om dere ikke har noe imot å reise litt rundt om i landene kan dere besøke Machu Pichu, se Andesfjellene og slappe av på stranda.

Det er alltid noe spennende å oppleve for en 13-åring!
Peru og Chile virker interessante!
Er det noen som har noen tips til hva man bør få med seg i disse to evt et av landene??
Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
Peru og Chile virker interessante!
Er det noen som har noen tips til hva man bør få med seg i disse to evt et av landene??
Vis hele sitatet...
Chile: http://www.lonelyplanet.com/chile
Peru: http://www.lonelyplanet.com/peru
Hva med Australia eller New Zealand?
Masai Mara anbefales på det sterkeste. Kan velge mellom 3 ulike "camps" du har egen guide og bil der du kan velge fritt når du vil ut og hvor dere skal reise. Du kan også kjøre til konservatet og dra på vandresafari om du ønsker det.

Altså adrenalinet da du er 3 meter unna en voksen løve hanne som stirrer deg inn i øynene eller ha en geopoard på taket på bilen som stirrer ned på deg er bare helt ubeskrivelig..

Det serveres også meget bra mat, campene har egene proffe kokker som lager frokost, lunch og middag. (3 retters lunch og middag)
Det er bar på campene som har øl vin og div. utvalg av strongdrinks om dette er ønskelig. Det er også kjølebokser i bilene med brus vann øl vin osv..
Du sover i ett type telt med bjelker og balkong mot en liten elv. Eget toalett og dusj. De kan sette opp til 3 senger per telt.
Det er kun støm i resepsjonen, der kan du levere ulike ting du behøver lade. Evt. tlf. laptop, kamera etc..

Det holder med 1-2 uker der doh, men det går å reise til victoriasjøen eller foten på kilemanjaro om du ønsker annet.

Jeg var nede 1 uke i starten av januar og planlegger allerede neste tur.. det var helt magisk =)