Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1974
Aften Freaks!

Det har seg slik at jeg og noen kompiser av meg har tenkt oss på en ukeslang guttetur til Amsterdam kommende sommer. Til dere som lurer er vi i alderen 18-20

Jeg har i den anledning en rekke spørsmål som jeg håper noen hyggelige freaks kan svare på

- Hva av aktiviteter anbefales? (Sykkeltur/kanaltur m/ båt)
- Anbefales leie av leilighet eller hotell?
- Beste lokasjon i byen for leilighet/hotell?
- Hvilke utesteder er best og i hvilket område ligger de i?
- Er det faktisk 18års aldergrense eller 21 i Coffeshoppene? (Står forskjellig hvor enn jeg leser)
- Beste transport for å komme seg rundt i byen?

Om noen andre har flere tips/anbefalinger for å ha det gøy i denne nydelige byen er det bare å slenge på!
Første jeg vil begynne å si er: book hostel. Mye billigere og koseligere(imo).

Å leie sykkel er absolutt å anbefale. Jeg fikk aldri dratt på kanalbåt rett og slett fordi det var evig varmt når jeg var der og alle båtene jeg fant hadde glass tak/vegger.
Ellers spørs det veldig på hva dere liker å gjøre. Fins alt mulig av kunstmuseer, parker, dyrepark og andre serverigheter å se på.
Tripadvisor er forresten en fin app

Når det gjelder utesteder så var det mange bra plasser rundt redlight district. Hvilke steder som er best vet jeg lite om, er mer en bar type.
Her markert i rødt er noen av stedene hvor det er en del barer og nattklubber hvertfall.

Aldersgrense på coffeshops er jeg usikker på, de aller fleste plassene jeg kjøpte sjekket de ikke leg engang.

Jeg er veldig glad i å gå rundt, får litt bedre feeling av byen da, men det går trikker overalt etter hva jeg så. Ellers så er det sykt mange som sykler, er kanskje det enkleste der.
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Første jeg vil begynne å si er: book hostel. Mye billigere og koseligere(imo).
Vis hele sitatet...
Jeg sjekket rundt på diverse hoteller og leiligheter, og med hotell kom det faktisk på 3000kr for 7 netter, mens en leilighet kom på 2000kr.
Men det er mulig jeg ser på feil steder(?)
Sitat av TheSantaAss Vis innlegg
Jeg sjekket rundt på diverse hoteller og leiligheter, og med hotell kom det faktisk på 3000kr for 7 netter, mens en leilighet kom på 2000kr.
Men det er mulig jeg ser på feil steder(?)
Vis hele sitatet...
Jøss, såpass. Hvis det er så billig så er jo det er godt alternativ da.
Men hostel er uansett koselig for stemingens skyld.
Halla! Har vært på noen gutteturer i Amsterdam, så kan dele mine erfaringer

Av aktiviteter så fant vi ut at vi tok det meste på sparket den andre gangen, da vi hadde sett mye første gangen, men jeg annbefaler kanaltur, gjerne av en lokalkjent (random dude spurte oss når vi tok oss en ved brygga), kan være sketchy, men de fleste er hyggelige og vi fikk øl i båten!

Av hotell og leilighet vet jeg ikke, men begge gangene jeg var der ville jeg ta trøffler og hitte av det sykeste shiten de hadde der nede. Da annbefaler jeg noe fint, for sist gang var vi på 2*, og det ble litt hektisk i forhold til første gangen på 4*!

Av utesteder annbefaler jeg klubbene (fant random rundt og i RLD), og diverse utesteder. Ramla inn på en veldig svartdominert bar/pub/club når jeg var sørpe der nede, fikk noen rare blikk, men når de så jeg likte musikken ble det faktisk fantastisk stemning! Så her er det bare å utforske stedene som ikke ser helt crappy og ligger i ei bakgate.

Det er 18 år for å handle på coffeeshops, ihvertfall når jeg var der i fjor, her må du huske pass eller noe annet enn bankkort, da det ikke regnes som gyldig legitimasjon (har fungert, men etter mye om og men).

Transport vis har jeg alltid likt å gå og sitte meg ned å ta en j. Du finner maange fine steder rundt om, og hvis du ikke er helt stødig på sykkel rusa fra før, annbefaler jeg ikke det, da de er "klin gærne" der borte.

Også, husk å ikke gi penger til tiggere/folk som vil vise deg rundt, dreit meg ut på det to ganger, like før noe sketchy skjedde begge (når jeg er full blir jeg "gavmild"). Og ikke kjøp dop som ikke er fra shops, uansett hvor flinke de er. En på markedet der nede, hadde en meny og sånn, nesten så jeg handla, men ble for ghetto.

Hvis dere er av typen, er å cruise rundt å se på prostituerte i Amster ganske chill, finner du noe du liker, koster det vel 50Eur for sexy time

Lurer du på noe mer, bare spør
budsjett?

Om dere ikke er helt nede på hostelbudsjett så kan dere leie en båt i kanalene å bo i, og det anbefales på det sterkeste!
Jeg fant kanalbåten med googlesøk.
Budsjettet er ikke helt klart enda. Men vi er ikke så langt nede på stigen at det blir båt, hehe

Tenker oss en leilighet i sentrum
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg vil starte med a si at JA det er 18ars grense pa coffeshops, spessielt for turister, du ma ha fotoid paa de mest kommersielle hvertfall og paa fler og fler andre coffeshops,ellers kan de miste bevilningen akkurat som et utested.

En annen ting, bo nar Vondelpark, fin park. billige hotel, kort til alt som er verdt a gaa til paa natta.. Leie av leilighet anbefales om dere er fler enn 4 personer og skal bo mer enn en uke!

De beste utestedene.. hmm, ligger litt spredd, bedre a finne de beste arrangementene..

Og drar dere paa vaaren sommeren er en tur til Harlem obligatorisk(10min med tog), strand og damer og fest hver dag pa sommerstider!

Sjekk ut Woodstock Bloemendaal paa facebook

Sitat av FryingPan Vis innlegg
Halla! Har vært på noen gutteturer i Amsterdam, så kan dele mine erfaringer

Hvis dere er av typen, er å cruise rundt å se på prostituerte i Amster ganske chill, finner du noe du liker, koster det vel 50Eur for sexy time

Lurer du på noe mer, bare spør
Vis hele sitatet...
50eur er vel kun 10min, husk at vi er i sentral-europa, ikke sentralafrika Man kan selvfolgelig faa bedre priser og avtaler osv..

Og ikke handle paa gata nei, er flere dealere man kan faa nr til der nede som har det meste i kvalitet som du ikke moter paa gata..
Sist endret av Lunar; 12. februar 2014 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.