Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1532
fikk en nt hash på 32 siffer, og password not found. Noe mer jeg kan gjøre med den ? noen som kan eller vet noe ? takk
Tja... Gå å legge deg?
SoloSuper's Avatar
Trådstarter
det er absolutt en mulighet men kunne tenkt meg noe mer ut av den nt hashen først
*insert tittel her*
Er det snakk om pc eller brunt her? *confused*
SoloSuper's Avatar
Trådstarter
ehh en pc altså.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Er det snakk om pc eller brunt her? *confused*
Vis hele sitatet...
LOL

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
fikk en nt hash på 32 siffer, og password not found. Noe mer jeg kan gjøre med den ? noen som kan eller vet noe ? takk
Vis hele sitatet...
Er det egen PC du skal inn på hvor du har glemt passordet? Eller skal du inn på en annens PC uten å etterlate spor?

OPHcrack er ikke særlig brukendes med lange og kompliserte passord.
SoloSuper's Avatar
Trådstarter
nei har ikke noen andre sin pc jeg skal leke på, jeg har nok med mine egne

det er ganske teit, men jeg skal inn på den andre pcen min som har lagt for lenge uten bruk, etter at skjermen gikk i stykker, og jeg kjøpte ny. så nå tenkte jeg å hente ut det som ligger der, og bestemte meg for å se om det faktisk gikk å knekke et slikt passord.

etter at jeg har prøvd dette nå og flere slike generatorer på nett fant jeg ut at jeg kunne lage en cd hvor jeg resatte pasordet, og skulle til å gjøre det da det slo meg, at jeg har et meget vanskelig passord på den pcen, det husker jeg, og det gikk en jævel, og jeg bestemte megfor å se om det gikk å finne det passordet ved å bruke ophcrack eller annen software.

lyst å give it a go ?

jeg fikk det nemmelig ikke til. men hadde satt pris på om noen klarte det.
Sist endret av SoloSuper; 22. mars 2012 kl. 02:05.
Bruk en Linux live CD istedenfor, mount filsystemet, en USB pinne og kopier over det du trenger? Last ned en Ubuntu live CD og bruk den hvis du ikke har noen erfaring med Linux. GUI er stright forward og både filsystem og USB blir sikkert mountet automatisk.
Ok.

Jeg har pleid å bruke OPHcrack til å finne enklere passord, og Hirens boot CD til å fjerne passordet om ikke OPHcrack fungerte til mitt bruk.

Sitat av Lolwut Vis innlegg
Bruk en Linux live CD istedenfor, mount filsystemet, en USB pinne og kopier over det du trenger? Last ned en Ubuntu live CD og bruk den hvis du ikke har noen erfaring med Linux. GUI er stright forward og både filsystem og USB blir sikkert mountet automatisk.
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstod det, så var det ikke noe problem for ham å komme inn på maskinen, men han ønsker å finne ut metoder for å knekke vanskelige passord. (Hans eget vanskelige passord i dette tilfellet.)
Sist endret av Fuzzybossen; 22. mars 2012 kl. 02:15.
SoloSuper's Avatar
Trådstarter
ok, da er det sikkert best å bare fjerne passordet det gjør jo ingenting, jeg får jo gjort hva jeg skal. Ble bare nyskjerrig på dette med hvor enkelt er det å finne ut passordet til folk. Om min pc ble stjålet eller noe. Men jeg har da altså vært flink å lage passord, som man ikke klarer å knekke ved vanlige programmer. det er da positivt nok i seg selv
Må nesten legge til at et langt login passord hjelper lite viss pcen din blir stjelt.
Har han/ho fysisk tilgang til harddisken er det berre plug 'n' play og personen kan kopiere over det den vil.

Har du statshemmeligheter, kjøp deg en bunkers med vakter, inkludert en robotisert gatling. Husk for all del og bruke militær kryptering på harddisken som er over et syrebad.

Eller bare bruk truecrypt på hele HDDen