Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 27412
har snakka med mange som har vært i fengsel. alle har røyka hasj på cella si. samma med vanlig røyk.
det skal også være lov og ha med mp3
http://www.kongsvingerfengsel.no/Innsetting.html
der står det alt som er lov og ha med
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
har snakka med mange som har vært i fengsel. alle har røyka hasj på cella si. samma med vanlig røyk.
det skal også være lov og ha med mp3
http://www.kongsvingerfengsel.no/Innsetting.html
der står det alt som er lov og ha med
Vis hele sitatet...
"Private radioer, TV, bærbar stereo, discman, minidisc, Ipod eller annet harddiskbasert utstyr er ikke tillatt."
Sitat av Tagliano Vis innlegg
"Private radioer, TV, bærbar stereo, discman, minidisc, Ipod eller annet harddiskbasert utstyr er ikke tillatt."
Vis hele sitatet...
Private radioer, TV, bærbar stereo, discman, minidisc, Ipod eller annet harddiskbasert utstyr er ikke tillatt. Unntak er bærbar CD spiller

Har lov å ha med musikk da, sålenge det ikke er harddiskbasert...

Uansett varierer dette fra fengsel til fengsel
Sist endret av badacid; 15. august 2009 kl. 15:16.
Sitat av badacid Vis innlegg
Private radioer, TV, bærbar stereo, discman, minidisc, Ipod eller annet harddiskbasert utstyr er ikke tillatt. Unntak er bærbar CD spiller

Har lov å ha med musikk da, sålenge det ikke er harddiskbasert...

Uansett varierer dette fra fengsel til fengsel
Vis hele sitatet...
Du må lese hva han skriver da...
dette er jo leirskole, bare at man slipper å gå ut
Jeg har svine-influensa, så jeg kan komme å nyse på deg :P

Jeg rakk ikke endre, beklager.

Hva kan du ta med deg til soning?
Mengde (max): 2 skjorter, 2 gensere, 2 bukser, 10 par sokker og 10 truser, 1 sett treningstøy, 1 par joggesko, 2 sett yttertøy etter årstiden, 1 par sko og eventuelt slipperser. En glatt ring eller signetring, 1 gullkjede med anheng, 1 armbåndsur og 1 sett ørepynt.

Private radioer, TV, bærbar stereo, discman, minidisc, Ipod eller annet harddiskbasert utstyr er ikke tillatt. Unntak er bærbar CD spiller. Det er forbudt å overdra dette utstyret til andre innsatte, og utstyret skal uten unntak alltid stå på den innsattes eget rom. Hvis dette ikke overholdes kan utstyret bli inndratt og lagt på lager til løslatelse finner sted.

Nærings eller nytelsesmidler som medbringes ved innsettelse tillates ikke. Dette må enten kastes eller lagres frem til løslatelse finner sted. Det gjøres unntak når det gjelder tobakk. Du kan ha med deg 5 tobakkspakker, 10 sigarettpakker eller 10 bokser snus. Dette må være i uåpnet tilstand. Tobakken blir kontrollert av en tjenestemann før det eventuelt blir utlevert.


Penger
Du kan ta med deg private penger som settes inn på konto i fengselet. Private penger kan benyttes til kjøp av telekort, og til en førstegangshandling.

Konto nr 7878.06.53654 kan senere benyttes av pårørende for å
føre over penger til en innsatt. Husk at mottakerens navn også må stå på giroen. Den innsatte vil deretter få overført disse pengene på sin private konto i fengselet.
Sist endret av stick dude; 15. august 2009 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av apebob Vis innlegg
Et annet spørsmål... jeg vil ikke at noen på jobben skal vite noe om hva som har skjedd osv...
Kan jeg dra til legen, forklare hva som har skjedd og så få sykmelding på 21 dager?
Da vil jeg jo få godt betalt mens jeg sitter inne, samtidig så verken sjefen min eller andre får vite noe....
Vis hele sitatet...
Akkuratt der blir det nok verre for sjefen din finner nok ut av det. Spørs hva du jobber med også, hvis du er offentlig ansatt så er det verst.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Her er et bilde av en celle på Ila fengsel

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/25/541708.html

Morsomt nok en artikkel om utlendinger som ikke vil ut av fengselet hehe.
Vis hele sitatet...
Dette her er jo mye større og finere enn diverse brakkerigger jeg har sovet på i forbindelse med jobben!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av drittunge Vis innlegg
En jeg kjenner satt 30 dager i åpen soning, han jobbet med å snekre gjerde rundt der de holdt til. Egentlig skulle han dele rom med noen, men siden han snorket så ekstremt fikk han sove for seg selv, så det er et tips hvis du vil være alene.

Det er ikke lov med mobil og pc, og du må nok røyke ute.

Du slipper nok ut før 21 dager, sikkert 4-5 dager tidligere hvis du er snill. I tillegg får du 50kr dagen, men har ikke lov til å ta med egne penger.
Siden det ikke er lov å ta med tobakk inn kommer du nok til å bruke alle pengene på røyk.
Vis hele sitatet...
Søningskøene er redusert nå, så med en så kort dom må han nok sitte ut hele dommen, med mindre det skjer noe fremover
Etter det jeg har hørt er det stort sett hyggelige folk på steder som dette, siden de fleste er normale folk som har kjørt for fort osv.

Etter det jeg har hørt er det helt greit, men du blir fortsatt innelåst på natten. Når du skal sone så kort er det ikke noe vits i å rømme, det er derfor det er dritlett hvis du har lyst, men du gjør det bare verre for deg selv.
Har du alikevel planer om å rømme er det stort sett bare å gå på steder med åpen soning.
Vis hele sitatet...
På åpen soning blir du ikke låst inne om natten. Der jeg var så fengselet ut som en leirskole.

Hva mener du med "Gå på steder med åpen soning?" Man velger ikke fengsel selv.

Må nok jobbe. Du får håpe du kommer i et fengsel med åpen soning. Selv om det er rimelig trygt og folk er trivilige, så suger fengsel. Du kan ikke gjøre det du normalt vil gjøre, eller treffe hvem du vil. Men så er det bare 21 dager da, så se på det som en opplevelse.
Sitat av apebob Vis innlegg
Et annet spørsmål... jeg vil ikke at noen på jobben skal vite noe om hva som har skjedd osv...
Kan jeg dra til legen, forklare hva som har skjedd og så få sykmelding på 21 dager?
Da vil jeg jo få godt betalt mens jeg sitter inne, samtidig så verken sjefen min eller andre får vite noe....
Vis hele sitatet...
Du vil fort bli tatt for trygdesvindel.

Hva med å ta ut ferie istedenfor?
Ser at det er litt forskjellige meninger om man kan ta med penger eller ikke.

http://www.kriminalomsorgen.no/finn-....77721.no.html
Her er fasiten.
Vet av erfaring at til hof kan man ha med seg intill 800 i penger/tobakk. Da regner de 60 spenn pr. snusboks 80. på en 20pk. 200kr pr. tobakkspakke.

Røyking skjedde der ute man var innelåst kunn etter klokken 23 og frem til 07 da man skulle "jobbe". Dette vet jeg at varierer fra plass til plass. Avhengig av jobbing eller ikke. Sett alt overalt så var det en veldig grei plass og gjøre opp for seg på. Lykke til
Om man er vegetarianer eller har andre dietter, vil man få mat spesielt laget for deg, eller må man spise ris og poteter under hele soninga?
Når du blir skrevet inn spør de om du ha spesielle behov. Maten vi fikk servert var faktisk veldig bra. Variert. Kjøtt potet osv. Helt greie frokoster med brødskiver og det samme til kvelds. Fisk to av dagene men det gikk.
Sitat av drittunge Vis innlegg
En jeg kjenner satt 30 dager i åpen soning, han jobbet med å snekre gjerde rundt der de holdt til. Egentlig skulle han dele rom med noen, men siden han snorket så ekstremt fikk han sove for seg selv, så det er et tips hvis du vil være alene.

Det er ikke lov med mobil og pc, og du må nok røyke ute.

Du slipper nok ut før 21 dager, sikkert 4-5 dager tidligere hvis du er snill. I tillegg får du 50kr dagen, men har ikke lov til å ta med egne penger.
Siden det ikke er lov å ta med tobakk inn kommer du nok til å bruke alle pengene på røyk.

Etter det jeg har hørt er det stort sett hyggelige folk på steder som dette, siden de fleste er normale folk som har kjørt for fort osv.

Etter det jeg har hørt er det helt greit, men du blir fortsatt innelåst på natten. Når du skal sone så kort er det ikke noe vits i å rømme, det er derfor det er dritlett hvis du har lyst, men du gjør det bare verre for deg selv.
Har du alikevel planer om å rømme er det stort sett bare å gå på steder med åpen soning.
Vis hele sitatet...
har selv sittet inne 28 dager.. og du må sitte alle 28 dagene.. nye regler kan kun få sleppe ut pgr av god oppførsel viss du skal sitte over 80 dager..
og du har lov og ha med deg ein kartong røyk eller 5 pakning badler..
og 300 kr =)om du vil jobbe når du er i fengselet tjener du cirka 60 kr dagen
Dette her høres jo nesten ut som en "tvungen" ferie ^^ Noen her inne som har vært i et av de mer "hardere" fengslene i norge? hvordan er forholdene der?
Sitat av Morgul Vis innlegg
Dette her høres jo nesten ut som en "tvungen" ferie ^^ Noen her inne som har vært i et av de mer "hardere" fengslene i norge? hvordan er forholdene der?
Vis hele sitatet...
Kompis av meg sitter på ullersmo.
Det er ikke akuratt som beskrevet her i tråden. Pga dette er ikke så strenge lovbrudd som de ''hardere'' fengselene har

Kan be han skrive et lite innlegg når han slepper ut
En ting jeg lurer; Er det mulighet for og ta med eller er det instrument i fengselet? Hvis ikke høres fengsel skikkelig kjipt ut :/
hm fengsel hørtes nesten ut som en plass jeg kanskje burde tilbragt litt tid.
Ingen tv, ingen data og svært få andre distraksjoner.

Kunne jeg fått gjort mye produktivt i en slik plass.

Ellers så kan man jo alltid dra på hytta.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det virker som at det mange her sliter med å forstå er at straffen i fengsel er frihetsberøvelse. Man skal ikke straffe lovbrytere ved å gi dem vondt i ryggen eller en sykdom. Du får ikke gå til butikken, alle planer du har går i vasken, du får ikke jobbe, du får ikke bevege deg når du vil. Det er kjedelig, og det er nok heller å foretrekke en leilighet som man kan forlate når man vil trass at den er mindre enn cella på Ila.

Jeg vil ikke inn i fengsel, men når jeg først satt i cella skulle jeg nok finne på noe tidsfordriv.
Jeg tror nok at tanken på frihet innhenter fangene kontinuerlig uansett om senga er myk eller ei.
Hva slags opphold man får i fengsel avhenger helt av psyken/innstillingen til den innsatte.

Selv har jeg vært i fra fengsler med lav sikkerhet til fengsler med nivå 5 sikkerhet med skuddsikre glass og "kjendisfanger".
Da jeg var i det sistnevnte fengslet satt jeg isolert på en celle 23 timer i døgnet i ca. 6 uker etter å ha vært på glattcelle i 3 døgn i strekk før jeg ble overført til vanlig avdeling.
Jeg fokuserte hele tiden på å ta det med ro og prøve å stenge alle følelser ute.
Når jeg begynte å bli stresset roet jeg med ned med å skrive et brev, tegne, lese fangehåndboka eller trene på cella.

Dette gikk like greit som å være på et sted med lav sikkerhet eller det å bare være bortreist på arbeid.
Hva med trening da?
Får man trene når man sitter inne? treningsstudio elns?
I norske fengsler har man gått mer og mer bort fra løse vekter og manualer de siste årene.
Dette har blitt erstattet med multiapparater o.l.

I fengsler med høyt sikkerhetsnivå vil man få avtalte treningstider, men i fengsler med lavt sikkerhetsnivå så kan man stort sett trene når man ønsker det.
fengsel her i norge kan du se på som en feriekoloni.
kjett er det men igrunn helt greit å.
ik no å grue seg til el no ihvertfall: )
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av DeeplyDisturbed Vis innlegg
fengsel her i norge kan du se på som en feriekoloni.
kjett er det men igrunn helt greit å.
ik no å grue seg til el no ihvertfall: )
Vis hele sitatet...
Hinter til innlegget mitt 4 hakk opp, det er på ingen måte noen feriekoloni.
Men du skal ikke ha det direkte ukomfortabelt heller.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Etter det jeg har hørt er det stort sett hyggelige folk på steder som dette, siden de fleste er normale folk som har kjørt for fort osv.
Vis hele sitatet...
Er vell kanskje litt både og dette?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Men hvis noen uheldige sjeler her på forumet noen gang må i fengsel for å ha produsert sprengstoff e.l så må dere være forberedt på fanatiske muslimer som trygler og ber om hjelp til bombeproduksjon. Ble faktisk også tilbudt 50 000,- for 3kg dynamitt av en som ville "sprenge hele den amerikanske ambasaden".
Vis hele sitatet...
I allefall, badacid sa at man kan ta med bærbar CD-spiller.
Er det da snakk om en Disc-man, eller kan man ha en liten 10x2 watt CD-spiller med? Da er fengsel treningsleir for dansere som meg selv
Sist endret av Up; 31. oktober 2009 kl. 18:22.
Jeg tror ingen som sitter eller har vært i norske fengsler mener det er en feriekoloni. Mange med korte dommer blir overført til fengsel med lavere sikkerhetsnivå. Disse fengslene kan minne veldig mye om en typisk leirskole. Likevel er det faste rutiner å forholde seg til, man bli visitert og tatt jevnlig urinprøve av.

I fengsel med høyt sikkerhetsnivå, også kalt lukket fengsel, sitter man som oftest på cellen sin, eller i et bofellesskap sammen med et par andre innsatte. Det er aktivitetsplikt for de som ikke sitter i varetekt, så de fleste er på jobb eller skole på dagtid. Foruten èn times lufting hver dag, vil jeg tro at impulsene er små.

I Norge driver man ikke med dobbelstraff. Det er frihetsberøvelsen i seg selv som er straffen. Og den straffen er mer enn nok i seg selv også. Bare det å bli innlåst på en celle UTEN noe form for dørklinke på innsiden, må vel oppleves som en ufattelig maktesløs følelse.
Sist endret av reklame; 31. oktober 2009 kl. 18:29.
hvis du havner på lukket avdeling så har du en celle som er mindre enn en glattcelle hvis du har vært der, du har kun en seng og noen er så heldie å få dass på cella mens andre må ha et felles. du kan kjøpe deg en playstation eller låne en liten dvd spiller som du kan ha i fanget å så vidt se hva som skjer på skjermen. en kompis av meg satt på verdaln å spikret paller helt til han stakk av og var på rømmen så ble han sendt til tunga fengsel der han havnet i bråk med en gammel "fiende" før han så ble sendt på lukket avdeling han å xP
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg tror ingen som sitter eller har vært i norske fengsler mener det er en feriekoloni.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke bortskjemte nordmenn, men:

Fange nyter "luksusliv" i fengsel - Elsker luksuslivet i fengsel
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Kanskje ikke bortskjemte nordmenn, men:

Fange nyter "luksusliv" i fengsel - Elsker luksuslivet i fengsel
Vis hele sitatet...
Folk som lever i fattigdom blir jo selvsagt glade for å bli låst inne på et sted hvor du får gratis kost og losji. Men i et land som Norge med velferd og det hele har man det mye bedre når man er i frihet enn når man er i fengsel. Alle de som "liker" norske fengsel er fra utlandet.
Sitat av nordlys.no
– Hjemme i Litauen hadde jeg knapt råd til en yoghurt i uka. Her får jeg yoghurt hver dag!
Vis hele sitatet...
Vi laget fengsler beregnet på nordmenn, ikke på fattige litauere.
Det er sant, og for de fleste som henger her på bruket ville nok ikke et fengselsopphold fortont seg som en berikende opplevelse, jeg gir deg den. Men norske fengsler har en stadig høyere andel fattige utenlandske fanger, så eksempelet med litaueren i artikkelen blir mer og mer relevant.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen her som vet hva konsekvenser av å droppe å møte på soning? Eller noen måte å få det utsatt på? Skal snart inn for noe bøter å drit, men gidder rett å slett ikke sitte der resten av sommeren å lenger en det!
Hvor lenge er det snakk om?
Hva er vitsen å risikere konsekvenser for konsekvensene?
Neutral Good
Mith's Avatar
Å ikke møte opp til soning er såvidt jeg vet ikke straffbart, men det vil påvirke om du får permisjon og evt. andre goder i fengselet. Goodwill som vi kaller det.
Du vil også bli etterlyst av politiet, så de kommer til å ringe deg, oppsøke heimen/arbeidsplass og på andre måter prøve å få tak i deg.

Det er selvfølgelig i teorien, hvor mye resurser politiet har til å lete etter fanger vet jeg ikke og det kommer nok helt sikkert an på hva du er dømt for og hvor lenge du skal sitte. FYI: Ca. 20% unnlater å møte opp til soning om sommeren.
Sist endret av Mith; 24. juni 2010 kl. 18:55.
Sitat av selvmord Vis innlegg
Noen her som vet hva konsekvenser av å droppe å møte på soning? Eller noen måte å få det utsatt på? Skal snart inn for noe bøter å drit, men gidder rett å slett ikke sitte der resten av sommeren å lenger en det!
Vis hele sitatet...
Du kan risikere å bli avhentet av lovens lengste arm dersom du ikke møter opp til soning i tillegg til ekstra straff opp mot 3 måneder om jeg erindrer riktig.
har verken jobb eller fast bopell, gjør meg fint lite om jeg må sone lenger, er bare ikke aktuelt nå, er for mye som står på spill til at jeg kan sone nå! Men noen som vet om det er mulig å få utsatt soningen?

takk for svar forresten
Sitat av Mith Vis innlegg
Å ikke møte opp til soning er såvidt jeg vet ikke straffbart, men det vil påvirke om du får permisjon og evt. andre goder i fengselet.
Vis hele sitatet...
Det kom nye regler om nettopp dette for et par år siden.
De nye reglene gikk i all enkelhet ut på at man skulle begynne å straffe personer som ikke møtte opp til soning.
Regner med det var et produkt av hysteriet rundt de lange fengselskøene.

Jeg vil tro at de henter deg dersom du ikke møter opp, det gjør de her i byen.
Ja men så lenge de ikke har noe fast sted å hente meg så blir jo det litt problematisk for de
Sitat av selvmord Vis innlegg
Ja men så lenge de ikke har noe fast sted å hente meg så blir jo det litt problematisk for de
Vis hele sitatet...
Riktig, men det er veeeldig mange som har prøvd å gjøre det samme før deg, uten suksess.
Be advised.
Jaja, da pakker jeg baggen å stikker til utlandet en stund
anbefaller deg å søke om å sone med fotlenke hvis du bor i et av fylkene som det tilbudet er i. det er det beste synes jeg
Jeg er inneforstaatt med at soning i Norge noedvendigvis ikke er noen feriekoloni, men de fleste fengslene ligner et over middels bra hostel fra hvor som helst i verden, bortsett fra at man slipper aa gjoere i fra seg i et hull i gulvet. Tatt i betrakting at OP kun har 21 dager burde det overhodet ikke vaere noe problem aa karre seg igjennom, uansett standard.
Om man absolutt maa kan man fint bo paa gaten i tre uker, for ikke aa snakke om et lowsec fengsel i Norge.
Lykke til!
Et spørsmål fra meg her på slutten av tråden.

Om man skal sone en lengre dom på, la oss si, mer enn fem år. Har man da lov til å ha med seg instrumenter på cella? Eller hvordan er dette? Jeg tror jeg hadde blitt ganske regel rett gal om jeg skulle levd noe særlig mer enn et år uten musikk.
Sist endret av gulunderstrek; 25. juni 2010 kl. 07:17.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Et spørsmål fra meg her på slutten av tråden.

Om man skal sone en lengre dom på, la oss si, mer enn fem år. Har man da lov til å ha med seg instrumenter på cella? Eller hvordan er dette? Jeg tror jeg hadde blitt ganske regel rett gal om jeg skulle levd noe særlig mer enn et år uten musikk.
Vis hele sitatet...
Man kan søke om å få lov til å ta inn et instrument.

I et åpent fengsel kan dette gå veldig greit.
Mixebord, playstation, gitarer, iPod og slikt har jeg sett en del av under åpen soning.
På lukket avdeling er det mulig at han får lov til å ta inn en gitar, men den vil mest sannsynlig bli strengt regulert.
Noen fengsler har instrumenter tilgjengelig for innsatte som ønsker å spille i band.
I Stavanger fengsel er det feks. lov å ha gitar på cella.

Dette er en lukket avdeling med massevis av kjente fanger.
Fengslene i Norge holder en rimelig høy standard, ingenting å klage på der. Man er der for å sone en dom for noe man har gjort galt og ska ta lærdom av det, bare synd det er så mange som aldri lærer.

Vil tro at det som teller mest ved ett fengsels opphold er deg selv, dine medfanger og dine vakter. Går du bra sammen med de vil du få ett bra opphold.

Men mest sannsynlig havner du på ett fengsel med folk flest som er i samme situasjon som deg, førstegangs forbrytere med milde dommer som promillekjøring etc.

Det jeg reagerer litt på er hvorfor dere maser og graver så jævlig om hva dere kan ha med inn, hvor mye penger,røyk og snus. Slapp av man får det man trenger av mat fra fengsel, man betaler ikke en haug med regninger og dritt der inne. Man skal ikke handle mat til 5 personer hver dag, man skal ha litt penger til "basic needs" man ikke får fra fengselet. Hver anstalt har sine måter å gi ut penger på, spørs hvor man sitter, hva arbeid man kan gjøre osv. Tror ikke noen kommer til å slite med penger på en så kort dom, da legger man opp til det selv ved å gjøre seg vanskeligved for eksempel arbeidsnekt.

Noen spikrer paller, noen vasker noen driver med skogsarbeid. Som sagt det kommer an på hvor i landet du havner, men du vet hvor du har fått dommen fra, så mest sannsynlig klarer du peile ut dine få alternativ av fengsel som ligger i det området.
Man får altså ikke lov til å ha med harddiskbaserte musikkspillere, men kan ha med bærbare CD-spillere. Greit nok at man vil unngå at fanger utveksler datafiler og slike ting, men skal man liksom ha med hele CD-samlingen i tillegg da?
Sitat av Alkjeks Vis innlegg
Man får altså ikke lov til å ha med harddiskbaserte musikkspillere, men kan ha med bærbare CD-spillere. Greit nok at man vil unngå at fanger utveksler datafiler og slike ting, men skal man liksom ha med hele CD-samlingen i tillegg da?
Vis hele sitatet...
De ulike fengslene har ulikt fengselsreglement.

Jeg har vært i nesten 10 forskjellige fengsler og samtlige hadde diverse avvik i forhold til hverandre når det kommer til reglement.
Satt selv i Fyresdalfengsel - åpen soning.
Hadde med 1700 egne penger som ble satt inn på konto.
En kartong røyk.
Mp3spiller med 16gb hardisk.
det man ville av klær selvsakt.

Det stedet der var en veldig rolig og ikke streng soning.man kunne vell så og si gjøre som man ville selv.
Jobbinga gikk ut på og kløyve ved,jobbe på kjøkkenet,gang gutt osv.var endel som ga faen i og jobbe og,men mista da 57kr dagen.og man kjeder seg noe vilt hvis man ikke har noe og gjøre om dagene.

Maten var faktisk veldig god,hjemmelaget pizza på lørdager lasange på fredager og fisk 1 gang i uka.ellers vanlig grei mat.

Folka som satt der var som regel for voldsdommer,fyllekjøring ++ forskjellig men som har søkt om og sone åpent.

Etter jobb,kunne kan dra og fiske,se på tv.gå til spille rommet som det er biljard,poker m.m!Trenings "rom" var det og.men manualer og det var som sakt fjernet ja.

Var man flink på jobb,ble man utleid til diverse bonder og.hehe.
Ble litt forbanna på vaskeriet da klæra som regel kom til bake i baby størrelse.men ellers var det ikke mye og klage på.
men som sakt det er jo som du sier,det er forskjellig fra fengsel til fengsel uansett.

og det var kun 2vakter på jobb på dagtid og natt tid.hvis man ville gå,var det bare og gå ut på veien og labbe ut fra skogen og hjem.ingen hindrer deg sier de,men du er på rømmen.
Morro å lese folks opplevelser i fengsel. Bortsett fra kjedsomheten som sikkert intreffer iblandt virker det jo som ekstremt deilig og at kriminalitet nesten er verdt det med tanke på vinn/vinn situasjon. Dette er jo en tankevekker i seg selv.

Norge kjører en merkelig taktikk når det gjelder fengsel og jeg føler den sikkert funker bra på etnisk norske, men på utlendinger blir dette for teit. I og med (som nevnt over) at de har det bedre i fengsel enn de ellers ville hatt uansett.

MEN den diskusjonen er vel tatt en million ganger før.

Det eneste som er synd er jo å ha det på rullebladet med tanke på fremtidig karriere, men er jo bare å gå for 100% jobb innen Crimes uansett etter hva man leser her.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av selvmord Vis innlegg
Noen her som vet hva konsekvenser av å droppe å møte på soning? Eller noen måte å få det utsatt på? Skal snart inn for noe bøter å drit, men gidder rett å slett ikke sitte der resten av sommeren å lenger en det!
Vis hele sitatet...
Du bør møte opp om du ikke har fått utsatt det ellers blir det en slitsom sommer på deg. De kommer bare hjem og henter deg eller leter til de finner deg også blir det vel ekstra straff også + at sommern blir ødelagt likevell.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av aero77 Vis innlegg
Du bør møte opp om du ikke har fått utsatt det ellers blir det en slitsom sommer på deg. De kommer bare hjem og henter deg eller leter til de finner deg også blir det vel ekstra straff også + at sommern blir ødelagt likevell.
Vis hele sitatet...
Vil tro han forlengst er ute av fengslet nå, om han sonet. Eventuelt er han jo kanskje fremdeles i utlandet