Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 952
Finnes det noen gode metoder for å unngå at man får slike smertefulle muskelstramminger? Jeg begynner å få det oftere etter som jeg blir eldre og spesiellt på kalde og fuktige dager.

Er det andre her med samme erfaring som vet om noen teknikker eller treningsopplegg som forebygger dette?
Yoga og eventuelt tilskudd av magnesium om det er behov for det. Selv har jeg nylig startet med yoga i et forsøk på å myke opp kroppen litt. Selv er jeg omtrent like fleksibel som en tykk trestamme, derfor har jeg startet veldig pent og bruker øvelsene fra denne videoen, som for meg er mer enn krevende nok.
Sist endret av Veggen; 16. oktober 2019 kl. 04:46.
Sliter med dette daglig. og tøye musklene hjelper veldig mye og over tid hos meg. Vinteren er verst med smerter så da tøyer jeg hver kveld.

Varm dusj er også godt for mange, det gjelder egentlig og få god brodsirkulasjon, noe som er dårlig i en muskel som er stram over tid.

Mange klipp på youtube med tøyemetoder, gjør de enkle i starten.