Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1340
Hei!

Har kjøpt en Radionette Dunett og den er litt tynn i bassen men ellers er det veldig fint lydbilde. Jeg har ikke mottatt den enda men har lest mange mange omtaler... ...men det er USB 5V 1A ut.

Så jeg lurte på om det kanskje går an å bruke den USB utgangen til å koble til en forsterker med + - utgang. (Det er en SUB som hører til et relativt billig Onkyo hjemmekino(Bruker den bare som stereo, arvet etter en kompis.)

SUB Specs: 130w 6 ohm


Håper på hjelp. Enten DYI eller noe man kan kjøpe noe med USB og så modde enkelt?

Jeg skal flytte vekk en stund der jeg ikke kan ha anlegg så Radioen og suben hadde hvert perfekt.

F eks. kjøpe en slik: https://www.ebay.co.uk/itm/123387432484 og så ta utgangen til hodetelefoner og lage en utgang på + delefilter.
Sist endret av Naturgrønn; 21. august 2019 kl. 09:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
P=U*I

5V*1A=5W.

5W/130W=4%

I absolutt beste fall har klasse D-forsterker virkningsgrad på 90%.

Du kan ikkje drive den høgtaleren og forsterkeren du må ha på 5W. Forget about it.
Det er tvilsomt med lyd ut på den USB. Det er strøm til å lade telefonen din.

Kudos for å tenke i hjel i dette, slå det fra deg.

Du kan ev bruke hodetelefon ut men da må du modde bryteren på den.

Og lær deg å skille mellom inn og utganger. Du omtaler alt av tilkoblinger som utganger, det gjør det til en gjettelek å prøve forstå kreativiteten din.
Sist endret av Dough; 21. august 2019 kl. 10:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
P=U*I

5V*1A=5W.

5W/130W=4%

I absolutt beste fall har klasse D-forsterker virkningsgrad på 90%.

Du kan ikkje drive den høgtaleren og forsterkeren du må ha på 5W. Forget about it.
Vis hele sitatet...
Thanks a bunch!

Hva med en bærbar DAC/m hodetelefon forsterker, eller en ren bærbar hodetelefonforsterker og så splitte en AUX kabel.

Vidarlo: Tror du det hadde fungert?

Nei det er jo ikke utgang på radioen, hva er det da jeg stresser med. Tviler den USB'n er for lyd ut. Den er nok for lydfiler eller oppdatering av firmware..

...nei det er jo en utgang den USB'n... Hmm

Jo det er jo hodetelefon ut selvfølgelig. Jeg stresset litt, beklager.
Sist endret av Naturgrønn; 21. august 2019 kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jo det er jo hodetelefon ut selvfølgelig. Jeg stresset litt, beklager.
Vis hele sitatet...
Men den bryter også lyden i høyttalere så du er like langt unna en løsning.

Dette gjøres enten som en bryter i kontakten eller elektronisk. Førstnevnte kan med litt hell moddes, sistnevnte derimot...

Nå finnes det så mange gode produkter på markedet som er mer beregnet på musikk enn radio at jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal forsøke deg på noe sånt.
Fordi jeg skal i fengsel og har kjøpt inn radioen for det formålet fordi jeg kan ikke ta med hele anlegget inn.

Planen: Kjøpe en bærbar hodetelefonforsterker, eller en liten vanlig. Og så splitte en AUX kabel og la den gå i et delefilter og så til sub.

Funker vel ikke pga den lave ut-effekten til hodetelefonforsterkeren..

Ja selvøflgelig, den vil bryte lyden. Misforstod deg.

Hvor enkelt er det å evt. fjerne en lodding eller kabel for å hindre hodetelfonutgangen til å bryte lyden?

Jeg skal ikke bruke SUBen til å booste mest mulig bass men mer for et mer balansert lydbilde.

Jeg liker HiFi selv om jeg vet den modellen ikke er HiFi men det er et veldig bra merke så jeg får mye for kr.
Sist endret av Naturgrønn; 21. august 2019 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
1.Planen: Kjøpe en bærbar hodetelefonforsterker, eller en liten vanlig. Og så splitte en AUX kabel og la den gå i et delefilter og så til sub.

Funker vel ikke pga den lave ut-effekten til hodetelefonforsterkeren..

2. Ja selvøflgelig, den vil bryte lyden. Misforstod deg.

Hvor enkelt er det å evt. fjerne en lodding eller kabel for å hindre hodetelfonutgangen til å bryte lyden?
Vis hele sitatet...
Misforstår jeg deg rett så snakker du nå om 2 muligheter?

1. Splitte AUX kabel til henholdsvis radio og delefilter > sub? Hvorfor ikke bare AUX > delefilter? Du vil da uansett bare oppnå sub på AUX ikke når du hører på radio. Hva skal du med en hodetelefonforsterker her, drive sub, er den ikke aktiv med forsterker? Suber til hjemmekino pleier å være det. Hvis ikke vil en hodetelefonforsterker aldri hjelpe deg til annet enn hodetelefoner.

2. Ta signalet fra hodetefonutgang som nevnt over må du løse bryteren.
Sist endret av Dough; 22. august 2019 kl. 12:13.
Jeg vet ikke om min løsning er noe for deg men jeg har en Billig Pop dab+ radio som jeg er veldig fornøyd meg og når jeg trenger mer/ bedre lyd bruker jeg en JBL Boombox. da har jeg jeg kompakt radio som nesten passer i lomma men når jeg er i båten eller slikt så kan jeg ta med det store høyttaleren og koble de sammen.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg vet ikke om min løsning er noe for deg men jeg har en Billig Pop dab+ radio som jeg er veldig fornøyd meg og når jeg trenger mer/ bedre lyd bruker jeg en JBL Boombox. da har jeg jeg kompakt radio som nesten passer i lomma men når jeg er i båten eller slikt så kan jeg ta med det store høyttaleren og koble de sammen.
Vis hele sitatet...
Ja det var det jeg hintet til over. Til prisen av en duett har TS greit budsjett til et mye større utvalg av gode bluetoothhøyttalere ev. kombinert med en billig DAB. Har du internett streamer du nettradio.