Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2491
Tenker å selge noen varer, har da opprettet en konto via appen Protonmail, og tenker å motta betaling via Bitcoins. Ønsker å være 100% anonym, og ønsker på ingen måte at betaler skal klare å finne ut hvem jeg er. Kan ikke særlig mye om sikkerhet rundt dette, men skal det gå fint på måte jeg tenker å gjøre det? Eller bør jeg kjøre noe via Tor?
Skal du ta ut bitcoin i inn eller utland?
Sitat av trenbro500 Vis innlegg
Skal du ta ut bitcoin i inn eller utland?
Vis hele sitatet...
Hele handelen skal skje i Norge. Varen frakten innen i Norge, og kjøper bor også i Norge.
EDIT: Missforstod deg kanskje litt. Bruker appen Blockchain for å lagre bitcoinsa. Når/Hvordan jeg tar de ut har jeg ikke tenkt over enda.
Sist endret av MandelPotet; 6. februar 2019 kl. 14:03.
Bruk ihvertfall en vpn i tillegg til proton. Problemet er når du skal ta ut pengene. Du må ante få de ut på en konto fra et land som ikke snakker med Norge, og som tilbyr visa. Skal finne samme bank jeg bruker når jeg finner kortmappa.

Eventuelt veksle til monero, og tilbake til bitcoin til en annen konto, da kan du ihvertfall ikke spores til handelen, men du må fremdeles opplyse skattemyndighetene,det slipper du lettere unna med visa fra eksempelvis Belize.
Sitat av trenbro500 Vis innlegg
Bruk ihvertfall en vpn i tillegg til proton. Problemet er når du skal ta ut pengene. Du må ante få de ut på en konto fra et land som ikke snakker med Norge, og som tilbyr visa. Skal finne samme bank jeg bruker når jeg finner kortmappa.

Eventuelt veksle til monero, og tilbake til bitcoin til en annen konto, da kan du ihvertfall ikke spores til handelen, men du må fremdeles opplyse skattemyndighetene,det slipper du lettere unna med visa fra eksempelvis Belize.
Vis hele sitatet...
Hm, hørtes interessant ut! Håper du finner den kortmappa da Får du slengt ut litt informasjon her, eller evt sendt meg en PM hvordan jeg kan gå frem til å skaffe dette?
Bruk Tor nettverket sammen med en solid VPN tjeneste du stoler på og som ikke loggfører aktiviteten din
Du kan aldri være sikker på om de beholder logger eller ikke men enkelte som er mer troverdig en andre
Bruk ihvertfall ikke en gratis VPN
Ikke la latskapen ta over da du lett blir tatt

BTW Protonmail sin webmail bruker javascript som gjør at de ikke kan garantere at det er sikkert så bruk heller mobilappen
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Lønner seg nok å ta det mêste av dette på en telefon som ikke er registrert på deg på noen som helst måte. Ikke bruk WiFi og ikke bruk den på din adresse. Reis ut for å bruke datatrafikk.
Lønner det seg heller å motta bitcoins på for eksempel OnionWallet på darkweb, også deretter sende de til min vanlige wallet på Blockchain? Ønsker ikke at de som sender bitcoin skal spore meg på noen måte.