Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2128
Hei.

Drar til Cuba på fredagen, og skal første være noen dager i Varadero, også skal jeg til Havanna.

Lurte på hvordan det er med sigarsalget der, selger de til hvem som helst? Er det lov å ta med hjem, og i hvor store mengder?

Noen som har anbefalinger til ting nærme Havanna som er verdt å få med seg?
De selger nok sigarer til hvem som helst ja. Kvoten på innførsel av tobakk til norge er 250g evt. 200 sigaretter. Er vel kun USA som har boikottet handel med Cuba så vidt jeg vet.
Sist endret av A-tillah; 18. februar 2014 kl. 21:52.
Ekstremt mange kommer til å prøve å selge deg sigarer. De fleste av disse er dårlige, og har vært oppbevart dårlig og har derfor meget dårlig kvalitet. Så anbefaler deg å kjøpe fra sertifisert utsalg i Havanna. Da får du også med en slags salgsbekreftelse som du må fremvise på flyplassen når du forlater landet.

Kjøp Cohiba, men husk å være flink med oppbevaring.

Hvor mye du kan ha med er jeg litt usikker på.
Foreldrene mine er ikke så glade for at jeg skal kjøpe sigarer. Kan jeg kjøpe noen og legge de i kofferten uten at noen sjekker det på flyplassen?
Sitat av Riverhill Vis innlegg
Foreldrene mine er ikke så glade for at jeg skal kjøpe sigarer. Kan jeg kjøpe noen og legge de i kofferten uten at noen sjekker det på flyplassen?
Vis hele sitatet...
Ja, sålenge du ikke har det i håndbagasjen eller har noe ulovlig i kofferten som du sjekker inn så er det ingen som bretter ut innholdet foran ditt reisefølge. Så sant du er over 18 da.
I havanna har de opptil flere Sigar fabrikker, som tar deg med på sightseeing og har butikker der inne som selger gode sigarer av mange forskjellige merker. Kjøpte selv med Cohiba som nevnt ovenfor her. Vi hadde det i bagasjen vår på vei hjem, og var aldri noe spørsmål engang. Vi ble til og med stoppet i tollen med 3 av 5 bagger (da vi hentet dem etter en mixup av flyselskapet på vei hjem).. men Tollerene sa ingenting om det God tur! Regner med du kommer til å storkose deg!
Hei! Hvor mye betaler du for reise og opphold separat?